Chtěli jsme na 39. SVK Rally Příbram potvrdit, že výkon na Barum rally nebyl ojedinělý. Příprava vozů proběhla standardně, vynechali jsme jen testování. Nebylo to dobré rozhodnutí, protože při testu by se ukázaly drobné problémy s brzdami, kterým bychom tak mohli předejít.
Posádky teamu vykročily do nezvykle prosluněné rally úspěšně. Jakeš s Machů v první rychlostní zkoušce zvítězili a Březík s Omelkou byli pátí. Ve zbytku sobotního dopoledne se ale obě posádky potýkaly s problémy, které vyřešila až výměna brzdových kotoučů v poledním servisu. Březík s Omelkou v sobotním dopoledni navíc nasbírali ještě 15 trestných vteřin za kontakt s retardérem a milimetrový předčasný start. Sobotní etapu tak posádky teamu zakončily na čtvrtém a devátém místě.
Nedělní druhou etapu pojaly posádky rozdílně. Březík s Omelkou se soustředili na to, aby najeli další závodní kilometry, přesto se před poslední rychlostní zkouškou vyšplhali na šesté místo. Až v té poslední je nečekaně ostrým finišem překonal Tomáš Pospíšilík. Příbram opět ukázala, že rychlost posádce nechybí, bez penalizací by posádka obsadila čtvrté místo, ale na kdyby se nejezdí. Martin Březík to bere sportovně: „Tomášovi patří naše poklona za poslední rychlostní zkoušku. My si odnášíme dobrý pocit z jízdy a domácí úkol trénovat starty a retardéry 😄😄, abychom se zbytečně neokrádali o lepší umístění. Jinak patří velký dík celému týmu za perfektní práci během celé rally.“
Jakeš s Machů chtěli v neděli zaútočit na celkové vítězství. Útok se v první polovině nedělní etapy dařil a přinesl další dvě vítězství v rychlostních zkouškách. Ve dvanácté rychlostí zkoušce přišla drobná krize, kdy smyk na kostkách skončil ne zcela jemným kontaktem s kapličkou, naštěstí bez výraznějších škod na voze. Třináctá rychlostní zkouška ale byla smolná. Defekt, který vedl po chvíli k masivní krizi končící dramatickým výletem mezi stromy a nezbytná výměna kola na trati rychlostní zkoušky. Ztráta přes čtyři a půl minuty znamenala propad z celkového druhého na jedenácté místo. Miroslav Jakeš byl pochopitelně zklamán: „Chtěli jsme bojovat o podium, ale udělal jsem defekt a nakonec můžeme být rádi, že jsme při výletu mimo trať nepoškodili výrazně auto a „jen“ se propadli na 11. místo.“
Příbram tedy přinesla drobné technické problémy, tři vyhrané rychlostní zkoušky, strhující boj Jakeše s Machů o nejvyšší příčku i rychlost Březíka s Omelkou. Šéf team VANČÍK MOTORSPORT Jaroslav Vančík hodnotí výsledek střízlivě a nezapomíná především na to, s čím šel team do závěru letošní sezony: „Barumka a Příbram byly premiérou a především testem, jak bude fungovat náročný projekt teamu o dvou posádkách s vozy nejvyšší specifikace. Jsem spokojen, team funguje velmi dobře, jdeme správným směrem. Jestli chceme myslet na nejvyšší příčky, zbývá doladit drobné detaily. Jsou to drobnosti, které zvládneme, ale právě ty v rally dělají rozdíl mezi dobrým a vynikajícím výsledkem. Co mi v Příbrami udělalo radost, byla akce Rally dětem, kterou jsme připravili s naším partnerem MOL Česká republika. Chtěli jsme dětem přiblížit rally, jak pracuje team i jak vypadá cesta k závodění – od motokár až za volant soutěžního auta. Když jsme viděli, jaký to byl pro děti zážitek, rozhodli jsme se, že tato akce bude pravidelnou součástí našeho projektu a budeme ji opakovat na všech rally, kterých se zúčastníme.“
Zdroj: TZ Vančík Motorsport
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?