Posádka Hájek Rally Teamu Petr Semerád – Jiří Hlávka si při Rally Vsetín připsala další vítězství v Rallysprint sérii.
Česká republika v těchto dnech oslavila 100 let výročí od založení, a jak je vidět, tak jsme nejen národem motoristických nadšenců, ale také biologů. Asi v žádné jiné zemi na planetě totiž neudělá takový rozruch v médiích uprchnuvší had, či zbloudilý medvěd. O minulém víkendu se nejpopulárnější témata českých médií a sociálních sítí, tedy medvěd na Vsetínsku, a nejpopulárnější český motoristický sport, tedy rally, spojily a doslova prolnuly při 15. Partr Rally Vsetín, kde se odjela poslední soutěž A sport Rallysprint série. Hájek Rally Team sem nevyrazil v roli stopaře medvěda, ale v roli mistrů Rallysprint série, nebo chcete-li vítěze Rallysprint série, jak zní oficiální název pro nejrychlejší posádku jednodenních soutěží s dvoukolkou. Po vítězstvích ve Vyškově a v Pačejově a dobrých umístěních v Jeseníkách a na Kopné totiž Petr Semerád s Jiřím Hlávkou přijeli do Vsetína už jako jistí vítězové – mistři této série rally.
Petr Semerád s Jiřím Hlávkou vyrazili do prvních rychlostních zkoušek Rally Vsetín s osvědčeným Opelem Adam R2, připraveným týmem Brynda Racing z Hluboše, který ve Vsetíně pečoval ještě o Ford Fiesta WRC bratří Melichárků. Společnost to byla skutečně vybraná a profesionalita týmu se projevila hned po páté rychlostní zkoušce, kdy do té doby vedoucí posádka soutěže ve třídě 6 dorazila k mechanikům s poškozeným vozem, kterému chyběl přední nárazník, a utržil i další šrámy na kráse. Mechanikům se ale vše podařilo opravit a Petr Semerád s Jirkou Hlávkou se mohli vrátit znovu do boje o vítězství v soutěži. Kromě jedné rychlostní zkoušky se jim podařilo ve všech ostatních měřených testech zvítězit a v cíli mohli i přes drobné zaváhání oslavit další vítězství ve třídě 6, vítězství v celkovém hodnocení Rallysprint série s velkým náskokem jedné minuty a čtyř vteřin na soupeře. Za zmínku určitě stojí i 13. příčka absolutní klasifikace, kdy teprve sedmnáctiletý Petr Semerád znovu ukázal, že i s malou dvoukolkou Opel Adam R2 dokáže konkurovat mnohem silnějším vozům kategorie R5, které jej ve výsledkové listině obklopovaly.
Petr Semerád s Jiřím Hlávkou tedy ve Vsetíně uspěli na 100% i přesto, že nechytili tolik žádaného medvěda. Odměnou za špičkové výsledky v celé sezoně a celkové vítězství v Rallysprint sérii teď pro Hájek Rally Team bude účast na Setkání mistrů v Sosnové, které se uskuteční 11. listopadu na zdejším autodromu, kde se v minulosti proháněl například Sebastian Loeb, který nyní famózním způsobem ovládl Španělskou rally WRC. Tým do Sosnové připravuje překvapení pro fanoušky a partnery, ale na jeho zveřejnění si ještě budeme muset počkat.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do Vsetínské Rally jsme odstartovali s tím, že už nás v hodnocení rallysprint série nemůže nikdo předstihnout, ale přesto s chutí zajet tady co nejlépe. S Jirkou jsme se hodně soustředili na přípravu rozpisu, kde musíme ještě hodně zabrat, a na precizní zvládnutí celé soutěže. Moc jsme se neohlíželi na naše soupeře a jeli si svoje tempo tak, abychom z toho měli dobrý pocit. Najít motivaci tedy nebyl vůbec žádný problém a celou soutěž jsme si zase užili. Mrzí mě chyba na páté rychlostní zkoušce, kdy jsem poškodil auto a mechanikům přidělal práci. Jirka mě pak v autě umravnil a my jsme mohli soutěž dokončit a znovu zvítězit. Vsetín byla pro nás letos poslední soutěž, kde se závodí o body, ale ještě se s týmem ukážeme na Setkání mistrů a v Praze na sprintu.“
Jiří Hlávka, spolujezdec: „Vsetín nebyl letos vůbec jednoduchý, dost to tady klouzalo a v závěru rally ještě zapršelo. Před soutěží samotnou jsme testovali, a to se ukázalo jako důležité, protože jsme během rally neměli vůbec problém s tím, že se střídaly podmínky. Jedna chybička v závodě nás stála jen nárazník a nějaký ten plech, ale mohla to být pro nás stopka v soutěži, a to by bylo špatně. S Petrem jsme si vše vyříkali a vzali jsme si z toho ponaučení. Chtěl bych poděkovat celému týmu za sezonu, kterou jsme spolu prožili, a hlavně Ctiradovi Hájkovi, s jehož podporou závodíme. Teď nás čeká pár soutěží více či méně pro radost na závěr roku, a hlavně shánění prostředků na další sezonu, kde bychom se chtěli posunout zase o něco dál.“
Ctirad Hájek: „Kluci znovu splnili úkol a dokončili soutěž. Myslím, že všichni v týmu si uvědomují, kde jsou naše slabiny, a naopak silné stránky a máme teď dost času na všem pracovat. Čekají nás teď důležitá jednání před další sezonou. Věřím, že pro nás dopadnou dobře a podaří se nám sestavit pro Petra vhodný program k jeho růstu. Nechceme nic uspěchat, ale současně není na co čekat. Petr jednoznačně ukazuje, že je to velký talent a potřebuje dál růst. Slavíme teď sto let republiky a v motorsportu je slavíme ziskem titulu mistra světa v rally. To je přece úžasné! Kamarádům Honzovi Kopeckému a Pavlovi Dreslerovi, který u mě v týmu získal titul mistra Evropy, gratuluji. Jsou to pašáci! Teď pracujeme na tom, aby měl Honza Kopecký následovníka. Já jsem přesvědčený o tom, že jdeme správnou cestou.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?