Necelých čtrnáct dní po vydařeném startu na polské rally pojede Filip Mareš již tento víkend na předposledním letošním podniku MČR v rally. Rally Bohemia je domácím závodem mladého jezdce, od centra soutěže bydlí jen několik kilometrů, a tak by chtěl více než jindy zopakovat umístění na stupních vítězů.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu má zatím skvěle rozjetou sezónu, Filip Mareš s Janem Hlouškem jsou před nadcházející Rally Bohemia průběžnými lídry našeho šampionátu. Daří se jim i v Mistrovství Evropy a mají tak na co navazovat. „Letošní sezona nám zatím výsledkově vychází a na Bohemii jedeme v roli vedoucí posádky českého mistrovství," těší sedmadvacetiletého jezdce. „Rozhodně se ale průběžným výsledkem nechceme nechat uchlácholit. Naše jízda má pořád rezervy a my na nich nepřestáváme pracovat," dodává Filip Mareš.
I když je Filip v Mladé Boleslavi doma, tratě letošní „Bohemky" doznaly řady změn. Soutěž se vrací do lokalit, na kterých se jezdilo v minulosti a domácího pilota tak čeká dvanáct úplně nových rychlostních zkoušek. „Je skvělé, že se pořadateli Rally Bohemia podařilo trať závodu přivést na nové tratě. Ostrých kilometrů v okolí Mladé Boleslavi sice ubylo, za to přibylo spoustu nových úseků na Liberecku, které slibují velkou sportovní hodnotu. Na ty se těšíme nejvíce, dobrý rozpis bude pro výsledek závodu důležitý," odhaduje ještě před začátkem „seznamovaček" jablonecký Honza Hloušek.
Rally Bohemia je proslulá nabitou startovní listinou a velmi silná konkurence přijede do Boleslavi i letos. Posádka Mareš – Hloušek patří mezi favority, ale těch bude na startovní rampě více než dost. Dopředu bude oba členy ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu hnát nejen touha po dobrém výsledku, ale také velká podpora jejich fanoušků. „Na posledním podniku v Hustopečích nás fanoušci hnali hlasitě kupředu snad na každém metru trati a bylo z toho naše první absolutní vítězství. Věříme, že domácí Bohemka bude v tomto směru ještě lepší. Všechny fanoušky zveme nejen k tratím rychlostních zkoušek, ale také na čtvrteční autogramiádu v Bondy centru v Mladé Boleslavi," připomíná všem lovcům autogramů a společných fotografií Filip Mareš.
Letošní ročník Rally Bohemia startuje v pátek 12. července a první divácká superspeciálka se pojede po několikaleté přestávce na autodromu v Sosnové. V sobotu a v neděli pak závod pokračuje dalšími osmnácti rychlostními zkouškami. Přijeďte podpořit posádku Filip Mareš – Jan Hloušek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.