Druhý start s vozem Fabia R5 na šotolinovém povrchu absolvoval v okolí lotyšského města Liepaja Filip Mareš se svým navigátorem Janem Hlouškem. Mladá posádka reprezentačního ACCR Czech Rally teamu tak měla v krátkém sledu další možnost porovnat své schopnosti na nezpevněném povrchu se špičkou Mistrovství Evropy.
Své lotyšské putování zahájil Filip Mareš velmi dobrým čtvrtým časem v kvalifikační zkoušce a po úvodní etapě soutěže figuroval na sedmém místě absolutního pořadí. Ve druhé etapě dosáhla posádka ACCR Czech Rally Teamu na pátou pozici a v konečné klasifikaci skončila v náročné Rally Liepaja na solidním šestém místě, v hodnocení juniorů do 28 let ještě o jednu příčku lépe.
„Pokud jsem si myslel, že se Rally Liepaja bude svou rychlostí jen těžko rovnat polským tratím, mýlil jsem se. Charakter erzet jsem sice znal už z loňska, tehdy se ale kvůli dešti hodně úseků zkracovalo a blátivá trať nebyla tak rychlá. Letošní Liepaja tak byla jednoznačně nejrychlejším závodem, který jsem dosud absolvoval,“ popisuje svou další šotolinovou zkušenost Filip Mareš a pokračuje: „Hned na první zkoušce jsem v odbočení minul brzdný bod, což nás stálo zhruba deset vteřin. Po zbytek úvodního dne jsme se pak snažili tuto chybu odpracovat. Zejména čas z nejdelšího sobotního testu nás docela potěšil, když jsme ztrátu na nejrychlejší posádky stlačili pod půl vteřiny na kilometr. I v neděli se nám dařilo zvyšovat tempo, a přestože jsme v poslední sekci již trochu zvolnili, druhou etapu jsme nakonec zvládli odjet jako pátí nejrychlejší. Více než samotný výsledek v cíli je pro nás důležitý fakt, že jsme na šotolině od Polské Rally dokázali udělat viditelný krok kupředu.“
Kvůli termínové kolizi nestartovala posádka Mareš – Hloušek na závěrečném podniku MČR v Příbrami, ale i přes to si svými výsledky v premiérové sezóně s Fabií R5 vybojovala čtvrtou příčku v českém šampionátu. „Takový výsledek před sezónou očekával asi jen málokdo, takže s tím můžeme být spokojeni. Letošní rok nám dal skutečně hodně, za což patří velké poděkování především celému týmu a všem partnerům. Náš vůz z dílen týmu Kresta racing byl vždy skvěle připravený. V průběhu celé sezóny se nám navíc dostávalo nebývalé přízně fanoušků nejen doma, ale také při našich dvou startech v zahraničí,“ komentuje krátce průběh sezóny Filip Mareš.
„Filip zaznamenal na Rally Liepaja výrazný posun. Poučil se z Rally Poland a na výsledku to bylo znát. I přes to, že bylo v českém mistrovství ještě o co bojovat, bylo rozhodnutí o startu v Polsku a Lotyšsku správné. Nasbíral spoustu potřebných zkušeností a pro jeho další kariéru to byly velmi důležité kilometry na šotolině,“ vysvětluje Roman Kresta.
I když letošní motoristická sezóna pomalu končí, Filip s Honzou se svým domácím fanouškům ještě jednou ukáží v akci. Už druhý listopadový víkend se s Fabií R5 představí na populárním Setkání Mistrů v Sosnové. A kdo by chtěl vidět mladou posádku s jejich závodním speciálem ještě dříve, může se již tuto neděli přijít podívat na zajímavou akci s názvem Pocta motorismu, která bude celý den probíhat před budovou AČR v Opletalově ulici v Praze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.