Chtěli jsme na 39. SVK Rally Příbram potvrdit, že výkon na Barum rally nebyl ojedinělý. Příprava vozů proběhla standardně, vynechali jsme jen testování. Nebylo to dobré rozhodnutí, protože při testu by se ukázaly drobné problémy s brzdami, kterým bychom tak mohli předejít.
Posádky teamu vykročily do nezvykle prosluněné rally úspěšně. Jakeš s Machů v první rychlostní zkoušce zvítězili a Březík s Omelkou byli pátí. Ve zbytku sobotního dopoledne se ale obě posádky potýkaly s problémy, které vyřešila až výměna brzdových kotoučů v poledním servisu. Březík s Omelkou v sobotním dopoledni navíc nasbírali ještě 15 trestných vteřin za kontakt s retardérem a milimetrový předčasný start. Sobotní etapu tak posádky teamu zakončily na čtvrtém a devátém místě.
Nedělní druhou etapu pojaly posádky rozdílně. Březík s Omelkou se soustředili na to, aby najeli další závodní kilometry, přesto se před poslední rychlostní zkouškou vyšplhali na šesté místo. Až v té poslední je nečekaně ostrým finišem překonal Tomáš Pospíšilík. Příbram opět ukázala, že rychlost posádce nechybí, bez penalizací by posádka obsadila čtvrté místo, ale na kdyby se nejezdí. Martin Březík to bere sportovně: „Tomášovi patří naše poklona za poslední rychlostní zkoušku. My si odnášíme dobrý pocit z jízdy a domácí úkol trénovat starty a retardéry 😄😄, abychom se zbytečně neokrádali o lepší umístění. Jinak patří velký dík celému týmu za perfektní práci během celé rally.“
Jakeš s Machů chtěli v neděli zaútočit na celkové vítězství. Útok se v první polovině nedělní etapy dařil a přinesl další dvě vítězství v rychlostních zkouškách. Ve dvanácté rychlostí zkoušce přišla drobná krize, kdy smyk na kostkách skončil ne zcela jemným kontaktem s kapličkou, naštěstí bez výraznějších škod na voze. Třináctá rychlostní zkouška ale byla smolná. Defekt, který vedl po chvíli k masivní krizi končící dramatickým výletem mezi stromy a nezbytná výměna kola na trati rychlostní zkoušky. Ztráta přes čtyři a půl minuty znamenala propad z celkového druhého na jedenácté místo. Miroslav Jakeš byl pochopitelně zklamán: „Chtěli jsme bojovat o podium, ale udělal jsem defekt a nakonec můžeme být rádi, že jsme při výletu mimo trať nepoškodili výrazně auto a „jen“ se propadli na 11. místo.“
Příbram tedy přinesla drobné technické problémy, tři vyhrané rychlostní zkoušky, strhující boj Jakeše s Machů o nejvyšší příčku i rychlost Březíka s Omelkou. Šéf team VANČÍK MOTORSPORT Jaroslav Vančík hodnotí výsledek střízlivě a nezapomíná především na to, s čím šel team do závěru letošní sezony: „Barumka a Příbram byly premiérou a především testem, jak bude fungovat náročný projekt teamu o dvou posádkách s vozy nejvyšší specifikace. Jsem spokojen, team funguje velmi dobře, jdeme správným směrem. Jestli chceme myslet na nejvyšší příčky, zbývá doladit drobné detaily. Jsou to drobnosti, které zvládneme, ale právě ty v rally dělají rozdíl mezi dobrým a vynikajícím výsledkem. Co mi v Příbrami udělalo radost, byla akce Rally dětem, kterou jsme připravili s naším partnerem MOL Česká republika. Chtěli jsme dětem přiblížit rally, jak pracuje team i jak vypadá cesta k závodění – od motokár až za volant soutěžního auta. Když jsme viděli, jaký to byl pro děti zážitek, rozhodli jsme se, že tato akce bude pravidelnou součástí našeho projektu a budeme ji opakovat na všech rally, kterých se zúčastníme.“
Zdroj: TZ Vančík Motorsport
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.