Chtěli jsme na 39. SVK Rally Příbram potvrdit, že výkon na Barum rally nebyl ojedinělý. Příprava vozů proběhla standardně, vynechali jsme jen testování. Nebylo to dobré rozhodnutí, protože při testu by se ukázaly drobné problémy s brzdami, kterým bychom tak mohli předejít.
Posádky teamu vykročily do nezvykle prosluněné rally úspěšně. Jakeš s Machů v první rychlostní zkoušce zvítězili a Březík s Omelkou byli pátí. Ve zbytku sobotního dopoledne se ale obě posádky potýkaly s problémy, které vyřešila až výměna brzdových kotoučů v poledním servisu. Březík s Omelkou v sobotním dopoledni navíc nasbírali ještě 15 trestných vteřin za kontakt s retardérem a milimetrový předčasný start. Sobotní etapu tak posádky teamu zakončily na čtvrtém a devátém místě.
Nedělní druhou etapu pojaly posádky rozdílně. Březík s Omelkou se soustředili na to, aby najeli další závodní kilometry, přesto se před poslední rychlostní zkouškou vyšplhali na šesté místo. Až v té poslední je nečekaně ostrým finišem překonal Tomáš Pospíšilík. Příbram opět ukázala, že rychlost posádce nechybí, bez penalizací by posádka obsadila čtvrté místo, ale na kdyby se nejezdí. Martin Březík to bere sportovně: „Tomášovi patří naše poklona za poslední rychlostní zkoušku. My si odnášíme dobrý pocit z jízdy a domácí úkol trénovat starty a retardéry 😄😄, abychom se zbytečně neokrádali o lepší umístění. Jinak patří velký dík celému týmu za perfektní práci během celé rally.“
Jakeš s Machů chtěli v neděli zaútočit na celkové vítězství. Útok se v první polovině nedělní etapy dařil a přinesl další dvě vítězství v rychlostních zkouškách. Ve dvanácté rychlostí zkoušce přišla drobná krize, kdy smyk na kostkách skončil ne zcela jemným kontaktem s kapličkou, naštěstí bez výraznějších škod na voze. Třináctá rychlostní zkouška ale byla smolná. Defekt, který vedl po chvíli k masivní krizi končící dramatickým výletem mezi stromy a nezbytná výměna kola na trati rychlostní zkoušky. Ztráta přes čtyři a půl minuty znamenala propad z celkového druhého na jedenácté místo. Miroslav Jakeš byl pochopitelně zklamán: „Chtěli jsme bojovat o podium, ale udělal jsem defekt a nakonec můžeme být rádi, že jsme při výletu mimo trať nepoškodili výrazně auto a „jen“ se propadli na 11. místo.“
Příbram tedy přinesla drobné technické problémy, tři vyhrané rychlostní zkoušky, strhující boj Jakeše s Machů o nejvyšší příčku i rychlost Březíka s Omelkou. Šéf team VANČÍK MOTORSPORT Jaroslav Vančík hodnotí výsledek střízlivě a nezapomíná především na to, s čím šel team do závěru letošní sezony: „Barumka a Příbram byly premiérou a především testem, jak bude fungovat náročný projekt teamu o dvou posádkách s vozy nejvyšší specifikace. Jsem spokojen, team funguje velmi dobře, jdeme správným směrem. Jestli chceme myslet na nejvyšší příčky, zbývá doladit drobné detaily. Jsou to drobnosti, které zvládneme, ale právě ty v rally dělají rozdíl mezi dobrým a vynikajícím výsledkem. Co mi v Příbrami udělalo radost, byla akce Rally dětem, kterou jsme připravili s naším partnerem MOL Česká republika. Chtěli jsme dětem přiblížit rally, jak pracuje team i jak vypadá cesta k závodění – od motokár až za volant soutěžního auta. Když jsme viděli, jaký to byl pro děti zážitek, rozhodli jsme se, že tato akce bude pravidelnou součástí našeho projektu a budeme ji opakovat na všech rally, kterých se zúčastníme.“
Zdroj: TZ Vančík Motorsport
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).