Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zvítězili v posledním mistrovském závodě rallyové sezóny 2018 a získali pro EuroOil-invelt team titul vicemistrů České republiky.
38. Rallye Příbram přilákala k tratím rychlostních zkoušek obrovské množství fanoušků, kteří mohli po delší době za krásného počasí vidět vyrovnaný souboj o vítězství hned několika posádek bez přítomnosti továrního teamu mladoboleslavské Škodovky. Především pak mezi posádkami Pecha s Uhlem a Černého s Černohorským šlo o titul vícemistra. K nim se do vteřinové přetahované přidali ještě Dohnal a Jakeš. Čtveřice posádek si několikrát vyměnila vedení v soutěži a rozdíly mezi nimi byli minimální.
„Jeli jsme s vědomím, že nemusíme za každou cenu vyhrát, stačilo nám jedno místo za Honzou Černým, abychom byli v Mistrovství druzí. Jenže tempo bylo i od ostatních posádek tak vysoké, že veškeré taktizování šlo stranou a museli jsme jet naplno. V jednu chvíli se nám podařilo vytvořit trošku náskok, ale náš „fordík“ chtěl asi drama až do konce, tak začal občas na rychlostních zkouškách chcípat. Je to nějaká závada v elektrice, která prostě vypne motor. V tak vyrovnaném souboji, když musíte auto v plné rychlosti na vložce restartovat a znovu startovat a mezi tím Vám to vypne posilovač řízení, ztrácíte drahocenné vteřinky rychle,“ popisuje V. Pech jun.
Po první etapě tak vedl Černý před Pechem o 3,4 vteřiny. „V servisní pauze po první etapě jsme na autě zkontrolovali všechno co šlo, každé čidlo, každý snímač, kablíky, štekry. Z počítače vytáhli desítky dat a grafů a pro jistotu vyměnili klapku sání i s ovládáním a doufali, že druhý den již k vypnutí nedojde. Ale když se to stalo na přesně stejném místě při dalším průjezdu znova, napadaly tátu černé myšlenky, že tam někde je veliká hrouda zářícího uranu, která nám napadá počítač ve voze,“ popisuje V. Pech jun.
Souboj o titul vicemistra, nakonec rozhodl Jan Černý, když ve druhé etapě poškodil zavěšení kola a smusel odstoupit. Pokračovalo však drama o vítězství v soutěži, ze kterého se nakonec radovala posádka EuroOil-invelt teamu o 4,7s před Janem Dohnalem a Michalem Ernstem. „Jsme v teamu všichni šťastní, po tak dramatickém a napínavém závodě, který se nám povedlo dotáhnout do vítězného konce. Teď nás čeká náročná práce do Setkání mistrů v Sosnové, vyřešit závadu s vypínáním motoru,“ říká Václav Pech jun.
Tradiční setkání mistrů se uskuteční 10. - 11.11.2018 kam EuroOil-invelt team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu.
Zdroj: Media Václava Pecha
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?