Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové získává jeden z taháků pro diváky, v podobě startu mladého a nadějného jezdce ve voze nejvyšší specifikace.
Petr Semerád v letošní sezoně podal skvělé výsledky v A sport Rallysprint sérii, kde s Opelem Adam R2 Hájek Rally Teamu a s Jiřím Hlávkou po boku vybojoval vítězství v absolutní klasifikaci tohoto šampionátu. Petr Semerád dosud není držitelem řidičského oprávnění, protože osmnáct let mu bude až následující rok v květnu. Stále tedy startuje „pouze“ v Poháru mládeže díky Autoklubu ČR, který tak dává možnost mladým motoristickým sportovcům závodit ve skutečných rally. Pohár mládeže v minulosti vychoval takové jezdce, jako byli například Martin Bujáček, Jan Černý nebo Martin Semerád – Petrův starší bratr. V České republice se tak aktuálně můžeme těšit nejen z titulu mistra světa v rally, který vybojovali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, ale také z velmi mladého, a přitom už komplexního závodníka, kterému je teprve sedmnáct let! Petr Semerád si za svůj letošní výkon zaslouží odměnu, kterou bude start ve voze nejvyšší specifikace, která může závodit v mistrovství České republiky v rally, a to přímo ve špičkové Škodě Fabia R5.
Milovníci motoristického sportu tak získávají další důvod k návštěvě tradičního Setkání mistrů, které se uskuteční 10. a 11. listopadu na Autodromu v Sosnové u České Lípy. Sledovat, jak si s prvními metry za volantem speciálu R5 povede mladý Petr Semerád, bude určitě zajímavé, a kdo ví, třeba jednou na tento okamžik budeme vzpomínat a budeme se chlubit, že jsme měli možnost být u toho.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do letošní sezony jsem vstupoval stále v roli začínajícího jezdce, za kterého se považuji i dnes. Mám toho hodně před sebou z hlediska učení a ke každé rally jsem přistupoval s tím, že se na ní jedem učit rozpis, zdokonalovat se v řízení auta s cílem poznávat trať a podmínky na skutečné rally. Během roku se nám dařilo a od spojení se Ctiradem Hájkem a Jirkou Hlávkou přicházely i úspěchy. Vůbec jsem se nesoustředil na výsledek, ale hlavně na učení a zdokonalování. Ty výsledky pak přicházely tak nějak samy. Podařilo se nám třikrát zvítězit v Rallysprintech, a to je rozhodně nad plán. Má na tom podíl celý tým, od spolujezdce Jirky Hlávky, se kterým makáme společně i na fyzičce, rozpisu a dalších věcech, po kluky z Brynda Racingu, kteří vždy perfektně připraví auto. Neskutečně mi pomáhal a stále pomáhá táta a brácha Martin, a dnes i Ctirad Hájek, který dal závodění zase novou šťávu a jasný směr. Setkání mistrů s „erpětkou“ je pro mě sen. Je to odměna za celý rok. Já k tomu ale chci přistoupit nejen s tím, že se svezu na Autodromu v Sosnové, ale chci si to auto vyzkoušet, osahat a přistoupit k tomu zodpovědně. Je to zase další zkušenost a pro mě je to test nového auta v podmínkách, které hodně dobře znám z účasti v několika ročnících Mogul Driving Cupu, který se jezdil v Sosnové, a kde jsem se učil řídit závodní auto. Teď se v Sosnové svezu v R5 a chci, aby si to fanoušci užili se mnou.“
Ctirad Hájek: „Petr celou sezonu tvrdě makal a pokrok byl cítit na každé soutěži. Pepa Semerád mu dal nejen rychlé závodnické geny, ale také obrovské množství zkušeností, které dneska sedmnáctiletý Petr má. Já se kolem něj pohybuji teprve krátce, ale tohoto kluka sleduji už dlouho, a jsem nadšený z jeho progresu. Který jiný stát se může pochlubit podobným závodníkem, kterému je sedmnáct a je připravený jet rychle? Před Petrem je ještě hodně práce, ale já věřím, že se může dát dohromady parta lidí a partnerů, kteří jej mohou dotáhnout hodně daleko. Já v tom chci pomoci. Zasloužil by si to nejen Petr, ale celý český motoristický sport. Sosnová je pro nás odměna. Zažili jsme tady spoustu krásných chvil s Markku Alénem a loni s Miki Biasionem, a letos se soustředíme na podporu mladého kluka, který má šanci jednou být pozvaný na podobné akce, jako jsme sem zvali právě třeba Markku Aléna. Petr si v Sosnové vyzkouší erpětku podle mě za ideálních podmínek a vezmeme to jako regulérní test. Zábava a výsledek je tentokrát na posledním místě.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).