Jubilejní patnáctý ročník Agrotec Petronas rally zná svou podobu! Ve dnech 14. – 15. června 2019 budou soutěžní posádky soupeřit na pěti úsecích, celkem je čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150,30 km.
Nedávné zveřejnění Zvláštního ustanovení Agrotec Petronas rally stanovilo i další důležité datum pro startující v Hustopečích. Uzávěrka přihlášek pro zájemce o mistrovské body zóny CEZ, českého a slovenského šampionátu je o půlnoci 4. června 2019.
Další program soutěžních posádek odstartují ve dnech 13. – 14. června seznamovací jízdy, v pátek v dopoledních hodinách se uskuteční administrativní a technická přejímka a předstartovní přípravy zakončí od 12:30 do 16 hodin shakedown. Bude opět na části Starovické okruhové zkoušky (RZ 5/8), ale jeho podoba dozná změn.
„Náš formát je osvědčený a nemáme potřebu ho zásadně měnit. Pozdější páteční start vyhovuje i posádkám a v Hustopečích zároveň pokračuje tradice nočních zkoušek, které vždy prověří kvalitu připraveného rozpisu a souhru jednotlivých posádek,“ říká k letošní podobě soutěže šéf organizačního týmu Martin Rada.
Shodné zůstává umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Naopak co se změní zásadně, je skladba rychlostních zkoušek. V pátek budou na programu čtyři měřené testy na dvou úsecích Kurdějov – V. Němčice a H. Bojanovice – V. Pavlovice. Oba úseky měří více než patnáct kilometrů.
Nejdelší zkouška soutěže ovšem čeká na posádky opět v sobotu. Každou sekci uzavře více než 22 km dlouhý úsek V. Pavlovice – Nikolčice. Do harmonogramu druhé etapy se vrací i Starovická okruhová zkouška, která chystá zásadní novinku.
Na závěr dodejme, že slavnostní start v pátek 14. června v Hustopečích, na ulici Husova se uskuteční krátce po 18. hodině, v sobotu budou úspěšné posádky očekávány v cíli před půl pátou odpoledne.
„Pro posádky jsou připraveny hlavně na sobotu oblíbené šotolinové pasáže. V letošním ročníku obsahují 7,39 % celkové délky rychlostních zkoušek. Věříme, že i toto je jeden z taháků naší soutěže. Rádi bychom přivítali na startu kolem stovky posádek, proto zveme na start i české posádky historických vozů, které se mohou registrovat v rámci slovenského šampionátu. Další porci soutěžních vozů nám zaručí i zařazení závodu do pohárů Peugeot Rally Cup CZ a XTG Adam Cup,“ doplňuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.