Přesněji řečeno – byl mu v Hustopečích vytažen.
Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka absolvovala na Agrotec Petronas Rally Hustopeče svůj letošní druhý start. Po startu na Kanárských ostrovech přišlo období, kdy bylo třeba zrušit starty na Krumlově a v Lotyšsku a znovu se zapojit do shánění partnerů pro letošní sezónu. To se částečně povedlo, když mezi klíčové partnery přibyl výrobce energetických nápojů značky Rockstar. „Jsem rád, že jsme se s Rockstar domluvili a budeme je tak propagovat po celou sezónu. Chtěl bych jim poděkovat za vstřícné a seriózní jednání a doufám, že jejich důvěru nezklameme,“ uvedl po podpisu smlouvy Petr Semerád.
Na soutěž se posádka původně přihlásila s Peugeotem 208 R2 z dílen Brynda Racing, ale těsně před soutěží došlo ke změně. Auto totiž utrpělo ve Vyškově nějaké šrámy, a tak se hledala náhrada. Tou se stal Opel Adam R2. „Obě auta jsou si hodně podobná, ale mám pocit, že mému jezdeckému stylu nakonec Opel sedí o něco lépe. Uvidíme, jak to bude v soutěži samotné,“ popsal dojmy z vozu po pátečním shakedownu Petr.
V soutěži samotné si posádka nekladla žádné velké cíle. „Jasně jsme si před startem řekli, že pro nás jsou klíčové najeté kilometry a že nepůjdeme do žádného rizika,“ prozradil spolujezdec Jiří Hlávka. „Body do šampionátu pro nás nejsou důležité, ostatně po třech neodjetých soutěžích ani nedává smysl o ně bojovat. Prostě jsme se chtěli pěkně svézt na soutěži velkého mistráku, kterou Petr nikdy nejel. Ostatně i pro něj to byl první start po dovršení 18. roku a získání řidičského průkazu. Mně tak konečně odpadla povinnost na přejezdech přesedat za volant, což jsem s povděkem přijal,“ dodal s úsměvem Jirka.
Jak si předsevzali, tak také jeli. Po páteční první etapě přenocovali na výborném 2. místě ve třídě za skvěle jedoucím Talašem. „S naším výkonem jsem naprosto spokojen, jedeme přesně to, co jsme si řekli, rychle, ale bez rizika a bez chyb,“ hodnotil páteční etapu Petr. „Honza Talaš jede skvěle a my se s ním nechceme honit, on už tu přeci jen startuje potřetí, pro nás je to poprvé, jsme spokojeni. Zítra bychom chtěli takto pokračovat.“
Toto předsevzetí ale vzalo rychle za své. Na RZ6 Šitbořice, tedy druhé sobotní zkoušce, je potkala nebývalá smůla. „V rychlé pravé zatáčce jsme měli poznamenaný betonový antikat na vnitřku. Jenže někdo ho před námi vytáhl přesně do stopy za zatáčkou, kam nebylo vidět, a pak už s tím nešlo nic dělat,“ popisuje nepříjemnou nehodu Petr. Při snaze se mu vyhnout skončilo auto v příkopu a pro posádku to znamenalo konec v soutěži.
„Upřímně jsem dost vytočený, protože tyhle betonové antikaty jsou dost nebezpečné,“ dodává na rovinu Jirka. „Později jsme se dozvěděli, že Honza Talaš se mu dokázal vyhnout jen s obrovským štěstím a v cíli alarmoval pořadatele, aby ho okamžitě někdo odstranil. Bohužel my jsme tam přijeli dříve, pořadatel to asi nestihl. Mohlo dopadnout i mnohem hůře. Ale doufám, že se tímto typem antikatů někdo bude opravdu zabývat, tohle je prostě proti bezpečnosti na tratích. Jinak soutěž byla moc hezká, sice tepleji, než bychom si v autě přáli, ale to bylo to nejmenší.“
A co dál v sezóně? „Přihlásili jsme na Polsko a chceme jet Bohemku, ale v tomto okamžiku ještě nevíme, jak moc nám tahle zbytečná havárie naruší sezónu,“ na rovinu přiznává Petr. „Musím poděkovat všem našim partnerům a Brynda Racing za skvěle připravené auto.“ A co dodat na závěr? „Pijte Rockstar!“
Autor: Tomáš Wanka
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.