Závod, kterým si na konci celosezonního seriálu MČR v rally spravili chuť. Taková byl pro posádku Jaroslav Pešl – Radek Juřica Rally Příbram, poslední podnik sedmidílného seriálu mistrovství České republiky v rally. Posádka JP Motorsport teamu, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, v Příbrami po konstantním výkonu vybojovala druhé místo ve své třídě 3, absolutně skončila třináctá.
Pořadatelé tradičního podniku v okolí Příbrami připravili pro posádky čtrnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 155 ostrých kilometrů. Na nich se Pešl s Juřicou po většinou drželi na špici své třídy a nakonec brali stříbrný věnec a převažovala spokojenost. „Druhé místo samozřejmě bereme. Nebyli jsme úplně daleko ani od vítězství ve třídě, ale nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu a pak třeba kvůli tomu vyletět někde z trati. Druhé místo je v pohodě a jsme hlavně rádi, že jsme si na konci sezony spravili náladu,“ pokračoval Pešl, jehož slova o blízkosti první příčky potvrzuje i fakt, že za vítězným Janem Jelínkem zaostal jen o 25 vteřin a v Příbrami vyhrál hned čtyři rychlostní zkoušky. „Jelo se nám dobře a potvrdili jsme solidní rychlostní standard z předchozích závodů, kde jsme zrovna s rychlostí problémy neměli. Spíše nám hodně často chybělo štěstí nebo třeba poslední jeden, dva krůčky, aby to dopadlo. I proto jsme moc rádi, že tentokrát to v Příbrami dopadlo a my mohli slavit bednu. Ještě bych rád řekl, že pořadatelé odvedli výbornou práci. Soutěž byla parádně připravená, všechno klapalo a nám se navíc dařilo, co víc si přát,“ konstatoval spokojeně Pešl, jenž v sezoně 2018 po téměř sedmi letech znovu jezdí s navigátorem Radkem Juřicou.
Po skončení sedmidílného seriálu MČR však ještě pro Pešla s Juřicou ještě závodění nekončí. Na řadě jsou ještě minimálně dva podniky. „V nejbližší době se o posledním říjnovém víkendu ukážeme na vsetínském sprintu, který bereme jako domácí a na který se vždycky hodně těšíme. Věřím, že tam potvrdíme povedenou Příbram. Kromě toho bychom ještě měli jet i Mikulášskou rally, která se jede v okolí Slušovic v sobotu 8. prosince,“ nastínil Jaroslav Pešl program do konce roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).