Další velký mezník ve své kariéře zaznamenal v Hustopečích ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM. Filip Mareš se svým spolujezdcem Janem Hlouškem vybojovali v 15. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče své první absolutní vítězství. A bojovat o něj museli až do poslední rychlostní zkoušky.
Oblíbenou soutěž mezi jihomoravskými vinicemi provázelo tropické počasí. Vysoké teploty zatěžovaly nejen posádky, ale i techniku. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu začala šestým a pátým časem v úvodních dvou testech. Oba večerní průjezdy ale zajela nejrychleji a v závěru první etapy se tak posunula na průběžnou první příčku. „V prvních průjezdech to ještě nebylo úplně ono, ale teď v noci jsme se do toho opřeli a dva nejrychlejší časy nás správně nakoply. Před startem třetí erzety jsem situaci nechtěně zkomplikoval, když jsem utrhnul lampičku spolujezdce. Obě zkoušky jsem tak četl s čelovkou v ruce a strachem, aby mi rozpis někde nevypadl z rukou," podělil se o své zážitky v cíli první etapy Honza Hloušek.
Do extrémního vedra odstartovala také druhá etapa, ve které se naplno rozhořela bitva o první místo mezi Filipem Marešem a Janem Černým, který na vedoucí dvojici ztrácel necelé čtyři vteřiny. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu svůj náskok nepatrně zvyšovala, ale ani devět a půl vteřiny před poslední sekcí nebylo pro Filipa zcela komfortní zónou. „Na každé zkoušce jsme měli nad našimi pronásledovateli mírně navrch. Deset vteřin přesto není mnoho a žádnou chybu si nemůžeme dovolit. Ale jedeme v pohodě a před poslední sekcí si věříme," nechal se slyšet Filip v poledním servisu druhé etapy.
Velké finále se rozjelo v závěrečných třech testech a především na poslední, dvaadvacetikilometrové zkoušce. Napětí by se dalo krájet, stejně jako teplota v kokpitech závodních speciálů, která šplhala až k šedesátce. Závěrečnou fotobuňkou prolétli v nejrychlejším čase Filip s Honzou a můžou tak slavit první absolutní vítězství ve své kariéře.„Je to naše první vítězství a ještě nám to ani nedochází. Chtěli bychom poděkovat hlavně celému týmu, všem partnerům, bez kterých by nic z toho nebylo možné. Je to výsledek velkého úsilí mnoha lidí," líčil v cíli šťastný vítěz Agrotec Rally Hustopeče a pokračoval: „Pneumatiky Michelin fungovaly i v horkém počasí bezvadně a dopředu nás hnala také neuvěřitelná podpora fanoušků. Tolik jsme jich na žádném závodě snad ještě neměli. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě. Po roce a čtvrt závodění s R5, je to pro nás skvělý výsledek a snad také dobré znamení, že se můžeme posouvat ještě dál."
Radost v cíli závodu neskrýval ani Eduard Skaba, ředitel společnosti AUTOCENTRÁLA, dealerského zastoupení značky ŠKODA v ostravském kraji: „S každou soutěží roste výkonnost naší posádky. Je úžasné sledovat přístup, nasazení a velkou disciplínu v přípravě Filipa a Honzy před závody. A nedocenitelná je také podpora ze strany dokonale fungujícího týmu Romana Kresty. Děkuji za ACA všem a přeji hodně štěstí do dalších závodů."
Spokojený může být i Roman Kresta, Filipův mentor a šéf týmu KRESTA RACING, v jehož dílnách se závodní speciál připravuje. „Na Hustopečích se potvrdilo, jak důležitá je komplexní příprava. Věděli jsme, že vzhledem k absenci Honzy Kopeckého máme velkou šanci na dobrý výsledek a pro další vývoj mistrovství to pro nás byl velmi důležitý závod. Celý tým udělal pro Filipův úspěch naprosté maximum a to včetně toho, že jsme nasadili úplně nové auto. Všichni plnili své úkoly perfektně a Filip s Honzou předvedli bezchybný výkon. Vítězství je pro oba velmi důležité pro jejich další vývoj. Náročná práce se nám vyplatila, mám z toho velkou radost stejně jako celý tým."
Na 15. ročník Agrotec Petronas Rally Hustopeče posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu určitě nezapomene, ale na dlouhé rozjímání není mnoho času. Už za čtrnáct dní totiž startuje na dalším evropském podniku v Polsku.
Zdroj: ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).