Závod, kterým si na konci celosezonního seriálu MČR v rally spravili chuť. Taková byl pro posádku Jaroslav Pešl – Radek Juřica Rally Příbram, poslední podnik sedmidílného seriálu mistrovství České republiky v rally. Posádka JP Motorsport teamu, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, v Příbrami po konstantním výkonu vybojovala druhé místo ve své třídě 3, absolutně skončila třináctá.
Pořadatelé tradičního podniku v okolí Příbrami připravili pro posádky čtrnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 155 ostrých kilometrů. Na nich se Pešl s Juřicou po většinou drželi na špici své třídy a nakonec brali stříbrný věnec a převažovala spokojenost. „Druhé místo samozřejmě bereme. Nebyli jsme úplně daleko ani od vítězství ve třídě, ale nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu a pak třeba kvůli tomu vyletět někde z trati. Druhé místo je v pohodě a jsme hlavně rádi, že jsme si na konci sezony spravili náladu,“ pokračoval Pešl, jehož slova o blízkosti první příčky potvrzuje i fakt, že za vítězným Janem Jelínkem zaostal jen o 25 vteřin a v Příbrami vyhrál hned čtyři rychlostní zkoušky. „Jelo se nám dobře a potvrdili jsme solidní rychlostní standard z předchozích závodů, kde jsme zrovna s rychlostí problémy neměli. Spíše nám hodně často chybělo štěstí nebo třeba poslední jeden, dva krůčky, aby to dopadlo. I proto jsme moc rádi, že tentokrát to v Příbrami dopadlo a my mohli slavit bednu. Ještě bych rád řekl, že pořadatelé odvedli výbornou práci. Soutěž byla parádně připravená, všechno klapalo a nám se navíc dařilo, co víc si přát,“ konstatoval spokojeně Pešl, jenž v sezoně 2018 po téměř sedmi letech znovu jezdí s navigátorem Radkem Juřicou.
Po skončení sedmidílného seriálu MČR však ještě pro Pešla s Juřicou ještě závodění nekončí. Na řadě jsou ještě minimálně dva podniky. „V nejbližší době se o posledním říjnovém víkendu ukážeme na vsetínském sprintu, který bereme jako domácí a na který se vždycky hodně těšíme. Věřím, že tam potvrdíme povedenou Příbram. Kromě toho bychom ještě měli jet i Mikulášskou rally, která se jede v okolí Slušovic v sobotu 8. prosince,“ nastínil Jaroslav Pešl program do konce roku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.