Jan Černý s Petrem Černohorským vedli po polovině soutěže Rally Příbram, do cíle ale bohužel nedojeli.
MOGUL Racing Team vyrazil na 39. SVK Rally Příbram dobře připravený a v bojovné náladě. Mechanici týmu Gemini Racing připravili týmový Ford Fiesta R5 na náročnou soutěž a nastavení naladili na dvoudenním testu před samotnou rally. Honza Černý s Petrem Černohorským odstartovali do soutěže se startovním číslem dva na dveřích své Fiesty R5, a stejná příčka byla jejich cílem v konečném bodování mistrovství České republiky v rally. MOGUL Racing Team byl tak až do poslední soutěže sezony ve hře o titul vicemistra, který posádka získala v sezoně 2016. Matematika pro Rally Příbram byla jasná, a to porazit Václava Pecha. Petr Černohorský ukázala, byla ozdobou Rally Příbram a potěchou tisíců diváků, kteří se tentokrát kolem rychlostních zkoušek sešli.
Od počátku soutěže se vše vyvíjelo dobře. Honza Černý se do rychlostních zkoušek na Příbramsku a v okolí Březnice pořádně opřel a po čtyřech rychlostních zkouškách se dvojice Černý – Černohorský objevila na čele výsledkové listiny. Fanoušky kolem tratě, i ty, kteří sledovali rally na internetu, bavil vteřinový souboj, který mezi sebou vedla hned čtveřice jezdců. Nasazené tempo bylo obrovské. Čtveřice nejrychlejších se postupně vzdalovala dalším soupeřům a ve vzduchu visela otázka, kdo první udělá chybu. Po první etapě odevzdávala posádka Jan Černý – Petr Černohorský Ford Fiesta R5 do uzavřeného parkoviště na prvním místě v soutěži.
Hned první rychlostní zkouška II. etapy Rally Příbram ukázala, že Honza Černý vstal pravou nohou. Úvodní test dne vyhrál a zvýšil svůj náskok na 5,1 vteřiny na Pecha. Na další rychlostní zkoušce ale přišla chyba, která Honzu Černého stála celou dosud dobře rozjetou soutěž. Po kontaktu s protikatovací zábranou došlo k poškození zavěšení kola a to na následující rychlostní zkoušce upadlo. To znamenalo stop pro jinak skvěle jedoucí posádku a konec nadějím MOGUL Racing Teamu na zisk titulu vicemistra ČR. Rychlost, kterou ale dvojice Jan Černý – Petr Černohorský ukázala, byla ozdobou Rally Příbram a potěchou tisíců diváků, kteří se tentokrát kolem rychlostních zkoušek sešli.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „V tuhle chvíli jsem jednoznačně zklamaný a smutný. Měli jsme na to soutěž vyhrát, to je bez debaty. Auto i my jsme fungovali dobře a pak přišla chyba. Byla to moje chyba, kterou beru čistě na sebe. Na rychlostní zkoušce na mnoha místech chyběly protikatovací zábrany a já trochu spoléhal, že tady taky nebude. My jsme ale v rozpisu měli vše dobře poznamenáno, že tady v této zatáčce protikatovací zábrana je, a Petr to dobře přečetl. Jednalo se o pravou zatáčku, kam jsem zatočil o trochu dřív a poškodil rameno zavěšení kola. Zkoušku jsme ještě dojeli s minimální ztrátou 12 vteřin a snažil jsem se dojet do servisu. Dost jsem při tom riskoval, auto bylo těžko řiditelné a chovalo se nepředvídatelně. Na další rychlostní zkoušce už ale kolo nevydrželo a upadlo. Zažili jsme si před tím ještě jednu krizovku a jsem rád za to, že jsme zůstali na silnici a netrefili sloup, který byl hodně blízko. Je to zklamání. Měli jsme na dosah úspěch, který bychom na závěr sezony potřebovali, a šanci bojovat o post vicemistra. Je to škoda a já se týmu omlouvám. Současně všem děkuji za podporu a věřím, že ještě bude dost příležitostí k nápravě této chyby. Pozitivní je pro mě fakt, že máme rychlost na to, abychom dokázali vyhrát závod v silné konkurenci. Jelo se opravdu rychle a nikdo ze soupeřů nepolevil. Letos také vzrostla konkurence a uhájit pozici mezi třemi nejlepšími posádkami sezony je pro mě dobrou vizitkou práce celého týmu. Příští sezonu se máme od čeho odrazit a já věřím, že můžeme být ještě rychlejší.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.