Důstojnou tečku za letošní sezónou automobilových soutěží udělal na Mikuláš Rally is life 2018 i otrokovický KIT Racing. Do Slušovic přivezl tým pět vozů, které bez problémů zvládly celou soutěž. Navíc Vlastimil Neumann ovládl kategorii historiků.
Startovní listina závěrečného podniku v České republice čítala 72 posádek, mezi nimi i pětici hájící barvy KIT Racingu. S vozem Mitsubishi Lancer EVO IX startovala dvojice Radim Vavřík – Martin Hlavatý. Posádka si závod užívala a z vozu vystupovala vždy dobře naladěná. Jízdou bavila sebe i diváky. „Letošní „Mikuláš“ nebyl na sněhu a ledu a za to jsem byl moc rád, protože vloni to byl pro mne jen boj o přežití. Tomáš Plachý si plnil povinnosti s Markem Vlčkem, a tak jsme se opět domluvili s Martinem Hlavatým, který se mimo bezchybný diktát, staral i o fajn náladu v autě, zvlášť na slušovickém okruhu, který si už tradičně nenechávám číst. Místo touhy po výsledku jsem se spíš učil „ručkovat“, jezdit trochu bokem a celkově ovládat auto s novým motorem, který se otci a synu Kouřilovým moc povedl a chtěl bych jim touto cestou poděkovat. Další dík patří pořadatelům, „Hlavovi“ a samozřejmě KIT Racingu, jehož mechanici byli bezchybní, ostatně jako vždy,“ podělil se o zážitky ze závodu Radim Vavřík. Posádka Vavřík – Hlavatý obsadila v závodě plném smyků 21. místo v absolutním pořadí a čtvrtou příčku ve třídě 3.
Domácí závod si pochopitelně nechtěl nechat ujít ani „kápo“ KIT Racingu Vlastimil Neumann. Do Slušovic opět přivezl modrobílého krasavce s označením Ford Escort RS Cosworth a pouze u obsazení místa spolujezdce byl drobný problém. Týmoví spolujezdci byli rozebraní, a když Vlastimil oslovil Petra Starého, byla na světě staronová posádka. Během jízd si oba zavzpomínali na společné starty s focusem WRC a corollou WRC. Na závěr sobotní rally si došla posádka pro pohár za vítězství v kategorii historik. „Na „Mikuláši“ byla opět skvělá atmosféra, spousta usměvavých diváků a naprosto uvolněná nálada bez stresů o výsledek. My jsme na tuto soutěž vytáhli zimní pneumatiky, protože jsme se chtěli klouzat a předvádět jízdu plnou krásných smyků. To se nám, věřím, podařilo a jízdou jsme se bavili jak my v autě, tak i diváci. S Petrem jsme zavzpomínali na naše starty, což bylo taky super. Na zádveřické zkoušce jsme měli pomalý defekt, který nám z nálady nijak neubral. Se svezením jsme spokojeni a nyní se již escort připravuje na novou sezónu,“ přiblížil atmosféru Mikuláš rally Vlastimil Neumann.
Třetí start v letošní sezóně s Peugeotem 208 R2 zaznamenal Marek Vlček. Na místo spolujezdce opět usedl Tomáš Plachý. Pro tuto posádku byl cíl úspěšně rally dokončit, a to se jí podařilo. Ve třídě 6 obsadila jedenáctou příčku.
Ve stejné třídě a se stejným vozem, tedy s Peugeotem 208 R2 startovala na Slušovicku i sourozenecká dvojice Ševčíků. Michal se po roce vrátil opět za volant a diktát slyšel od bráchy Martina. „Pro mě to byla po roce druhá zkušenost se závody. Oproti loňskému roku bylo mnohem lepší počasí. Začínali jsme okruhem ve Slušovicích, kde jsme si postupně osahali auto, gumy a rozpis. Druhou rychlostní zkoušku jsme jeli po havárii auta před námi volným průjezdem a měli tudíž možnost si důkladně zkontrolovat rozpis. Při druhém průjezdu okruhovou zkouškou okolo dostihovky jsem udělal chybu, nedobrzdil jsem do jedné zatáčky a museli jsme couvat. Druhý průjezd RZ Raková jsme jeli už v závodním režimu a byl to velký zážitek. Poslední Slušovice jsme si jen v klidu projeli. Auto celý den fungovalo bez problému. Moc děkuji všem, co mi umožnili tento start, bráchovi, rodičům a celému týmu KIT Racing,“ popsal průběh závodu Michal Ševčík. M & M Ševčíkovi obsadili v cíli soutěže ve třídě 6 dvanáctou příčku.
Do výčtu posádek startujících pod hlavičkou KIT Racingu zbývá jediná. Pokud byla výše zmínka o tom, že týmoví spolujezdci byli obsazeni, pak tady je malé doplnění. Otto Slezák po čtrnácti letech zatoužil držet v rukou místo not volant a Mikuláš rally byla k tomu ideální příležitost. Společně s Karlem Hartlem usedl do Hondy Civic VTi a ve třídě 9 obsadili čtvrtou příčku.
Sezóna 2018 úspěšně doběhla do cíle poslední rychlostní zkoušky. Tým KIT Racing přeje všem příznivcům automobilových soutěží krásné prožití Vánoc a těší se na shledání v sezóně 2019.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).