Letošní Rallye Šumava Klatovy si pro fanoušky přichystala opravdu napínavý závěr. Tři posádky se nakonec vměstnaly do dvaceti vteřin a dvojice Filip Mareš - Jan Hloušek nakonec po soustředěném výkonu bere druhou bednu v sezoně. Závodníci ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokázali zopakovat vynikající 3. místo z Valašské Rally a z Šumavy tak odjíždí rovněž s bronzem.
Výborné výkony závodníků, nečekané problémy favoritů a přelévání na čele pořadí. Druhá zastávka republikového šampionátu v rally si pro fanoušky i závodníky přichystala napínavý průběh, zrádné počasí a samozřejmě krásné a těsné souboje. Se všemi nástrahami si Filip Mareš dokázal poradit a zaslouženě bere třetí příčku. „Upřímně, v bednu jsme doufali a snažili jsme se dělat vše pro to, abychom o ní od začátku bojovali. V pátek jsme si poprvé vyzkoušeli pneumatiky Michelin na vodě a těší nás, že jsme byli i v těchto podmínkách konkurenceschopní. Vzhledem k vývoji v závodě jsme doufali i v lepší umístění, ale třetí místo z takto těžké Šumavy určitě bereme," zhodnotil závodní víkend Filip.
„Na poslední tři zkoušky jsem zvolil kombinaci tvrdých a měkkých pneumatik. Vzhledem k předpovědi počasí jsme vybírali spíše na jistotu. Předpověď se nenaplnila, proto jsme nemohli jet úplně naplno. Ale beru to jako zkušenost," přiblížil Filip problémy s pneumatikami ze závěrečných rychlostních zkoušek. Právě tyto problémy dost možná stály posádku druhé místo, nicméně závodníci stáli nohama na zemi a nechtěli spekulovat. „S výsledkem jsme spokojeni, cesta k němu však nebyla vůbec jednoduchá. Letošní Šumavu díky proměnlivým podmínkám hodnotím jako jeden z nejnáročnějších závodů za poslední dobu. Naším cílem je postupovat dopředu krůček po krůčku a já myslím, že jsme tady zase krůček dopředu udělali. Cítíme, že na Krumlově můžeme být zase o něco rychlejší," poznamenal navigátor Jan Hloušek.
Pozitivně výkon mladých závodníků hodnotil i Roman Kresta: „Skvělý výsledek. Nemohu hodnotit jinak. Kluci se dokázali poprat s těžkými podmínkami a jeli celý závod ve vysokém tempu bez chyb. Na vodě ukázali svou rychlost a vyzrálost navzdory tomu, že s podobnými podmínkami nemají tolik zkušeností. Musím říci, že jsem spokojený s tím, jak se Filipovi podařilo zapracovat na změnách po Valašce. Na Šumavě jel lépe, byl sebevědomější a dařilo se mu se ještě více přiblížit čelu."
Posádka tak již vyhlíží další závod sezony, kterým bude Rallye Český Krumlov. „Na Krumlov se hrozně těším. Patří mezi naše nejoblíbenější závody, kde se nám v minulosti dařilo a chceme fanouškům předvést dobré výkony i tam. Vážíme si jejich podpory, na Šumavě jsme jich viděli podél tratí velké množství a patří jim obrovský dík, moc nám pomohli," uzavřel hodnocení závodu Filip a Honza dodal: „Děkujeme celému týmu Kresta Racing za opět skvěle připravené auto. Bez jejich práce bychom nemohli pomýšlet na čelní umístění. Zároveň bychom chtěli poděkovat Autoklubu ČR a dalším partnerům, kterým budeme chtít udělat radost i v příštích závodech!"
Zdroj: PR, Filip Mareš
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?