Zatímco první závod proběhl na sněhu a ledu, ten druhý, který se uskutečnil 2 února, už byl na mokru a blátě. V předcházejícím týdnu přišla do Kopřivnice obleva a odtály i poslední zbytky sněhu. Na účastníky tak čekala kluzká trať s vytahaným blátem v zatáčkách, kterou v některých místech vylepšil silný vítr, když jeho náporu nedokázaly čelit některé ze sudů, jež ji vytyčovali.
Na testovacím polygonu Tatra Truck se sešlo 22 soutěžících, na které čekala porce 25 ostrých kilometrů rozdělených do dvou úseků, které se jely třikrát. Tentokrát celou trať neabsolvovali pouze dva jezdci. Lukáš Marášek přehnal nasazení, opustil vytyčenou trať a své Subaru poškodil nárazem do stromů. Libor Slíva tentokrát vzal na sebe roli pouze mechanika a staral se, aby do cíle dojel alespoň Dušan Gacík s jejich zeleno-bílou Škodou 130L.
V kategorii historických se sešli 3 jezdci. 3. místo patří Dušanu Gacíkovi na Škodě 130L. Daleko před ním se odehrával boj o vteřinky. Oproti minulému závodu o příčku výše skončil a druhé místo si tentokrát odvezl Bohumil Pfeifer na červené Škodě 130LR. Kategorii historiků vyhrál a 12. pozici celkově si z Kopřivnice odvezl zkušený Jiří Vichta se svým modrým Broukem.
Kategorie F2, kde soutěží vozidla s jednou poháněnou nápravou byla také užší, než minule, ale opět všichni odjeli celý závod. Sešlo se zde osm soutěžících. Osmé místo patří Silvii Dřímalové, která zde startovala vůbec poprvé. Lenka Kaločová zde startovala podruhé a dokončila jako sedmá v kategorii. Obě holky jeli shodně na Hondě Civic a start pojaly jako test před Stopu Valašské Zimy, která se jela hned o následujícím týdnu. Za minule dostal do výkazu pomyslné „Áčko“, ale tentokrát již na trati TRAIVA RallyCupu nechyběl Rosťa Kovařčík se svou Felicií Kit Car. Absence se mu nevyplatila a tentokrát to stačilo až na 6. místo. V předposlední RZ udělal gumu a nakonec o příčku spadl Herban Bartosz a jeho Peugeot 206. Tentokrát bral až 5. místo. Jirka Gerych jel rychle, bojoval o vteřinky a určitě chtěl zopakovat výsledek z prvního závodu. Avšak v souboji dvou Citroënů Saxo nestačil na soupeře z Polska a bral 4. místo. Zasloužený bronz v kategorii F2 si domů odváží Krzysztof Grzywacz. I stříbro putuje, stejně jako minule, do Polska. Zásluhu na tom má Sebastian Puzoň a jeho svižná a čistá jízda s Hondou Civic. Výkonovou převahu svého BMW 1 přetavil ve zlato mezi dvoukolkáři Petr Kolář a dal tak zapomenout na útrapy z prvního závodu. V absolutním pořadí jeho výkon stačil na 8. pozici.
Kategorie produkčního vozů byla opět nejsilněji zastoupena. Sešlo se zde celkem 9 soutěžících. Osm z nich absolvovalo plný počet kilometrů. Jízdu plnou smyků si užil Petr Mikuláštík. Obsadil tak osmé místo v kategorii i díky velké ztrátě z předposlední RZ. Na sedmé místo se tak posunul Zbyněk Šantavý s Lancerem deváté evoluce. Další Evo řídil Lukáš Čala. Byť startoval s číslem 1, nakonec časy stačily na 6. místo v kategorii a sedmou příčku absolutně. Startovní číslo 22 bylo přisouzeno opět Silverovi a opět nezapomínal na fotografy a kamery. Jízdou se baví a jeho výkon díky defektu na poslední RZ stačil na 5. místo v kategorii a 6. příčku absolutně. 4. místo v kategorii a 5. pozici celkově si odváží nováček v TRAIVA RallyCupu Pavel Tomášek. Pro svůj první start si zapůjčil soutěžní Evo IX od Adama Fabriky. Krátký kontakt se svodidly a 5 sekund penalizace stály Radka Fialu o příčku vyšší umístění. Z polygonu si odvezl bronz mezi produkčními auty a 4. příčku absolutně. Stříbro v kategorii a 3. místo absolutně patří Vláďovi Barvíkovi. Svého Lancera vodí po trati skoro jako za mlada. Hlavní organizátor závodu, Silvestr Mikuláštík, nám trošku narušil přehlednost výsledků. Se svou Imprezou WRC jel v kategorii F4 sám, neboť Roman Odložilík startoval na Slovensku a závod se jel méně než dva měsíce před pořádáním Valašské rally a tudíž zde nesměl startovat nikdo kdo populární Valašku pojede. Silvestr nakonec bral, po technických problémech, druhé místo absolutně. O pouhých 7,4s jej porazil a bere dvakrát 1. příčku Jára Podešva s Imprezou 22B, když vyhrál mezi produkčními vozy i v absolutním pořadí.
Další závod odstartuje v sobotu 23. Března, tentokráte seriál zavítá na Steel Ring do Třince. Na účastníky tak bude čekat výzva v podobě zbrusu nové okruhové tratě. Pro diváky zde budou připraveny bezpečné tribuny, ze kterých je vidět takřka celá trať, která bude velice atraktivní. Nashledanou v Třinci.
Martin Bill
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.