Posádky 46. Rally Bohemia za sebou mají prvních dvě rychlostní zkoušky, které proběhly na jako dvojí průjezd RZ SCALA Gladiator Sosnová na Autodromu v Sosnové u České lípy. Přinášíme Vám též ohlasy jezdců z večerního cíle první sekce soutěže.
Posádky se představily po dvojicích v rámci přímých soubojů, když si mezi jednotlivými průjezdy vždy vyměnily startovní pozice. Diváci na zaplněných tribunách Autodromu Sosnová tak měli možnost přímého srovnání výsledku každé jízdy na cílové čáře a posádkám za jejich výkony aplaudovali spontánním potleskem, stejně jako fanděním při nájezdu na start. Několik soubojů bylo natolik těsných, že šlo pouhým okem jen těžko rozeznat, která z dvojice posádek zvítězila. První třicítce automobilů z hlavního pole, MČR v rally, se vyhnul déšť, přestože bouřkové mraky byly všude okolo autodromu. Vedení se po těchto dvou krátkých rychlostních zkouškách ujal Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, o necelou sekundu před Janem Černým. Třetí je se ztrátou 1,8 sekundy druhý tovární jezdec škodovky Kalle Rovanperä, v identickém čase s dalším mladým talentem, Rakušanem Simonem Wagnerem. Ti oba tak zatím splnili roli pomyslných černých koňů soutěže. Na prvních čtyřech příčkách se umístily automobily Škoda Fabia R5. Pátou příčku si připsal Jan Dohnal, šestou Vojtěch Štajf, sedmou Václav Pech a osmou Filip Mareš.
Ohlasy jezdců po RZ 2 – závěr sekce 1 první etapy (Hoškovice):
Jan Kopecký: „Zkoušky pěkné, jenom je škoda kvůli divákům, že se program opozdil. Uvidíme, jaké bude zítra a pozítří počasí. Další rychlostní zkoušky jsou krásné, především ty nové jsou těžké a každá je jiná, takže doufejme, že se s tím nějak popereme a pokusíme se obhájit naše loňské vítězství. Budeme tu také sbírat další data pro vývoj nové verze evo našeho vozu.“
Václav Pech: „Vcelku dobré, byl to takový rozpink, volbu pneumatik jsme dali takovou polosuchou-polomokrou, takže to nebylo na jízdu úplně ideální, ale v rámci možností jsem spokojený.“
Jan Dohnal: „První průjezd nám docela vyšel, v druhém to bylo o něco horší. Trať jako Sosnová je striktně o disciplíně a každý smyk znamená časovou ztrátu. Ale jinak jsme s umístěním spokojení.“
Vojtěch Štajf: „Volba pneu byla hodně obtížná, laborovali jsme s gumama už na shakedownu. Nakonec nám to relativně vyšlo, čas slušný. Jestli se splní předpověď počasí taková, jaká je, bude to pro mě obtížné, protože na mokru jsem jel s Polem zatím jenom pár vložek na Šumavě. Bude napínavé, jestli se nám podařilo na nových tratích napsat rozpis, jestli není moc opatrný nebo naopak optimistický. Uvidíme při prvních průjezdech. Alespoň se tady na nových tratích ukáže, jak si to dokáže kdo napsat.“
Martin Vlček: „Auto je v pohodě, akorát jsme úplně netrefili pneumatiky, protože jsme dali mokré a voda spadla až po erzetě, takže se na tom nedalo jet rychle. Ale jinak dobré, závodí se až zítra.“
Štěpán Vojtěch: „My jsme rádi, že se nám podařilo vyměnit nějaké čidlo, neodpojovalo se nám totiž řazení na shakedownu, takže jsme museli opravovat a stihli jsme to těsně před odjezdem do Sosnové. Teď se zdálo, že to funguje, tak jsme dělali trochu více smyků, než bylo potřeba. Měli jsme gumy do všeho počasí, takže zatím to jede dobře. Na čas jsme na Sosnové určitě moc nekoukali, a doufáme, že na něj nebudeme koukat ani v dalším průběhu závodu. Samozřejmě budeme se snažit jet svižně, ale tak, abychom si to užili. Ráno bude hlavní udržet to na cestě, protože jsou to krásné, ale náročné erzety. Počasí bude složité, takže bude důležité dobře trefit gumy. Bude to dobrá výzva, na kterou se myslím všichni těší, protože ty nové vložky jsou opravdu hezké.“
Simon Wagner: „Zkoušku jsme si velmi užili, bylo tam hodně zábavy a hodně divákům, takže jsme naprosto spokojení.“
Jan Sýkora: „Bylo to pěkné, Sosnové se jako zázrakem vyhnul déšť, alespoň tedy nám v popředí startovní listiny. Já mám Autodrom v Sosnové rád, je to dobrá show, akorát jsem tam dělal trochu víc smyků a zničil jsem si nové gumy, které jsem tam na poslední chvíli dal, protože jsem myslel, že bude pršet (ale úsměv).“
Další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019, včetně map rychlostních zkoušek a jednotlivých časových harmonogramů naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také internetové Rádio Rally Bohemia, které během soutěže přenáší rozhovory s jezdci z rychlostních zkoušek a další informace. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.