Posádka Hájek Rally Teamu Petr Semerád – Jiří Hlávka si při Rally Vsetín připsala další vítězství v Rallysprint sérii.
Česká republika v těchto dnech oslavila 100 let výročí od založení, a jak je vidět, tak jsme nejen národem motoristických nadšenců, ale také biologů. Asi v žádné jiné zemi na planetě totiž neudělá takový rozruch v médiích uprchnuvší had, či zbloudilý medvěd. O minulém víkendu se nejpopulárnější témata českých médií a sociálních sítí, tedy medvěd na Vsetínsku, a nejpopulárnější český motoristický sport, tedy rally, spojily a doslova prolnuly při 15. Partr Rally Vsetín, kde se odjela poslední soutěž A sport Rallysprint série. Hájek Rally Team sem nevyrazil v roli stopaře medvěda, ale v roli mistrů Rallysprint série, nebo chcete-li vítěze Rallysprint série, jak zní oficiální název pro nejrychlejší posádku jednodenních soutěží s dvoukolkou. Po vítězstvích ve Vyškově a v Pačejově a dobrých umístěních v Jeseníkách a na Kopné totiž Petr Semerád s Jiřím Hlávkou přijeli do Vsetína už jako jistí vítězové – mistři této série rally.
Petr Semerád s Jiřím Hlávkou vyrazili do prvních rychlostních zkoušek Rally Vsetín s osvědčeným Opelem Adam R2, připraveným týmem Brynda Racing z Hluboše, který ve Vsetíně pečoval ještě o Ford Fiesta WRC bratří Melichárků. Společnost to byla skutečně vybraná a profesionalita týmu se projevila hned po páté rychlostní zkoušce, kdy do té doby vedoucí posádka soutěže ve třídě 6 dorazila k mechanikům s poškozeným vozem, kterému chyběl přední nárazník, a utržil i další šrámy na kráse. Mechanikům se ale vše podařilo opravit a Petr Semerád s Jirkou Hlávkou se mohli vrátit znovu do boje o vítězství v soutěži. Kromě jedné rychlostní zkoušky se jim podařilo ve všech ostatních měřených testech zvítězit a v cíli mohli i přes drobné zaváhání oslavit další vítězství ve třídě 6, vítězství v celkovém hodnocení Rallysprint série s velkým náskokem jedné minuty a čtyř vteřin na soupeře. Za zmínku určitě stojí i 13. příčka absolutní klasifikace, kdy teprve sedmnáctiletý Petr Semerád znovu ukázal, že i s malou dvoukolkou Opel Adam R2 dokáže konkurovat mnohem silnějším vozům kategorie R5, které jej ve výsledkové listině obklopovaly.
Petr Semerád s Jiřím Hlávkou tedy ve Vsetíně uspěli na 100% i přesto, že nechytili tolik žádaného medvěda. Odměnou za špičkové výsledky v celé sezoně a celkové vítězství v Rallysprint sérii teď pro Hájek Rally Team bude účast na Setkání mistrů v Sosnové, které se uskuteční 11. listopadu na zdejším autodromu, kde se v minulosti proháněl například Sebastian Loeb, který nyní famózním způsobem ovládl Španělskou rally WRC. Tým do Sosnové připravuje překvapení pro fanoušky a partnery, ale na jeho zveřejnění si ještě budeme muset počkat.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do Vsetínské Rally jsme odstartovali s tím, že už nás v hodnocení rallysprint série nemůže nikdo předstihnout, ale přesto s chutí zajet tady co nejlépe. S Jirkou jsme se hodně soustředili na přípravu rozpisu, kde musíme ještě hodně zabrat, a na precizní zvládnutí celé soutěže. Moc jsme se neohlíželi na naše soupeře a jeli si svoje tempo tak, abychom z toho měli dobrý pocit. Najít motivaci tedy nebyl vůbec žádný problém a celou soutěž jsme si zase užili. Mrzí mě chyba na páté rychlostní zkoušce, kdy jsem poškodil auto a mechanikům přidělal práci. Jirka mě pak v autě umravnil a my jsme mohli soutěž dokončit a znovu zvítězit. Vsetín byla pro nás letos poslední soutěž, kde se závodí o body, ale ještě se s týmem ukážeme na Setkání mistrů a v Praze na sprintu.“
Jiří Hlávka, spolujezdec: „Vsetín nebyl letos vůbec jednoduchý, dost to tady klouzalo a v závěru rally ještě zapršelo. Před soutěží samotnou jsme testovali, a to se ukázalo jako důležité, protože jsme během rally neměli vůbec problém s tím, že se střídaly podmínky. Jedna chybička v závodě nás stála jen nárazník a nějaký ten plech, ale mohla to být pro nás stopka v soutěži, a to by bylo špatně. S Petrem jsme si vše vyříkali a vzali jsme si z toho ponaučení. Chtěl bych poděkovat celému týmu za sezonu, kterou jsme spolu prožili, a hlavně Ctiradovi Hájkovi, s jehož podporou závodíme. Teď nás čeká pár soutěží více či méně pro radost na závěr roku, a hlavně shánění prostředků na další sezonu, kde bychom se chtěli posunout zase o něco dál.“
Ctirad Hájek: „Kluci znovu splnili úkol a dokončili soutěž. Myslím, že všichni v týmu si uvědomují, kde jsou naše slabiny, a naopak silné stránky a máme teď dost času na všem pracovat. Čekají nás teď důležitá jednání před další sezonou. Věřím, že pro nás dopadnou dobře a podaří se nám sestavit pro Petra vhodný program k jeho růstu. Nechceme nic uspěchat, ale současně není na co čekat. Petr jednoznačně ukazuje, že je to velký talent a potřebuje dál růst. Slavíme teď sto let republiky a v motorsportu je slavíme ziskem titulu mistra světa v rally. To je přece úžasné! Kamarádům Honzovi Kopeckému a Pavlovi Dreslerovi, který u mě v týmu získal titul mistra Evropy, gratuluji. Jsou to pašáci! Teď pracujeme na tom, aby měl Honza Kopecký následovníka. Já jsem přesvědčený o tom, že jdeme správnou cestou.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.