Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zvítězili v posledním mistrovském závodě rallyové sezóny 2018 a získali pro EuroOil-invelt team titul vicemistrů České republiky.
38. Rallye Příbram přilákala k tratím rychlostních zkoušek obrovské množství fanoušků, kteří mohli po delší době za krásného počasí vidět vyrovnaný souboj o vítězství hned několika posádek bez přítomnosti továrního teamu mladoboleslavské Škodovky. Především pak mezi posádkami Pecha s Uhlem a Černého s Černohorským šlo o titul vícemistra. K nim se do vteřinové přetahované přidali ještě Dohnal a Jakeš. Čtveřice posádek si několikrát vyměnila vedení v soutěži a rozdíly mezi nimi byli minimální.
„Jeli jsme s vědomím, že nemusíme za každou cenu vyhrát, stačilo nám jedno místo za Honzou Černým, abychom byli v Mistrovství druzí. Jenže tempo bylo i od ostatních posádek tak vysoké, že veškeré taktizování šlo stranou a museli jsme jet naplno. V jednu chvíli se nám podařilo vytvořit trošku náskok, ale náš „fordík“ chtěl asi drama až do konce, tak začal občas na rychlostních zkouškách chcípat. Je to nějaká závada v elektrice, která prostě vypne motor. V tak vyrovnaném souboji, když musíte auto v plné rychlosti na vložce restartovat a znovu startovat a mezi tím Vám to vypne posilovač řízení, ztrácíte drahocenné vteřinky rychle,“ popisuje V. Pech jun.
Po první etapě tak vedl Černý před Pechem o 3,4 vteřiny. „V servisní pauze po první etapě jsme na autě zkontrolovali všechno co šlo, každé čidlo, každý snímač, kablíky, štekry. Z počítače vytáhli desítky dat a grafů a pro jistotu vyměnili klapku sání i s ovládáním a doufali, že druhý den již k vypnutí nedojde. Ale když se to stalo na přesně stejném místě při dalším průjezdu znova, napadaly tátu černé myšlenky, že tam někde je veliká hrouda zářícího uranu, která nám napadá počítač ve voze,“ popisuje V. Pech jun.
Souboj o titul vicemistra, nakonec rozhodl Jan Černý, když ve druhé etapě poškodil zavěšení kola a smusel odstoupit. Pokračovalo však drama o vítězství v soutěži, ze kterého se nakonec radovala posádka EuroOil-invelt teamu o 4,7s před Janem Dohnalem a Michalem Ernstem. „Jsme v teamu všichni šťastní, po tak dramatickém a napínavém závodě, který se nám povedlo dotáhnout do vítězného konce. Teď nás čeká náročná práce do Setkání mistrů v Sosnové, vyřešit závadu s vypínáním motoru,“ říká Václav Pech jun.
Tradiční setkání mistrů se uskuteční 10. - 11.11.2018 kam EuroOil-invelt team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu.
Zdroj: Media Václava Pecha
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.