Důstojnou tečku za letošní sezónou automobilových soutěží udělal na Mikuláš Rally is life 2018 i otrokovický KIT Racing. Do Slušovic přivezl tým pět vozů, které bez problémů zvládly celou soutěž. Navíc Vlastimil Neumann ovládl kategorii historiků.
Startovní listina závěrečného podniku v České republice čítala 72 posádek, mezi nimi i pětici hájící barvy KIT Racingu. S vozem Mitsubishi Lancer EVO IX startovala dvojice Radim Vavřík – Martin Hlavatý. Posádka si závod užívala a z vozu vystupovala vždy dobře naladěná. Jízdou bavila sebe i diváky. „Letošní „Mikuláš“ nebyl na sněhu a ledu a za to jsem byl moc rád, protože vloni to byl pro mne jen boj o přežití. Tomáš Plachý si plnil povinnosti s Markem Vlčkem, a tak jsme se opět domluvili s Martinem Hlavatým, který se mimo bezchybný diktát, staral i o fajn náladu v autě, zvlášť na slušovickém okruhu, který si už tradičně nenechávám číst. Místo touhy po výsledku jsem se spíš učil „ručkovat“, jezdit trochu bokem a celkově ovládat auto s novým motorem, který se otci a synu Kouřilovým moc povedl a chtěl bych jim touto cestou poděkovat. Další dík patří pořadatelům, „Hlavovi“ a samozřejmě KIT Racingu, jehož mechanici byli bezchybní, ostatně jako vždy,“ podělil se o zážitky ze závodu Radim Vavřík. Posádka Vavřík – Hlavatý obsadila v závodě plném smyků 21. místo v absolutním pořadí a čtvrtou příčku ve třídě 3.
Domácí závod si pochopitelně nechtěl nechat ujít ani „kápo“ KIT Racingu Vlastimil Neumann. Do Slušovic opět přivezl modrobílého krasavce s označením Ford Escort RS Cosworth a pouze u obsazení místa spolujezdce byl drobný problém. Týmoví spolujezdci byli rozebraní, a když Vlastimil oslovil Petra Starého, byla na světě staronová posádka. Během jízd si oba zavzpomínali na společné starty s focusem WRC a corollou WRC. Na závěr sobotní rally si došla posádka pro pohár za vítězství v kategorii historik. „Na „Mikuláši“ byla opět skvělá atmosféra, spousta usměvavých diváků a naprosto uvolněná nálada bez stresů o výsledek. My jsme na tuto soutěž vytáhli zimní pneumatiky, protože jsme se chtěli klouzat a předvádět jízdu plnou krásných smyků. To se nám, věřím, podařilo a jízdou jsme se bavili jak my v autě, tak i diváci. S Petrem jsme zavzpomínali na naše starty, což bylo taky super. Na zádveřické zkoušce jsme měli pomalý defekt, který nám z nálady nijak neubral. Se svezením jsme spokojeni a nyní se již escort připravuje na novou sezónu,“ přiblížil atmosféru Mikuláš rally Vlastimil Neumann.
Třetí start v letošní sezóně s Peugeotem 208 R2 zaznamenal Marek Vlček. Na místo spolujezdce opět usedl Tomáš Plachý. Pro tuto posádku byl cíl úspěšně rally dokončit, a to se jí podařilo. Ve třídě 6 obsadila jedenáctou příčku.
Ve stejné třídě a se stejným vozem, tedy s Peugeotem 208 R2 startovala na Slušovicku i sourozenecká dvojice Ševčíků. Michal se po roce vrátil opět za volant a diktát slyšel od bráchy Martina. „Pro mě to byla po roce druhá zkušenost se závody. Oproti loňskému roku bylo mnohem lepší počasí. Začínali jsme okruhem ve Slušovicích, kde jsme si postupně osahali auto, gumy a rozpis. Druhou rychlostní zkoušku jsme jeli po havárii auta před námi volným průjezdem a měli tudíž možnost si důkladně zkontrolovat rozpis. Při druhém průjezdu okruhovou zkouškou okolo dostihovky jsem udělal chybu, nedobrzdil jsem do jedné zatáčky a museli jsme couvat. Druhý průjezd RZ Raková jsme jeli už v závodním režimu a byl to velký zážitek. Poslední Slušovice jsme si jen v klidu projeli. Auto celý den fungovalo bez problému. Moc děkuji všem, co mi umožnili tento start, bráchovi, rodičům a celému týmu KIT Racing,“ popsal průběh závodu Michal Ševčík. M & M Ševčíkovi obsadili v cíli soutěže ve třídě 6 dvanáctou příčku.
Do výčtu posádek startujících pod hlavičkou KIT Racingu zbývá jediná. Pokud byla výše zmínka o tom, že týmoví spolujezdci byli obsazeni, pak tady je malé doplnění. Otto Slezák po čtrnácti letech zatoužil držet v rukou místo not volant a Mikuláš rally byla k tomu ideální příležitost. Společně s Karlem Hartlem usedl do Hondy Civic VTi a ve třídě 9 obsadili čtvrtou příčku.
Sezóna 2018 úspěšně doběhla do cíle poslední rychlostní zkoušky. Tým KIT Racing přeje všem příznivcům automobilových soutěží krásné prožití Vánoc a těší se na shledání v sezóně 2019.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.