Kdo zná hustopečskou soutěž a pravidelně ji navštěvuje, toho následující věty nijak nepřekvapí. „Rally mezi vinicemi“, jak je hustopečské soutěži přezdíváno, a červen patří k sobě! Patnáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally se uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2019. Ve vztahu k jezdeckému obsazení, soutěži nechybí zápočet Zóny CEZ (Střední Evropa) a zařazení do českého i slovenského šampionátu v rally.
Do kalendáře Mistrovství FIA zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com) bude hustopečská soutěž zařazena potřetí v řadě. Bude pátým podnikem jedenáctidílného seriálu, který se dále odehrává v zemích Střední a Jihovýchodní Evropy (Rakousko, Maďarsko, Slovensko, Polsko, Chorvatsko, Srbsko, Slovinsko, Sev. Makedonie, Bosna a Hercegovina a Itálie).
AGROTEC PETRONAS rally si díky svému specifickému charakteru získala přízeň posádek. Ty tak často na jih Moravy zavítají nejen kvůli tomu, že soutěž bude čtvrtým podnikem MČR v rally, ale kvůli šotolinovým pasážím rychlostních zkoušek. V případě slovenských účastníků, hustopečská rally naváže na podniky ve Valašském Meziříčí a na popradskou Rally Tatry. Jelikož je ve slovenském šampionátu každá etapa hodnocena zvlášť, svým způsobem se bude jednat o pátý a šestý díl MSR. Kromě čtvrté účasti soudobé špičky pak Hustopeče budou hostit i startující v rámci MSR v rally historických automobilů. Této skutečnosti často využily ke startu i české posádky na historických vozech.
„Kdo v Hustopečích závodí už léta, ví, že zásadně ho nepřekvapíme. Vycházíme z tradičních úseků, které se jen každý rok snažíme ´namotat´ zase trošku jinak, než v minulosti. Loni nám stavbu trati narušily některé uzávěrky hlavních tahů, proto jsme nemohli využít všechny tradiční pasáže. To letos odpadá, a tak se posádky mohou těšit na kompaktní podobu, s více než 150 km rychlostních zkoušek, při celkové délce necelých 317 km,“ říká k letošnímu formátu šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Odstartujeme v pátek v podvečer, na posádky čekají dvě sekce dvou rychlostních zkoušek. V sobotu budeme pokračovat na třech úsecích, opět ve dvou průjezdech. Aktuálně pracujeme na přípravě Zvláštních ustanovení, v nejbližší době proběhne schválení trati,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Vlastní program AGROTEC PETRONAS rally zahájí uzávěrka přihlášek k datu 4. června, seznamovací jízdy jsou na programu 13. – 14. června. Páteční program 14. června zahájí administrativní a technická přejímka, po obědě bude následovat shakedown. Jeho podoba se nemění, opět to bude na části Starovické okruhové zkoušky (pátek 15. června, 12:30 – 16:00 hod.). Shodné zůstává i umístění servisního areálu v prostorech společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.