Chtěli jsme na 39. SVK Rally Příbram potvrdit, že výkon na Barum rally nebyl ojedinělý. Příprava vozů proběhla standardně, vynechali jsme jen testování. Nebylo to dobré rozhodnutí, protože při testu by se ukázaly drobné problémy s brzdami, kterým bychom tak mohli předejít.
Posádky teamu vykročily do nezvykle prosluněné rally úspěšně. Jakeš s Machů v první rychlostní zkoušce zvítězili a Březík s Omelkou byli pátí. Ve zbytku sobotního dopoledne se ale obě posádky potýkaly s problémy, které vyřešila až výměna brzdových kotoučů v poledním servisu. Březík s Omelkou v sobotním dopoledni navíc nasbírali ještě 15 trestných vteřin za kontakt s retardérem a milimetrový předčasný start. Sobotní etapu tak posádky teamu zakončily na čtvrtém a devátém místě.
Nedělní druhou etapu pojaly posádky rozdílně. Březík s Omelkou se soustředili na to, aby najeli další závodní kilometry, přesto se před poslední rychlostní zkouškou vyšplhali na šesté místo. Až v té poslední je nečekaně ostrým finišem překonal Tomáš Pospíšilík. Příbram opět ukázala, že rychlost posádce nechybí, bez penalizací by posádka obsadila čtvrté místo, ale na kdyby se nejezdí. Martin Březík to bere sportovně: „Tomášovi patří naše poklona za poslední rychlostní zkoušku. My si odnášíme dobrý pocit z jízdy a domácí úkol trénovat starty a retardéry 😄😄, abychom se zbytečně neokrádali o lepší umístění. Jinak patří velký dík celému týmu za perfektní práci během celé rally.“
Jakeš s Machů chtěli v neděli zaútočit na celkové vítězství. Útok se v první polovině nedělní etapy dařil a přinesl další dvě vítězství v rychlostních zkouškách. Ve dvanácté rychlostí zkoušce přišla drobná krize, kdy smyk na kostkách skončil ne zcela jemným kontaktem s kapličkou, naštěstí bez výraznějších škod na voze. Třináctá rychlostní zkouška ale byla smolná. Defekt, který vedl po chvíli k masivní krizi končící dramatickým výletem mezi stromy a nezbytná výměna kola na trati rychlostní zkoušky. Ztráta přes čtyři a půl minuty znamenala propad z celkového druhého na jedenácté místo. Miroslav Jakeš byl pochopitelně zklamán: „Chtěli jsme bojovat o podium, ale udělal jsem defekt a nakonec můžeme být rádi, že jsme při výletu mimo trať nepoškodili výrazně auto a „jen“ se propadli na 11. místo.“
Příbram tedy přinesla drobné technické problémy, tři vyhrané rychlostní zkoušky, strhující boj Jakeše s Machů o nejvyšší příčku i rychlost Březíka s Omelkou. Šéf team VANČÍK MOTORSPORT Jaroslav Vančík hodnotí výsledek střízlivě a nezapomíná především na to, s čím šel team do závěru letošní sezony: „Barumka a Příbram byly premiérou a především testem, jak bude fungovat náročný projekt teamu o dvou posádkách s vozy nejvyšší specifikace. Jsem spokojen, team funguje velmi dobře, jdeme správným směrem. Jestli chceme myslet na nejvyšší příčky, zbývá doladit drobné detaily. Jsou to drobnosti, které zvládneme, ale právě ty v rally dělají rozdíl mezi dobrým a vynikajícím výsledkem. Co mi v Příbrami udělalo radost, byla akce Rally dětem, kterou jsme připravili s naším partnerem MOL Česká republika. Chtěli jsme dětem přiblížit rally, jak pracuje team i jak vypadá cesta k závodění – od motokár až za volant soutěžního auta. Když jsme viděli, jaký to byl pro děti zážitek, rozhodli jsme se, že tato akce bude pravidelnou součástí našeho projektu a budeme ji opakovat na všech rally, kterých se zúčastníme.“
Zdroj: TZ Vančík Motorsport
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?