Absolutními vítězi letošní XV. Agrotec Petronas Rally se stali Filip Mareš s Janem Hlouškem na Škodě Fabii R5. Druhou příčku nakonec získal po dramatickém závěru soutěže Jan Dohnal na Fordu Focus WRC, třetí pak polský host Grzegorz Grzyb se Škodou Fabia R5.
Mareš prokázal své kvality, když během druhé etapy dokázal udržet vedení před dotírajícím Janem Černým. Ten nakonec skončil na trati poslední rychlostní zkoušky s rozbitou převodovkou. Cíl nakonec nespatřil ani Miroslav Jakeš, který sice zdárně absolvoval všechny měřené úseky, ale za cílem toho závěrečného ho zradila elektronika jeho vozu.
Během náročného dvoudenního klání se musely účastníci XV. Agrotec Petronas Rally 2019 vypořádat s tropickými vedry, když teploty v kokpitech soutěžních vozů šplhaly i k padesáti stupňům celsiovy stupnice. Specifické tratě pak dokonale prověřily také připravenost techniky.
Po roční pauze se ukázalo, že v českém šampionátu specifická a kompaktní rally mezi vinohrady má své nezpochybnitelné kouzlo. Při absenci úřadujícího mistra České republiky a tím pádem jasného favorita Jana Kopeckého jsme letos mohli sledovat po celou dobu fantastické souboje na čele rally, které přispěly k ještě větší atraktivitě hustopečské soutěže.
Konečné neoficiální výsledky:
1. Mareš – Hloušek (Škoda Fabia R5) 1:22:56,1 h2. Dohnal – Ernst (Ford Focus WRC) +1:05,8 min3. Grzyb – Wróbel (Škoda Fabia R5) +1:15,74. Štajf – Havelková (VW Polo Gti R5) +1:23,65. Odložilík – Tureček (Škoda Fabia R5) +1:36,3
Ohlasy z cíle
Filip Mareš (Škoda Fabia R5, 1. místo): "Je to mé první vítězství, a ještě mi to ani všechno nedochází. Chtěl bych poděkovat hlavně celému týmu za tento výsledek. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě a zvládli jsme to. Pro nás je to fantastický výsledek, po roce a čtvrt závodění s R5. Je to snad dobré znamení, že se můžeme dostat někam dál a uděláme pro to maximum. Mrzí mě, jak dopadl Honza Černý a Mirek Jakeš. "
Grzegorz Grzyb (Škoda Fabia R5, 2. místo): "Jsme spokojení. To by byl s pódiovým umístěním každý. V Hustopečích nám to nikdy nešlo, ale nakonec naši soupeři udělali chyby, takže výsledek je nakonec dobrý. Doufám, že za rok budeme ještě rychlejší."
Jan Dohnal (Ford Focus WRC, 3. místo): "Z výsledku máme velkou radost, především ze zlepšující se tendence našich umístění. Snažili jsme se přizpůsobovat auto zdejším podmínkám a dnes jsme hodně zrychlili. Musím pochválit výkony všech jezdců, kteří byli před námi. Bohužel nedojeli až do cíle z různých důvodů a nám to nakonec spadlo do klína."
Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo Gti R5, 4. místo):"Opět se potvrdilo, že každá rally končí až v cíli, v poslední časové kontrole. Kluků je mi ale líto, hlavně Mirek Jakeš má letos opravdu smůlu. My jsme naopak potvrdili spolehlivost Volkswagenu a dík za to patří našemu týmu. Na autě jsme udělali vše, co nám u VW doporučili a žádný problém nenastal, tak to snad i zůstane. Doufám, že na Bohemce navážeme na tento výsledek a těším se na nové rychlostní zkoušky. Navíc nám to s Veronikou funguje skvěle, takže nás to baví."
Roman Odložilík (Škoda Fabia R5, 5. místo): "Jezdí se neskutečně rychle, ale ukázalo se, že pro nás se vyplatí jet s rozumem, protože rychlostí už na kluky vepředu nemáme. Užili jsme si to a díky odstoupení některých posádek před námi je výsledek výborný. Škoda, že jsem dnes ráno udělal na druhé zkoušce chybu, protože to mohlo být ještě lepší."
Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5, 6. místo):"Celou soutěž jsme si užili. Jelo se hodně rychle. Na poslední zkoušce jsme ještě zkusili zatlačit na Romana Odložilíka, ale dal nám naopak moc on. Jsme spokojení, že jsme v cíli. V autě mi hodně pomáhá Mirek, řešíme styl jízdy, brzdy, techniku. To je určitě přidaná hodnota."
Martin Březík (Škoda Fabia R5, 7. místo): "Z našeho pohledu velice náročná soutěž. Jede se neskutečně rychle a musím smeknout před výkony kluků před námi. Baví nás to, ale rychleji už asi nepojedeme. Z pohledu týmu to není tak dobré. Odstoupit na poslední RZ, kdy se auto zastaví kvůli technickým problémům jako v případě Mirka Jakeše, je smůla."
Martin Vlček (Hyundai i20 R5, 8. místo):"Postupem času se to zlepšovalo. Byl jsem nervózní hlavně v noci z těch písčitých míst. Podmínky ale měli všichni stejné. Nakonec máme docela slušné body. Dost jsme se natrápili kvůli tomu horku, v těch dlouhých zkouškách jsem si sáhnul na dno. Určitě to ale byla hezká rally s šotolinou a spoustou diváků. Rally mezi vinohrady je jedna z nejhezčích."
Tomáš Pospíšilík (Škoda Fabia R5, 9. místo): "Hustopeče byly opravdu náročné. Pro nás o to víc, že jsem dva měsíce neseděl v autě. Takže v tomto atypickém závodě jsem si na prvních rychlostkách připadal, jako bych v autě seděl poprvé. Postupně jsme zrychlovali, nechtěli chybovat, takže to chvíli trvalo, než jsme se rozjeli. Škoda, že závod nezačíná teď."
Václav Pech (Ford Fiesta R5, 10. místo): "Mám z toho dva pocity. Jeden je ten, že když jsme jeli, tak to bylo krásné svezení a šlo nám to, byla z toho radost. Ale potom bohužel přišly dva problémy, kdy nám praskla poloosa včera a dnes jsme přehlédli jeden antikat. Nakonec se to nepovedlo dotáhnout na bednu."
Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX, 1. místo tř. 3): "Po dvouleté pauze, pokud pominu Vyškov, jsme se zase museli trochu dostat do tempa. Ale užívali jsme si to. V první zkoušce nás potrápila elektrika, nějaký zkrat, jednou se auto úplně zastavilo. Nakonec jsme to za cílem nějak spravili a to byl asi jediný technický problém. Jezdeckých krizí bylo určitě dost, hlavně v pátek. Určitě to byl dobrý test před Pačejovem."
Jan Talaš (Peugeot 208 R2, 1. místo 2WD): "Čekali jsme, že bude velké konkurence, tak jsme se museli snažit od samého počátku. Dnes jsme měli pořád rezervy, jeli jsme tak, abysme nerozbili auto. Kdybychom měli lepší gumy, možná by to bylo i lepší. Pokud jde o trať, loni určitě nebylo tolik protikatovacích zábran a letos byly i hodně špatně postavené. Navíc, když je někdo trefil a vyhodil, nikdo už je nevrátil na původní místo. Nebylo to moc dobře vymyšlené."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?