Pětadvacátý ročník Vančík Rallysprint Kopná 2019 vyhrála v náročných podmínkách posádka Samohýl Škoda Team Miroslav Jakeš, Petr Machů na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku obsadila překvapivě smíšená posádka Erik Cais, Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) s odstupem 10,8 vteřiny. Třetí příčku vybojovala po skvělém finiši dvojice Martin Vlček, Ondřej Krajča (Hyundai i20 R5) s odstupem 18 vteřin na vítězného Jakeše.
V hodnocení rallysprintového seriálu zvítězil Adam Březík (Peugeot 208 R2) před Lukášem Nekvapilem (Opel Adam R2) a Josefem Hartmannem (Peugeot 208 R2). Šampionát historických vozidel vyhrál Francouz Stéphane Scellier (Opel Kadett GSi).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.