Posádka Jan Černý a Petr Černohorský z MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu nebude na 15. AGROTEC Petronas rally Hustopeče vzpomínat příliš v dobrém. Přitom stačilo skutečně málo a bylo by to přesně naopak! Skvěle rozjetý závod a hodně reálné umístění na celkovém druhém místě však zhatily v poslední rychlostní zkoušce hned dva zásadní problémy.
"Nemám slov, sice tohle k závodům patří, ale už by se nás ta smůla mohla pustit," znělo od Jana Černého chvíli po závodech.
Černý s Černohorským do letošních Hustopečí vstoupili skvěle. První rychlostní zkoušku vyhráli a po odjetí druhé se stále drželi v čele. "Po první rychlostce jsme měli velkou radost, že se nám tak povedla. Naopak tu třetí jsem ale nezajel už příliš dobře, zkrátka jsem se spíš kochal, než závodil," kysele se usmál Černý, když vysvětloval, proč se rázem propadl o čtyři pozice dolů. "Na čtyřce už jsme se zase dokázali vrátit do závodu a po penalizaci Grzegorze Grzyba bylo pro nás navrácení na druhou pozici skvělé," pokračuje.
Sobotní start se příbramskému jezdci povedl, ovšem díky ještě o kousek lepším výsledkům skvěle jedoucího Filipa Mareše se to však do průběžného pořadí nepromítlo. Důležité ale bylo, že druhé místo znělo stále aktuálně! "Po naši velké snaze pokusit se bojovat o první flek jsme ale v sedmé rychlostní zkoušce zažili tolik krizových situací, které jsme snad neměli za celou letošní sezonu dohromady. Byli jsme tak možná nakonec rádi, že jsme se z toho vymotali, protože jsem do toho šel opravdu po hlavě, a to asi úplně nebylo dobré. Pak jsme se zklidnili a hned to bylo lepší," pokračuje Černý s hodnocením závodu.
Zmiňované průběžné druhé místo si MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda team držel ještě i před závěrečnou rychlostní zkouškou a nejlepší letošní výsledek už byl doslova na dosah. V té době však už Černý příliš klidnou hlavu mít nemohl. "Slyšeli jsme, že nám na první ze třech posledních rychlostních zkoušek v autě něco prasklo, ale doufali jsme, že to vydrží, i když se to pořád zhoršovalo. Jenomže v poslední RZ jsem nejprve trefil kámen, kterému se nešlo vyhnout, takže jsme udělali defekt, který jsme navíc museli řešit výměnou kola ještě na trati. V tu chvíli pro nás sice závod úplně nekončil, ale ztratili jsme několik minut, protože se pneumatika tam blbě vyzula, že nešla dát do kufru a navíc nám ještě přestala fungovat utahovačka. Musel jsem tedy kolo měnit klíčem. Zkrátka, obrovská smůla ve všech směrech," nevypravuje se Černému vůbec lehce osud Mogulky na hustopečských tratích. "Tím to ale neskončilo! Vzápětí jsme museli odstoupit, protože nám asi pět kilometrů před cílem už nadobro odešel diferenciál, který nás trápil od předchozích kilometrů. Všechno špatné se sešlo v jednu chvíli," rozebírá Černý korunku za všemi zásadními problémy, jenž promluvily do konečného pořadí.
Další český podnik v rámci mistrovství České republiky v rallye tak ve vysokých teplotách na jihu Moravy opanoval premiérovým vítězstvím Filip Mareš, se kterým právě Černý s Černohorským dlouho reálně bojovali o první konečnou pozici. "Filip jel skvěle, moc mu gratuluji, protože si vítězství zasloužil. Jen mě mrzí, že ten náš souboj neskončil až na cílové rampě. Ať už by to dopadlo jakkoliv. A stejně tak mě mrzí i podobně nepříjemný osud Míry Jakeše, pro kterého to byl ještě více smolný závod, jelikož svoji skvělou pozici ztratil až v cíli... S Petrem moc děkujeme našim fanouškům za úžasnou podporu a doufáme i kvůli nim, že na dalších závodech už pro ně vybojujeme větší úspěch. Snad se nás konečně ta smůla pustí!" uzavírá Jan Černý letošní Hustopeče s velkou prosbou někam směrem nahoru.
Ondřej Novotnýtiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.