Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zvítězili v posledním mistrovském závodě rallyové sezóny 2018 a získali pro EuroOil-invelt team titul vicemistrů České republiky.
38. Rallye Příbram přilákala k tratím rychlostních zkoušek obrovské množství fanoušků, kteří mohli po delší době za krásného počasí vidět vyrovnaný souboj o vítězství hned několika posádek bez přítomnosti továrního teamu mladoboleslavské Škodovky. Především pak mezi posádkami Pecha s Uhlem a Černého s Černohorským šlo o titul vícemistra. K nim se do vteřinové přetahované přidali ještě Dohnal a Jakeš. Čtveřice posádek si několikrát vyměnila vedení v soutěži a rozdíly mezi nimi byli minimální.
„Jeli jsme s vědomím, že nemusíme za každou cenu vyhrát, stačilo nám jedno místo za Honzou Černým, abychom byli v Mistrovství druzí. Jenže tempo bylo i od ostatních posádek tak vysoké, že veškeré taktizování šlo stranou a museli jsme jet naplno. V jednu chvíli se nám podařilo vytvořit trošku náskok, ale náš „fordík“ chtěl asi drama až do konce, tak začal občas na rychlostních zkouškách chcípat. Je to nějaká závada v elektrice, která prostě vypne motor. V tak vyrovnaném souboji, když musíte auto v plné rychlosti na vložce restartovat a znovu startovat a mezi tím Vám to vypne posilovač řízení, ztrácíte drahocenné vteřinky rychle,“ popisuje V. Pech jun.
Po první etapě tak vedl Černý před Pechem o 3,4 vteřiny. „V servisní pauze po první etapě jsme na autě zkontrolovali všechno co šlo, každé čidlo, každý snímač, kablíky, štekry. Z počítače vytáhli desítky dat a grafů a pro jistotu vyměnili klapku sání i s ovládáním a doufali, že druhý den již k vypnutí nedojde. Ale když se to stalo na přesně stejném místě při dalším průjezdu znova, napadaly tátu černé myšlenky, že tam někde je veliká hrouda zářícího uranu, která nám napadá počítač ve voze,“ popisuje V. Pech jun.
Souboj o titul vicemistra, nakonec rozhodl Jan Černý, když ve druhé etapě poškodil zavěšení kola a smusel odstoupit. Pokračovalo však drama o vítězství v soutěži, ze kterého se nakonec radovala posádka EuroOil-invelt teamu o 4,7s před Janem Dohnalem a Michalem Ernstem. „Jsme v teamu všichni šťastní, po tak dramatickém a napínavém závodě, který se nám povedlo dotáhnout do vítězného konce. Teď nás čeká náročná práce do Setkání mistrů v Sosnové, vyřešit závadu s vypínáním motoru,“ říká Václav Pech jun.
Tradiční setkání mistrů se uskuteční 10. - 11.11.2018 kam EuroOil-invelt team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu.
Zdroj: Media Václava Pecha
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?