Zatímco první závod proběhl na sněhu a ledu, ten druhý, který se uskutečnil 2 února, už byl na mokru a blátě. V předcházejícím týdnu přišla do Kopřivnice obleva a odtály i poslední zbytky sněhu. Na účastníky tak čekala kluzká trať s vytahaným blátem v zatáčkách, kterou v některých místech vylepšil silný vítr, když jeho náporu nedokázaly čelit některé ze sudů, jež ji vytyčovali.
Na testovacím polygonu Tatra Truck se sešlo 22 soutěžících, na které čekala porce 25 ostrých kilometrů rozdělených do dvou úseků, které se jely třikrát. Tentokrát celou trať neabsolvovali pouze dva jezdci. Lukáš Marášek přehnal nasazení, opustil vytyčenou trať a své Subaru poškodil nárazem do stromů. Libor Slíva tentokrát vzal na sebe roli pouze mechanika a staral se, aby do cíle dojel alespoň Dušan Gacík s jejich zeleno-bílou Škodou 130L.
V kategorii historických se sešli 3 jezdci. 3. místo patří Dušanu Gacíkovi na Škodě 130L. Daleko před ním se odehrával boj o vteřinky. Oproti minulému závodu o příčku výše skončil a druhé místo si tentokrát odvezl Bohumil Pfeifer na červené Škodě 130LR. Kategorii historiků vyhrál a 12. pozici celkově si z Kopřivnice odvezl zkušený Jiří Vichta se svým modrým Broukem.
Kategorie F2, kde soutěží vozidla s jednou poháněnou nápravou byla také užší, než minule, ale opět všichni odjeli celý závod. Sešlo se zde osm soutěžících. Osmé místo patří Silvii Dřímalové, která zde startovala vůbec poprvé. Lenka Kaločová zde startovala podruhé a dokončila jako sedmá v kategorii. Obě holky jeli shodně na Hondě Civic a start pojaly jako test před Stopu Valašské Zimy, která se jela hned o následujícím týdnu. Za minule dostal do výkazu pomyslné „Áčko“, ale tentokrát již na trati TRAIVA RallyCupu nechyběl Rosťa Kovařčík se svou Felicií Kit Car. Absence se mu nevyplatila a tentokrát to stačilo až na 6. místo. V předposlední RZ udělal gumu a nakonec o příčku spadl Herban Bartosz a jeho Peugeot 206. Tentokrát bral až 5. místo. Jirka Gerych jel rychle, bojoval o vteřinky a určitě chtěl zopakovat výsledek z prvního závodu. Avšak v souboji dvou Citroënů Saxo nestačil na soupeře z Polska a bral 4. místo. Zasloužený bronz v kategorii F2 si domů odváží Krzysztof Grzywacz. I stříbro putuje, stejně jako minule, do Polska. Zásluhu na tom má Sebastian Puzoň a jeho svižná a čistá jízda s Hondou Civic. Výkonovou převahu svého BMW 1 přetavil ve zlato mezi dvoukolkáři Petr Kolář a dal tak zapomenout na útrapy z prvního závodu. V absolutním pořadí jeho výkon stačil na 8. pozici.
Kategorie produkčního vozů byla opět nejsilněji zastoupena. Sešlo se zde celkem 9 soutěžících. Osm z nich absolvovalo plný počet kilometrů. Jízdu plnou smyků si užil Petr Mikuláštík. Obsadil tak osmé místo v kategorii i díky velké ztrátě z předposlední RZ. Na sedmé místo se tak posunul Zbyněk Šantavý s Lancerem deváté evoluce. Další Evo řídil Lukáš Čala. Byť startoval s číslem 1, nakonec časy stačily na 6. místo v kategorii a sedmou příčku absolutně. Startovní číslo 22 bylo přisouzeno opět Silverovi a opět nezapomínal na fotografy a kamery. Jízdou se baví a jeho výkon díky defektu na poslední RZ stačil na 5. místo v kategorii a 6. příčku absolutně. 4. místo v kategorii a 5. pozici celkově si odváží nováček v TRAIVA RallyCupu Pavel Tomášek. Pro svůj první start si zapůjčil soutěžní Evo IX od Adama Fabriky. Krátký kontakt se svodidly a 5 sekund penalizace stály Radka Fialu o příčku vyšší umístění. Z polygonu si odvezl bronz mezi produkčními auty a 4. příčku absolutně. Stříbro v kategorii a 3. místo absolutně patří Vláďovi Barvíkovi. Svého Lancera vodí po trati skoro jako za mlada. Hlavní organizátor závodu, Silvestr Mikuláštík, nám trošku narušil přehlednost výsledků. Se svou Imprezou WRC jel v kategorii F4 sám, neboť Roman Odložilík startoval na Slovensku a závod se jel méně než dva měsíce před pořádáním Valašské rally a tudíž zde nesměl startovat nikdo kdo populární Valašku pojede. Silvestr nakonec bral, po technických problémech, druhé místo absolutně. O pouhých 7,4s jej porazil a bere dvakrát 1. příčku Jára Podešva s Imprezou 22B, když vyhrál mezi produkčními vozy i v absolutním pořadí.
Další závod odstartuje v sobotu 23. Března, tentokráte seriál zavítá na Steel Ring do Třince. Na účastníky tak bude čekat výzva v podobě zbrusu nové okruhové tratě. Pro diváky zde budou připraveny bezpečné tribuny, ze kterých je vidět takřka celá trať, která bude velice atraktivní. Nashledanou v Třinci.
Martin Bill
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?