V neděli 7. dubna byla v klubovém domě Autoklubu ČR zahájena činnost Spolujezdecké akademie. Její první seminář uvítal ve Smetanově sále 40 účastníků, kteří po celý den čerpali informace od úřadujícího mistra světa v kategorii WRC2, Pavla Dreslera. Ten je dlouholetým spolujezdcem Jana Kopeckého v továrním týmu Škoda Motorsport.
„Když jsme Spolujezdeckou akademii připravovali, přemýšleli jsme o tom, kolik zájemců tato myšlenka vlastně osloví. Byla to pro nás velká neznámá, ale čtyřicet přihlášených do úvodního semináře nás opravdu velmi příjemně překvapilo,“ komentuje první setkání generální sekretář AČR - Tomáš Kunc.
Práce spolujezdců zásadním způsobem rozhoduje o výsledku celé posádky. Klade vysoké nároky na fyzickou i psychickou kondici. Do dnešních dnů se kromě vlastní praxe a rad zkušenějších kolegů neměli kde vzdělávat. A právě proto připravil Autoklub ČR projekt Spolujezdecké akademie, která zahájila svou činnost uplynulou neděli.
„Spolujezdecké řemeslo je souborem desítek vstupů, které musí spolujezdec umět obsáhnout nejen svými znalostmi, ale také schopnostmi a smyslem pro zodpovědnost. I když bývá jejich práce jakoby v pozadí událostí, bez ní je úspěch na tratích rychlostních zkoušek takřka nereálný. Proto mne velký zájem všech účastníků doslova nadchnul a jsem rád, že první seminář proběhl v duchu klidného dialogu a naprosto precizní přednášky ze strany Pavla Dreslera. Byl to krásný den s lidmi, kteří projevili chuť a vůli se vzdělávat, a to je za všechny další komentáře“, dodává Jan Možný, organizátor semináře.
Již nyní probíhají přípravy dalších dvou setkání, která na sebe budou volně navazovat. Jsou otevřena všem lidem se zájmem o spolujezdecké řemeslo na všech možných úrovních, ve věku 17-30 let. Ostatní zájemci mohou individuálně kontaktovat organizátora, který jim poskytne informace pro jejich další rozvoj. Cílem akademie je věnovat se mladým lidem a nastupující generaci. Těšíme se na další setkání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?