Druhý start s vozem Fabia R5 na šotolinovém povrchu absolvoval v okolí lotyšského města Liepaja Filip Mareš se svým navigátorem Janem Hlouškem. Mladá posádka reprezentačního ACCR Czech Rally teamu tak měla v krátkém sledu další možnost porovnat své schopnosti na nezpevněném povrchu se špičkou Mistrovství Evropy.
Své lotyšské putování zahájil Filip Mareš velmi dobrým čtvrtým časem v kvalifikační zkoušce a po úvodní etapě soutěže figuroval na sedmém místě absolutního pořadí. Ve druhé etapě dosáhla posádka ACCR Czech Rally Teamu na pátou pozici a v konečné klasifikaci skončila v náročné Rally Liepaja na solidním šestém místě, v hodnocení juniorů do 28 let ještě o jednu příčku lépe.
„Pokud jsem si myslel, že se Rally Liepaja bude svou rychlostí jen těžko rovnat polským tratím, mýlil jsem se. Charakter erzet jsem sice znal už z loňska, tehdy se ale kvůli dešti hodně úseků zkracovalo a blátivá trať nebyla tak rychlá. Letošní Liepaja tak byla jednoznačně nejrychlejším závodem, který jsem dosud absolvoval,“ popisuje svou další šotolinovou zkušenost Filip Mareš a pokračuje: „Hned na první zkoušce jsem v odbočení minul brzdný bod, což nás stálo zhruba deset vteřin. Po zbytek úvodního dne jsme se pak snažili tuto chybu odpracovat. Zejména čas z nejdelšího sobotního testu nás docela potěšil, když jsme ztrátu na nejrychlejší posádky stlačili pod půl vteřiny na kilometr. I v neděli se nám dařilo zvyšovat tempo, a přestože jsme v poslední sekci již trochu zvolnili, druhou etapu jsme nakonec zvládli odjet jako pátí nejrychlejší. Více než samotný výsledek v cíli je pro nás důležitý fakt, že jsme na šotolině od Polské Rally dokázali udělat viditelný krok kupředu.“
Kvůli termínové kolizi nestartovala posádka Mareš – Hloušek na závěrečném podniku MČR v Příbrami, ale i přes to si svými výsledky v premiérové sezóně s Fabií R5 vybojovala čtvrtou příčku v českém šampionátu. „Takový výsledek před sezónou očekával asi jen málokdo, takže s tím můžeme být spokojeni. Letošní rok nám dal skutečně hodně, za což patří velké poděkování především celému týmu a všem partnerům. Náš vůz z dílen týmu Kresta racing byl vždy skvěle připravený. V průběhu celé sezóny se nám navíc dostávalo nebývalé přízně fanoušků nejen doma, ale také při našich dvou startech v zahraničí,“ komentuje krátce průběh sezóny Filip Mareš.
„Filip zaznamenal na Rally Liepaja výrazný posun. Poučil se z Rally Poland a na výsledku to bylo znát. I přes to, že bylo v českém mistrovství ještě o co bojovat, bylo rozhodnutí o startu v Polsku a Lotyšsku správné. Nasbíral spoustu potřebných zkušeností a pro jeho další kariéru to byly velmi důležité kilometry na šotolině,“ vysvětluje Roman Kresta.
I když letošní motoristická sezóna pomalu končí, Filip s Honzou se svým domácím fanouškům ještě jednou ukáží v akci. Už druhý listopadový víkend se s Fabií R5 představí na populárním Setkání Mistrů v Sosnové. A kdo by chtěl vidět mladou posádku s jejich závodním speciálem ještě dříve, může se již tuto neděli přijít podívat na zajímavou akci s názvem Pocta motorismu, která bude celý den probíhat před budovou AČR v Opletalově ulici v Praze.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?