Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally, která je na programu ve dnech 14. – 15. června 2019, eviduje ke startu rovnou stovku přihlášek soutěžních posádek. Hustopečská soutěže se pojede jako čtvrtý podnik MČR a třetí soutěž MSR (každý den hodnocen samostatně).
Z došlých přihlášek pořadatelé získali zajímavou startovní listinu se šestnácti prioritními posádkami ASN. Bohužel, jak už je delší dobu známo, v tomto výčtu chybí úřadující mistři světa WRC2 a čeští šampióni Jan Kopecký - Pavel Dresler. Posádka Škody Motorsport se s novým vozem Škoda Fabia R5 Evo představí ve stejném termínu na Rally Italia Sardegna (osmý podnik MS).
Fanoušci tak budou muset oželet vítěze posledních čtyř ročníků AGROTEC PETRONAS rally. I přes tuto ztrátu se mohou těšit na 26 vozů specifikace R5 (stejně jako na Valašské rally) a jeden speciál WRC (Jan Dohnal – Ford Focus WRC).
Číslo 1 tak pořadatelé přidělili úřadujícím mistrům Slovenska a lídrům průběžného pořadí MSR 2019 Martinu Kočimu s Radovanem Moznerem. Posádka stáje Škoda Slovakia Motorsport navíc obhajuje druhou příčku z loňského ročníku, kdy podlehli právě Kopeckému. Do bojů o stupně vítězů se jistě bude chtít zapojit i loňský slovenský vicemistr Grzegorz Grzyb, ale hlavně domácí špička v čele s Filipem Marešem, Janem Černým a Miroslavem Jakešem (všichni Škoda Fabia R5 – celkem 15 vozů této značky). Silnou konkurencí jim budou Fordy Fiesta R5 v rukou trojnásobného hustopečského vítěze Václava Pecha a vítěze ERT Central 2018 Ondřeje Bisahy. Třetí značkou R5 ve startovním poli bude Hyundai – s modelem i20 R5 se představí tři jezdci (největší šance má Martin Vlček). A ve výčtu „er pětek“ nesmíme zapomenout na Volkswagen Polo GTI R5 Vojtěcha Štajfa.
„Bez Honzy Kopeckého se každý bude snažit o to více. Taková situace, kdy byl k mání první stupínek, tady dlouho během sezony nebyla. I my se teď musíme na Hustopeče dobře připravit, abychom se mezi ty nejrychlejší zařadili,“ míní aktuálně druhý jezdec průběžného pořadí MČR Filip Mareš.
„S kvalitou startovního pole jsme spokojeni. Samozřejmě všech chybí domácí stálice Honza Kopecký a možná bych zmínil ještě jedno jméno, na které jsme se těšili a to Jozefa Béreše jun. Jinak je startovka nabitá a boje o prvenství jistě budou hodně vyrovnané. Troufnu si tipovat, že se letos může o vítězi rozhodovat až na trati posledního testu soutěže, který je zároveň nejdelším v harmonogramu,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Startovní pole tradičně doplňuje mimo špičkové vozy tříd 2 a 13 i plejáda produkčních vozů (tř. 3 / 16 vozů - Hrobský, Pešl, Šikl, Matěna, Konečný) a rychlé „dvoukolky (tř. 5 / 9 aut - Stejskal, tř. 6 / 25 vozů – R. Dohnal, Kamenec, Hordossy, Talaš, Semerád). Atraktivní podívanou slibují i speciály R-GT Porsche 997 a Fiat 124 Abarth (tř. 4 – domácí želízko Martin Rada). Mezi přihlášenými najdeme i tři účastnice Dámského poháru – Sandru Pokornou (Subaru Impreza), Pavlínu Tydlačkovou (Renault Clio) a Barboru Holickou (Citroën DS3 R1).
K průběhu závodu dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční v 18:09 hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli v 16:20. Na posádky čeká 325,49 km dlouhá trať, s deseti rychlostními zkouškami na pěti úsecích (150,30 km). To je unikátní poměr 46 procent (přejezdy versus rychlostní zkoušky), což jen potvrzuje tradiční kompaktnost hustopečské soutěže.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?