Posádky 46. Rally Bohemia za sebou mají prvních dvě rychlostní zkoušky, které proběhly na jako dvojí průjezd RZ SCALA Gladiator Sosnová na Autodromu v Sosnové u České lípy. Přinášíme Vám též ohlasy jezdců z večerního cíle první sekce soutěže.
Posádky se představily po dvojicích v rámci přímých soubojů, když si mezi jednotlivými průjezdy vždy vyměnily startovní pozice. Diváci na zaplněných tribunách Autodromu Sosnová tak měli možnost přímého srovnání výsledku každé jízdy na cílové čáře a posádkám za jejich výkony aplaudovali spontánním potleskem, stejně jako fanděním při nájezdu na start. Několik soubojů bylo natolik těsných, že šlo pouhým okem jen těžko rozeznat, která z dvojice posádek zvítězila. První třicítce automobilů z hlavního pole, MČR v rally, se vyhnul déšť, přestože bouřkové mraky byly všude okolo autodromu. Vedení se po těchto dvou krátkých rychlostních zkouškách ujal Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, o necelou sekundu před Janem Černým. Třetí je se ztrátou 1,8 sekundy druhý tovární jezdec škodovky Kalle Rovanperä, v identickém čase s dalším mladým talentem, Rakušanem Simonem Wagnerem. Ti oba tak zatím splnili roli pomyslných černých koňů soutěže. Na prvních čtyřech příčkách se umístily automobily Škoda Fabia R5. Pátou příčku si připsal Jan Dohnal, šestou Vojtěch Štajf, sedmou Václav Pech a osmou Filip Mareš.
Ohlasy jezdců po RZ 2 – závěr sekce 1 první etapy (Hoškovice):
Jan Kopecký: „Zkoušky pěkné, jenom je škoda kvůli divákům, že se program opozdil. Uvidíme, jaké bude zítra a pozítří počasí. Další rychlostní zkoušky jsou krásné, především ty nové jsou těžké a každá je jiná, takže doufejme, že se s tím nějak popereme a pokusíme se obhájit naše loňské vítězství. Budeme tu také sbírat další data pro vývoj nové verze evo našeho vozu.“
Václav Pech: „Vcelku dobré, byl to takový rozpink, volbu pneumatik jsme dali takovou polosuchou-polomokrou, takže to nebylo na jízdu úplně ideální, ale v rámci možností jsem spokojený.“
Jan Dohnal: „První průjezd nám docela vyšel, v druhém to bylo o něco horší. Trať jako Sosnová je striktně o disciplíně a každý smyk znamená časovou ztrátu. Ale jinak jsme s umístěním spokojení.“
Vojtěch Štajf: „Volba pneu byla hodně obtížná, laborovali jsme s gumama už na shakedownu. Nakonec nám to relativně vyšlo, čas slušný. Jestli se splní předpověď počasí taková, jaká je, bude to pro mě obtížné, protože na mokru jsem jel s Polem zatím jenom pár vložek na Šumavě. Bude napínavé, jestli se nám podařilo na nových tratích napsat rozpis, jestli není moc opatrný nebo naopak optimistický. Uvidíme při prvních průjezdech. Alespoň se tady na nových tratích ukáže, jak si to dokáže kdo napsat.“
Martin Vlček: „Auto je v pohodě, akorát jsme úplně netrefili pneumatiky, protože jsme dali mokré a voda spadla až po erzetě, takže se na tom nedalo jet rychle. Ale jinak dobré, závodí se až zítra.“
Štěpán Vojtěch: „My jsme rádi, že se nám podařilo vyměnit nějaké čidlo, neodpojovalo se nám totiž řazení na shakedownu, takže jsme museli opravovat a stihli jsme to těsně před odjezdem do Sosnové. Teď se zdálo, že to funguje, tak jsme dělali trochu více smyků, než bylo potřeba. Měli jsme gumy do všeho počasí, takže zatím to jede dobře. Na čas jsme na Sosnové určitě moc nekoukali, a doufáme, že na něj nebudeme koukat ani v dalším průběhu závodu. Samozřejmě budeme se snažit jet svižně, ale tak, abychom si to užili. Ráno bude hlavní udržet to na cestě, protože jsou to krásné, ale náročné erzety. Počasí bude složité, takže bude důležité dobře trefit gumy. Bude to dobrá výzva, na kterou se myslím všichni těší, protože ty nové vložky jsou opravdu hezké.“
Simon Wagner: „Zkoušku jsme si velmi užili, bylo tam hodně zábavy a hodně divákům, takže jsme naprosto spokojení.“
Jan Sýkora: „Bylo to pěkné, Sosnové se jako zázrakem vyhnul déšť, alespoň tedy nám v popředí startovní listiny. Já mám Autodrom v Sosnové rád, je to dobrá show, akorát jsem tam dělal trochu víc smyků a zničil jsem si nové gumy, které jsem tam na poslední chvíli dal, protože jsem myslel, že bude pršet (ale úsměv).“
Další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019, včetně map rychlostních zkoušek a jednotlivých časových harmonogramů naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také internetové Rádio Rally Bohemia, které během soutěže přenáší rozhovory s jezdci z rychlostních zkoušek a další informace. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.