V mladoboleslavském Bondy centru proběhla za velkého zájmu fanoušků předstartovní autogramiáda předních posádek spojená s tiskovou konferencí. Přinášíme Vám některé ohlasy jezdců z předstartovní tiskové konference.
Jan Kopecký: „Tratě jsou zajímavé, jsou to sice krátké vložky, ale jsou náročné. Každá erzeta vypadá úplně jinak, takže při jízdě budeme muset zároveň hodně přemýšlet a určitě se budeme snažit jet co nejrychleji.“ Pavel Dresler: „Seznamovací jízdy proběhly standardně, už se těšíme na trať.“
Kalle Rovanperä: „Ano, je to pro nás první start zde v České republice. Rychlostní zkoušky jsou velmi hezké, někde dost rychlé, ale i technické a dynamické, stále se na nich něco děje. Slibují velmi zábavnou jízdu. Nevíme ještě, jaké bude během závodu přesně počasí, ale zdá se, že to bude náročné, protože má být deštivo.“ Odpověď na otázku, zda si myslí, že je zde možné porazit Jana Kopeckého: „No, to by bylo obtížné a nevím, jestli je to při prvním startu možné, když tu Jan stále vyhrává. Ale budeme se snažit zde být tak rychlí, jak to jen bude možné.“ Jonne Halttunen: „Tratě jsou tu krásné. Ze spolujezdeckého hlediska by to mělo být při čtení rozpisu v pohodě a mělo by tu být na diktát celkem dost času.“
Jan Černý: „V letošní sezoně se nás zatím drží spíše smůla a provázejí nás technické problémy, podobně jako zde při loňské Rally Bohemia. Ale věřím, že tady už se to zlomí a dojedeme na cílovou rampu spokojeni a s úsměvem. V šampionátu už nemáme zas tolik o co bojovat, ale chceme si užít každý kilometr a metr trati. Musím obrovsky smeknout před pořadateli a poděkovat jim za krásnou trať. Je to velká výzva, protože erzety jsou nové a je jich hodně. Už se nemůžu dočkat, až sednu do auta a pojedeme.“ Petr Černohorský: „To, že si organizátor dal tu práci a vstoupil do jiných oblastí na zcela nové rychlostní zkoušky, to je to pravé ořechové a pro všechny to bude téměř nová soutěž. Za to mu už nyní patří velký dík za uznání.“
Petr Semerád: „Na rozdíl do Hustopečí, kde se nám stal osudným vyhozený betonový „antikat“, zde jsou na krajnicích jenom patníky, které autu nic moc neudělají. Jedeme sbírat zkušenosti, chceme najet pokud možno bezpečně co nejvíce kilometrů a dojet to cíle.“ Jiří Hlávka: “Tratě si mi moc líbí, ty nové vložky, co se jedou v sobotu, jsou úžasné. Všechny hrozně náročné a pěkné. Pořadatel odvedl fantastickou práci!“
Mirek Jakeš: „V šampionátu jsme kvůli různým problémům v předchozích závodech až devátí, takže celkový výsledek v něm už pro nás letos zřejmě nebude mít velkou cenu. Chceme to tady na bohemce prolomit. Na Hustopečích se nám dařilo, odstoupili jsme až před cílovou rampou, takže teď už chceme opravdu hodně do cíle.“
Vojtěch Štajf: „Petr Machů tady říkal, že s láskou vzpomíná na fábii S2000, tak já zase s láskou vzpomínám na Subaru, se kterým se nám tady podařilo. Když jsme s ním jeli první rok, zvítězili jsme tu v hodnocení evropské trofeje a tenkrát i oficiálně v celkovém pořadí Rally Bohemia, takže tohle je závod, kde figuruji mezi vítězi. Sice už je to pěkná řádka let, ale na to se nezapomíná. Jsem rád, že se soutěž vrátila na tratě kolem Liberce, kde jsme tehdy závodili. Tratě jsou sice kratší, ale to by koneckonců nám starším mohlo z hlediska fyzického vypětí vyhovovat (úsměv). Hodnotím velice pozitivně, že se pořadatel pustil do takové změny a že je trať tolik obměněná. Doufám, že budeme pokračovat ve zlepšujícím se trendu našich výsledků s naším Polem. Byť teď už to bude velmi obtížné, protože v minulých závodech mistrovství jsme byli šestí, pátí a pak čtvrtí, čili podle tohoto systému bychom teď měli dojet na stupních vítězů - což je tady v té konkurenci asi hodně smělý až nerealizovatelný cíl. Ale je to rallye a člověk nikdy neví, co se stane. Chceme jet vepředu jak na trati, tak celkově v mistráku.“
Štěpán Vojtěch: „Tak my jsme především rádi, že si po nějaké době můžeme zase zasoutěžit. Loni jsme tady jeli se škodovkou R5, no ale za ten rok už jsme to stejně zapomněli. Moc jsme toho teď s naším Peugeotem nenajezdili, takže doufáme, že v průběhu soutěže chytíme nějaké nějaké tempo.“
Na autogramiádě byla přítomna i velká legenda (nejenom) Rally Bohemia a bývalý tovární jezdec týmu ŠKODA ze 70.-80. let, Nor John Haugland. Tomu se podařilo na bohemce, tehdy se ještě jezdící pod názvem Rallye Škoda, třikrát zvítězit, a to v letech 1977, 1973 a 1980. John Haugland kromě jiného zmínil, že ho těší, že tradice Rally Bohemia stále žije a že má soutěž stále tolik fanoušků a příznivců, stejně jako rally v České republice. Také zdůraznil, že ač je jezdcem ze Skandinávie, tak našel velké zalíbení v asfaltových soutěžích, kde se mohl více soustředit na ideální stopu než na šotolině a využívat lepšího záběru vozidla na kvalitnějších vozovkách.
Další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019 včetně map rychlostních zkoušek a jednotlivých časových harmonogramů naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je tu také internetové Rádio Rally Bohemia, které bude během soutěže přenášet rozhovory s jezdci z rychlostních zkoušek a další informace. Naleznete jej zde: http://www.rallybohemia.cz/2019/cs/Radio/. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.