V neděli 7. dubna byla v klubovém domě Autoklubu ČR zahájena činnost Spolujezdecké akademie. Její první seminář uvítal ve Smetanově sále 40 účastníků, kteří po celý den čerpali informace od úřadujícího mistra světa v kategorii WRC2, Pavla Dreslera. Ten je dlouholetým spolujezdcem Jana Kopeckého v továrním týmu Škoda Motorsport.
„Když jsme Spolujezdeckou akademii připravovali, přemýšleli jsme o tom, kolik zájemců tato myšlenka vlastně osloví. Byla to pro nás velká neznámá, ale čtyřicet přihlášených do úvodního semináře nás opravdu velmi příjemně překvapilo,“ komentuje první setkání generální sekretář AČR - Tomáš Kunc.
Práce spolujezdců zásadním způsobem rozhoduje o výsledku celé posádky. Klade vysoké nároky na fyzickou i psychickou kondici. Do dnešních dnů se kromě vlastní praxe a rad zkušenějších kolegů neměli kde vzdělávat. A právě proto připravil Autoklub ČR projekt Spolujezdecké akademie, která zahájila svou činnost uplynulou neděli.
„Spolujezdecké řemeslo je souborem desítek vstupů, které musí spolujezdec umět obsáhnout nejen svými znalostmi, ale také schopnostmi a smyslem pro zodpovědnost. I když bývá jejich práce jakoby v pozadí událostí, bez ní je úspěch na tratích rychlostních zkoušek takřka nereálný. Proto mne velký zájem všech účastníků doslova nadchnul a jsem rád, že první seminář proběhl v duchu klidného dialogu a naprosto precizní přednášky ze strany Pavla Dreslera. Byl to krásný den s lidmi, kteří projevili chuť a vůli se vzdělávat, a to je za všechny další komentáře“, dodává Jan Možný, organizátor semináře.
Již nyní probíhají přípravy dalších dvou setkání, která na sebe budou volně navazovat. Jsou otevřena všem lidem se zájmem o spolujezdecké řemeslo na všech možných úrovních, ve věku 17-30 let. Ostatní zájemci mohou individuálně kontaktovat organizátora, který jim poskytne informace pro jejich další rozvoj. Cílem akademie je věnovat se mladým lidem a nastupující generaci. Těšíme se na další setkání.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.