Další velký mezník ve své kariéře zaznamenal v Hustopečích ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM. Filip Mareš se svým spolujezdcem Janem Hlouškem vybojovali v 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče své první absolutní vítězství. A bojovat o něj museli až do poslední rychlostní zkoušky.
Oblíbenou soutěž mezi jihomoravskými vinicemi provázelo tropické počasí. Vysoké teploty zatěžovaly nejen posádky, ale i techniku. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu začala šestým a pátým časem v úvodních dvou testech. Oba večerní průjezdy ale zajela nejrychleji a v závěru první etapy se tak posunula na průběžnou první příčku. „V prvních průjezdech to ještě nebylo úplně ono, ale teď v noci jsme se do toho opřeli a dva nejrychlejší časy nás správně nakoply. Před startem třetí erzety jsem situaci nechtěně zkomplikoval, když jsem utrhnul lampičku spolujezdce. Obě zkoušky jsem tak četl s čelovkou v ruce a strachem, aby mi rozpis někde nevypadl z rukou," podělil se o své zážitky v cíli první etapy Honza Hloušek.
Do extrémního vedra odstartovala také druhá etapa, ve které se naplno rozhořela bitva o první místo mezi Filipem Marešem a Janem Černým, který na vedoucí dvojici ztrácel necelé čtyři vteřiny. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu svůj náskok nepatrně zvyšovala, ale ani devět a půl vteřiny před poslední sekcí nebylo pro Filipa zcela komfortní zónou. „Na každé zkoušce jsme měli nad našimi pronásledovateli mírně navrch. Deset vteřin přesto není mnoho a žádnou chybu si nemůžeme dovolit. Ale jedeme v pohodě a před poslední sekcí si věříme," nechal se slyšet Filip v poledním servisu druhé etapy.
Velké finále se rozjelo v závěrečných třech testech a především na poslední, dvaadvacetikilometrové zkoušce. Napětí by se dalo krájet, stejně jako teplota v kokpitech závodních speciálů, která šplhala až k šedesátce. Závěrečnou fotobuňkou prolétli v nejrychlejším čase Filip s Honzou a můžou tak slavit první absolutní vítězství ve své kariéře.„Je to naše první vítězství a ještě nám to ani nedochází. Chtěli bychom poděkovat hlavně celému týmu, všem partnerům, bez kterých by nic z toho nebylo možné. Je to výsledek velkého úsilí mnoha lidí," líčil v cíli šťastný vítěz Agrotec Rally Hustopeče a pokračoval: „Pneumatiky Michelin fungovaly i v horkém počasí bezvadně a dopředu nás hnala také neuvěřitelná podpora fanoušků. Tolik jsme jich na žádném závodě snad ještě neměli. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě. Po roce a čtvrt závodění s R5, je to pro nás skvělý výsledek a snad také dobré znamení, že se můžeme posouvat ještě dál."
Radost v cíli závodu neskrýval ani Eduard Skaba, ředitel společnosti AUTOCENTRÁLA, dealerského zastoupení značky ŠKODA v ostravském kraji: „S každou soutěží roste výkonnost naší posádky. Je úžasné sledovat přístup, nasazení a velkou disciplínu v přípravě Filipa a Honzy před závody. A nedocenitelná je také podpora ze strany dokonale fungujícího týmu Romana Kresty. Děkuji za ACA všem a přeji hodně štěstí do dalších závodů."
Spokojený může být i Roman Kresta, Filipův mentor a šéf týmu KRESTA RACING, v jehož dílnách se závodní speciál připravuje. „Na Hustopečích se potvrdilo, jak důležitá je komplexní příprava. Věděli jsme, že vzhledem k absenci Honzy Kopeckého máme velkou šanci na dobrý výsledek a pro další vývoj mistrovství to pro nás byl velmi důležitý závod. Celý tým udělal pro Filipův úspěch naprosté maximum a to včetně toho, že jsme nasadili úplně nové auto. Všichni plnili své úkoly perfektně a Filip s Honzou předvedli bezchybný výkon. Vítězství je pro oba velmi důležité pro jejich další vývoj. Náročná práce se nám vyplatila, mám z toho velkou radost stejně jako celý tým."
Na 15. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu určitě nezapomene, ale na dlouhé rozjímání není mnoho času. Už za čtrnáct dní totiž startuje na dalším evropském podniku v Polsku.
Zdroj: ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.