Posádka Jan Černý a Petr Černohorský z MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu nebude na 15. AGROTEC Petronas rally Hustopeče vzpomínat příliš v dobrém. Přitom stačilo skutečně málo a bylo by to přesně naopak! Skvěle rozjetý závod a hodně reálné umístění na celkovém druhém místě však zhatily v poslední rychlostní zkoušce hned dva zásadní problémy.
"Nemám slov, sice tohle k závodům patří, ale už by se nás ta smůla mohla pustit," znělo od Jana Černého chvíli po závodech.
Černý s Černohorským do letošních Hustopečí vstoupili skvěle. První rychlostní zkoušku vyhráli a po odjetí druhé se stále drželi v čele. "Po první rychlostce jsme měli velkou radost, že se nám tak povedla. Naopak tu třetí jsem ale nezajel už příliš dobře, zkrátka jsem se spíš kochal, než závodil," kysele se usmál Černý, když vysvětloval, proč se rázem propadl o čtyři pozice dolů. "Na čtyřce už jsme se zase dokázali vrátit do závodu a po penalizaci Grzegorze Grzyba bylo pro nás navrácení na druhou pozici skvělé," pokračuje.
Sobotní start se příbramskému jezdci povedl, ovšem díky ještě o kousek lepším výsledkům skvěle jedoucího Filipa Mareše se to však do průběžného pořadí nepromítlo. Důležité ale bylo, že druhé místo znělo stále aktuálně! "Po naši velké snaze pokusit se bojovat o první flek jsme ale v sedmé rychlostní zkoušce zažili tolik krizových situací, které jsme snad neměli za celou letošní sezonu dohromady. Byli jsme tak možná nakonec rádi, že jsme se z toho vymotali, protože jsem do toho šel opravdu po hlavě, a to asi úplně nebylo dobré. Pak jsme se zklidnili a hned to bylo lepší," pokračuje Černý s hodnocením závodu.
Zmiňované průběžné druhé místo si MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda team držel ještě i před závěrečnou rychlostní zkouškou a nejlepší letošní výsledek už byl doslova na dosah. V té době však už Černý příliš klidnou hlavu mít nemohl. "Slyšeli jsme, že nám na první ze třech posledních rychlostních zkoušek v autě něco prasklo, ale doufali jsme, že to vydrží, i když se to pořád zhoršovalo. Jenomže v poslední RZ jsem nejprve trefil kámen, kterému se nešlo vyhnout, takže jsme udělali defekt, který jsme navíc museli řešit výměnou kola ještě na trati. V tu chvíli pro nás sice závod úplně nekončil, ale ztratili jsme několik minut, protože se pneumatika tam blbě vyzula, že nešla dát do kufru a navíc nám ještě přestala fungovat utahovačka. Musel jsem tedy kolo měnit klíčem. Zkrátka, obrovská smůla ve všech směrech," nevypravuje se Černému vůbec lehce osud Mogulky na hustopečských tratích. "Tím to ale neskončilo! Vzápětí jsme museli odstoupit, protože nám asi pět kilometrů před cílem už nadobro odešel diferenciál, který nás trápil od předchozích kilometrů. Všechno špatné se sešlo v jednu chvíli," rozebírá Černý korunku za všemi zásadními problémy, jenž promluvily do konečného pořadí.
Další český podnik v rámci mistrovství České republiky v rallye tak ve vysokých teplotách na jihu Moravy opanoval premiérovým vítězstvím Filip Mareš, se kterým právě Černý s Černohorským dlouho reálně bojovali o první konečnou pozici. "Filip jel skvěle, moc mu gratuluji, protože si vítězství zasloužil. Jen mě mrzí, že ten náš souboj neskončil až na cílové rampě. Ať už by to dopadlo jakkoliv. A stejně tak mě mrzí i podobně nepříjemný osud Míry Jakeše, pro kterého to byl ještě více smolný závod, jelikož svoji skvělou pozici ztratil až v cíli... S Petrem moc děkujeme našim fanouškům za úžasnou podporu a doufáme i kvůli nim, že na dalších závodech už pro ně vybojujeme větší úspěch. Snad se nás konečně ta smůla pustí!" uzavírá Jan Černý letošní Hustopeče s velkou prosbou někam směrem nahoru.
Ondřej Novotnýtiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.