Ve dnech 26. – 27. dubna se v okolí Klatov odjel druhý díl dvoudenních soutěží. Na start Rallye Šumava se postavil také slušovický pilot Petr Gargulák, opět s vozem Peugeot 208 R2. Po odstoupení na Valašské rally si Petr chtěl zpravit chuť a připsat si nějaké body do hodnocení Peugeot cupu.
„Odstoupení na Valašce nás mrzelo, ale snažili jsme se to hodit za hlavu a soustředit se na další závod. Do Klatov jsme odjížděli natěšení a perfektně připravení. Spolujezdec Petr Hanzlík se závodu na Šumavě nemohl zúčastnit, a tak jsem ještě narychlo sháněl parťáka na druhou sedačku. Jsem moc rád, že se mi podařilo dohodnout se zkušeným Tomášem Šmídem,“ uvedl Petr Gargulák. Již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že tratě jsou náročné a žádná procházka růžovým sadem to pro dvojici Gargulák – Šmíd nebude. Navíc předpověď počasí ukazovala déšť, což se v průběhu závodu potvrdilo. Nově složená posádka obdržela startovní číslo 37 a vyrazila do závodu. Na shakedownu se Petr s Tomášem v autě sehrávali a časy nebyly vůbec špatné. „Opravdové závodění začalo až na Klatovském okruhu. Když jsme v cíli RZ viděli, že máme první čas mezi Peugeoty, byli jsme mile překvapeni. Na dalším měřeném úseku však přišel velký příval deště a my jsme měli obuté pneumatiky na sucho, což nebyla žádná sranda auto udržet na cestě,“ popsal náročné a proměnlivé podmínky Petr Gargulák. Na páteční večerní sekci kluci nechali obout mokré pneumatiky a na kapotu namontovat světelnou rampu. „Po 200 metrech páté rychlostní zkoušky nám však praskl klínový řemen pohánějící alternátor. První nám přestal fungovat posilovač řízení, následně nám vypla světla a ihned zhasnul motor ve vysoké rychlosti. Byla pro nás obrovská smůla, že jsme opět museli odstoupit na technickou závadu způsobenou vadou materiálu,“ řekl důvod odstoupení slušovický jezdec. Petr s Tomášem měli závod dobře rozjetý. Kluci se pohybovali na stupních vítězů v Peugeot cupu, o to víc mrzí odstoupení ze soutěže. Nejvíce však budou chybět odjeté kilometry a zkušenosti, o které posádka díky odstoupení přišla. „Chtěl bych poděkovat celému teamu za perfektní spolupráci a všem co nás podporují v našich startech. Pevně věřím, že se nám konečně podaří prolomit smůlu na dalším závodě,“ sdělil Petr Gargulák.
https://www.youtube.com/watch?v=FZqs_skPYbo
www.gargulakpetr.com www.instagram.com/petrgargulakrally www.facebook.com/petrgargulakrally
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?