Závod, kterým si na konci celosezonního seriálu MČR v rally spravili chuť. Taková byl pro posádku Jaroslav Pešl – Radek Juřica Rally Příbram, poslední podnik sedmidílného seriálu mistrovství České republiky v rally. Posádka JP Motorsport teamu, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, v Příbrami po konstantním výkonu vybojovala druhé místo ve své třídě 3, absolutně skončila třináctá.
Pořadatelé tradičního podniku v okolí Příbrami připravili pro posádky čtrnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 155 ostrých kilometrů. Na nich se Pešl s Juřicou po většinou drželi na špici své třídy a nakonec brali stříbrný věnec a převažovala spokojenost. „Druhé místo samozřejmě bereme. Nebyli jsme úplně daleko ani od vítězství ve třídě, ale nechtěli jsme za každou cenu tlačit na pilu a pak třeba kvůli tomu vyletět někde z trati. Druhé místo je v pohodě a jsme hlavně rádi, že jsme si na konci sezony spravili náladu,“ pokračoval Pešl, jehož slova o blízkosti první příčky potvrzuje i fakt, že za vítězným Janem Jelínkem zaostal jen o 25 vteřin a v Příbrami vyhrál hned čtyři rychlostní zkoušky. „Jelo se nám dobře a potvrdili jsme solidní rychlostní standard z předchozích závodů, kde jsme zrovna s rychlostí problémy neměli. Spíše nám hodně často chybělo štěstí nebo třeba poslední jeden, dva krůčky, aby to dopadlo. I proto jsme moc rádi, že tentokrát to v Příbrami dopadlo a my mohli slavit bednu. Ještě bych rád řekl, že pořadatelé odvedli výbornou práci. Soutěž byla parádně připravená, všechno klapalo a nám se navíc dařilo, co víc si přát,“ konstatoval spokojeně Pešl, jenž v sezoně 2018 po téměř sedmi letech znovu jezdí s navigátorem Radkem Juřicou.
Po skončení sedmidílného seriálu MČR však ještě pro Pešla s Juřicou ještě závodění nekončí. Na řadě jsou ještě minimálně dva podniky. „V nejbližší době se o posledním říjnovém víkendu ukážeme na vsetínském sprintu, který bereme jako domácí a na který se vždycky hodně těšíme. Věřím, že tam potvrdíme povedenou Příbram. Kromě toho bychom ještě měli jet i Mikulášskou rally, která se jede v okolí Slušovic v sobotu 8. prosince,“ nastínil Jaroslav Pešl program do konce roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?