Pro stříbrný věnec za druhé místo ve třídě 3 produkčních vozů si na Rally Hustopeče přijela posádka JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl - Radek Juřica. Oba Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX tak znovu potvrdili, že v Hustopečích se jim zkrátka daří.
Tak jako každý den vychází slunce, můžete se spolehnout i na to, že Jaroslav Pešl zajede v Hustopečích výborně. „Je to u nás jaksi dlouhodobá záležitost. Asi to fakt souvisí i s tou pohodovou atmosférou a také výborným vínem, které nám dodávají naše spolehlivé zdroje v této lokalitě. Zkrátka to tady máme rádi a většinou se nám tady naštěstí i daří,“ usmívá se pilot posádky a šéf JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl. Také letos tomu nebylo jinak a valašskomeziříčský pilot si z „rally mezi vinicemi“ přivezl pódiové umístění – druhé místo ve své třídě 3 produkčních vozů. „S výsledkem jsme samozřejmě spokojeni. Po vítězství na Valašce v úvodu sezony tak máme další podium a jsme tedy v kontaktu s ostatními a ještě se o celkový titul popereme. Podle toho, jak to v posledních závodech a hlavně v Hustopečích vypadalo, to tedy bude hodně těsné,“ hodnotil Rally Hustopeče Jaroslav Pešl a narážel na neuvěřitelně malé rozestupy mezi několika jezdci v každé rychlostní zkoušce. „Už jsme se o tom bavili i s ostatními kluky, že to poslední dobou a hlavně teď bylo na naši třídu fakt hodně rychlé. Už se nám zdá, že z těch našich starších aut fakt mačkáme maximum. Stále při tom musíme myslet na to, že auto musí dojet do cíle v pořádku. Zároveň teď na Hustopečích bylo jasně vidět, jak moc těsné jsou rozestupy mezi námi. Kolikrát to bylo mezi dvěma borci do jedné, dvou vteřin a nebo taky zajelo v sedmi osmi vteřinách třeba pět jezdců. To jasně ukazuje na to, že to bude hodně zajímavé až do konce. A na to se samozřejmě těšíme,“ dívá se dopředu Jaroslav Pešl.
Do konce šestidílného mistrovství České republiky v rally zbývají ještě poslední dva závody. Nejbližší z nich - Rally Bohemia - se jede v polovině července, posledním pak bude Barum Czech Rally Zlín (16. – 18. srpna).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.