Pětadvacátý ročník Vančík Rallysprint Kopná 2019 vyhrála v náročných podmínkách posádka Samohýl Škoda Team Miroslav Jakeš, Petr Machů na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku obsadila překvapivě smíšená posádka Erik Cais, Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5) s odstupem 10,8 vteřiny. Třetí příčku vybojovala po skvělém finiši dvojice Martin Vlček, Ondřej Krajča (Hyundai i20 R5) s odstupem 18 vteřin na vítězného Jakeše.
V hodnocení rallysprintového seriálu zvítězil Adam Březík (Peugeot 208 R2) před Lukášem Nekvapilem (Opel Adam R2) a Josefem Hartmannem (Peugeot 208 R2). Šampionát historických vozidel vyhrál Francouz Stéphane Scellier (Opel Kadett GSi).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?