Tak jako každý rok, i letos klade pořadatel Rally Bohemia primární důraz na bezpečný průběh soutěže. Bezpečnostní plán, který byl schválen bezpečnostním delegátem Autoklubu ČR, má letos plných 303 stran. Nové technické tratě nepotřebují využití bezpečnostních zpomalovacích retardérů.
Vše nasvědčuje tomu, že nové tratě rychlostních zkoušek budou přínosem i z hlediska bezpečnosti. „Díky pomalejšímu a technickému profilu nových tratí na nich předpokládáme nízké rychlostní průměry. Proto na nich nebudou muset být umístěny žádné jezdecky nepopulární a ze sportovního hlediska často sporné zpomalovací retardéry. To je dnes v podmínkách českých soutěží věc už téměř nevídaná. Tento fakt ocenil i zástupce jezdců Petr Černohorský, který trať Rally Bohemia 2019 kontroloval,“ říká ředitel Rally Bohemia Petr Pavlát. Petr Černohorský k trati letošní Rally Bohemia prohlásil ještě toto: "Pořadatel mě velmi mile překvapil, protože tři čtvrtiny tratí nebyly za poslední ročníky Rally Bohemia k vidění. Jsou to tratě velmi technické, plné střídání rytmů, povrchů a neustálé akce. Velice si vážím faktu, že si dal pořadatel tolik práce s přípravou nových rychlostních zkoušek." Kontrolu tratí z hlediska bezpečnosti pak ještě provedl Jan Regner.
Jelikož převážná část rychlostních zkoušek letošní 46. Rally Bohemia je zcela nová, tak i bezpečnostní plán musel být z většiny vytvořen jako zcela nový. V bezpečnostním plánu jsou přehledně graficky znázorněna bezpečnostní opatření na každém metru trati rychlostních zkoušek, která pak jednoznačně stanoví podobu a bezpečnostní organizaci každého úseku. Za velkou spoustu hodin strávených v terénu, ale hlavně pak u počítače, patří dík zejména hlavnímu činovníkovi pro bezpečnost Janu Šrámkovi. Bez jeho mravenčí mnohaměsíční práce by se rally nemohla konat, ač je tato práce v zákulisí soutěže pro běžného diváka téměř neviditelná.
Bezpečnost rally má i svůj symbolický rozměr. „Většina rally ve startovních listinách nepoužívá číslo 13. Zřejmě z důvodu, že je považováno za nešťastné. Naopak svatebčané mají zřejmě toto číslo rádi, protože v okolí tratě RZ se konají v sobotu 13. července minimálně dvě svatby, jejichž průběh musíme koordinovat s průběhem rally. Věříme, že problémy s rally související budou v životě novomanželů jejich poslední a přejeme jim dlouhá léta prožitá ve vzájemné úctě a lásce,“ přeje svatebčanům s úsměvem ale i upřímností Petr Pavlát.
Trať Rally Bohemia vede členitou hornatou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených místech a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale zpravidla neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať! Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a samozřejmě bezpodmínečné respektování vyznačených zakázaných prostor. “Je třeba vyvarovat se zejména jakéhokoliv přecházení nebo přebíhání přes trať během rychlostní zkoušky. Pozor dejte i během vložených průjezdů ECO energy Rally Bohemia – elektrická auta na rozdíl od klasických závodních téměř nejsou slyšet, takže i když nejedou klasickou rychlostní rally, mohla by na trati někoho nečekaně překvapit,” upozorňuje hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia Jan Šrámek.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a bude pro ně připravena řada atraktivních diváckých míst, která jsou volena tak, aby na ně byl jak dobrý a bezpečný přístup, tak aby na nich nehrozilo divákům žádné nebezpečí. Přes všechna bezpečnostní opatření ovšem stále platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale zároveň může být pro všechny účastníky nebezpečný – nikdy nelze vyloučit nepředvídatelnou technickou závadu nebo třeba uvolněné kolo automobilu, které se vydá vlastní cestou. Je tedy třeba být během sledování rally ve střehu věnovat se průjezdům automobilů, aby člověk mohl včas reagovat na případnou nečekanou situaci.
Pořadatel Rally Bohemia žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty!
46. Rallye Bohemia se koná o víkendu 12. – 14. července 2019. Na posádky čeká trať o celkové délce 551 kilometrů, z toho 160 kilometrů tvoří rychlostní zkoušky, letos z velké části zcela nové. Pořadatelé Rally Bohemia přejí všem divákům vzrušující sportovní zážitky při dodržení všech bezpečnostních zásad.
Další informace a zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem 46. Rally Bohemia 2019 je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí 46. RALLY BOHEMIA e-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.