Další velký mezník ve své kariéře zaznamenal v Hustopečích ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM. Filip Mareš se svým spolujezdcem Janem Hlouškem vybojovali v 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče své první absolutní vítězství. A bojovat o něj museli až do poslední rychlostní zkoušky.
Oblíbenou soutěž mezi jihomoravskými vinicemi provázelo tropické počasí. Vysoké teploty zatěžovaly nejen posádky, ale i techniku. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu začala šestým a pátým časem v úvodních dvou testech. Oba večerní průjezdy ale zajela nejrychleji a v závěru první etapy se tak posunula na průběžnou první příčku. „V prvních průjezdech to ještě nebylo úplně ono, ale teď v noci jsme se do toho opřeli a dva nejrychlejší časy nás správně nakoply. Před startem třetí erzety jsem situaci nechtěně zkomplikoval, když jsem utrhnul lampičku spolujezdce. Obě zkoušky jsem tak četl s čelovkou v ruce a strachem, aby mi rozpis někde nevypadl z rukou," podělil se o své zážitky v cíli první etapy Honza Hloušek.
Do extrémního vedra odstartovala také druhá etapa, ve které se naplno rozhořela bitva o první místo mezi Filipem Marešem a Janem Černým, který na vedoucí dvojici ztrácel necelé čtyři vteřiny. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu svůj náskok nepatrně zvyšovala, ale ani devět a půl vteřiny před poslední sekcí nebylo pro Filipa zcela komfortní zónou. „Na každé zkoušce jsme měli nad našimi pronásledovateli mírně navrch. Deset vteřin přesto není mnoho a žádnou chybu si nemůžeme dovolit. Ale jedeme v pohodě a před poslední sekcí si věříme," nechal se slyšet Filip v poledním servisu druhé etapy.
Velké finále se rozjelo v závěrečných třech testech a především na poslední, dvaadvacetikilometrové zkoušce. Napětí by se dalo krájet, stejně jako teplota v kokpitech závodních speciálů, která šplhala až k šedesátce. Závěrečnou fotobuňkou prolétli v nejrychlejším čase Filip s Honzou a můžou tak slavit první absolutní vítězství ve své kariéře.„Je to naše první vítězství a ještě nám to ani nedochází. Chtěli bychom poděkovat hlavně celému týmu, všem partnerům, bez kterých by nic z toho nebylo možné. Je to výsledek velkého úsilí mnoha lidí," líčil v cíli šťastný vítěz Agrotec Rally Hustopeče a pokračoval: „Pneumatiky Michelin fungovaly i v horkém počasí bezvadně a dopředu nás hnala také neuvěřitelná podpora fanoušků. Tolik jsme jich na žádném závodě snad ještě neměli. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě. Po roce a čtvrt závodění s R5, je to pro nás skvělý výsledek a snad také dobré znamení, že se můžeme posouvat ještě dál."
Radost v cíli závodu neskrýval ani Eduard Skaba, ředitel společnosti AUTOCENTRÁLA, dealerského zastoupení značky ŠKODA v ostravském kraji: „S každou soutěží roste výkonnost naší posádky. Je úžasné sledovat přístup, nasazení a velkou disciplínu v přípravě Filipa a Honzy před závody. A nedocenitelná je také podpora ze strany dokonale fungujícího týmu Romana Kresty. Děkuji za ACA všem a přeji hodně štěstí do dalších závodů."
Spokojený může být i Roman Kresta, Filipův mentor a šéf týmu KRESTA RACING, v jehož dílnách se závodní speciál připravuje. „Na Hustopečích se potvrdilo, jak důležitá je komplexní příprava. Věděli jsme, že vzhledem k absenci Honzy Kopeckého máme velkou šanci na dobrý výsledek a pro další vývoj mistrovství to pro nás byl velmi důležitý závod. Celý tým udělal pro Filipův úspěch naprosté maximum a to včetně toho, že jsme nasadili úplně nové auto. Všichni plnili své úkoly perfektně a Filip s Honzou předvedli bezchybný výkon. Vítězství je pro oba velmi důležité pro jejich další vývoj. Náročná práce se nám vyplatila, mám z toho velkou radost stejně jako celý tým."
Na 15. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu určitě nezapomene, ale na dlouhé rozjímání není mnoho času. Už za čtrnáct dní totiž startuje na dalším evropském podniku v Polsku.
Zdroj: ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.