Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally, která je na programu ve dnech 14. – 15. června 2019, eviduje ke startu rovnou stovku přihlášek soutěžních posádek. Hustopečská soutěže se pojede jako čtvrtý podnik MČR a třetí soutěž MSR (každý den hodnocen samostatně).
Z došlých přihlášek pořadatelé získali zajímavou startovní listinu se šestnácti prioritními posádkami ASN. Bohužel, jak už je delší dobu známo, v tomto výčtu chybí úřadující mistři světa WRC2 a čeští šampióni Jan Kopecký - Pavel Dresler. Posádka Škody Motorsport se s novým vozem Škoda Fabia R5 Evo představí ve stejném termínu na Rally Italia Sardegna (osmý podnik MS).
Fanoušci tak budou muset oželet vítěze posledních čtyř ročníků AGROTEC PETRONAS rally. I přes tuto ztrátu se mohou těšit na 26 vozů specifikace R5 (stejně jako na Valašské rally) a jeden speciál WRC (Jan Dohnal – Ford Focus WRC).
Číslo 1 tak pořadatelé přidělili úřadujícím mistrům Slovenska a lídrům průběžného pořadí MSR 2019 Martinu Kočimu s Radovanem Moznerem. Posádka stáje Škoda Slovakia Motorsport navíc obhajuje druhou příčku z loňského ročníku, kdy podlehli právě Kopeckému. Do bojů o stupně vítězů se jistě bude chtít zapojit i loňský slovenský vicemistr Grzegorz Grzyb, ale hlavně domácí špička v čele s Filipem Marešem, Janem Černým a Miroslavem Jakešem (všichni Škoda Fabia R5 – celkem 15 vozů této značky). Silnou konkurencí jim budou Fordy Fiesta R5 v rukou trojnásobného hustopečského vítěze Václava Pecha a vítěze ERT Central 2018 Ondřeje Bisahy. Třetí značkou R5 ve startovním poli bude Hyundai – s modelem i20 R5 se představí tři jezdci (největší šance má Martin Vlček). A ve výčtu „er pětek“ nesmíme zapomenout na Volkswagen Polo GTI R5 Vojtěcha Štajfa.
„Bez Honzy Kopeckého se každý bude snažit o to více. Taková situace, kdy byl k mání první stupínek, tady dlouho během sezony nebyla. I my se teď musíme na Hustopeče dobře připravit, abychom se mezi ty nejrychlejší zařadili,“ míní aktuálně druhý jezdec průběžného pořadí MČR Filip Mareš.
„S kvalitou startovního pole jsme spokojeni. Samozřejmě všech chybí domácí stálice Honza Kopecký a možná bych zmínil ještě jedno jméno, na které jsme se těšili a to Jozefa Béreše jun. Jinak je startovka nabitá a boje o prvenství jistě budou hodně vyrovnané. Troufnu si tipovat, že se letos může o vítězi rozhodovat až na trati posledního testu soutěže, který je zároveň nejdelším v harmonogramu,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Startovní pole tradičně doplňuje mimo špičkové vozy tříd 2 a 13 i plejáda produkčních vozů (tř. 3 / 16 vozů - Hrobský, Pešl, Šikl, Matěna, Konečný) a rychlé „dvoukolky (tř. 5 / 9 aut - Stejskal, tř. 6 / 25 vozů – R. Dohnal, Kamenec, Hordossy, Talaš, Semerád). Atraktivní podívanou slibují i speciály R-GT Porsche 997 a Fiat 124 Abarth (tř. 4 – domácí želízko Martin Rada). Mezi přihlášenými najdeme i tři účastnice Dámského poháru – Sandru Pokornou (Subaru Impreza), Pavlínu Tydlačkovou (Renault Clio) a Barboru Holickou (Citroën DS3 R1).
K průběhu závodu dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční v 18:09 hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli v 16:20. Na posádky čeká 325,49 km dlouhá trať, s deseti rychlostními zkouškami na pěti úsecích (150,30 km). To je unikátní poměr 46 procent (přejezdy versus rychlostní zkoušky), což jen potvrzuje tradiční kompaktnost hustopečské soutěže.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.