Přesněji řečeno – byl mu v Hustopečích vytažen.
Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka absolvovala na Agrotec Petronas Rally Hustopeče svůj letošní druhý start. Po startu na Kanárských ostrovech přišlo období, kdy bylo třeba zrušit starty na Krumlově a v Lotyšsku a znovu se zapojit do shánění partnerů pro letošní sezónu. To se částečně povedlo, když mezi klíčové partnery přibyl výrobce energetických nápojů značky Rockstar. „Jsem rád, že jsme se s Rockstar domluvili a budeme je tak propagovat po celou sezónu. Chtěl bych jim poděkovat za vstřícné a seriózní jednání a doufám, že jejich důvěru nezklameme,“ uvedl po podpisu smlouvy Petr Semerád.
Na soutěž se posádka původně přihlásila s Peugeotem 208 R2 z dílen Brynda Racing, ale těsně před soutěží došlo ke změně. Auto totiž utrpělo ve Vyškově nějaké šrámy, a tak se hledala náhrada. Tou se stal Opel Adam R2. „Obě auta jsou si hodně podobná, ale mám pocit, že mému jezdeckému stylu nakonec Opel sedí o něco lépe. Uvidíme, jak to bude v soutěži samotné,“ popsal dojmy z vozu po pátečním shakedownu Petr.
V soutěži samotné si posádka nekladla žádné velké cíle. „Jasně jsme si před startem řekli, že pro nás jsou klíčové najeté kilometry a že nepůjdeme do žádného rizika,“ prozradil spolujezdec Jiří Hlávka. „Body do šampionátu pro nás nejsou důležité, ostatně po třech neodjetých soutěžích ani nedává smysl o ně bojovat. Prostě jsme se chtěli pěkně svézt na soutěži velkého mistráku, kterou Petr nikdy nejel. Ostatně i pro něj to byl první start po dovršení 18. roku a získání řidičského průkazu. Mně tak konečně odpadla povinnost na přejezdech přesedat za volant, což jsem s povděkem přijal,“ dodal s úsměvem Jirka.
Jak si předsevzali, tak také jeli. Po páteční první etapě přenocovali na výborném 2. místě ve třídě za skvěle jedoucím Talašem. „S naším výkonem jsem naprosto spokojen, jedeme přesně to, co jsme si řekli, rychle, ale bez rizika a bez chyb,“ hodnotil páteční etapu Petr. „Honza Talaš jede skvěle a my se s ním nechceme honit, on už tu přeci jen startuje potřetí, pro nás je to poprvé, jsme spokojeni. Zítra bychom chtěli takto pokračovat.“
Toto předsevzetí ale vzalo rychle za své. Na RZ6 Šitbořice, tedy druhé sobotní zkoušce, je potkala nebývalá smůla. „V rychlé pravé zatáčce jsme měli poznamenaný betonový antikat na vnitřku. Jenže někdo ho před námi vytáhl přesně do stopy za zatáčkou, kam nebylo vidět, a pak už s tím nešlo nic dělat,“ popisuje nepříjemnou nehodu Petr. Při snaze se mu vyhnout skončilo auto v příkopu a pro posádku to znamenalo konec v soutěži.
„Upřímně jsem dost vytočený, protože tyhle betonové antikaty jsou dost nebezpečné,“ dodává na rovinu Jirka. „Později jsme se dozvěděli, že Honza Talaš se mu dokázal vyhnout jen s obrovským štěstím a v cíli alarmoval pořadatele, aby ho okamžitě někdo odstranil. Bohužel my jsme tam přijeli dříve, pořadatel to asi nestihl. Mohlo dopadnout i mnohem hůře. Ale doufám, že se tímto typem antikatů někdo bude opravdu zabývat, tohle je prostě proti bezpečnosti na tratích. Jinak soutěž byla moc hezká, sice tepleji, než bychom si v autě přáli, ale to bylo to nejmenší.“
A co dál v sezóně? „Přihlásili jsme na Polsko a chceme jet Bohemku, ale v tomto okamžiku ještě nevíme, jak moc nám tahle zbytečná havárie naruší sezónu,“ na rovinu přiznává Petr. „Musím poděkovat všem našim partnerům a Brynda Racing za skvěle připravené auto.“ A co dodat na závěr? „Pijte Rockstar!“
Autor: Tomáš Wanka
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?