Jan Černý s Petrem Černohorským vedli po polovině soutěže Rally Příbram, do cíle ale bohužel nedojeli.
MOGUL Racing Team vyrazil na 39. SVK Rally Příbram dobře připravený a v bojovné náladě. Mechanici týmu Gemini Racing připravili týmový Ford Fiesta R5 na náročnou soutěž a nastavení naladili na dvoudenním testu před samotnou rally. Honza Černý s Petrem Černohorským odstartovali do soutěže se startovním číslem dva na dveřích své Fiesty R5, a stejná příčka byla jejich cílem v konečném bodování mistrovství České republiky v rally. MOGUL Racing Team byl tak až do poslední soutěže sezony ve hře o titul vicemistra, který posádka získala v sezoně 2016. Matematika pro Rally Příbram byla jasná, a to porazit Václava Pecha. Petr Černohorský ukázala, byla ozdobou Rally Příbram a potěchou tisíců diváků, kteří se tentokrát kolem rychlostních zkoušek sešli.
Od počátku soutěže se vše vyvíjelo dobře. Honza Černý se do rychlostních zkoušek na Příbramsku a v okolí Březnice pořádně opřel a po čtyřech rychlostních zkouškách se dvojice Černý – Černohorský objevila na čele výsledkové listiny. Fanoušky kolem tratě, i ty, kteří sledovali rally na internetu, bavil vteřinový souboj, který mezi sebou vedla hned čtveřice jezdců. Nasazené tempo bylo obrovské. Čtveřice nejrychlejších se postupně vzdalovala dalším soupeřům a ve vzduchu visela otázka, kdo první udělá chybu. Po první etapě odevzdávala posádka Jan Černý – Petr Černohorský Ford Fiesta R5 do uzavřeného parkoviště na prvním místě v soutěži.
Hned první rychlostní zkouška II. etapy Rally Příbram ukázala, že Honza Černý vstal pravou nohou. Úvodní test dne vyhrál a zvýšil svůj náskok na 5,1 vteřiny na Pecha. Na další rychlostní zkoušce ale přišla chyba, která Honzu Černého stála celou dosud dobře rozjetou soutěž. Po kontaktu s protikatovací zábranou došlo k poškození zavěšení kola a to na následující rychlostní zkoušce upadlo. To znamenalo stop pro jinak skvěle jedoucí posádku a konec nadějím MOGUL Racing Teamu na zisk titulu vicemistra ČR. Rychlost, kterou ale dvojice Jan Černý – Petr Černohorský ukázala, byla ozdobou Rally Příbram a potěchou tisíců diváků, kteří se tentokrát kolem rychlostních zkoušek sešli.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „V tuhle chvíli jsem jednoznačně zklamaný a smutný. Měli jsme na to soutěž vyhrát, to je bez debaty. Auto i my jsme fungovali dobře a pak přišla chyba. Byla to moje chyba, kterou beru čistě na sebe. Na rychlostní zkoušce na mnoha místech chyběly protikatovací zábrany a já trochu spoléhal, že tady taky nebude. My jsme ale v rozpisu měli vše dobře poznamenáno, že tady v této zatáčce protikatovací zábrana je, a Petr to dobře přečetl. Jednalo se o pravou zatáčku, kam jsem zatočil o trochu dřív a poškodil rameno zavěšení kola. Zkoušku jsme ještě dojeli s minimální ztrátou 12 vteřin a snažil jsem se dojet do servisu. Dost jsem při tom riskoval, auto bylo těžko řiditelné a chovalo se nepředvídatelně. Na další rychlostní zkoušce už ale kolo nevydrželo a upadlo. Zažili jsme si před tím ještě jednu krizovku a jsem rád za to, že jsme zůstali na silnici a netrefili sloup, který byl hodně blízko. Je to zklamání. Měli jsme na dosah úspěch, který bychom na závěr sezony potřebovali, a šanci bojovat o post vicemistra. Je to škoda a já se týmu omlouvám. Současně všem děkuji za podporu a věřím, že ještě bude dost příležitostí k nápravě této chyby. Pozitivní je pro mě fakt, že máme rychlost na to, abychom dokázali vyhrát závod v silné konkurenci. Jelo se opravdu rychle a nikdo ze soupeřů nepolevil. Letos také vzrostla konkurence a uhájit pozici mezi třemi nejlepšími posádkami sezony je pro mě dobrou vizitkou práce celého týmu. Příští sezonu se máme od čeho odrazit a já věřím, že můžeme být ještě rychlejší.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.