Organizační tým AGROTEC PETRONAS rally, která je na programu ve dnech 14. – 15. června 2019, eviduje ke startu rovnou stovku přihlášek soutěžních posádek. Hustopečská soutěže se pojede jako čtvrtý podnik MČR a třetí soutěž MSR (každý den hodnocen samostatně).
Z došlých přihlášek pořadatelé získali zajímavou startovní listinu se šestnácti prioritními posádkami ASN. Bohužel, jak už je delší dobu známo, v tomto výčtu chybí úřadující mistři světa WRC2 a čeští šampióni Jan Kopecký - Pavel Dresler. Posádka Škody Motorsport se s novým vozem Škoda Fabia R5 Evo představí ve stejném termínu na Rally Italia Sardegna (osmý podnik MS).
Fanoušci tak budou muset oželet vítěze posledních čtyř ročníků AGROTEC PETRONAS rally. I přes tuto ztrátu se mohou těšit na 26 vozů specifikace R5 (stejně jako na Valašské rally) a jeden speciál WRC (Jan Dohnal – Ford Focus WRC).
Číslo 1 tak pořadatelé přidělili úřadujícím mistrům Slovenska a lídrům průběžného pořadí MSR 2019 Martinu Kočimu s Radovanem Moznerem. Posádka stáje Škoda Slovakia Motorsport navíc obhajuje druhou příčku z loňského ročníku, kdy podlehli právě Kopeckému. Do bojů o stupně vítězů se jistě bude chtít zapojit i loňský slovenský vicemistr Grzegorz Grzyb, ale hlavně domácí špička v čele s Filipem Marešem, Janem Černým a Miroslavem Jakešem (všichni Škoda Fabia R5 – celkem 15 vozů této značky). Silnou konkurencí jim budou Fordy Fiesta R5 v rukou trojnásobného hustopečského vítěze Václava Pecha a vítěze ERT Central 2018 Ondřeje Bisahy. Třetí značkou R5 ve startovním poli bude Hyundai – s modelem i20 R5 se představí tři jezdci (největší šance má Martin Vlček). A ve výčtu „er pětek“ nesmíme zapomenout na Volkswagen Polo GTI R5 Vojtěcha Štajfa.
„Bez Honzy Kopeckého se každý bude snažit o to více. Taková situace, kdy byl k mání první stupínek, tady dlouho během sezony nebyla. I my se teď musíme na Hustopeče dobře připravit, abychom se mezi ty nejrychlejší zařadili,“ míní aktuálně druhý jezdec průběžného pořadí MČR Filip Mareš.
„S kvalitou startovního pole jsme spokojeni. Samozřejmě všech chybí domácí stálice Honza Kopecký a možná bych zmínil ještě jedno jméno, na které jsme se těšili a to Jozefa Béreše jun. Jinak je startovka nabitá a boje o prvenství jistě budou hodně vyrovnané. Troufnu si tipovat, že se letos může o vítězi rozhodovat až na trati posledního testu soutěže, který je zároveň nejdelším v harmonogramu,“ naznačuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Startovní pole tradičně doplňuje mimo špičkové vozy tříd 2 a 13 i plejáda produkčních vozů (tř. 3 / 16 vozů - Hrobský, Pešl, Šikl, Matěna, Konečný) a rychlé „dvoukolky (tř. 5 / 9 aut - Stejskal, tř. 6 / 25 vozů – R. Dohnal, Kamenec, Hordossy, Talaš, Semerád). Atraktivní podívanou slibují i speciály R-GT Porsche 997 a Fiat 124 Abarth (tř. 4 – domácí želízko Martin Rada). Mezi přihlášenými najdeme i tři účastnice Dámského poháru – Sandru Pokornou (Subaru Impreza), Pavlínu Tydlačkovou (Renault Clio) a Barboru Holickou (Citroën DS3 R1).
K průběhu závodu dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční v 18:09 hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli v 16:20. Na posádky čeká 325,49 km dlouhá trať, s deseti rychlostními zkouškami na pěti úsecích (150,30 km). To je unikátní poměr 46 procent (přejezdy versus rychlostní zkoušky), což jen potvrzuje tradiční kompaktnost hustopečské soutěže.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.