Letošní Rallye Šumava Klatovy si pro fanoušky přichystala opravdu napínavý závěr. Tři posádky se nakonec vměstnaly do dvaceti vteřin a dvojice Filip Mareš - Jan Hloušek nakonec po soustředěném výkonu bere druhou bednu v sezoně. Závodníci ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokázali zopakovat vynikající 3. místo z Valašské Rally a z Šumavy tak odjíždí rovněž s bronzem.
Výborné výkony závodníků, nečekané problémy favoritů a přelévání na čele pořadí. Druhá zastávka republikového šampionátu v rally si pro fanoušky i závodníky přichystala napínavý průběh, zrádné počasí a samozřejmě krásné a těsné souboje. Se všemi nástrahami si Filip Mareš dokázal poradit a zaslouženě bere třetí příčku. „Upřímně, v bednu jsme doufali a snažili jsme se dělat vše pro to, abychom o ní od začátku bojovali. V pátek jsme si poprvé vyzkoušeli pneumatiky Michelin na vodě a těší nás, že jsme byli i v těchto podmínkách konkurenceschopní. Vzhledem k vývoji v závodě jsme doufali i v lepší umístění, ale třetí místo z takto těžké Šumavy určitě bereme," zhodnotil závodní víkend Filip.
„Na poslední tři zkoušky jsem zvolil kombinaci tvrdých a měkkých pneumatik. Vzhledem k předpovědi počasí jsme vybírali spíše na jistotu. Předpověď se nenaplnila, proto jsme nemohli jet úplně naplno. Ale beru to jako zkušenost," přiblížil Filip problémy s pneumatikami ze závěrečných rychlostních zkoušek. Právě tyto problémy dost možná stály posádku druhé místo, nicméně závodníci stáli nohama na zemi a nechtěli spekulovat. „S výsledkem jsme spokojeni, cesta k němu však nebyla vůbec jednoduchá. Letošní Šumavu díky proměnlivým podmínkám hodnotím jako jeden z nejnáročnějších závodů za poslední dobu. Naším cílem je postupovat dopředu krůček po krůčku a já myslím, že jsme tady zase krůček dopředu udělali. Cítíme, že na Krumlově můžeme být zase o něco rychlejší," poznamenal navigátor Jan Hloušek.
Pozitivně výkon mladých závodníků hodnotil i Roman Kresta: „Skvělý výsledek. Nemohu hodnotit jinak. Kluci se dokázali poprat s těžkými podmínkami a jeli celý závod ve vysokém tempu bez chyb. Na vodě ukázali svou rychlost a vyzrálost navzdory tomu, že s podobnými podmínkami nemají tolik zkušeností. Musím říci, že jsem spokojený s tím, jak se Filipovi podařilo zapracovat na změnách po Valašce. Na Šumavě jel lépe, byl sebevědomější a dařilo se mu se ještě více přiblížit čelu."
Posádka tak již vyhlíží další závod sezony, kterým bude Rallye Český Krumlov. „Na Krumlov se hrozně těším. Patří mezi naše nejoblíbenější závody, kde se nám v minulosti dařilo a chceme fanouškům předvést dobré výkony i tam. Vážíme si jejich podpory, na Šumavě jsme jich viděli podél tratí velké množství a patří jim obrovský dík, moc nám pomohli," uzavřel hodnocení závodu Filip a Honza dodal: „Děkujeme celému týmu Kresta Racing za opět skvěle připravené auto. Bez jejich práce bychom nemohli pomýšlet na čelní umístění. Zároveň bychom chtěli poděkovat Autoklubu ČR a dalším partnerům, kterým budeme chtít udělat radost i v příštích závodech!"
Zdroj: PR, Filip Mareš
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?