Posádky 46. Rally Bohemia za sebou mají prvních dvě rychlostní zkoušky, které proběhly na jako dvojí průjezd RZ SCALA Gladiator Sosnová na Autodromu v Sosnové u České lípy. Přinášíme Vám též ohlasy jezdců z večerního cíle první sekce soutěže.
Posádky se představily po dvojicích v rámci přímých soubojů, když si mezi jednotlivými průjezdy vždy vyměnily startovní pozice. Diváci na zaplněných tribunách Autodromu Sosnová tak měli možnost přímého srovnání výsledku každé jízdy na cílové čáře a posádkám za jejich výkony aplaudovali spontánním potleskem, stejně jako fanděním při nájezdu na start. Několik soubojů bylo natolik těsných, že šlo pouhým okem jen těžko rozeznat, která z dvojice posádek zvítězila. První třicítce automobilů z hlavního pole, MČR v rally, se vyhnul déšť, přestože bouřkové mraky byly všude okolo autodromu. Vedení se po těchto dvou krátkých rychlostních zkouškách ujal Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, o necelou sekundu před Janem Černým. Třetí je se ztrátou 1,8 sekundy druhý tovární jezdec škodovky Kalle Rovanperä, v identickém čase s dalším mladým talentem, Rakušanem Simonem Wagnerem. Ti oba tak zatím splnili roli pomyslných černých koňů soutěže. Na prvních čtyřech příčkách se umístily automobily Škoda Fabia R5. Pátou příčku si připsal Jan Dohnal, šestou Vojtěch Štajf, sedmou Václav Pech a osmou Filip Mareš.
Ohlasy jezdců po RZ 2 – závěr sekce 1 první etapy (Hoškovice):
Jan Kopecký: „Zkoušky pěkné, jenom je škoda kvůli divákům, že se program opozdil. Uvidíme, jaké bude zítra a pozítří počasí. Další rychlostní zkoušky jsou krásné, především ty nové jsou těžké a každá je jiná, takže doufejme, že se s tím nějak popereme a pokusíme se obhájit naše loňské vítězství. Budeme tu také sbírat další data pro vývoj nové verze evo našeho vozu.“
Václav Pech: „Vcelku dobré, byl to takový rozpink, volbu pneumatik jsme dali takovou polosuchou-polomokrou, takže to nebylo na jízdu úplně ideální, ale v rámci možností jsem spokojený.“
Jan Dohnal: „První průjezd nám docela vyšel, v druhém to bylo o něco horší. Trať jako Sosnová je striktně o disciplíně a každý smyk znamená časovou ztrátu. Ale jinak jsme s umístěním spokojení.“
Vojtěch Štajf: „Volba pneu byla hodně obtížná, laborovali jsme s gumama už na shakedownu. Nakonec nám to relativně vyšlo, čas slušný. Jestli se splní předpověď počasí taková, jaká je, bude to pro mě obtížné, protože na mokru jsem jel s Polem zatím jenom pár vložek na Šumavě. Bude napínavé, jestli se nám podařilo na nových tratích napsat rozpis, jestli není moc opatrný nebo naopak optimistický. Uvidíme při prvních průjezdech. Alespoň se tady na nových tratích ukáže, jak si to dokáže kdo napsat.“
Martin Vlček: „Auto je v pohodě, akorát jsme úplně netrefili pneumatiky, protože jsme dali mokré a voda spadla až po erzetě, takže se na tom nedalo jet rychle. Ale jinak dobré, závodí se až zítra.“
Štěpán Vojtěch: „My jsme rádi, že se nám podařilo vyměnit nějaké čidlo, neodpojovalo se nám totiž řazení na shakedownu, takže jsme museli opravovat a stihli jsme to těsně před odjezdem do Sosnové. Teď se zdálo, že to funguje, tak jsme dělali trochu více smyků, než bylo potřeba. Měli jsme gumy do všeho počasí, takže zatím to jede dobře. Na čas jsme na Sosnové určitě moc nekoukali, a doufáme, že na něj nebudeme koukat ani v dalším průběhu závodu. Samozřejmě budeme se snažit jet svižně, ale tak, abychom si to užili. Ráno bude hlavní udržet to na cestě, protože jsou to krásné, ale náročné erzety. Počasí bude složité, takže bude důležité dobře trefit gumy. Bude to dobrá výzva, na kterou se myslím všichni těší, protože ty nové vložky jsou opravdu hezké.“
Simon Wagner: „Zkoušku jsme si velmi užili, bylo tam hodně zábavy a hodně divákům, takže jsme naprosto spokojení.“
Jan Sýkora: „Bylo to pěkné, Sosnové se jako zázrakem vyhnul déšť, alespoň tedy nám v popředí startovní listiny. Já mám Autodrom v Sosnové rád, je to dobrá show, akorát jsem tam dělal trochu víc smyků a zničil jsem si nové gumy, které jsem tam na poslední chvíli dal, protože jsem myslel, že bude pršet (ale úsměv).“
Další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019, včetně map rychlostních zkoušek a jednotlivých časových harmonogramů naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také internetové Rádio Rally Bohemia, které během soutěže přenáší rozhovory s jezdci z rychlostních zkoušek a další informace. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.