Již na podzim loňského roku pořadatelé Rally Bohemia oznámili záměr oživit některé z tratí a lokalit, ve kterých jsme mohli slavnou soutěž vídávat v její hluboké historii. Nyní je možné prohlásit, že se to podařilo. Na posádky i diváky čeká celých 20 rychlostních zkoušek, z toho 12 zcela nových a několik inovovaných.
Rally Bohemia je typická výraznou obměnou tratí z roku na rok, ale letos budu tyto ještě změny rozsáhlejší. Pořadateli se podařilo získat všechna potřebná povolení k průjezdům rychlostních zkoušek v oblasti Českodubska, Liberecka, Železnobrodska a Turnovska, kde se v některých případech naposledy závodilo v 80. - 90. letech minulého století. Tyto znovu oživené rychlostní zkoušky budou společně se servisem na hoškovickém letišti tvořit páteř sobotní etapy a pamětníkům z řad posádek i diváků dají možnost zavzpomínat na doby minulé. „S výjimkou úvodní městské speciálky v Mladé Boleslavi budou všechny sobotní rychlostní zkoušky nové. Budou dlouhé do deseti kilometrů a pojede se jich proto vždy pět v řadě bez možnosti servisu. Většina z nich bude náročná na brzdy, takže kromě plynu bude potřeba zapojit i hlavu a přistupovat k soutěži s možná ještě o něco větší rozvahou, než jindy,“ nastiňuje charakteristiku trati letošní Rally Bohemia její ředitel Petr Pavlát. Ještě než se posádky dostanou na nové sobotní tratě, čeká je po mnoha letech obnovený páteční podvečerní prolog na Autodromu Sosnová u České Lípy. Zde se posádky utkají před diváckými tribunami v oblíbených paralelních soubojích.
Nedělní etapa bude taktéž začínat zcela novou rychlostní zkouškou, zatímco končit bude již tradičně závěrečným testem ve Starém Městě v Mladé Boleslavi. Ten i přes svoji menší délku loni velmi výrazně zamíchal závěrečným pořadím. Ještě předtím však bude druhá etapa vrcholit nejdelší rychlostní zkouškou celé soutěže, kterou bude jezdecky oblíbený Radostín s délkou víc než 22 kilometrů. I ten se pojede v inovované variantě. Letos se nepojede přes známý dřevěný „Sýkorův mostek“, který prochází rekonstrukcí, ani přes vlastní obec Radostín, ale zase vzniknou jiné zajímavé pasáže. „Snažili jsme se vybrat tratě RZ tak, aby na nich pokud možno nemusely být umístěné nepopulární zpomalovací retardéry. Jedna z podmínek majitele většiny komunikací, tedy Krajské správa silnic Libereckého kraje, je zamezení zkracování zatáček a poškození krajnic. Stejně jako na většině ostatních soutěží tedy budou použity takzvané „protikaty“. Předpokládáme proto, že na trati budou panovat relativně konstantní podmínky a ani při druhých průjezdech nebudou na trať výrazně vytahány nečistoty z předchozího průjezdu,“ dodává Pavlát.
46. Rally Bohemia bude v Mladé Boleslavi hostit pátý podnik MČR v rally i MČR v rally historických automobilů a exhibiční Rally Legend. Po úspěšné loňské premiéře se uskuteční také ECO energy Rally Bohemia, která bude šestým podnikem šampionátu FIA Electric and New Energy Championship, tedy mistrovství světa v rally pravidelnosti pro automobily na elektrický pohon. To bude doplněno Českou Trophy v ECO rally podle volnějších pravidel, které se mohou účastnit i automobily na hybridní pohon, CNG, LPG či ethanol (E85). ECO energy Rally Bohemia bude využívat části uzavřených tratí klasické rally, včetně divácké super speciálky na Autodromu Sosnová, a mohou se jí zúčastnit i zájemci z řad široké motoristické veřejnosti.
Další informace a zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem 46. Rally Bohemia 2019 je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.