Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové získává jeden z taháků pro diváky, v podobě startu mladého a nadějného jezdce ve voze nejvyšší specifikace.
Petr Semerád v letošní sezoně podal skvělé výsledky v A sport Rallysprint sérii, kde s Opelem Adam R2 Hájek Rally Teamu a s Jiřím Hlávkou po boku vybojoval vítězství v absolutní klasifikaci tohoto šampionátu. Petr Semerád dosud není držitelem řidičského oprávnění, protože osmnáct let mu bude až následující rok v květnu. Stále tedy startuje „pouze“ v Poháru mládeže díky Autoklubu ČR, který tak dává možnost mladým motoristickým sportovcům závodit ve skutečných rally. Pohár mládeže v minulosti vychoval takové jezdce, jako byli například Martin Bujáček, Jan Černý nebo Martin Semerád – Petrův starší bratr. V České republice se tak aktuálně můžeme těšit nejen z titulu mistra světa v rally, který vybojovali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, ale také z velmi mladého, a přitom už komplexního závodníka, kterému je teprve sedmnáct let! Petr Semerád si za svůj letošní výkon zaslouží odměnu, kterou bude start ve voze nejvyšší specifikace, která může závodit v mistrovství České republiky v rally, a to přímo ve špičkové Škodě Fabia R5.
Milovníci motoristického sportu tak získávají další důvod k návštěvě tradičního Setkání mistrů, které se uskuteční 10. a 11. listopadu na Autodromu v Sosnové u České Lípy. Sledovat, jak si s prvními metry za volantem speciálu R5 povede mladý Petr Semerád, bude určitě zajímavé, a kdo ví, třeba jednou na tento okamžik budeme vzpomínat a budeme se chlubit, že jsme měli možnost být u toho.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do letošní sezony jsem vstupoval stále v roli začínajícího jezdce, za kterého se považuji i dnes. Mám toho hodně před sebou z hlediska učení a ke každé rally jsem přistupoval s tím, že se na ní jedem učit rozpis, zdokonalovat se v řízení auta s cílem poznávat trať a podmínky na skutečné rally. Během roku se nám dařilo a od spojení se Ctiradem Hájkem a Jirkou Hlávkou přicházely i úspěchy. Vůbec jsem se nesoustředil na výsledek, ale hlavně na učení a zdokonalování. Ty výsledky pak přicházely tak nějak samy. Podařilo se nám třikrát zvítězit v Rallysprintech, a to je rozhodně nad plán. Má na tom podíl celý tým, od spolujezdce Jirky Hlávky, se kterým makáme společně i na fyzičce, rozpisu a dalších věcech, po kluky z Brynda Racingu, kteří vždy perfektně připraví auto. Neskutečně mi pomáhal a stále pomáhá táta a brácha Martin, a dnes i Ctirad Hájek, který dal závodění zase novou šťávu a jasný směr. Setkání mistrů s „erpětkou“ je pro mě sen. Je to odměna za celý rok. Já k tomu ale chci přistoupit nejen s tím, že se svezu na Autodromu v Sosnové, ale chci si to auto vyzkoušet, osahat a přistoupit k tomu zodpovědně. Je to zase další zkušenost a pro mě je to test nového auta v podmínkách, které hodně dobře znám z účasti v několika ročnících Mogul Driving Cupu, který se jezdil v Sosnové, a kde jsem se učil řídit závodní auto. Teď se v Sosnové svezu v R5 a chci, aby si to fanoušci užili se mnou.“
Ctirad Hájek: „Petr celou sezonu tvrdě makal a pokrok byl cítit na každé soutěži. Pepa Semerád mu dal nejen rychlé závodnické geny, ale také obrovské množství zkušeností, které dneska sedmnáctiletý Petr má. Já se kolem něj pohybuji teprve krátce, ale tohoto kluka sleduji už dlouho, a jsem nadšený z jeho progresu. Který jiný stát se může pochlubit podobným závodníkem, kterému je sedmnáct a je připravený jet rychle? Před Petrem je ještě hodně práce, ale já věřím, že se může dát dohromady parta lidí a partnerů, kteří jej mohou dotáhnout hodně daleko. Já v tom chci pomoci. Zasloužil by si to nejen Petr, ale celý český motoristický sport. Sosnová je pro nás odměna. Zažili jsme tady spoustu krásných chvil s Markku Alénem a loni s Miki Biasionem, a letos se soustředíme na podporu mladého kluka, který má šanci jednou být pozvaný na podobné akce, jako jsme sem zvali právě třeba Markku Aléna. Petr si v Sosnové vyzkouší erpětku podle mě za ideálních podmínek a vezmeme to jako regulérní test. Zábava a výsledek je tentokrát na posledním místě.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.