Jubilejní patnáctý ročník Agrotec Petronas rally zná svou podobu! Ve dnech 14. – 15. června 2019 budou soutěžní posádky soupeřit na pěti úsecích, celkem je čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150,30 km.
Nedávné zveřejnění Zvláštního ustanovení Agrotec Petronas rally stanovilo i další důležité datum pro startující v Hustopečích. Uzávěrka přihlášek pro zájemce o mistrovské body zóny CEZ, českého a slovenského šampionátu je o půlnoci 4. června 2019.
Další program soutěžních posádek odstartují ve dnech 13. – 14. června seznamovací jízdy, v pátek v dopoledních hodinách se uskuteční administrativní a technická přejímka a předstartovní přípravy zakončí od 12:30 do 16 hodin shakedown. Bude opět na části Starovické okruhové zkoušky (RZ 5/8), ale jeho podoba dozná změn.
„Náš formát je osvědčený a nemáme potřebu ho zásadně měnit. Pozdější páteční start vyhovuje i posádkám a v Hustopečích zároveň pokračuje tradice nočních zkoušek, které vždy prověří kvalitu připraveného rozpisu a souhru jednotlivých posádek,“ říká k letošní podobě soutěže šéf organizačního týmu Martin Rada.
Shodné zůstává umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Naopak co se změní zásadně, je skladba rychlostních zkoušek. V pátek budou na programu čtyři měřené testy na dvou úsecích Kurdějov – V. Němčice a H. Bojanovice – V. Pavlovice. Oba úseky měří více než patnáct kilometrů.
Nejdelší zkouška soutěže ovšem čeká na posádky opět v sobotu. Každou sekci uzavře více než 22 km dlouhý úsek V. Pavlovice – Nikolčice. Do harmonogramu druhé etapy se vrací i Starovická okruhová zkouška, která chystá zásadní novinku.
Na závěr dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční krátce po 18. hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli před půl pátou odpoledne.
„Pro posádky jsou připraveny hlavně na sobotu oblíbené šotolinové pasáže. V letošním ročníku obsahují 7,39 % celkové délky rychlostních zkoušek. Věříme, že i toto je jeden z taháků naší soutěže. Rádi bychom přivítali na startu kolem stovky posádek, proto zveme na start i české posádky historických vozů, které se mohou registrovat v rámci slovenského šampionátu. Další porci soutěžních vozů nám zaručí i zařazení závodu do pohárů Peugeot Rally Cup CZ a XTG Adam Cup,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?