Mistrovství České republiky v rallye v letošní sezoně pomalu míří do svého finále. Do toho však ještě zbývají dva závody, jenž mohou hodně zamíchat konečným pořadím. Nadcházející podnik Rally Bohemia 2019 už hodně napoví, pro posádku MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jana Černého a Petra Černohorského, však půjde především o to, zkusit obrátit sezonu ještě do příznivějších pater. Smůla se totiž příbramskému jezdci letos stále lepí na kola. "Fanoušci, kteří nás neustále kolem tratí, ale také i v depu, podporují, by si už náš pořádný výsledek zasloužili. Moc si ho pro ně přejeme z posledních dvou závodů letošního roku přivést," doufá Jan Černý.
Hustopečskou rally si Mogulka, Fabie R5, Černého s Černohorským začínala postupně podmaňovat a pohoda v týmu příbramského jezdce tak byla cítit na celé depo. Když se však už vše blížilo k finální rampě, přišel na poslední RZ nejprve defekt a potom i technická závada. Do té chvíle jinak hodně reálné konečné druhé místo, se tak stalo rázem passé...
"Byla to pro nás všechny rána, konečně jsme měli nějaký další větší úspěch na dosah a my o něho přijdeme kvůli technické závadě. To nás všechny moc mrzelo. Navíc měl můj táta narozeniny, takže ten dárek, který jsem mu chtěl dát, se mi nazpět přivést nepodařilo," mrzí ještě zpětně Jana Černého.
Před Rally Bohemia se ovšem začíná znovu od nuly. Toho si je moc dobře vědom také Černý, který už na jihu Moravy ukázal, že umí jet dostatečně rychle a stejně dobrou vizitku by chtěl potvrdit i na tratích okolo Mladé Boleslavi. "Na všechny jezdce čeká spoustu nových ostrých kilometrů, protože se přidaly nové rychlostní zkoušky. Bude to tak nejen pro naši posádku velká výzva, už od seznamovacích jízd budeme muset být dvojnásobně koncentrovaní, abychom si napsali rozpis přesně tak, jak potřebujeme. Většinu tratí totiž uvidíme poprvé, až při první seznamovací jízdě," podotýká jezdec.
Obměna rychlostních zkoušek oproti předchozím ročníkům je sice více zásadní, nejedná se však vždy úplně o nové ostré kilometry. V některých případech jde totiž o návrat na tehdejší tratě, kde se ale závodilo už v dávné historii. Přesněji v 80. až 90. letech. "Tyhle tratě jsem nemohl sledovat ještě ani z kočárku. Naposledy se na nich totiž závodilo, když jsem ještě nebyl ani na světě," směje se průběžně čtvrtý jezdec celkového pořadí MČR v rallye s jednatřiceti bodovou ztrátou na třetího Václava Pecha. "Na posun v pořadí nějak extra nemyslíme, my teď chceme hlavně dojet do cíle, a to samozřejmě v co nejlepším čase, a na co nejlepším místě," přeje si Černý konečně vybojovat úspěch pro jeho fanoušky, kterých se i na Bohemku znovu chystá mnoho. "Na jejich podporu se moc těšíme, budeme rádi, pokud se za námi staví i do servisní zóny!" přeje si na závěr.
Třídenní 46. Rally Bohemia 2019 startuje v pátek 12. července na Autodromu Sosnová, kde se pojedou první dvě RZ, v následujících dvou dnech se pak odjede dalších 18 rychlostních zkoušek, přičemž končit se bude tradičními ostrými kilometry na Starém Městě v Mladé Boleslavi.
Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.