Polovina června bude v Hustopečích opět ve znamení rally

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 29. března 2019 18:35
Sdílej:

Kdo zná hustopečskou soutěž a pravidelně ji navštěvuje, toho následující věty nijak nepřekvapí. „Rally mezi vinicemi“, jak je hustopečské soutěži přezdíváno, a červen patří k sobě! Patnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2019. Ve vztahu k jezdeckému obsazení, soutěži nechybí zápočet Zóny CEZ (Střední Evropa) a zařazení do českého i slovenského šampionátu v rally.

Do kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com) bude hustopečská soutěž zařazena potřetí v řadě. Bude pátým podnikem jedenáctidílného seriálu, který se dále odehrává v zemích Střední a Jihovýchodní Evropy (Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Polsko, Chorvatsko, Srbsko, Slovinsko, Sev. Makedonie, Bosna a Hercegovina a Itálie).

AGROTEC PETRONAS rally si díky svému specifickému charakteru získala přízeň posádek. Ty tak často na jih Moravy zavítají nejen kvůli tomu, že soutěž bude čtvrtým podnikem MČR v rally, ale kvůli šotolinovým pasážím rychlostních zkoušek. V případě slovenských účastníků, hustopečská rally naváže na podniky ve Valašském Meziříčí a na popradskou Rally Tatry. Jelikož je ve slovenském šampionátu každá etapa hodnocena zvlášť, svým způsobem se bude jednat o pátý a šestý díl MSR. Kromě čtvrté účasti soudobé špičky pak Hustopeče budou hostit i startující v rámci MSR v rally historických automobilů. Této skutečnosti často využily ke startu i české posádky na historických vozech.

„Kdo v Hustopečích závodí už léta, ví, že zásadně ho nepřekvapíme. Vycházíme z tradičních úseků, které se jen každý rok snažíme ´namotat´ zase trošku jinak, než v minulosti. Loni nám stavbu trati narušily některé uzávěrky hlavních tahů, proto jsme nemohli využít všechny tradiční pasáže. To letos odpadá, a tak se posádky mohou těšit na kompaktní podobu, s více než 150 km rychlostních zkoušek, při celkové délce necelých 317 km,“ říká k letošnímu formátu šéf organizačního týmu Martin Rada.

„Odstartujeme v pátek v podvečer, na posádky čekají dvě sekce dvou rychlostních zkoušek. V sobotu budeme pokračovat na třech úsecích, opět ve dvou průjezdech. Aktuálně pracujeme na přípravě Zvláštních ustanovení, v nejbližší době proběhne schválení trati,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.

Vlastní program AGROTEC PETRONAS rally zahájí uzávěrka přihlášek k datu 4. června, seznamovací jízdy jsou na programu 13. – 14. června. Páteční program 14. června zahájí administrativní a technická přejímka, po obědě bude následovat shakedown. Jeho podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 15. června, 12:30 – 16:00 hod.). Shodné zůstává i umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.

Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.