Mistrovství České republiky v rallye v letošní sezoně pomalu míří do svého finále. Do toho však ještě zbývají dva závody, jenž mohou hodně zamíchat konečným pořadím. Nadcházející podnik Rally Bohemia 2019 už hodně napoví, pro posádku MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jana Černého a Petra Černohorského, však půjde především o to, zkusit obrátit sezonu ještě do příznivějších pater. Smůla se totiž příbramskému jezdci letos stále lepí na kola. "Fanoušci, kteří nás neustále kolem tratí, ale také i v depu, podporují, by si už náš pořádný výsledek zasloužili. Moc si ho pro ně přejeme z posledních dvou závodů letošního roku přivést," doufá Jan Černý.
Hustopečskou rally si Mogulka, Fabie R5, Černého s Černohorským začínala postupně podmaňovat a pohoda v týmu příbramského jezdce tak byla cítit na celé depo. Když se však už vše blížilo k finální rampě, přišel na poslední RZ nejprve defekt a potom i technická závada. Do té chvíle jinak hodně reálné konečné druhé místo, se tak stalo rázem passé...
"Byla to pro nás všechny rána, konečně jsme měli nějaký další větší úspěch na dosah a my o něho přijdeme kvůli technické závadě. To nás všechny moc mrzelo. Navíc měl můj táta narozeniny, takže ten dárek, který jsem mu chtěl dát, se mi nazpět přivést nepodařilo," mrzí ještě zpětně Jana Černého.
Před Rally Bohemia se ovšem začíná znovu od nuly. Toho si je moc dobře vědom také Černý, který už na jihu Moravy ukázal, že umí jet dostatečně rychle a stejně dobrou vizitku by chtěl potvrdit i na tratích okolo Mladé Boleslavi. "Na všechny jezdce čeká spoustu nových ostrých kilometrů, protože se přidaly nové rychlostní zkoušky. Bude to tak nejen pro naši posádku velká výzva, už od seznamovacích jízd budeme muset být dvojnásobně koncentrovaní, abychom si napsali rozpis přesně tak, jak potřebujeme. Většinu tratí totiž uvidíme poprvé, až při první seznamovací jízdě," podotýká jezdec.
Obměna rychlostních zkoušek oproti předchozím ročníkům je sice více zásadní, nejedná se však vždy úplně o nové ostré kilometry. V některých případech jde totiž o návrat na tehdejší tratě, kde se ale závodilo už v dávné historii. Přesněji v 80. až 90. letech. "Tyhle tratě jsem nemohl sledovat ještě ani z kočárku. Naposledy se na nich totiž závodilo, když jsem ještě nebyl ani na světě," směje se průběžně čtvrtý jezdec celkového pořadí MČR v rallye s jednatřiceti bodovou ztrátou na třetího Václava Pecha. "Na posun v pořadí nějak extra nemyslíme, my teď chceme hlavně dojet do cíle, a to samozřejmě v co nejlepším čase, a na co nejlepším místě," přeje si Černý konečně vybojovat úspěch pro jeho fanoušky, kterých se i na Bohemku znovu chystá mnoho. "Na jejich podporu se moc těšíme, budeme rádi, pokud se za námi staví i do servisní zóny!" přeje si na závěr.
Třídenní 46. Rally Bohemia 2019 startuje v pátek 12. července na Autodromu Sosnová, kde se pojedou první dvě RZ, v následujících dvou dnech se pak odjede dalších 18 rychlostních zkoušek, přičemž končit se bude tradičními ostrými kilometry na Starém Městě v Mladé Boleslavi.
Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.