Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zvítězili v posledním mistrovském závodě rallyové sezóny 2018 a získali pro EuroOil-invelt team titul vicemistrů České republiky.
38. Rallye Příbram přilákala k tratím rychlostních zkoušek obrovské množství fanoušků, kteří mohli po delší době za krásného počasí vidět vyrovnaný souboj o vítězství hned několika posádek bez přítomnosti továrního teamu mladoboleslavské Škodovky. Především pak mezi posádkami Pecha s Uhlem a Černého s Černohorským šlo o titul vícemistra. K nim se do vteřinové přetahované přidali ještě Dohnal a Jakeš. Čtveřice posádek si několikrát vyměnila vedení v soutěži a rozdíly mezi nimi byli minimální.
„Jeli jsme s vědomím, že nemusíme za každou cenu vyhrát, stačilo nám jedno místo za Honzou Černým, abychom byli v Mistrovství druzí. Jenže tempo bylo i od ostatních posádek tak vysoké, že veškeré taktizování šlo stranou a museli jsme jet naplno. V jednu chvíli se nám podařilo vytvořit trošku náskok, ale náš „fordík“ chtěl asi drama až do konce, tak začal občas na rychlostních zkouškách chcípat. Je to nějaká závada v elektrice, která prostě vypne motor. V tak vyrovnaném souboji, když musíte auto v plné rychlosti na vložce restartovat a znovu startovat a mezi tím Vám to vypne posilovač řízení, ztrácíte drahocenné vteřinky rychle,“ popisuje V. Pech jun.
Po první etapě tak vedl Černý před Pechem o 3,4 vteřiny. „V servisní pauze po první etapě jsme na autě zkontrolovali všechno co šlo, každé čidlo, každý snímač, kablíky, štekry. Z počítače vytáhli desítky dat a grafů a pro jistotu vyměnili klapku sání i s ovládáním a doufali, že druhý den již k vypnutí nedojde. Ale když se to stalo na přesně stejném místě při dalším průjezdu znova, napadaly tátu černé myšlenky, že tam někde je veliká hrouda zářícího uranu, která nám napadá počítač ve voze,“ popisuje V. Pech jun.
Souboj o titul vicemistra, nakonec rozhodl Jan Černý, když ve druhé etapě poškodil zavěšení kola a smusel odstoupit. Pokračovalo však drama o vítězství v soutěži, ze kterého se nakonec radovala posádka EuroOil-invelt teamu o 4,7s před Janem Dohnalem a Michalem Ernstem. „Jsme v teamu všichni šťastní, po tak dramatickém a napínavém závodě, který se nám povedlo dotáhnout do vítězného konce. Teď nás čeká náročná práce do Setkání mistrů v Sosnové, vyřešit závadu s vypínáním motoru,“ říká Václav Pech jun.
Tradiční setkání mistrů se uskuteční 10. - 11.11.2018 kam EuroOil-invelt team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu.
Zdroj: Media Václava Pecha
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.