Posádka Hájek Rally Teamu Petr Semerád – Jiří Hlávka si při Rally Vsetín připsala další vítězství v Rallysprint sérii.
Česká republika v těchto dnech oslavila 100 let výročí od založení, a jak je vidět, tak jsme nejen národem motoristických nadšenců, ale také biologů. Asi v žádné jiné zemi na planetě totiž neudělá takový rozruch v médiích uprchnuvší had, či zbloudilý medvěd. O minulém víkendu se nejpopulárnější témata českých médií a sociálních sítí, tedy medvěd na Vsetínsku, a nejpopulárnější český motoristický sport, tedy rally, spojily a doslova prolnuly při 15. Partr Rally Vsetín, kde se odjela poslední soutěž A sport Rallysprint série. Hájek Rally Team sem nevyrazil v roli stopaře medvěda, ale v roli mistrů Rallysprint série, nebo chcete-li vítěze Rallysprint série, jak zní oficiální název pro nejrychlejší posádku jednodenních soutěží s dvoukolkou. Po vítězstvích ve Vyškově a v Pačejově a dobrých umístěních v Jeseníkách a na Kopné totiž Petr Semerád s Jiřím Hlávkou přijeli do Vsetína už jako jistí vítězové – mistři této série rally.
Petr Semerád s Jiřím Hlávkou vyrazili do prvních rychlostních zkoušek Rally Vsetín s osvědčeným Opelem Adam R2, připraveným týmem Brynda Racing z Hluboše, který ve Vsetíně pečoval ještě o Ford Fiesta WRC bratří Melichárků. Společnost to byla skutečně vybraná a profesionalita týmu se projevila hned po páté rychlostní zkoušce, kdy do té doby vedoucí posádka soutěže ve třídě 6 dorazila k mechanikům s poškozeným vozem, kterému chyběl přední nárazník, a utržil i další šrámy na kráse. Mechanikům se ale vše podařilo opravit a Petr Semerád s Jirkou Hlávkou se mohli vrátit znovu do boje o vítězství v soutěži. Kromě jedné rychlostní zkoušky se jim podařilo ve všech ostatních měřených testech zvítězit a v cíli mohli i přes drobné zaváhání oslavit další vítězství ve třídě 6, vítězství v celkovém hodnocení Rallysprint série s velkým náskokem jedné minuty a čtyř vteřin na soupeře. Za zmínku určitě stojí i 13. příčka absolutní klasifikace, kdy teprve sedmnáctiletý Petr Semerád znovu ukázal, že i s malou dvoukolkou Opel Adam R2 dokáže konkurovat mnohem silnějším vozům kategorie R5, které jej ve výsledkové listině obklopovaly.
Petr Semerád s Jiřím Hlávkou tedy ve Vsetíně uspěli na 100% i přesto, že nechytili tolik žádaného medvěda. Odměnou za špičkové výsledky v celé sezoně a celkové vítězství v Rallysprint sérii teď pro Hájek Rally Team bude účast na Setkání mistrů v Sosnové, které se uskuteční 11. listopadu na zdejším autodromu, kde se v minulosti proháněl například Sebastian Loeb, který nyní famózním způsobem ovládl Španělskou rally WRC. Tým do Sosnové připravuje překvapení pro fanoušky a partnery, ale na jeho zveřejnění si ještě budeme muset počkat.
Petr Semerád, jezdec Hájek Rally Teamu: „Do Vsetínské Rally jsme odstartovali s tím, že už nás v hodnocení rallysprint série nemůže nikdo předstihnout, ale přesto s chutí zajet tady co nejlépe. S Jirkou jsme se hodně soustředili na přípravu rozpisu, kde musíme ještě hodně zabrat, a na precizní zvládnutí celé soutěže. Moc jsme se neohlíželi na naše soupeře a jeli si svoje tempo tak, abychom z toho měli dobrý pocit. Najít motivaci tedy nebyl vůbec žádný problém a celou soutěž jsme si zase užili. Mrzí mě chyba na páté rychlostní zkoušce, kdy jsem poškodil auto a mechanikům přidělal práci. Jirka mě pak v autě umravnil a my jsme mohli soutěž dokončit a znovu zvítězit. Vsetín byla pro nás letos poslední soutěž, kde se závodí o body, ale ještě se s týmem ukážeme na Setkání mistrů a v Praze na sprintu.“
Jiří Hlávka, spolujezdec: „Vsetín nebyl letos vůbec jednoduchý, dost to tady klouzalo a v závěru rally ještě zapršelo. Před soutěží samotnou jsme testovali, a to se ukázalo jako důležité, protože jsme během rally neměli vůbec problém s tím, že se střídaly podmínky. Jedna chybička v závodě nás stála jen nárazník a nějaký ten plech, ale mohla to být pro nás stopka v soutěži, a to by bylo špatně. S Petrem jsme si vše vyříkali a vzali jsme si z toho ponaučení. Chtěl bych poděkovat celému týmu za sezonu, kterou jsme spolu prožili, a hlavně Ctiradovi Hájkovi, s jehož podporou závodíme. Teď nás čeká pár soutěží více či méně pro radost na závěr roku, a hlavně shánění prostředků na další sezonu, kde bychom se chtěli posunout zase o něco dál.“
Ctirad Hájek: „Kluci znovu splnili úkol a dokončili soutěž. Myslím, že všichni v týmu si uvědomují, kde jsou naše slabiny, a naopak silné stránky a máme teď dost času na všem pracovat. Čekají nás teď důležitá jednání před další sezonou. Věřím, že pro nás dopadnou dobře a podaří se nám sestavit pro Petra vhodný program k jeho růstu. Nechceme nic uspěchat, ale současně není na co čekat. Petr jednoznačně ukazuje, že je to velký talent a potřebuje dál růst. Slavíme teď sto let republiky a v motorsportu je slavíme ziskem titulu mistra světa v rally. To je přece úžasné! Kamarádům Honzovi Kopeckému a Pavlovi Dreslerovi, který u mě v týmu získal titul mistra Evropy, gratuluji. Jsou to pašáci! Teď pracujeme na tom, aby měl Honza Kopecký následovníka. Já jsem přesvědčený o tom, že jdeme správnou cestou.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.