Již na podzim loňského roku pořadatelé Rally Bohemia oznámili záměr oživit některé z tratí a lokalit, ve kterých jsme mohli slavnou soutěž vídávat v její hluboké historii. Nyní je možné prohlásit, že se to podařilo. Na posádky i diváky čeká celých 20 rychlostních zkoušek, z toho 12 zcela nových a několik inovovaných.
Rally Bohemia je typická výraznou obměnou tratí z roku na rok, ale letos budu tyto ještě změny rozsáhlejší. Pořadateli se podařilo získat všechna potřebná povolení k průjezdům rychlostních zkoušek v oblasti Českodubska, Liberecka, Železnobrodska a Turnovska, kde se v některých případech naposledy závodilo v 80. - 90. letech minulého století. Tyto znovu oživené rychlostní zkoušky budou společně se servisem na hoškovickém letišti tvořit páteř sobotní etapy a pamětníkům z řad posádek i diváků dají možnost zavzpomínat na doby minulé. „S výjimkou úvodní městské speciálky v Mladé Boleslavi budou všechny sobotní rychlostní zkoušky nové. Budou dlouhé do deseti kilometrů a pojede se jich proto vždy pět v řadě bez možnosti servisu. Většina z nich bude náročná na brzdy, takže kromě plynu bude potřeba zapojit i hlavu a přistupovat k soutěži s možná ještě o něco větší rozvahou, než jindy,“ nastiňuje charakteristiku trati letošní Rally Bohemia její ředitel Petr Pavlát. Ještě než se posádky dostanou na nové sobotní tratě, čeká je po mnoha letech obnovený páteční podvečerní prolog na Autodromu Sosnová u České Lípy. Zde se posádky utkají před diváckými tribunami v oblíbených paralelních soubojích.
Nedělní etapa bude taktéž začínat zcela novou rychlostní zkouškou, zatímco končit bude již tradičně závěrečným testem ve Starém Městě v Mladé Boleslavi. Ten i přes svoji menší délku loni velmi výrazně zamíchal závěrečným pořadím. Ještě předtím však bude druhá etapa vrcholit nejdelší rychlostní zkouškou celé soutěže, kterou bude jezdecky oblíbený Radostín s délkou víc než 22 kilometrů. I ten se pojede v inovované variantě. Letos se nepojede přes známý dřevěný „Sýkorův mostek“, který prochází rekonstrukcí, ani přes vlastní obec Radostín, ale zase vzniknou jiné zajímavé pasáže. „Snažili jsme se vybrat tratě RZ tak, aby na nich pokud možno nemusely být umístěné nepopulární zpomalovací retardéry. Jedna z podmínek majitele většiny komunikací, tedy Krajské správa silnic Libereckého kraje, je zamezení zkracování zatáček a poškození krajnic. Stejně jako na většině ostatních soutěží tedy budou použity takzvané „protikaty“. Předpokládáme proto, že na trati budou panovat relativně konstantní podmínky a ani při druhých průjezdech nebudou na trať výrazně vytahány nečistoty z předchozího průjezdu,“ dodává Pavlát.
46. Rally Bohemia bude v Mladé Boleslavi hostit pátý podnik MČR v rally i MČR v rally historických automobilů a exhibiční Rally Legend. Po úspěšné loňské premiéře se uskuteční také ECO energy Rally Bohemia, která bude šestým podnikem šampionátu FIA Electric and New Energy Championship, tedy mistrovství světa v rally pravidelnosti pro automobily na elektrický pohon. To bude doplněno Českou Trophy v ECO rally podle volnějších pravidel, které se mohou účastnit i automobily na hybridní pohon, CNG, LPG či ethanol (E85). ECO energy Rally Bohemia bude využívat části uzavřených tratí klasické rally, včetně divácké super speciálky na Autodromu Sosnová, a mohou se jí zúčastnit i zájemci z řad široké motoristické veřejnosti.
Další informace a zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem 46. Rally Bohemia 2019 je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech: Facebook: www.facebook.com/rallybohemia Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia Instagram: www.instagram.com/rallybohemia
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.