Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally, která je na programu ve dnech 14. – 15. června 2019, eviduje ke startu rovnou stovku přihlášek soutěžních posádek. Hustopečská soutěže se pojede jako čtvrtý podnik MČR a třetí soutěž MSR (každý den hodnocen samostatně).
Z došlých přihlášek pořadatelé získali zajímavou startovní listinu se šestnácti prioritními posádkami ASN. Bohužel, jak už je delší dobu známo, v tomto výčtu chybí úřadující mistři světa WRC2 a čeští šampióni Jan Kopecký - Pavel Dresler. Posádka Škody Motorsport se s novým vozem Škoda Fabia R5 Evo představí ve stejném termínu na Rally Italia Sardegna (osmý podnik MS).
Fanoušci tak budou muset oželet vítěze posledních čtyř ročníků AGROTEC PETRONAS rally. I přes tuto ztrátu se mohou těšit na 26 vozů specifikace R5 (stejně jako na Valašské rally) a jeden speciál WRC (Jan Dohnal – Ford Focus WRC).
Číslo 1 tak pořadatelé přidělili úřadujícím mistrům Slovenska a lídrům průběžného pořadí MSR 2019 Martinu Kočimu s Radovanem Moznerem. Posádka stáje Škoda Slovakia Motorsport navíc obhajuje druhou příčku z loňského ročníku, kdy podlehli právě Kopeckému. Do bojů o stupně vítězů se jistě bude chtít zapojit i loňský slovenský vicemistr Grzegorz Grzyb, ale hlavně domácí špička v čele s Filipem Marešem, Janem Černým a Miroslavem Jakešem (všichni Škoda Fabia R5 – celkem 15 vozů této značky). Silnou konkurencí jim budou Fordy Fiesta R5 v rukou trojnásobného hustopečského vítěze Václava Pecha a vítěze ERT Central 2018 Ondřeje Bisahy. Třetí značkou R5 ve startovním poli bude Hyundai – s modelem i20 R5 se představí tři jezdci (největší šance má Martin Vlček). A ve výčtu „er pětek“ nesmíme zapomenout na Volkswagen Polo GTI R5 Vojtěcha Štajfa.
„Bez Honzy Kopeckého se každý bude snažit o to více. Taková situace, kdy byl k mání první stupínek, tady dlouho během sezony nebyla. I my se teď musíme na Hustopeče dobře připravit, abychom se mezi ty nejrychlejší zařadili,“ míní aktuálně druhý jezdec průběžného pořadí MČR Filip Mareš.
„S kvalitou startovního pole jsme spokojeni. Samozřejmě všech chybí domácí stálice Honza Kopecký a možná bych zmínil ještě jedno jméno, na které jsme se těšili a to Jozefa Béreše jun. Jinak je startovka nabitá a boje o prvenství jistě budou hodně vyrovnané. Troufnu si tipovat, že se letos může o vítězi rozhodovat až na trati posledního testu soutěže, který je zároveň nejdelším v harmonogramu,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Startovní pole tradičně doplňuje mimo špičkové vozy tříd 2 a 13 i plejáda produkčních vozů (tř. 3 / 16 vozů - Hrobský, Pešl, Šikl, Matěna, Konečný) a rychlé „dvoukolky (tř. 5 / 9 aut - Stejskal, tř. 6 / 25 vozů – R. Dohnal, Kamenec, Hordossy, Talaš, Semerád). Atraktivní podívanou slibují i speciály R-GT Porsche 997 a Fiat 124 Abarth (tř. 4 – domácí želízko Martin Rada). Mezi přihlášenými najdeme i tři účastnice Dámského poháru – Sandru Pokornou (Subaru Impreza), Pavlínu Tydlačkovou (Renault Clio) a Barboru Holickou (Citroën DS3 R1).
K průběhu závodu dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční v 18:09 hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli v 16:20. Na posádky čeká 325,49 km dlouhá trať, s deseti rychlostními zkouškami na pěti úsecích (150,30 km). To je unikátní poměr 46 procent (přejezdy versus rychlostní zkoušky), což jen potvrzuje tradiční kompaktnost hustopečské soutěže.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.