Jan Černý s Petrem Černohorským vedli po polovině soutěže Rally Příbram, do cíle ale bohužel nedojeli.
MOGUL Racing Team vyrazil na 39. SVK Rally Příbram dobře připravený a v bojovné náladě. Mechanici týmu Gemini Racing připravili týmový Ford Fiesta R5 na náročnou soutěž a nastavení naladili na dvoudenním testu před samotnou rally. Honza Černý s Petrem Černohorským odstartovali do soutěže se startovním číslem dva na dveřích své Fiesty R5, a stejná příčka byla jejich cílem v konečném bodování mistrovství České republiky v rally. MOGUL Racing Team byl tak až do poslední soutěže sezony ve hře o titul vicemistra, který posádka získala v sezoně 2016. Matematika pro Rally Příbram byla jasná, a to porazit Václava Pecha. Petr Černohorský ukázala, byla ozdobou Rally Příbram a potěchou tisíců diváků, kteří se tentokrát kolem rychlostních zkoušek sešli.
Od počátku soutěže se vše vyvíjelo dobře. Honza Černý se do rychlostních zkoušek na Příbramsku a v okolí Březnice pořádně opřel a po čtyřech rychlostních zkouškách se dvojice Černý – Černohorský objevila na čele výsledkové listiny. Fanoušky kolem tratě, i ty, kteří sledovali rally na internetu, bavil vteřinový souboj, který mezi sebou vedla hned čtveřice jezdců. Nasazené tempo bylo obrovské. Čtveřice nejrychlejších se postupně vzdalovala dalším soupeřům a ve vzduchu visela otázka, kdo první udělá chybu. Po první etapě odevzdávala posádka Jan Černý – Petr Černohorský Ford Fiesta R5 do uzavřeného parkoviště na prvním místě v soutěži.
Hned první rychlostní zkouška II. etapy Rally Příbram ukázala, že Honza Černý vstal pravou nohou. Úvodní test dne vyhrál a zvýšil svůj náskok na 5,1 vteřiny na Pecha. Na další rychlostní zkoušce ale přišla chyba, která Honzu Černého stála celou dosud dobře rozjetou soutěž. Po kontaktu s protikatovací zábranou došlo k poškození zavěšení kola a to na následující rychlostní zkoušce upadlo. To znamenalo stop pro jinak skvěle jedoucí posádku a konec nadějím MOGUL Racing Teamu na zisk titulu vicemistra ČR. Rychlost, kterou ale dvojice Jan Černý – Petr Černohorský ukázala, byla ozdobou Rally Příbram a potěchou tisíců diváků, kteří se tentokrát kolem rychlostních zkoušek sešli.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „V tuhle chvíli jsem jednoznačně zklamaný a smutný. Měli jsme na to soutěž vyhrát, to je bez debaty. Auto i my jsme fungovali dobře a pak přišla chyba. Byla to moje chyba, kterou beru čistě na sebe. Na rychlostní zkoušce na mnoha místech chyběly protikatovací zábrany a já trochu spoléhal, že tady taky nebude. My jsme ale v rozpisu měli vše dobře poznamenáno, že tady v této zatáčce protikatovací zábrana je, a Petr to dobře přečetl. Jednalo se o pravou zatáčku, kam jsem zatočil o trochu dřív a poškodil rameno zavěšení kola. Zkoušku jsme ještě dojeli s minimální ztrátou 12 vteřin a snažil jsem se dojet do servisu. Dost jsem při tom riskoval, auto bylo těžko řiditelné a chovalo se nepředvídatelně. Na další rychlostní zkoušce už ale kolo nevydrželo a upadlo. Zažili jsme si před tím ještě jednu krizovku a jsem rád za to, že jsme zůstali na silnici a netrefili sloup, který byl hodně blízko. Je to zklamání. Měli jsme na dosah úspěch, který bychom na závěr sezony potřebovali, a šanci bojovat o post vicemistra. Je to škoda a já se týmu omlouvám. Současně všem děkuji za podporu a věřím, že ještě bude dost příležitostí k nápravě této chyby. Pozitivní je pro mě fakt, že máme rychlost na to, abychom dokázali vyhrát závod v silné konkurenci. Jelo se opravdu rychle a nikdo ze soupeřů nepolevil. Letos také vzrostla konkurence a uhájit pozici mezi třemi nejlepšími posádkami sezony je pro mě dobrou vizitkou práce celého týmu. Příští sezonu se máme od čeho odrazit a já věřím, že můžeme být ještě rychlejší.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.