V novém formátu se v letošní sezóně představil populární seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ. S odkazem na svůj francouzský vzor byl vypsán jako vložený pohár pro posádky s vozy Peugeot 208 R2 do Mistrovství ČR v rallye. Úvodním podnikem seriálu byl 53. ročník Rallye Šumava Klatovy a finálovou tečkou pak legendární Barum Czech Rally Zlín.
Do souboje o body do celkového hodnocení a také velmi bohaté finanční prémie vyrazilo celkem sedm posádek. Hned v úvodu sezóny začaly dokazovat, že Peugeot 208 R2 je v rukou šikovného jezdce velmi agilním vozem, který dokáže figurovat v absolutním pořadí hned za nejsilnějšími speciály skupiny R5. Není proto překvapením, že nejrychlejší posádky seriálu Peugeot Rally Cup útočily také na zisk prvních příček ve třídě 6 a v kategorii dvoukolek. Postupem času bylo jasné, že mistrem ČR v obou skupinách se stane právě jezdec s vozem Peugeot 208 R2.
O celkové vedení přišel po zranění při civilní nehodě Lumír Firla a velký souboj se pak rozhořel mezi Janem Talašem, Julianem Wagnerem a René Dohnalem. Vyrovnanými výsledky se do čela průběžného pořadí dostal Jan Talaš, který se stal letošním vítězem seriálu. Dramatická sezóna vyvrcholila ve Zlíně, kde druhé místo vybojoval René Dohnal. Tomáš Knápek se posunul na třetí pozici a doplňuje tak letošní stupně vítězů. Jan Talaš se stal navíc mistrem ČR ve dvoukolkách a prvním vicemistrem je po závěrečném podniku v Příbrami René Dohnal. Bronzová příčka patří rakouskému Julianu Wagnerovi, takže první tři místa ve dvoukolkách opanovaly posádky s vozy Peugeot 208 R2.
„My jsme si letošní ročník Peugeot cupu skvěle užili. Až na pár drobností všechno fungovalo bez problémů, vyhnuly se nám technické potíže i jezdecké chyby. Prostě super sezóna! Velmi příjemné pro nás byly vypsané finanční prémie, pomohly nám s financováním celé sezóny a také díky tomu jsme mohli bojovat i o titul mistrů ve dvoukolkách, který jsme získali s předstihem už na Barumce. Takže víc jsme si ani nemohli přát,“ hodnotí letošní sezónu vítěz Peugeot Rally Cupu a novopečený mistr ČR ve dvoukolkách – Jan Talaš.
„Po pravdě řečeno úvod sezóny pro nás byl tak tristní, že jsme neočekávali žádný slušný výsledek. Na Šumavě jsme odstoupili a nevěřil jsem ani sobě ani autu. Pak se nám poměrně slušně podařil Krumlov, ale výrazně lepší pocit jsem získal až v Hustopečích. Bohemka nám taky vyšla a nakonec i extrémně náročná Barumka, která vyškolila pár našich soupeřů, jejichž problémy naopak pomohly nám. Takže druhé místo v poháru Peugeot Rally Cup bereme jako velmi dobrý výsledek. V závěrečném podniku českého mistráku v Příbrami jsme navíc vybojovali titul vicemistra ve dvoukolkách, což považuji také za velký úspěch. Myslím, že s ohledem na úvod sezóny jsme dosáhli maximálního možného úspěchu a už se těšíme na příští rok,“ řekl druhý v pořadí – René Dohnal.
CELKOVÉ HODNOCENÍ Peugeot Rally Cup CZ 2018
1. místo JAN TALAŠ – ZBYNĚK PILS 63 bodů
2. místo RENÉ DOHNAL – ROMAN ŠVEC 42 bodů
3. místo TOMÁŠ KNÁPEK – IVAN HORÁK 30 bodů
4. místo JULIAN WAGNER – ANNE K. STEIN 27 bodů
5. místo LUMÍR FIRLA – JAKUB KOTÁL 25 bodů
6. místo MATĚJ KAMENEC – ADAM JURKA 20 bodů
7. místo ZBYNĚK BALLER – MICHAL VEČERKA 16 bodů
Za umístění v jednotlivých závodech a konečném pořadí bylo v letošní sezóně Peugeot Rally Cup CZ vyplaceno téměř 500 000 Kč.
„Mistrovského titulu v dvoukolkách, který nám letos zajistil Honza Talaš, si značka Peugeot velice cení. Honza rozšířil naši sbírku rallyových trofejí, do které v minulosti přispěli takoví jezdci, jako jsou Jan Černý nebo Filip Mareš. Stejně jako oni letošní vítěz potvrdil, že Peugeot 208 R2 je s dobrým jezdcem za volantem jednoznačně nejlepší rallyovou dvoukolkou současnosti. Děkuji nejen Honzovi Talašovi, ale i jeho pohárovým soupeřům, kteří získali ve dvoukolkách stříbro a bronz, i všem ostatním jezdcům přihlášeným do Peugeot Rally Cupu CZ 2018 za to, že posílili image naší značky, našich modelů i rallyového sportu obecně a doufám, že se s nimi v našem poháru setkáme i v příštím roce,“ řekl Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
V současné době se připravuje formát seriálu Peugeot Rally Cup CZ 2019, který by měl přinést několik výrazných změn k ještě větší atraktivitě pro posádky i fanoušky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).