V pátek 2. 11. 2018 proběhlo ve Zlíně slavnostní vyhlášení mistrů České republiky v automobilových soutěžích. Mezi oceněnými posádkami za letošní sezónu byla i Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou, kteří převzali pohár za 1. místo v kategorii ladies.
Sandra Pokorná v letošním roce absolvovala svou první kompletní sezónu v Mistrovství ČR v rally. V Subaru Impreza N14 společně s Jiřím Skořepou na místě spolujezdce byla stoprocentně úspěšná. Dokončila všech sedm soutěží z kalendáře a vždy zvítězila v kategorii o nejrychlejší ženu soutěže. Sedmkrát plný bodový zisk vynesl posádce vítězství v kategorii ladies. „Večer slavnostního předávání ocenění byl pro mě, jako spousta dalších letošních okamžiků, premiérou. Ani jsem netušila, že vstoupit do sálu a dojít si pro pohár na pódium pro mě bude větší výzva a nervy, než startovat do městské zkoušky ve Zlíně :). Jirka se mi smál, že na pódiu při předávání ceny jsem se celá třásla, ale bude to asi tím, že to pro mě byl opravdu hodně emotivní moment a na tak velkém pódiu jsem nikdy nebyla. Jsem ráda, že tam se mnou Jirka byl a znovu se ukázalo, že mi dokáže být oporou nejen v autě, je to prostě parťák :). Trochu mě mrzí, že tam nebyli moji rodiče, ale jsou momentálně v Mexiku, což jim nevyčítám, alespoň mě to motivuje pokusit se úspěch příští rok zopakovat, aby předávání ceny viděli. Celá akce měla skvělou atmosféru a všem, co se na pořádání toho večera podíleli, patří díky, že to pro nás všechny tak skvěle připravili, nemělo to jedinou chybu. Moje velké díky patří také svatebnímu salonu Nuance a jeho majitelce Vladimíře Blažkové, která mi na tento večer zapůjčila nádherné šaty,“ popsala emotivní zážitky Sandra Pokorná.
Pro třicetiletou Sandru Pokornou byla letošní sezóna zlomová. Po sbírání zkušeností na závodech Českomoravského poháru, vybraných sprintech a Rally Příbram, byl rok 2018 z pohledu startů ucelený a jednoznačně zaměřený na Mistrovství ČR v rally nebo-li velký mistrák. To vše v sestavě, která úspěšně dokončila loňský rok. Sandra tedy slyšela v Subaru Impreza N14 diktát z úst Jiřího Skořepy. Tato smíšená posádka se letos postavila celkem sedmkrát na start rally a všechny soutěže proměnili Sandra s Jirkou v dojezd na cílovou rampu. Navíc si vždy Pokorná odvážela ocenění pro nejrychlejší ženu závodu. Vůz Subaru Impreza N14, se kterým Sandra s Jirkou startují, je dle technických řádů zařazený do třídy 3 a také zde posádka pravidelně bodovala. V této třídě startovalo během roku téměř třicet posádek a smíšená dvojice v ní obsadila se ziskem 133,5 bodu konečné 5. místo. Mezi nejlepší výsledky Pokorné patří třetí místo při Rally Bohemia a páté místo z Valašské rally, Rally Český Krumlov a nejprestižnější soutěže u nás Barum Czech Rally Zlín. Výsledky a dokončené soutěže je třeba u Sandry ocenit více, protože až na jednu (Rally Příbram) byly všechny rychlostní zkoušky pro pražskou jezdkyni nové. Snová sezóna byla stoprocentně úspěšná, navíc završená oceněním pro nejrychlejší ženu v ČR za rok 2018. „Jsem z celkového letošního výsledku nadšená. Umístění si cením o to víc, že jsem ho dosáhla v první kompletní sezóně, navíc na rychlostních zkouškách, které jsem jela poprvé. Kdyby mi někdo na začátku letošního roku řekl, že dokončím všechny závody, ve všech zvítězím v dámském poháru včetně Barum rally s mezinárodní účastí a na Bohemia rally budu 3. ve třídě, rozhodně bych tomu nevěřila. Je tedy vidět, že několikaleté směrování a koučování mého táty a práce celého mého týmu byly správné a mně se to všechno letos podařilo zúročit. Na výsledcích mají pochopitelně obrovský podíl táta, tým i spolujezdec Jirka Skořepa. Byla to pro mě sezóna snů. O absolvování celého mistrovství jsem snila několik let a pro mě osobně je letošní umístění tak trochu i osobní satisfakce. S rally jsem začala, abych se zlepšila v civilním provozu, což se myslím po skoro 10 letech podařilo. Z jiného úhlu pohledu - spousta mých spolužáků nebo kamarádů se v posledních letech vdává, žení, mají děti, staví domy, zatímco já se soustředila především na rally a celou organizaci, abych mohla závodit. Navíc jsem se snažila se v rally posouvat, něčeho dosáhnout a přebírání letošní ceny Mistryně České republiky v rally pro mě tedy satisfakcí je. Mezi další úspěchy mé letošní sezóny řadím i momenty, kdy si myslím, že na mě táta mohl být pyšný. Za letošním výsledkem stojí mnoho lidí. Velký dík patří mým sponzorům, jejichž víra ve mně a jejich podpora nás postavila na začátku sezóny na kola. Dále za výsledkem stojí náš celý tým, který se nám nejen po technické stránce o vše stará, a velmi podstatný dík patří našim rodinám, které nás s Jirkou podporují a stojí za námi. V neposlední řadě obrovský dík patří našim fanouškům, kteří jsou skvělí a jejich podpora a fandění je nám hnacím motorem," zhodnotila letošní sezónu Sandra Pokorná. Jiří Skořepa přidal své postřehy: „Myslím, že se nám toto vše podařilo i díky tomu, že jsme si se Sandrou fakt sedli, a i když to kolikrát vypadá, že ze závodů nemáme těžkou hlavu a děláme si ze všeho srandu, tak to tak není. Sandra má nervy před první erzetou a já zas po poslední vložce, abych ji včas dovedl do cíle a někde se neztratil, což se mi letos povedlo, ale naštěstí jsme se stačili vrátit asi 2 vteřiny do našeho času. Závody bereme opravdu vážně a dáváme do toho fakt maximum a naše komediální výstupy na rampách jsou jedním obrovským poděkováním fanouškům, kteří jsou náš velký motor, co nás žene kupředu. Sandra už poděkovala všem, já bych rád ještě poděkoval manželce Iloně za trpělivost a podporu.“
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.