V mladoboleslavském Bondy centru proběhla za velkého zájmu fanoušků předstartovní autogramiáda předních posádek spojená s tiskovou konferencí. Přinášíme Vám některé ohlasy jezdců z předstartovní tiskové konference.
Jan Kopecký: „Tratě jsou zajímavé, jsou to sice krátké vložky, ale jsou náročné. Každá erzeta vypadá úplně jinak, takže při jízdě budeme muset zároveň hodně přemýšlet a určitě se budeme snažit jet co nejrychleji.“ Pavel Dresler: „Seznamovací jízdy proběhly standardně, už se těšíme na trať.“
Kalle Rovanperä: „Ano, je to pro nás první start zde v České republice. Rychlostní zkoušky jsou velmi hezké, někde dost rychlé, ale i technické a dynamické, stále se na nich něco děje. Slibují velmi zábavnou jízdu. Nevíme ještě, jaké bude během závodu přesně počasí, ale zdá se, že to bude náročné, protože má být deštivo.“ Odpověď na otázku, zda si myslí, že je zde možné porazit Jana Kopeckého: „No, to by bylo obtížné a nevím, jestli je to při prvním startu možné, když tu Jan stále vyhrává. Ale budeme se snažit zde být tak rychlí, jak to jen bude možné.“ Jonne Halttunen: „Tratě jsou tu krásné. Ze spolujezdeckého hlediska by to mělo být při čtení rozpisu v pohodě a mělo by tu být na diktát celkem dost času.“
Jan Černý: „V letošní sezoně se nás zatím drží spíše smůla a provázejí nás technické problémy, podobně jako zde při loňské Rally Bohemia. Ale věřím, že tady už se to zlomí a dojedeme na cílovou rampu spokojeni a s úsměvem. V šampionátu už nemáme zas tolik o co bojovat, ale chceme si užít každý kilometr a metr trati. Musím obrovsky smeknout před pořadateli a poděkovat jim za krásnou trať. Je to velká výzva, protože erzety jsou nové a je jich hodně. Už se nemůžu dočkat, až sednu do auta a pojedeme.“ Petr Černohorský: „To, že si organizátor dal tu práci a vstoupil do jiných oblastí na zcela nové rychlostní zkoušky, to je to pravé ořechové a pro všechny to bude téměř nová soutěž. Za to mu už nyní patří velký dík za uznání.“
Petr Semerád: „Na rozdíl do Hustopečí, kde se nám stal osudným vyhozený betonový „antikat“, zde jsou na krajnicích jenom patníky, které autu nic moc neudělají. Jedeme sbírat zkušenosti, chceme najet pokud možno bezpečně co nejvíce kilometrů a dojet to cíle.“ Jiří Hlávka: “Tratě si mi moc líbí, ty nové vložky, co se jedou v sobotu, jsou úžasné. Všechny hrozně náročné a pěkné. Pořadatel odvedl fantastickou práci!“
Mirek Jakeš: „V šampionátu jsme kvůli různým problémům v předchozích závodech až devátí, takže celkový výsledek v něm už pro nás letos zřejmě nebude mít velkou cenu. Chceme to tady na bohemce prolomit. Na Hustopečích se nám dařilo, odstoupili jsme až před cílovou rampou, takže teď už chceme opravdu hodně do cíle.“
Vojtěch Štajf: „Petr Machů tady říkal, že s láskou vzpomíná na fábii S2000, tak já zase s láskou vzpomínám na Subaru, se kterým se nám tady podařilo. Když jsme s ním jeli první rok, zvítězili jsme tu v hodnocení evropské trofeje a tenkrát i oficiálně v celkovém pořadí Rally Bohemia, takže tohle je závod, kde figuruji mezi vítězi. Sice už je to pěkná řádka let, ale na to se nezapomíná. Jsem rád, že se soutěž vrátila na tratě kolem Liberce, kde jsme tehdy závodili. Tratě jsou sice kratší, ale to by koneckonců nám starším mohlo z hlediska fyzického vypětí vyhovovat (úsměv). Hodnotím velice pozitivně, že se pořadatel pustil do takové změny a že je trať tolik obměněná. Doufám, že budeme pokračovat ve zlepšujícím se trendu našich výsledků s naším Polem. Byť teď už to bude velmi obtížné, protože v minulých závodech mistrovství jsme byli šestí, pátí a pak čtvrtí, čili podle tohoto systému bychom teď měli dojet na stupních vítězů - což je tady v té konkurenci asi hodně smělý až nerealizovatelný cíl. Ale je to rallye a člověk nikdy neví, co se stane. Chceme jet vepředu jak na trati, tak celkově v mistráku.“
Štěpán Vojtěch: „Tak my jsme především rádi, že si po nějaké době můžeme zase zasoutěžit. Loni jsme tady jeli se škodovkou R5, no ale za ten rok už jsme to stejně zapomněli. Moc jsme toho teď s naším Peugeotem nenajezdili, takže doufáme, že v průběhu soutěže chytíme nějaké nějaké tempo.“
Na autogramiádě byla přítomna i velká legenda (nejenom) Rally Bohemia a bývalý tovární jezdec týmu ŠKODA ze 70.-80. let, Nor John Haugland. Tomu se podařilo na bohemce, tehdy se ještě jezdící pod názvem Rallye Škoda, třikrát zvítězit, a to v letech 1977, 1973 a 1980. John Haugland kromě jiného zmínil, že ho těší, že tradice Rally Bohemia stále žije a že má soutěž stále tolik fanoušků a příznivců, stejně jako rally v České republice. Také zdůraznil, že ač je jezdcem ze Skandinávie, tak našel velké zalíbení v asfaltových soutěžích, kde se mohl více soustředit na ideální stopu než na šotolině a využívat lepšího záběru vozidla na kvalitnějších vozovkách.
Další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019 včetně map rychlostních zkoušek a jednotlivých časových harmonogramů naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je tu také internetové Rádio Rally Bohemia, které bude během soutěže přenášet rozhovory s jezdci z rychlostních zkoušek a další informace. Naleznete jej zde: http://www.rallybohemia.cz/2019/cs/Radio/. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.