Posádka Jan Černý a Petr Černohorský z MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu nebude na 15. AGROTEC Petronas rally Hustopeče vzpomínat příliš v dobrém. Přitom stačilo skutečně málo a bylo by to přesně naopak! Skvěle rozjetý závod a hodně reálné umístění na celkovém druhém místě však zhatily v poslední rychlostní zkoušce hned dva zásadní problémy.
"Nemám slov, sice tohle k závodům patří, ale už by se nás ta smůla mohla pustit," znělo od Jana Černého chvíli po závodech.
Černý s Černohorským do letošních Hustopečí vstoupili skvěle. První rychlostní zkoušku vyhráli a po odjetí druhé se stále drželi v čele. "Po první rychlostce jsme měli velkou radost, že se nám tak povedla. Naopak tu třetí jsem ale nezajel už příliš dobře, zkrátka jsem se spíš kochal, než závodil," kysele se usmál Černý, když vysvětloval, proč se rázem propadl o čtyři pozice dolů. "Na čtyřce už jsme se zase dokázali vrátit do závodu a po penalizaci Grzegorze Grzyba bylo pro nás navrácení na druhou pozici skvělé," pokračuje.
Sobotní start se příbramskému jezdci povedl, ovšem díky ještě o kousek lepším výsledkům skvěle jedoucího Filipa Mareše se to však do průběžného pořadí nepromítlo. Důležité ale bylo, že druhé místo znělo stále aktuálně! "Po naši velké snaze pokusit se bojovat o první flek jsme ale v sedmé rychlostní zkoušce zažili tolik krizových situací, které jsme snad neměli za celou letošní sezonu dohromady. Byli jsme tak možná nakonec rádi, že jsme se z toho vymotali, protože jsem do toho šel opravdu po hlavě, a to asi úplně nebylo dobré. Pak jsme se zklidnili a hned to bylo lepší," pokračuje Černý s hodnocením závodu.
Zmiňované průběžné druhé místo si MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda team držel ještě i před závěrečnou rychlostní zkouškou a nejlepší letošní výsledek už byl doslova na dosah. V té době však už Černý příliš klidnou hlavu mít nemohl. "Slyšeli jsme, že nám na první ze třech posledních rychlostních zkoušek v autě něco prasklo, ale doufali jsme, že to vydrží, i když se to pořád zhoršovalo. Jenomže v poslední RZ jsem nejprve trefil kámen, kterému se nešlo vyhnout, takže jsme udělali defekt, který jsme navíc museli řešit výměnou kola ještě na trati. V tu chvíli pro nás sice závod úplně nekončil, ale ztratili jsme několik minut, protože se pneumatika tam blbě vyzula, že nešla dát do kufru a navíc nám ještě přestala fungovat utahovačka. Musel jsem tedy kolo měnit klíčem. Zkrátka, obrovská smůla ve všech směrech," nevypravuje se Černému vůbec lehce osud Mogulky na hustopečských tratích. "Tím to ale neskončilo! Vzápětí jsme museli odstoupit, protože nám asi pět kilometrů před cílem už nadobro odešel diferenciál, který nás trápil od předchozích kilometrů. Všechno špatné se sešlo v jednu chvíli," rozebírá Černý korunku za všemi zásadními problémy, jenž promluvily do konečného pořadí.
Další český podnik v rámci mistrovství České republiky v rallye tak ve vysokých teplotách na jihu Moravy opanoval premiérovým vítězstvím Filip Mareš, se kterým právě Černý s Černohorským dlouho reálně bojovali o první konečnou pozici. "Filip jel skvěle, moc mu gratuluji, protože si vítězství zasloužil. Jen mě mrzí, že ten náš souboj neskončil až na cílové rampě. Ať už by to dopadlo jakkoliv. A stejně tak mě mrzí i podobně nepříjemný osud Míry Jakeše, pro kterého to byl ještě více smolný závod, jelikož svoji skvělou pozici ztratil až v cíli... S Petrem moc děkujeme našim fanouškům za úžasnou podporu a doufáme i kvůli nim, že na dalších závodech už pro ně vybojujeme větší úspěch. Snad se nás konečně ta smůla pustí!" uzavírá Jan Černý letošní Hustopeče s velkou prosbou někam směrem nahoru.
Ondřej Novotnýtiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.