Jubilejní patnáctý ročník Agrotec Petronas rally zná svou podobu! Ve dnech 14. – 15. června 2019 budou soutěžní posádky soupeřit na pěti úsecích, celkem je čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150,30 km.
Nedávné zveřejnění Zvláštního ustanovení Agrotec Petronas rally stanovilo i další důležité datum pro startující v Hustopečích. Uzávěrka přihlášek pro zájemce o mistrovské body zóny CEZ, českého a slovenského šampionátu je o půlnoci 4. června 2019.
Další program soutěžních posádek odstartují ve dnech 13. – 14. června seznamovací jízdy, v pátek v dopoledních hodinách se uskuteční administrativní a technická přejímka a předstartovní přípravy zakončí od 12:30 do 16 hodin shakedown. Bude opět na části Starovické okruhové zkoušky (RZ 5/8), ale jeho podoba dozná změn.
„Náš formát je osvědčený a nemáme potřebu ho zásadně měnit. Pozdější páteční start vyhovuje i posádkám a v Hustopečích zároveň pokračuje tradice nočních zkoušek, které vždy prověří kvalitu připraveného rozpisu a souhru jednotlivých posádek,“ říká k letošní podobě soutěže šéf organizačního týmu Martin Rada.
Shodné zůstává umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Naopak co se změní zásadně, je skladba rychlostních zkoušek. V pátek budou na programu čtyři měřené testy na dvou úsecích Kurdějov – V. Němčice a H. Bojanovice – V. Pavlovice. Oba úseky měří více než patnáct kilometrů.
Nejdelší zkouška soutěže ovšem čeká na posádky opět v sobotu. Každou sekci uzavře více než 22 km dlouhý úsek V. Pavlovice – Nikolčice. Do harmonogramu druhé etapy se vrací i Starovická okruhová zkouška, která chystá zásadní novinku.
Na závěr dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční krátce po 18. hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli před půl pátou odpoledne.
„Pro posádky jsou připraveny hlavně na sobotu oblíbené šotolinové pasáže. V letošním ročníku obsahují 7,39 % celkové délky rychlostních zkoušek. Věříme, že i toto je jeden z taháků naší soutěže. Rádi bychom přivítali na startu kolem stovky posádek, proto zveme na start i české posádky historických vozů, které se mohou registrovat v rámci slovenského šampionátu. Další porci soutěžních vozů nám zaručí i zařazení závodu do pohárů Peugeot Rally Cup CZ a XTG Adam Cup,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.