Posádka Samohýl Škoda Team Miroslav Jakeš, Petr Machů bojuje v letošní sezoně Autoklub Mistrovství České republiky v rally o přední příčky. Devětadvacetiletý Jakeš sváděl při loňském ročníku Barum Czech Rally Zlín tuhý boj do závěrečných metrů s hvězdou světové rally Danielem Sordem ze Španělska o bronzovou příčku a nakonec továrnímu jezdci Hyundai podlehl o pouhých 0,3 vteřiny. Jakešův vůz Škoda Fabia R5 bude v centru pozornosti ještě před startem letošního 49. ročníku proslulé evropské soutěže, neboť se stal tváří barumky a objeví se na plakátech, citylightech, billbordech a všech tiskových i propagačních materiálech.
„Je to pro mě velká čest. Nemyslel jsem si, že zrovna já se stanu tváří nejvýznamnější české rally. Samozřejmě to přinese určitý tlak na výsledek, ale jakmile si dám helmu na hlavu, všechno ze mě spadne,“ pověděl Miroslav Jakeš na tiskové konferenci v prostorách zlínské radnice. Letošní sezona se však pro Jakeše s Machů zatím nevyvíjí příliš příznivě. „Na Šumavě přišla naše asi největší havárie, kterou jsem zavinil vlastní chybou. V Českém Krumlově se nám vždy dařilo a letos jsme tam zajeli slušné čtvrté místo. Na nedávné rally v Hustopečích nám bohužel začala stávkovat řídící jednotka v motoru, kvůli níž jsme smolně odstoupili po závěrečné erzetě ze druhého místa,“ vysvětlil Jakeš.
Rok 2013 byl pro jezdce z Hutiska-Solence odrazovým můstkem. Povedlo se mu vybojovat šesté místo v absolutním pořadí na Barum Rally a dosáhl na významné ocenění v podobě prestižní ceny Colin McRae Flat Out Trophy. „Loni jsme startovali na barumce premiérově s fábií a vyšlo to perfektně. Umístili jsme se čtvrtém místě. Sice jsme nestanuli na stupních vítězů, což hodně zamrzelo, ale zase jsme byli druzí nejlepší Češi,“ usmál se jezdec ze Vsetínska, který začátkem října oslaví kulaté třicáté narozeniny.
Jakeše naviguje v kokpitu soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 spolujezdec Petr Machů. Zkušený mitfára pohybující se v prostředí rally od roku 2006 bude jeho spolujezdcem také letos. „Nyní se soustředíme na Rally Bohemia, která proběhne druhý červencový víkend v okolí Mladé Boleslavi. Body z Hustopečí citelně schází, ale není důvod házet flintu do žita. Zabojujeme o co nejlepší výsledek, barumka bude zlomová. Půjde o vrchol sezony a musíme se na něj co nejlépe připravit včetně auta,“ řekl Petr Machů.
Miroslavu Jakešovi imponují auta už od dětství, za volant poprvé usedl ve čtyřech letech. Nejprve se věnoval motokárám, poté závodům do vrchu a nakonec přešel k disciplíně rally. V ní pravidelně startuje přes deset let. Svou první rally absolvoval v roce 2008 v Českém Krumlově. Ještě v závodech do vrchu získal Jakeš roku 2008 titul mistra Evropy. Na Barum Rally 2013 skončil s produkčním vozem Mitsubishi celkově šestý. Pochlubit se může třemi absolutními triumfy v rallysprintech, naposledy vyhrál letos na jaře při Kopné. Před šesti lety vybojoval v rallysprintovém šampionátu druhé místo v celkovém pořadí, o rok později obsadil stejnou pozici také v Mezinárodním mistrovství České republiky v rally.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?