Přesněji řečeno – byl mu v Hustopečích vytažen.
Posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka absolvovala na Agrotec Petronas Rally Hustopeče svůj letošní druhý start. Po startu na Kanárských ostrovech přišlo období, kdy bylo třeba zrušit starty na Krumlově a v Lotyšsku a znovu se zapojit do shánění partnerů pro letošní sezónu. To se částečně povedlo, když mezi klíčové partnery přibyl výrobce energetických nápojů značky Rockstar. „Jsem rád, že jsme se s Rockstar domluvili a budeme je tak propagovat po celou sezónu. Chtěl bych jim poděkovat za vstřícné a seriózní jednání a doufám, že jejich důvěru nezklameme,“ uvedl po podpisu smlouvy Petr Semerád.
Na soutěž se posádka původně přihlásila s Peugeotem 208 R2 z dílen Brynda Racing, ale těsně před soutěží došlo ke změně. Auto totiž utrpělo ve Vyškově nějaké šrámy, a tak se hledala náhrada. Tou se stal Opel Adam R2. „Obě auta jsou si hodně podobná, ale mám pocit, že mému jezdeckému stylu nakonec Opel sedí o něco lépe. Uvidíme, jak to bude v soutěži samotné,“ popsal dojmy z vozu po pátečním shakedownu Petr.
V soutěži samotné si posádka nekladla žádné velké cíle. „Jasně jsme si před startem řekli, že pro nás jsou klíčové najeté kilometry a že nepůjdeme do žádného rizika,“ prozradil spolujezdec Jiří Hlávka. „Body do šampionátu pro nás nejsou důležité, ostatně po třech neodjetých soutěžích ani nedává smysl o ně bojovat. Prostě jsme se chtěli pěkně svézt na soutěži velkého mistráku, kterou Petr nikdy nejel. Ostatně i pro něj to byl první start po dovršení 18. roku a získání řidičského průkazu. Mně tak konečně odpadla povinnost na přejezdech přesedat za volant, což jsem s povděkem přijal,“ dodal s úsměvem Jirka.
Jak si předsevzali, tak také jeli. Po páteční první etapě přenocovali na výborném 2. místě ve třídě za skvěle jedoucím Talašem. „S naším výkonem jsem naprosto spokojen, jedeme přesně to, co jsme si řekli, rychle, ale bez rizika a bez chyb,“ hodnotil páteční etapu Petr. „Honza Talaš jede skvěle a my se s ním nechceme honit, on už tu přeci jen startuje potřetí, pro nás je to poprvé, jsme spokojeni. Zítra bychom chtěli takto pokračovat.“
Toto předsevzetí ale vzalo rychle za své. Na RZ6 Šitbořice, tedy druhé sobotní zkoušce, je potkala nebývalá smůla. „V rychlé pravé zatáčce jsme měli poznamenaný betonový antikat na vnitřku. Jenže někdo ho před námi vytáhl přesně do stopy za zatáčkou, kam nebylo vidět, a pak už s tím nešlo nic dělat,“ popisuje nepříjemnou nehodu Petr. Při snaze se mu vyhnout skončilo auto v příkopu a pro posádku to znamenalo konec v soutěži.
„Upřímně jsem dost vytočený, protože tyhle betonové antikaty jsou dost nebezpečné,“ dodává na rovinu Jirka. „Později jsme se dozvěděli, že Honza Talaš se mu dokázal vyhnout jen s obrovským štěstím a v cíli alarmoval pořadatele, aby ho okamžitě někdo odstranil. Bohužel my jsme tam přijeli dříve, pořadatel to asi nestihl. Mohlo dopadnout i mnohem hůře. Ale doufám, že se tímto typem antikatů někdo bude opravdu zabývat, tohle je prostě proti bezpečnosti na tratích. Jinak soutěž byla moc hezká, sice tepleji, než bychom si v autě přáli, ale to bylo to nejmenší.“
A co dál v sezóně? „Přihlásili jsme na Polsko a chceme jet Bohemku, ale v tomto okamžiku ještě nevíme, jak moc nám tahle zbytečná havárie naruší sezónu,“ na rovinu přiznává Petr. „Musím poděkovat všem našim partnerům a Brynda Racing za skvěle připravené auto.“ A co dodat na závěr? „Pijte Rockstar!“
Autor: Tomáš Wanka
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?