Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové získává jeden z taháků pro diváky, v podobě startu mladého a nadějného jezdce ve voze nejvyšší specifikace.
Petr Semerád v letošní sezoně podal skvělé výsledky v A sport Rallysprint sérii, kde s Opelem Adam R2 Hájek Rally Teamu a s Jiřím Hlávkou po boku vybojoval vítězství v absolutní klasifikaci tohoto šampionátu. Petr Semerád dosud není držitelem řidičského oprávnění, protože osmnáct let mu bude až následující rok v květnu. Stále tedy startuje „pouze“ v Poháru mládeže díky Autoklubu ČR, který tak dává možnost mladým motoristickým sportovcům závodit ve skutečných rally. Pohár mládeže v minulosti vychoval takové jezdce, jako byli například Martin Bujáček, Jan Černý nebo Martin Semerád – Petrův starší bratr. V České republice se tak aktuálně můžeme těšit nejen z titulu mistra světa v rally, který vybojovali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, ale také z velmi mladého, a přitom už komplexního závodníka, kterému je teprve sedmnáct let! Petr Semerád si za svůj letošní výkon zaslouží odměnu, kterou bude start ve voze nejvyšší specifikace, která může závodit v mistrovství České republiky v rally, a to přímo ve špičkové Škodě Fabia R5.
Milovníci motoristického sportu tak získávají další důvod k návštěvě tradičního Setkání mistrů, které se uskuteční 10. a 11. listopadu na Autodromu v Sosnové u České Lípy. Sledovat, jak si s prvními metry za volantem speciálu R5 povede mladý Petr Semerád, bude určitě zajímavé, a kdo ví, třeba jednou na tento okamžik budeme vzpomínat a budeme se chlubit, že jsme měli možnost být u toho.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do letošní sezony jsem vstupoval stále v roli začínajícího jezdce, za kterého se považuji i dnes. Mám toho hodně před sebou z hlediska učení a ke každé rally jsem přistupoval s tím, že se na ní jedem učit rozpis, zdokonalovat se v řízení auta s cílem poznávat trať a podmínky na skutečné rally. Během roku se nám dařilo a od spojení se Ctiradem Hájkem a Jirkou Hlávkou přicházely i úspěchy. Vůbec jsem se nesoustředil na výsledek, ale hlavně na učení a zdokonalování. Ty výsledky pak přicházely tak nějak samy. Podařilo se nám třikrát zvítězit v Rallysprintech, a to je rozhodně nad plán. Má na tom podíl celý tým, od spolujezdce Jirky Hlávky, se kterým makáme společně i na fyzičce, rozpisu a dalších věcech, po kluky z Brynda Racingu, kteří vždy perfektně připraví auto. Neskutečně mi pomáhal a stále pomáhá táta a brácha Martin, a dnes i Ctirad Hájek, který dal závodění zase novou šťávu a jasný směr. Setkání mistrů s „erpětkou“ je pro mě sen. Je to odměna za celý rok. Já k tomu ale chci přistoupit nejen s tím, že se svezu na Autodromu v Sosnové, ale chci si to auto vyzkoušet, osahat a přistoupit k tomu zodpovědně. Je to zase další zkušenost a pro mě je to test nového auta v podmínkách, které hodně dobře znám z účasti v několika ročnících Mogul Driving Cupu, který se jezdil v Sosnové, a kde jsem se učil řídit závodní auto. Teď se v Sosnové svezu v R5 a chci, aby si to fanoušci užili se mnou.“
Ctirad Hájek: „Petr celou sezonu tvrdě makal a pokrok byl cítit na každé soutěži. Pepa Semerád mu dal nejen rychlé závodnické geny, ale také obrovské množství zkušeností, které dneska sedmnáctiletý Petr má. Já se kolem něj pohybuji teprve krátce, ale tohoto kluka sleduji už dlouho, a jsem nadšený z jeho progresu. Který jiný stát se může pochlubit podobným závodníkem, kterému je sedmnáct a je připravený jet rychle? Před Petrem je ještě hodně práce, ale já věřím, že se může dát dohromady parta lidí a partnerů, kteří jej mohou dotáhnout hodně daleko. Já v tom chci pomoci. Zasloužil by si to nejen Petr, ale celý český motoristický sport. Sosnová je pro nás odměna. Zažili jsme tady spoustu krásných chvil s Markku Alénem a loni s Miki Biasionem, a letos se soustředíme na podporu mladého kluka, který má šanci jednou být pozvaný na podobné akce, jako jsme sem zvali právě třeba Markku Aléna. Petr si v Sosnové vyzkouší erpětku podle mě za ideálních podmínek a vezmeme to jako regulérní test. Zábava a výsledek je tentokrát na posledním místě.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?