Spojení českých organizátorů Valašské rally ValMez a pořadatelského týmu Rallye Tatry pokračuje III. ročníkem Tatransko-Valašského poháru 2019.
Tatransko-Valašský pohár 2019 (dále TVP) má za sebou dva ročníky. Historicky prvním vítězem se v roce 2017 stal královohradecký Lukáš Matěna, o rok později uspěl zlínský Petr Krajča. V informacích k třetímu ročníku nenajdeme mnoho novinek. Pořadateli jsou za Valašskou rally ValMez společnost Valašská rally s.r.o. a za Rallye Tatry AOS klub Poprad. Do klasifikace poháru budou započítávány výsledky registrovaných účastníků v 38. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2019 (29. – 31. března 2019) a v 46. ročníku Rallye Tatry (3. – 5. května 2019).
Pořadatelé obou soutěží pokračují ve snaze přilákat na start a nechat vyniknout posádky se závodními vozy slabších objemových tříd. Bodový zisk každého účastníka bude součtem bodů na základě absolutní klasifikace registrovaných posádek TVP 2019 a zároveň jejich umístění ve své objemové třídě (v bodování zvýhodněno). Nutností je odstartovat minimálně do první rychlostní zkoušky v obou vypsaných závodech.
Účast v TVP 2019 je pro zájemce bezplatná. Podmínkou je pouze nahlášení zájmu o účast v rámci registračního formuláře na administrativních přejímkách obou podniků. Pořadatelé účast podmiňují pouze umístěním jedné samolepky na boční straně soutěžního vozidla o velikosti 30 x 20 cm.
„Věříme, že posádky nalákají k účasti v obou závodech zajímavé ceny. Zejména pro vítěznou posádku. Tím bude odpuštění startovného na obě soutěže TVP 2020. Dokonce dle dohody, přenositelné na jinou českou či slovenskou posádku. Vzhledem k zařazení soutěže do MSR jsme přistoupili ke zvýhodnění účasti v poháru TVP pouze pro zahraniční posádky s licencí mimo ČR a SR. Ty zaplatí na Valašce startovné podle ZÚ, ale v Popradu budou moci startovat bez startovného (100 % sleva). I přesto věřím, že si pod Tatry, jak už se stalo tradicí, opět najde cestu řada českých posádek,“ nastínil šéf organizačního týmu 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 Jaromír Tomaštík.
„Sme radi, že po roku budeme môcť opäť pod Tatranskými končiarmi privítať súťažiacich v TVP. Najväčšou novinkou 46. Rallye Tatry je jej zaradenie do kalendára CEZ HA a samozrejme medzi dvojetapové súťaže Slovenského majstráku. Takže české posádky sú srdečne vítané, tradícia nech napreduje a počet posádok v TVP stúpa,“ doplňuje ředitel Rallye Tatry Stanislav Hanzeli.
Kromě vítězů se mohou těšit na zajímavé ceny i další nejúspěšnější posádky TVP 2019. Posádky na druhém až čtvrtém místě čekají kromě pohárů víkendové pobyty na zajímavých místech Vysokých Tater a Moravskoslezských Beskyd (vždy pro 4 osoby), na pátém a šestém místě získají poháry a autodoplňky.
Vítězové Tatransko-Valašského poháru:
2017: Lukáš Matěna – Lukáš Hlaváč (Mitsubishi Lancer Evo IX)
2018: Petr Krajča – Jan Houšť (Renault Clio)
Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 a TVP 2019 jsou stránky www.valasskarally.cz a www.rallyetatry.sk, zájemci naleznou informace také na facebookových profilech obou soutěží - Valašská Rally ValMez a Rallye Tatry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.