XTG ADAM Cup 2018 postoupil ke svému rozuzlení, na programu byla předposlední soutěž seriálu Rally Příbram.
A stejně jako v Jeseníkách dokázal v hodnocení vozů Opel ADAM Cup zvítězit Dominik Stříteský, tentokrát společně s Michalem Večerkou. Druhou pozici obsadili Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem, důležitý krok k postu seriálového vicemistra udělal třetím místem David Štefan. Pražského jezdce navigoval Ondřej Vichtora.
Na sedmičku pohárových účastníků Rally Příbram čekalo osm rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Celkem 85 ostrých kilometrů. Posádky nakonec absolvovaly jen sedm testů, když druhý průjezd okruhové zkoušky Hvožďany – Leletice byl kvůli vysokému rychlostnímu průměru z dopolední sekce zrušen. Za slunečného počasí patřil úvod závodu vítězi z Jeseníků Dominiku Stříteskému. Vyhrál první dva testy, do konce sekce pak přidal i nejrychlejší čas v závěrečné čtvrté zkoušce. Tato relativní dominance však znamenala jen těsné vedení před Martinem Vopatřilem, ztrácel 4,9 vteřiny. Třetí příčku okupoval David Štefan. Pražský jezdec byl nejrychlejší v RZ3. Druhý čas v RZ2 si připsal Martin Baďura. To posunulo olomouckého jezdce krátce na třetí příčku, kterou však v dalších dvou testech přenechal právě Štefanovi. Dobrý vstup do závodu měl i díky třetímu času v úvodní zkoušce Patrik Brtníček, ale v dalších testech se propadl na pátou příčku. Tomáš Arnošt byl na pro něj neznámé trati o kousek zpět, pohárové příčky uzavíral po polovině první etapy Jiří Šimánek.
V druhých průjezdech si dílčí nejrychlejší časy mezi sebe rozdělili hned tři jezdci. V RZ5 si upevnil vedení Stříteský a časový náskok už do cíle neprohospodařil. RZ7 opanoval finišující Brtníček. Tento čas mu pomohl k posunu na čtvrté místo před Baďuru. A v závěrečném testu Vopatřil, v souboji o druhou příčku, odrazil nejrychlejším časem dotírajícího Štefana a zajistil si tak pohárový triumf. K jeho potvrzení ovšem nesmí chybět na startu posledního klání v Německu. V druhých průjezdech výrazně zrychlil Arnošt a závěr soutěže odjel v sekundách za nejrychlejšími, domácí start zdárně zakončil sedmý Šimánek.
Letošní seriál XTG ADAM Cupu uzavře o tomto víkendu německá 3-Städte-Rallye (19. – 20. října 2018) s centrem ve Straubingu. Ke startu je přihlášeno šest českých dvojic, které také okupují první šestici průběžné pohárové klasifikace. Čeká na ně 126 kilometrů v rámci dvanácti rychlostních zkoušek. Na německém závodě zároveň poměří síly s evropskou konkurencí v pohárových vozech Opel ADAM v rámci ADAC Opel ADAM Cupu.
