Tak jako každý rok, i letos klade pořadatel Rally Bohemia primární důraz na bezpečný průběh soutěže. Bezpečnostní plán, který byl schválen bezpečnostním delegátem Autoklubu ČR, má letos plných 303 stran. Nové technické tratě nepotřebují využití bezpečnostních zpomalovacích retardérů.
Vše nasvědčuje tomu, že nové tratě rychlostních zkoušek budou přínosem i z hlediska bezpečnosti. „Díky pomalejšímu a technickému profilu nových tratí na nich předpokládáme nízké rychlostní průměry. Proto na nich nebudou muset být umístěny žádné jezdecky nepopulární a ze sportovního hlediska často sporné zpomalovací retardéry. To je dnes v podmínkách českých soutěží věc už téměř nevídaná. Tento fakt ocenil i zástupce jezdců Petr Černohorský, který trať Rally Bohemia 2019 kontroloval,“ říká ředitel Rally Bohemia Petr Pavlát. Petr Černohorský k trati letošní Rally Bohemia prohlásil ještě toto: "Pořadatel mě velmi mile překvapil, protože tři čtvrtiny tratí nebyly za poslední ročníky Rally Bohemia k vidění. Jsou to tratě velmi technické, plné střídání rytmů, povrchů a neustálé akce. Velice si vážím faktu, že si dal pořadatel tolik práce s přípravou nových rychlostních zkoušek." Kontrolu tratí z hlediska bezpečnosti pak ještě provedl Jan Regner.
Jelikož převážná část rychlostních zkoušek letošní 46. Rally Bohemia je zcela nová, tak i bezpečnostní plán musel být z většiny vytvořen jako zcela nový. V bezpečnostním plánu jsou přehledně graficky znázorněna bezpečnostní opatření na každém metru trati rychlostních zkoušek, která pak jednoznačně stanoví podobu a bezpečnostní organizaci každého úseku. Za velkou spoustu hodin strávených v terénu, ale hlavně pak u počítače, patří dík zejména hlavnímu činovníkovi pro bezpečnost Janu Šrámkovi. Bez jeho mravenčí mnohaměsíční práce by se rally nemohla konat, ač je tato práce v zákulisí soutěže pro běžného diváka téměř neviditelná.
Bezpečnost rally má i svůj symbolický rozměr. „Většina rally ve startovních listinách nepoužívá číslo 13. Zřejmě z důvodu, že je považováno za nešťastné. Naopak svatebčané mají zřejmě toto číslo rádi, protože v okolí tratě RZ se konají v sobotu 13. července minimálně dvě svatby, jejichž průběh musíme koordinovat s průběhem rally. Věříme, že problémy s rally související budou v životě novomanželů jejich poslední a přejeme jim dlouhá léta prožitá ve vzájemné úctě a lásce,“ přeje svatebčanům s úsměvem ale i upřímností Petr Pavlát.
Trať Rally Bohemia vede členitou hornatou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených místech a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale zpravidla neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať! Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a samozřejmě bezpodmínečné respektování vyznačených zakázaných prostor. “Je třeba vyvarovat se zejména jakéhokoliv přecházení nebo přebíhání přes trať během rychlostní zkoušky. Pozor dejte i během vložených průjezdů ECO energy Rally Bohemia – elektrická auta na rozdíl od klasických závodních téměř nejsou slyšet, takže i když nejedou klasickou rychlostní rally, mohla by na trati někoho nečekaně překvapit,” upozorňuje hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia Jan Šrámek.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a bude pro ně připravena řada atraktivních diváckých míst, která jsou volena tak, aby na ně byl jak dobrý a bezpečný přístup, tak aby na nich nehrozilo divákům žádné nebezpečí. Přes všechna bezpečnostní opatření ovšem stále platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale zároveň může být pro všechny účastníky nebezpečný – nikdy nelze vyloučit nepředvídatelnou technickou závadu nebo třeba uvolněné kolo automobilu, které se vydá vlastní cestou. Je tedy třeba být během sledování rally ve střehu věnovat se průjezdům automobilů, aby člověk mohl včas reagovat na případnou nečekanou situaci.
Pořadatel Rally Bohemia žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty!
46. Rallye Bohemia se koná o víkendu 12. – 14. července 2019. Na posádky čeká trať o celkové délce 551 kilometrů, z toho 160 kilometrů tvoří rychlostní zkoušky, letos z velké části zcela nové. Pořadatelé Rally Bohemia přejí všem divákům vzrušující sportovní zážitky při dodržení všech bezpečnostních zásad.
Další informace a zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem 46. Rally Bohemia 2019 je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí 46. RALLY BOHEMIA e-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.