Kdo zná hustopečskou soutěž a pravidelně ji navštěvuje, toho následující věty nijak nepřekvapí. „Rally mezi vinicemi“, jak je hustopečské soutěži přezdíváno, a červen patří k sobě! Patnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2019. Ve vztahu k jezdeckému obsazení, soutěži nechybí zápočet Zóny CEZ (Střední Evropa) a zařazení do českého i slovenského šampionátu v rally.
Do kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com) bude hustopečská soutěž zařazena potřetí v řadě. Bude pátým podnikem jedenáctidílného seriálu, který se dále odehrává v zemích Střední a Jihovýchodní Evropy (Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Polsko, Chorvatsko, Srbsko, Slovinsko, Sev. Makedonie, Bosna a Hercegovina a Itálie).
AGROTEC PETRONAS rally si díky svému specifickému charakteru získala přízeň posádek. Ty tak často na jih Moravy zavítají nejen kvůli tomu, že soutěž bude čtvrtým podnikem MČR v rally, ale kvůli šotolinovým pasážím rychlostních zkoušek. V případě slovenských účastníků, hustopečská rally naváže na podniky ve Valašském Meziříčí a na popradskou Rally Tatry. Jelikož je ve slovenském šampionátu každá etapa hodnocena zvlášť, svým způsobem se bude jednat o pátý a šestý díl MSR. Kromě čtvrté účasti soudobé špičky pak Hustopeče budou hostit i startující v rámci MSR v rally historických automobilů. Této skutečnosti často využily ke startu i české posádky na historických vozech.
„Kdo v Hustopečích závodí už léta, ví, že zásadně ho nepřekvapíme. Vycházíme z tradičních úseků, které se jen každý rok snažíme ´namotat´ zase trošku jinak, než v minulosti. Loni nám stavbu trati narušily některé uzávěrky hlavních tahů, proto jsme nemohli využít všechny tradiční pasáže. To letos odpadá, a tak se posádky mohou těšit na kompaktní podobu, s více než 150 km rychlostních zkoušek, při celkové délce necelých 317 km,“ říká k letošnímu formátu šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Odstartujeme v pátek v podvečer, na posádky čekají dvě sekce dvou rychlostních zkoušek. V sobotu budeme pokračovat na třech úsecích, opět ve dvou průjezdech. Aktuálně pracujeme na přípravě Zvláštních ustanovení, v nejbližší době proběhne schválení trati,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Vlastní program AGROTEC PETRONAS rally zahájí uzávěrka přihlášek k datu 4. června, seznamovací jízdy jsou na programu 13. – 14. června. Páteční program 14. června zahájí administrativní a technická přejímka, po obědě bude následovat shakedown. Jeho podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 15. června, 12:30 – 16:00 hod.). Shodné zůstává i umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).