V neděli 7. dubna byla v klubovém domě Autoklubu ČR zahájena činnost Spolujezdecké akademie. Její první seminář uvítal ve Smetanově sále 40 účastníků, kteří po celý den čerpali informace od úřadujícího mistra světa v kategorii WRC2, Pavla Dreslera. Ten je dlouholetým spolujezdcem Jana Kopeckého v továrním týmu Škoda Motorsport.
„Když jsme Spolujezdeckou akademii připravovali, přemýšleli jsme o tom, kolik zájemců tato myšlenka vlastně osloví. Byla to pro nás velká neznámá, ale čtyřicet přihlášených do úvodního semináře nás opravdu velmi příjemně překvapilo,“ komentuje první setkání generální sekretář AČR - Tomáš Kunc.
Práce spolujezdců zásadním způsobem rozhoduje o výsledku celé posádky. Klade vysoké nároky na fyzickou i psychickou kondici. Do dnešních dnů se kromě vlastní praxe a rad zkušenějších kolegů neměli kde vzdělávat. A právě proto připravil Autoklub ČR projekt Spolujezdecké akademie, která zahájila svou činnost uplynulou neděli.
„Spolujezdecké řemeslo je souborem desítek vstupů, které musí spolujezdec umět obsáhnout nejen svými znalostmi, ale také schopnostmi a smyslem pro zodpovědnost. I když bývá jejich práce jakoby v pozadí událostí, bez ní je úspěch na tratích rychlostních zkoušek takřka nereálný. Proto mne velký zájem všech účastníků doslova nadchnul a jsem rád, že první seminář proběhl v duchu klidného dialogu a naprosto precizní přednášky ze strany Pavla Dreslera. Byl to krásný den s lidmi, kteří projevili chuť a vůli se vzdělávat, a to je za všechny další komentáře“, dodává Jan Možný, organizátor semináře.
Již nyní probíhají přípravy dalších dvou setkání, která na sebe budou volně navazovat. Jsou otevřena všem lidem se zájmem o spolujezdecké řemeslo na všech možných úrovních, ve věku 17-30 let. Ostatní zájemci mohou individuálně kontaktovat organizátora, který jim poskytne informace pro jejich další rozvoj. Cílem akademie je věnovat se mladým lidem a nastupující generaci. Těšíme se na další setkání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.