Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally, která je na programu ve dnech 14. – 15. června 2019, eviduje ke startu rovnou stovku přihlášek soutěžních posádek. Hustopečská soutěže se pojede jako čtvrtý podnik MČR a třetí soutěž MSR (každý den hodnocen samostatně).
Z došlých přihlášek pořadatelé získali zajímavou startovní listinu se šestnácti prioritními posádkami ASN. Bohužel, jak už je delší dobu známo, v tomto výčtu chybí úřadující mistři světa WRC2 a čeští šampióni Jan Kopecký - Pavel Dresler. Posádka Škody Motorsport se s novým vozem Škoda Fabia R5 Evo představí ve stejném termínu na Rally Italia Sardegna (osmý podnik MS).
Fanoušci tak budou muset oželet vítěze posledních čtyř ročníků AGROTEC PETRONAS rally. I přes tuto ztrátu se mohou těšit na 26 vozů specifikace R5 (stejně jako na Valašské rally) a jeden speciál WRC (Jan Dohnal – Ford Focus WRC).
Číslo 1 tak pořadatelé přidělili úřadujícím mistrům Slovenska a lídrům průběžného pořadí MSR 2019 Martinu Kočimu s Radovanem Moznerem. Posádka stáje Škoda Slovakia Motorsport navíc obhajuje druhou příčku z loňského ročníku, kdy podlehli právě Kopeckému. Do bojů o stupně vítězů se jistě bude chtít zapojit i loňský slovenský vicemistr Grzegorz Grzyb, ale hlavně domácí špička v čele s Filipem Marešem, Janem Černým a Miroslavem Jakešem (všichni Škoda Fabia R5 – celkem 15 vozů této značky). Silnou konkurencí jim budou Fordy Fiesta R5 v rukou trojnásobného hustopečského vítěze Václava Pecha a vítěze ERT Central 2018 Ondřeje Bisahy. Třetí značkou R5 ve startovním poli bude Hyundai – s modelem i20 R5 se představí tři jezdci (největší šance má Martin Vlček). A ve výčtu „er pětek“ nesmíme zapomenout na Volkswagen Polo GTI R5 Vojtěcha Štajfa.
„Bez Honzy Kopeckého se každý bude snažit o to více. Taková situace, kdy byl k mání první stupínek, tady dlouho během sezony nebyla. I my se teď musíme na Hustopeče dobře připravit, abychom se mezi ty nejrychlejší zařadili,“ míní aktuálně druhý jezdec průběžného pořadí MČR Filip Mareš.
„S kvalitou startovního pole jsme spokojeni. Samozřejmě všech chybí domácí stálice Honza Kopecký a možná bych zmínil ještě jedno jméno, na které jsme se těšili a to Jozefa Béreše jun. Jinak je startovka nabitá a boje o prvenství jistě budou hodně vyrovnané. Troufnu si tipovat, že se letos může o vítězi rozhodovat až na trati posledního testu soutěže, který je zároveň nejdelším v harmonogramu,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Startovní pole tradičně doplňuje mimo špičkové vozy tříd 2 a 13 i plejáda produkčních vozů (tř. 3 / 16 vozů - Hrobský, Pešl, Šikl, Matěna, Konečný) a rychlé „dvoukolky (tř. 5 / 9 aut - Stejskal, tř. 6 / 25 vozů – R. Dohnal, Kamenec, Hordossy, Talaš, Semerád). Atraktivní podívanou slibují i speciály R-GT Porsche 997 a Fiat 124 Abarth (tř. 4 – domácí želízko Martin Rada). Mezi přihlášenými najdeme i tři účastnice Dámského poháru – Sandru Pokornou (Subaru Impreza), Pavlínu Tydlačkovou (Renault Clio) a Barboru Holickou (Citroën DS3 R1).
K průběhu závodu dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční v 18:09 hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli v 16:20. Na posádky čeká 325,49 km dlouhá trať, s deseti rychlostními zkouškami na pěti úsecích (150,30 km). To je unikátní poměr 46 procent (přejezdy versus rychlostní zkoušky), což jen potvrzuje tradiční kompaktnost hustopečské soutěže.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).