V mladoboleslavském Bondy centru proběhla za velkého zájmu fanoušků předstartovní autogramiáda předních posádek spojená s tiskovou konferencí. Přinášíme Vám některé ohlasy jezdců z předstartovní tiskové konference.
Jan Kopecký: „Tratě jsou zajímavé, jsou to sice krátké vložky, ale jsou náročné. Každá erzeta vypadá úplně jinak, takže při jízdě budeme muset zároveň hodně přemýšlet a určitě se budeme snažit jet co nejrychleji.“ Pavel Dresler: „Seznamovací jízdy proběhly standardně, už se těšíme na trať.“
Kalle Rovanperä: „Ano, je to pro nás první start zde v České republice. Rychlostní zkoušky jsou velmi hezké, někde dost rychlé, ale i technické a dynamické, stále se na nich něco děje. Slibují velmi zábavnou jízdu. Nevíme ještě, jaké bude během závodu přesně počasí, ale zdá se, že to bude náročné, protože má být deštivo.“ Odpověď na otázku, zda si myslí, že je zde možné porazit Jana Kopeckého: „No, to by bylo obtížné a nevím, jestli je to při prvním startu možné, když tu Jan stále vyhrává. Ale budeme se snažit zde být tak rychlí, jak to jen bude možné.“ Jonne Halttunen: „Tratě jsou tu krásné. Ze spolujezdeckého hlediska by to mělo být při čtení rozpisu v pohodě a mělo by tu být na diktát celkem dost času.“
Jan Černý: „V letošní sezoně se nás zatím drží spíše smůla a provázejí nás technické problémy, podobně jako zde při loňské Rally Bohemia. Ale věřím, že tady už se to zlomí a dojedeme na cílovou rampu spokojeni a s úsměvem. V šampionátu už nemáme zas tolik o co bojovat, ale chceme si užít každý kilometr a metr trati. Musím obrovsky smeknout před pořadateli a poděkovat jim za krásnou trať. Je to velká výzva, protože erzety jsou nové a je jich hodně. Už se nemůžu dočkat, až sednu do auta a pojedeme.“ Petr Černohorský: „To, že si organizátor dal tu práci a vstoupil do jiných oblastí na zcela nové rychlostní zkoušky, to je to pravé ořechové a pro všechny to bude téměř nová soutěž. Za to mu už nyní patří velký dík za uznání.“
Petr Semerád: „Na rozdíl do Hustopečí, kde se nám stal osudným vyhozený betonový „antikat“, zde jsou na krajnicích jenom patníky, které autu nic moc neudělají. Jedeme sbírat zkušenosti, chceme najet pokud možno bezpečně co nejvíce kilometrů a dojet to cíle.“ Jiří Hlávka: “Tratě si mi moc líbí, ty nové vložky, co se jedou v sobotu, jsou úžasné. Všechny hrozně náročné a pěkné. Pořadatel odvedl fantastickou práci!“
Mirek Jakeš: „V šampionátu jsme kvůli různým problémům v předchozích závodech až devátí, takže celkový výsledek v něm už pro nás letos zřejmě nebude mít velkou cenu. Chceme to tady na bohemce prolomit. Na Hustopečích se nám dařilo, odstoupili jsme až před cílovou rampou, takže teď už chceme opravdu hodně do cíle.“
Vojtěch Štajf: „Petr Machů tady říkal, že s láskou vzpomíná na fábii S2000, tak já zase s láskou vzpomínám na Subaru, se kterým se nám tady podařilo. Když jsme s ním jeli první rok, zvítězili jsme tu v hodnocení evropské trofeje a tenkrát i oficiálně v celkovém pořadí Rally Bohemia, takže tohle je závod, kde figuruji mezi vítězi. Sice už je to pěkná řádka let, ale na to se nezapomíná. Jsem rád, že se soutěž vrátila na tratě kolem Liberce, kde jsme tehdy závodili. Tratě jsou sice kratší, ale to by koneckonců nám starším mohlo z hlediska fyzického vypětí vyhovovat (úsměv). Hodnotím velice pozitivně, že se pořadatel pustil do takové změny a že je trať tolik obměněná. Doufám, že budeme pokračovat ve zlepšujícím se trendu našich výsledků s naším Polem. Byť teď už to bude velmi obtížné, protože v minulých závodech mistrovství jsme byli šestí, pátí a pak čtvrtí, čili podle tohoto systému bychom teď měli dojet na stupních vítězů - což je tady v té konkurenci asi hodně smělý až nerealizovatelný cíl. Ale je to rallye a člověk nikdy neví, co se stane. Chceme jet vepředu jak na trati, tak celkově v mistráku.“
Štěpán Vojtěch: „Tak my jsme především rádi, že si po nějaké době můžeme zase zasoutěžit. Loni jsme tady jeli se škodovkou R5, no ale za ten rok už jsme to stejně zapomněli. Moc jsme toho teď s naším Peugeotem nenajezdili, takže doufáme, že v průběhu soutěže chytíme nějaké nějaké tempo.“
Na autogramiádě byla přítomna i velká legenda (nejenom) Rally Bohemia a bývalý tovární jezdec týmu ŠKODA ze 70.-80. let, Nor John Haugland. Tomu se podařilo na bohemce, tehdy se ještě jezdící pod názvem Rallye Škoda, třikrát zvítězit, a to v letech 1977, 1973 a 1980. John Haugland kromě jiného zmínil, že ho těší, že tradice Rally Bohemia stále žije a že má soutěž stále tolik fanoušků a příznivců, stejně jako rally v České republice. Také zdůraznil, že ač je jezdcem ze Skandinávie, tak našel velké zalíbení v asfaltových soutěžích, kde se mohl více soustředit na ideální stopu než na šotolině a využívat lepšího záběru vozidla na kvalitnějších vozovkách.
Další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019 včetně map rychlostních zkoušek a jednotlivých časových harmonogramů naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je tu také internetové Rádio Rally Bohemia, které bude během soutěže přenášet rozhovory s jezdci z rychlostních zkoušek a další informace. Naleznete jej zde: http://www.rallybohemia.cz/2019/cs/Radio/. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.