Přesněji řečeno – byl mu v Hustopečích vytažen.
Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka absolvovala na Agrotec Petronas Rally Hustopeče svůj letošní druhý start. Po startu na Kanárských ostrovech přišlo období, kdy bylo třeba zrušit starty na Krumlově a v Lotyšsku a znovu se zapojit do shánění partnerů pro letošní sezónu. To se částečně povedlo, když mezi klíčové partnery přibyl výrobce energetických nápojů značky Rockstar. „Jsem rád, že jsme se s Rockstar domluvili a budeme je tak propagovat po celou sezónu. Chtěl bych jim poděkovat za vstřícné a seriózní jednání a doufám, že jejich důvěru nezklameme,“ uvedl po podpisu smlouvy Petr Semerád.
Na soutěž se posádka původně přihlásila s Peugeotem 208 R2 z dílen Brynda Racing, ale těsně před soutěží došlo ke změně. Auto totiž utrpělo ve Vyškově nějaké šrámy, a tak se hledala náhrada. Tou se stal Opel Adam R2. „Obě auta jsou si hodně podobná, ale mám pocit, že mému jezdeckému stylu nakonec Opel sedí o něco lépe. Uvidíme, jak to bude v soutěži samotné,“ popsal dojmy z vozu po pátečním shakedownu Petr.
V soutěži samotné si posádka nekladla žádné velké cíle. „Jasně jsme si před startem řekli, že pro nás jsou klíčové najeté kilometry a že nepůjdeme do žádného rizika,“ prozradil spolujezdec Jiří Hlávka. „Body do šampionátu pro nás nejsou důležité, ostatně po třech neodjetých soutěžích ani nedává smysl o ně bojovat. Prostě jsme se chtěli pěkně svézt na soutěži velkého mistráku, kterou Petr nikdy nejel. Ostatně i pro něj to byl první start po dovršení 18. roku a získání řidičského průkazu. Mně tak konečně odpadla povinnost na přejezdech přesedat za volant, což jsem s povděkem přijal,“ dodal s úsměvem Jirka.
Jak si předsevzali, tak také jeli. Po páteční první etapě přenocovali na výborném 2. místě ve třídě za skvěle jedoucím Talašem. „S naším výkonem jsem naprosto spokojen, jedeme přesně to, co jsme si řekli, rychle, ale bez rizika a bez chyb,“ hodnotil páteční etapu Petr. „Honza Talaš jede skvěle a my se s ním nechceme honit, on už tu přeci jen startuje potřetí, pro nás je to poprvé, jsme spokojeni. Zítra bychom chtěli takto pokračovat.“
Toto předsevzetí ale vzalo rychle za své. Na RZ6 Šitbořice, tedy druhé sobotní zkoušce, je potkala nebývalá smůla. „V rychlé pravé zatáčce jsme měli poznamenaný betonový antikat na vnitřku. Jenže někdo ho před námi vytáhl přesně do stopy za zatáčkou, kam nebylo vidět, a pak už s tím nešlo nic dělat,“ popisuje nepříjemnou nehodu Petr. Při snaze se mu vyhnout skončilo auto v příkopu a pro posádku to znamenalo konec v soutěži.
„Upřímně jsem dost vytočený, protože tyhle betonové antikaty jsou dost nebezpečné,“ dodává na rovinu Jirka. „Později jsme se dozvěděli, že Honza Talaš se mu dokázal vyhnout jen s obrovským štěstím a v cíli alarmoval pořadatele, aby ho okamžitě někdo odstranil. Bohužel my jsme tam přijeli dříve, pořadatel to asi nestihl. Mohlo dopadnout i mnohem hůře. Ale doufám, že se tímto typem antikatů někdo bude opravdu zabývat, tohle je prostě proti bezpečnosti na tratích. Jinak soutěž byla moc hezká, sice tepleji, než bychom si v autě přáli, ale to bylo to nejmenší.“
A co dál v sezóně? „Přihlásili jsme na Polsko a chceme jet Bohemku, ale v tomto okamžiku ještě nevíme, jak moc nám tahle zbytečná havárie naruší sezónu,“ na rovinu přiznává Petr. „Musím poděkovat všem našim partnerům a Brynda Racing za skvěle připravené auto.“ A co dodat na závěr? „Pijte Rockstar!“
Autor: Tomáš Wanka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.