Posádka Jan Černý a Petr Černohorský z MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu nebude na 15. AGROTEC Petronas rally Hustopeče vzpomínat příliš v dobrém. Přitom stačilo skutečně málo a bylo by to přesně naopak! Skvěle rozjetý závod a hodně reálné umístění na celkovém druhém místě však zhatily v poslední rychlostní zkoušce hned dva zásadní problémy.
"Nemám slov, sice tohle k závodům patří, ale už by se nás ta smůla mohla pustit," znělo od Jana Černého chvíli po závodech.
Černý s Černohorským do letošních Hustopečí vstoupili skvěle. První rychlostní zkoušku vyhráli a po odjetí druhé se stále drželi v čele. "Po první rychlostce jsme měli velkou radost, že se nám tak povedla. Naopak tu třetí jsem ale nezajel už příliš dobře, zkrátka jsem se spíš kochal, než závodil," kysele se usmál Černý, když vysvětloval, proč se rázem propadl o čtyři pozice dolů. "Na čtyřce už jsme se zase dokázali vrátit do závodu a po penalizaci Grzegorze Grzyba bylo pro nás navrácení na druhou pozici skvělé," pokračuje.
Sobotní start se příbramskému jezdci povedl, ovšem díky ještě o kousek lepším výsledkům skvěle jedoucího Filipa Mareše se to však do průběžného pořadí nepromítlo. Důležité ale bylo, že druhé místo znělo stále aktuálně! "Po naši velké snaze pokusit se bojovat o první flek jsme ale v sedmé rychlostní zkoušce zažili tolik krizových situací, které jsme snad neměli za celou letošní sezonu dohromady. Byli jsme tak možná nakonec rádi, že jsme se z toho vymotali, protože jsem do toho šel opravdu po hlavě, a to asi úplně nebylo dobré. Pak jsme se zklidnili a hned to bylo lepší," pokračuje Černý s hodnocením závodu.
Zmiňované průběžné druhé místo si MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda team držel ještě i před závěrečnou rychlostní zkouškou a nejlepší letošní výsledek už byl doslova na dosah. V té době však už Černý příliš klidnou hlavu mít nemohl. "Slyšeli jsme, že nám na první ze třech posledních rychlostních zkoušek v autě něco prasklo, ale doufali jsme, že to vydrží, i když se to pořád zhoršovalo. Jenomže v poslední RZ jsem nejprve trefil kámen, kterému se nešlo vyhnout, takže jsme udělali defekt, který jsme navíc museli řešit výměnou kola ještě na trati. V tu chvíli pro nás sice závod úplně nekončil, ale ztratili jsme několik minut, protože se pneumatika tam blbě vyzula, že nešla dát do kufru a navíc nám ještě přestala fungovat utahovačka. Musel jsem tedy kolo měnit klíčem. Zkrátka, obrovská smůla ve všech směrech," nevypravuje se Černému vůbec lehce osud Mogulky na hustopečských tratích. "Tím to ale neskončilo! Vzápětí jsme museli odstoupit, protože nám asi pět kilometrů před cílem už nadobro odešel diferenciál, který nás trápil od předchozích kilometrů. Všechno špatné se sešlo v jednu chvíli," rozebírá Černý korunku za všemi zásadními problémy, jenž promluvily do konečného pořadí.
Další český podnik v rámci mistrovství České republiky v rallye tak ve vysokých teplotách na jihu Moravy opanoval premiérovým vítězstvím Filip Mareš, se kterým právě Černý s Černohorským dlouho reálně bojovali o první konečnou pozici. "Filip jel skvěle, moc mu gratuluji, protože si vítězství zasloužil. Jen mě mrzí, že ten náš souboj neskončil až na cílové rampě. Ať už by to dopadlo jakkoliv. A stejně tak mě mrzí i podobně nepříjemný osud Míry Jakeše, pro kterého to byl ještě více smolný závod, jelikož svoji skvělou pozici ztratil až v cíli... S Petrem moc děkujeme našim fanouškům za úžasnou podporu a doufáme i kvůli nim, že na dalších závodech už pro ně vybojujeme větší úspěch. Snad se nás konečně ta smůla pustí!" uzavírá Jan Černý letošní Hustopeče s velkou prosbou někam směrem nahoru.
Ondřej Novotnýtiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.