Ohlasy z cíle SVK Rally Příbram:
Dominik Stříteský: „Proti Jeseníkům byly příbramské tratě velmi náročné a na můj vkus až moc rychlé. Ale velký problém to pro mě nebyl. S Michalem jsme začali ve vysokém tempu, a tak během závodu kromě pár drobných krizí přišly i dvě opravdu velké, při kterých jsme měli obrovské štěstí. Letos jsme původně počítali jen s Pačejovem a Vsetínem. Toto byl už třetí start, proto Německo z finančních důvodů vynecháme a objevíme se až za čtrnáct dní doma na Vsetíně.“
Martin Vopatřil: „Příbramské tratě se mi líbily, hlavně úvodní zkouška byla krásná a technická. Ale zároveň hodně uklouzaná. Parádně vyšlo i počasí, konečně se závodilo na suchu. První dvě zkoušky jsme odjeli s Dominikem v desetinách, ačkoli v první nám prášilo pomalejší auto před námi a na dvojce jsme ho na okruhu předjížděli a trochu ztratili. Od třetí zkoušky jsme dostali na startu dvě minuty, ale právě na tomto úseku přišla v jedné vesnici na pětku velká krize. Po ní jsme už jeli více hlavou, s vidinou zisku bodů a nadcházejícího startu na 3-Städte-Rallye v Německu. Nechtěli jsme riskovat rozbití auta před finálovým závodem, kde budeme chtít potvrdit prvenství v letošním cupu.“
David Štefan: “Mám rád rychlé erzety, a tak se mi celý závod moc líbil. Bohužel první technická úzká zkouška nám moc nevyšla, na druhé okruhové jsme zase dojeli nějaké auto před námi. Neměl se k tomu nás pustit, tak jsme za ním nechali nějaký čas. Ten nám možná chyběl, abychom druhý test vyhráli. O to víc mě mrzelo zrušení této zkoušky v odpolední sekci. Jinak vše šlapalo dobře, samozřejmě udělal jsem i nějaké chybičky, ale celkově to byl krásný souboj o vteřiny. Teď se už nemůžeme dočkat 3-Städte-Rallye, kde opět pojedu s Pepou Králem.“
Patrik Brtníček: „Příbramské tratě mi seděly, ale dlouhá pauza od Hustopečí byla hodně znát. Celkově jsem měl ze zkoušek docela respekt. Začali jsme s Tomášem třetím časem, ale na dvojce jsme couvali, což znamenalo propad ve výsledcích. Kluci byli rozjetí, a když se k tomu přidaly drobné chyby v rozpisu a jedna větší krize, mnohem výše jsem pomýšlet nemohl. Německo jedeme, určitě se tam popereme o co nejlepší výsledek.“
Martin Baďura: „V první sekci se nám jelo pěkně a i tempo se nám zdálo dobré, ale kluci byli prostě rychlejší. V druhé části závodu jsem pak zvolil nevhodné zadní pneumatiky, takže spíše než dohánět, jsme se soustředili na to, abychom to někde nezahodili. V Německu do toho půjdeme opět naplno a uvidíme, na co to bude v pohárovém účtování stačit.“
Tomáš Arnošt: „Začínalo se těžkou erzetou. Tam se našla místa, které jsem nedokázal v tréninku zcela odhadnout a úplně jsem nevěřil připravenému rozpisu. Další rychlostky už byly lepší, s Matesem jsme dokázali držet tempo těsně za konkurenty. V Příbrami z toho nakonec sice byl nejhorší výsledek sezóny, ale když vidím dosahované časy, říkám si, že to nebylo úplně zlé. Stále se zlepšujeme a zrychlujeme. Jsme blíže časům, které kluci zajíždějí, a doufám, že to tak bude i nadále pokračovat. Tento týden se do Německa těšíme, určitě zabojujeme o pěkný výsledek.“
Jiří Šimánek: „Pro mě vše skončilo hned na úvodní RZ, když jsem na prvním horizontu vyjel do pole. Na trojce se přidaly hodiny. Samozřejmě tři měsíce bez závodění byly znát, navíc kluci jedou opravdu rychle. Já se pořád učím, proto moje výkony jsou zatím nestabilní. Závod jsem si přesto užil, vložky se mi líbily, parádně fungovalo i auto, to bylo hlavní. Pěkná byla i neděle, pro mě to byly další kilometry v závodním autě k dobru. Rally mě i ve svých 38 letech moc baví a budu rád, pokud se příští rok opět objevím na některých závodech…“
SVK Rally Příbram – XTG ADAM Cup (8 RZ):1. Stříteský – Večerka (Opel Adam Cup) 43:33,72. Vopatřil – Voltner (Opel Adam Cup) + 11,63. Štefan – Vichtora (Opel Adam Cup) + 20,94. Brtníček – Šmíd (Opel Adam Cup) + 38,65. Baďura – Nešpor (Opel Adam Cup) + 45,06. Arnošt – Jerie (Opel Adam Cup) + 1:31,87. Šimánek – Kulštejn (Opel Adam Cup) + 7:16,6
Průběžné pořadí XTG ADAM Cupu 2018 (6/7, zápočet šest výsledků ze sedmi):1. Vopatřil (6 výsledků) 140, 2. Štefan (5) 88, 3. Arnošt (Neužil) (6) 88, 4. Baďura (5) 86, 5. Brtníček (4) 70, 6. Lahola (5) 64, 7. Stříteský (2) 50, 8. Pilař (2) a Šimánek (2) 20, 10. Kolář (2) 10
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.