Ve dnech 26. – 27. dubna se v okolí Klatov odjel druhý díl dvoudenních soutěží. Na start Rallye Šumava se postavil také slušovický pilot Petr Gargulák, opět s vozem Peugeot 208 R2. Po odstoupení na Valašské rally si Petr chtěl zpravit chuť a připsat si nějaké body do hodnocení Peugeot cupu.
„Odstoupení na Valašce nás mrzelo, ale snažili jsme se to hodit za hlavu a soustředit se na další závod. Do Klatov jsme odjížděli natěšení a perfektně připravení. Spolujezdec Petr Hanzlík se závodu na Šumavě nemohl zúčastnit, a tak jsem ještě narychlo sháněl parťáka na druhou sedačku. Jsem moc rád, že se mi podařilo dohodnout se zkušeným Tomášem Šmídem,“ uvedl Petr Gargulák. Již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že tratě jsou náročné a žádná procházka růžovým sadem to pro dvojici Gargulák – Šmíd nebude. Navíc předpověď počasí ukazovala déšť, což se v průběhu závodu potvrdilo. Nově složená posádka obdržela startovní číslo 37 a vyrazila do závodu. Na shakedownu se Petr s Tomášem v autě sehrávali a časy nebyly vůbec špatné. „Opravdové závodění začalo až na Klatovském okruhu. Když jsme v cíli RZ viděli, že máme první čas mezi Peugeoty, byli jsme mile překvapeni. Na dalším měřeném úseku však přišel velký příval deště a my jsme měli obuté pneumatiky na sucho, což nebyla žádná sranda auto udržet na cestě,“ popsal náročné a proměnlivé podmínky Petr Gargulák. Na páteční večerní sekci kluci nechali obout mokré pneumatiky a na kapotu namontovat světelnou rampu. „Po 200 metrech páté rychlostní zkoušky nám však praskl klínový řemen pohánějící alternátor. První nám přestal fungovat posilovač řízení, následně nám vypla světla a ihned zhasnul motor ve vysoké rychlosti. Byla pro nás obrovská smůla, že jsme opět museli odstoupit na technickou závadu způsobenou vadou materiálu,“ řekl důvod odstoupení slušovický jezdec. Petr s Tomášem měli závod dobře rozjetý. Kluci se pohybovali na stupních vítězů v Peugeot cupu, o to víc mrzí odstoupení ze soutěže. Nejvíce však budou chybět odjeté kilometry a zkušenosti, o které posádka díky odstoupení přišla. „Chtěl bych poděkovat celému teamu za perfektní spolupráci a všem co nás podporují v našich startech. Pevně věřím, že se nám konečně podaří prolomit smůlu na dalším závodě,“ sdělil Petr Gargulák.
https://www.youtube.com/watch?v=FZqs_skPYbo
www.gargulakpetr.com www.instagram.com/petrgargulakrally www.facebook.com/petrgargulakrally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.