Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové získává jeden z taháků pro diváky, v podobě startu mladého a nadějného jezdce ve voze nejvyšší specifikace.
Petr Semerád v letošní sezoně podal skvělé výsledky v A sport Rallysprint sérii, kde s Opelem Adam R2 Hájek Rally Teamu a s Jiřím Hlávkou po boku vybojoval vítězství v absolutní klasifikaci tohoto šampionátu. Petr Semerád dosud není držitelem řidičského oprávnění, protože osmnáct let mu bude až následující rok v květnu. Stále tedy startuje „pouze“ v Poháru mládeže díky Autoklubu ČR, který tak dává možnost mladým motoristickým sportovcům závodit ve skutečných rally. Pohár mládeže v minulosti vychoval takové jezdce, jako byli například Martin Bujáček, Jan Černý nebo Martin Semerád – Petrův starší bratr. V České republice se tak aktuálně můžeme těšit nejen z titulu mistra světa v rally, který vybojovali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, ale také z velmi mladého, a přitom už komplexního závodníka, kterému je teprve sedmnáct let! Petr Semerád si za svůj letošní výkon zaslouží odměnu, kterou bude start ve voze nejvyšší specifikace, která může závodit v mistrovství České republiky v rally, a to přímo ve špičkové Škodě Fabia R5.
Milovníci motoristického sportu tak získávají další důvod k návštěvě tradičního Setkání mistrů, které se uskuteční 10. a 11. listopadu na Autodromu v Sosnové u České Lípy. Sledovat, jak si s prvními metry za volantem speciálu R5 povede mladý Petr Semerád, bude určitě zajímavé, a kdo ví, třeba jednou na tento okamžik budeme vzpomínat a budeme se chlubit, že jsme měli možnost být u toho.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do letošní sezony jsem vstupoval stále v roli začínajícího jezdce, za kterého se považuji i dnes. Mám toho hodně před sebou z hlediska učení a ke každé rally jsem přistupoval s tím, že se na ní jedem učit rozpis, zdokonalovat se v řízení auta s cílem poznávat trať a podmínky na skutečné rally. Během roku se nám dařilo a od spojení se Ctiradem Hájkem a Jirkou Hlávkou přicházely i úspěchy. Vůbec jsem se nesoustředil na výsledek, ale hlavně na učení a zdokonalování. Ty výsledky pak přicházely tak nějak samy. Podařilo se nám třikrát zvítězit v Rallysprintech, a to je rozhodně nad plán. Má na tom podíl celý tým, od spolujezdce Jirky Hlávky, se kterým makáme společně i na fyzičce, rozpisu a dalších věcech, po kluky z Brynda Racingu, kteří vždy perfektně připraví auto. Neskutečně mi pomáhal a stále pomáhá táta a brácha Martin, a dnes i Ctirad Hájek, který dal závodění zase novou šťávu a jasný směr. Setkání mistrů s „erpětkou“ je pro mě sen. Je to odměna za celý rok. Já k tomu ale chci přistoupit nejen s tím, že se svezu na Autodromu v Sosnové, ale chci si to auto vyzkoušet, osahat a přistoupit k tomu zodpovědně. Je to zase další zkušenost a pro mě je to test nového auta v podmínkách, které hodně dobře znám z účasti v několika ročnících Mogul Driving Cupu, který se jezdil v Sosnové, a kde jsem se učil řídit závodní auto. Teď se v Sosnové svezu v R5 a chci, aby si to fanoušci užili se mnou.“
Ctirad Hájek: „Petr celou sezonu tvrdě makal a pokrok byl cítit na každé soutěži. Pepa Semerád mu dal nejen rychlé závodnické geny, ale také obrovské množství zkušeností, které dneska sedmnáctiletý Petr má. Já se kolem něj pohybuji teprve krátce, ale tohoto kluka sleduji už dlouho, a jsem nadšený z jeho progresu. Který jiný stát se může pochlubit podobným závodníkem, kterému je sedmnáct a je připravený jet rychle? Před Petrem je ještě hodně práce, ale já věřím, že se může dát dohromady parta lidí a partnerů, kteří jej mohou dotáhnout hodně daleko. Já v tom chci pomoci. Zasloužil by si to nejen Petr, ale celý český motoristický sport. Sosnová je pro nás odměna. Zažili jsme tady spoustu krásných chvil s Markku Alénem a loni s Miki Biasionem, a letos se soustředíme na podporu mladého kluka, který má šanci jednou být pozvaný na podobné akce, jako jsme sem zvali právě třeba Markku Aléna. Petr si v Sosnové vyzkouší erpětku podle mě za ideálních podmínek a vezmeme to jako regulérní test. Zábava a výsledek je tentokrát na posledním místě.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?