Kdo zná hustopečskou soutěž a pravidelně ji navštěvuje, toho následující věty nijak nepřekvapí. „Rally mezi vinicemi“, jak je hustopečské soutěži přezdíváno, a červen patří k sobě! Patnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2019. Ve vztahu k jezdeckému obsazení, soutěži nechybí zápočet Zóny CEZ (Střední Evropa) a zařazení do českého i slovenského šampionátu v rally.
Do kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com) bude hustopečská soutěž zařazena potřetí v řadě. Bude pátým podnikem jedenáctidílného seriálu, který se dále odehrává v zemích Střední a Jihovýchodní Evropy (Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Polsko, Chorvatsko, Srbsko, Slovinsko, Sev. Makedonie, Bosna a Hercegovina a Itálie).
AGROTEC PETRONAS rally si díky svému specifickému charakteru získala přízeň posádek. Ty tak často na jih Moravy zavítají nejen kvůli tomu, že soutěž bude čtvrtým podnikem MČR v rally, ale kvůli šotolinovým pasážím rychlostních zkoušek. V případě slovenských účastníků, hustopečská rally naváže na podniky ve Valašském Meziříčí a na popradskou Rally Tatry. Jelikož je ve slovenském šampionátu každá etapa hodnocena zvlášť, svým způsobem se bude jednat o pátý a šestý díl MSR. Kromě čtvrté účasti soudobé špičky pak Hustopeče budou hostit i startující v rámci MSR v rally historických automobilů. Této skutečnosti často využily ke startu i české posádky na historických vozech.
„Kdo v Hustopečích závodí už léta, ví, že zásadně ho nepřekvapíme. Vycházíme z tradičních úseků, které se jen každý rok snažíme ´namotat´ zase trošku jinak, než v minulosti. Loni nám stavbu trati narušily některé uzávěrky hlavních tahů, proto jsme nemohli využít všechny tradiční pasáže. To letos odpadá, a tak se posádky mohou těšit na kompaktní podobu, s více než 150 km rychlostních zkoušek, při celkové délce necelých 317 km,“ říká k letošnímu formátu šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Odstartujeme v pátek v podvečer, na posádky čekají dvě sekce dvou rychlostních zkoušek. V sobotu budeme pokračovat na třech úsecích, opět ve dvou průjezdech. Aktuálně pracujeme na přípravě Zvláštních ustanovení, v nejbližší době proběhne schválení trati,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Vlastní program AGROTEC PETRONAS rally zahájí uzávěrka přihlášek k datu 4. června, seznamovací jízdy jsou na programu 13. – 14. června. Páteční program 14. června zahájí administrativní a technická přejímka, po obědě bude následovat shakedown. Jeho podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 15. června, 12:30 – 16:00 hod.). Shodné zůstává i umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.