Jubilejní patnáctý ročník Agrotec Petronas rally zná svou podobu! Ve dnech 14. – 15. června 2019 budou soutěžní posádky soupeřit na pěti úsecích, celkem je čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150,30 km.
Nedávné zveřejnění Zvláštního ustanovení Agrotec Petronas rally stanovilo i další důležité datum pro startující v Hustopečích. Uzávěrka přihlášek pro zájemce o mistrovské body zóny CEZ, českého a slovenského šampionátu je o půlnoci 4. června 2019.
Další program soutěžních posádek odstartují ve dnech 13. – 14. června seznamovací jízdy, v pátek v dopoledních hodinách se uskuteční administrativní a technická přejímka a předstartovní přípravy zakončí od 12:30 do 16 hodin shakedown. Bude opět na části Starovické okruhové zkoušky (RZ 5/8), ale jeho podoba dozná změn.
„Náš formát je osvědčený a nemáme potřebu ho zásadně měnit. Pozdější páteční start vyhovuje i posádkám a v Hustopečích zároveň pokračuje tradice nočních zkoušek, které vždy prověří kvalitu připraveného rozpisu a souhru jednotlivých posádek,“ říká k letošní podobě soutěže šéf organizačního týmu Martin Rada.
Shodné zůstává umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Naopak co se změní zásadně, je skladba rychlostních zkoušek. V pátek budou na programu čtyři měřené testy na dvou úsecích Kurdějov – V. Němčice a H. Bojanovice – V. Pavlovice. Oba úseky měří více než patnáct kilometrů.
Nejdelší zkouška soutěže ovšem čeká na posádky opět v sobotu. Každou sekci uzavře více než 22 km dlouhý úsek V. Pavlovice – Nikolčice. Do harmonogramu druhé etapy se vrací i Starovická okruhová zkouška, která chystá zásadní novinku.
Na závěr dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční krátce po 18. hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli před půl pátou odpoledne.
„Pro posádky jsou připraveny hlavně na sobotu oblíbené šotolinové pasáže. V letošním ročníku obsahují 7,39 % celkové délky rychlostních zkoušek. Věříme, že i toto je jeden z taháků naší soutěže. Rádi bychom přivítali na startu kolem stovky posádek, proto zveme na start i české posádky historických vozů, které se mohou registrovat v rámci slovenského šampionátu. Další porci soutěžních vozů nám zaručí i zařazení závodu do pohárů Peugeot Rally Cup CZ a XTG Adam Cup,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.