XTG ADAM Cup 2018 postoupil ke svému rozuzlení, na programu byla předposlední soutěž seriálu Rally Příbram.
A stejně jako v Jeseníkách dokázal v hodnocení vozů Opel ADAM Cup zvítězit Dominik Stříteský, tentokrát společně s Michalem Večerkou. Druhou pozici obsadili Martin Vopatřil s Karlem Voltnerem, důležitý krok k postu seriálového vicemistra udělal třetím místem David Štefan. Pražského jezdce navigoval Ondřej Vichtora.
Na sedmičku pohárových účastníků Rally Příbram čekalo osm rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Celkem 85 ostrých kilometrů. Posádky nakonec absolvovaly jen sedm testů, když druhý průjezd okruhové zkoušky Hvožďany – Leletice byl kvůli vysokému rychlostnímu průměru z dopolední sekce zrušen. Za slunečného počasí patřil úvod závodu vítězi z Jeseníků Dominiku Stříteskému. Vyhrál první dva testy, do konce sekce pak přidal i nejrychlejší čas v závěrečné čtvrté zkoušce. Tato relativní dominance však znamenala jen těsné vedení před Martinem Vopatřilem, ztrácel 4,9 vteřiny. Třetí příčku okupoval David Štefan. Pražský jezdec byl nejrychlejší v RZ3. Druhý čas v RZ2 si připsal Martin Baďura. To posunulo olomouckého jezdce krátce na třetí příčku, kterou však v dalších dvou testech přenechal právě Štefanovi. Dobrý vstup do závodu měl i díky třetímu času v úvodní zkoušce Patrik Brtníček, ale v dalších testech se propadl na pátou příčku. Tomáš Arnošt byl na pro něj neznámé trati o kousek zpět, pohárové příčky uzavíral po polovině první etapy Jiří Šimánek.
V druhých průjezdech si dílčí nejrychlejší časy mezi sebe rozdělili hned tři jezdci. V RZ5 si upevnil vedení Stříteský a časový náskok už do cíle neprohospodařil. RZ7 opanoval finišující Brtníček. Tento čas mu pomohl k posunu na čtvrté místo před Baďuru. A v závěrečném testu Vopatřil, v souboji o druhou příčku, odrazil nejrychlejším časem dotírajícího Štefana a zajistil si tak pohárový triumf. K jeho potvrzení ovšem nesmí chybět na startu posledního klání v Německu. V druhých průjezdech výrazně zrychlil Arnošt a závěr soutěže odjel v sekundách za nejrychlejšími, domácí start zdárně zakončil sedmý Šimánek.
Letošní seriál XTG ADAM Cupu uzavře o tomto víkendu německá 3-Städte-Rallye (19. – 20. října 2018) s centrem ve Straubingu. Ke startu je přihlášeno šest českých dvojic, které také okupují první šestici průběžné pohárové klasifikace. Čeká na ně 126 kilometrů v rámci dvanácti rychlostních zkoušek. Na německém závodě zároveň poměří síly s evropskou konkurencí v pohárových vozech Opel ADAM v rámci ADAC Opel ADAM Cupu.
Ohlasy z cíle SVK Rally Příbram:
Dominik Stříteský: „Proti Jeseníkům byly příbramské tratě velmi náročné a na můj vkus až moc rychlé. Ale velký problém to pro mě nebyl. S Michalem jsme začali ve vysokém tempu, a tak během závodu kromě pár drobných krizí přišly i dvě opravdu velké, při kterých jsme měli obrovské štěstí. Letos jsme původně počítali jen s Pačejovem a Vsetínem. Toto byl už třetí start, proto Německo z finančních důvodů vynecháme a objevíme se až za čtrnáct dní doma na Vsetíně.“
Martin Vopatřil: „Příbramské tratě se mi líbily, hlavně úvodní zkouška byla krásná a technická. Ale zároveň hodně uklouzaná. Parádně vyšlo i počasí, konečně se závodilo na suchu. První dvě zkoušky jsme odjeli s Dominikem v desetinách, ačkoli v první nám prášilo pomalejší auto před námi a na dvojce jsme ho na okruhu předjížděli a trochu ztratili. Od třetí zkoušky jsme dostali na startu dvě minuty, ale právě na tomto úseku přišla v jedné vesnici na pětku velká krize. Po ní jsme už jeli více hlavou, s vidinou zisku bodů a nadcházejícího startu na 3-Städte-Rallye v Německu. Nechtěli jsme riskovat rozbití auta před finálovým závodem, kde budeme chtít potvrdit prvenství v letošním cupu.“
David Štefan: “Mám rád rychlé erzety, a tak se mi celý závod moc líbil. Bohužel první technická úzká zkouška nám moc nevyšla, na druhé okruhové jsme zase dojeli nějaké auto před námi. Neměl se k tomu nás pustit, tak jsme za ním nechali nějaký čas. Ten nám možná chyběl, abychom druhý test vyhráli. O to víc mě mrzelo zrušení této zkoušky v odpolední sekci. Jinak vše šlapalo dobře, samozřejmě udělal jsem i nějaké chybičky, ale celkově to byl krásný souboj o vteřiny. Teď se už nemůžeme dočkat 3-Städte-Rallye, kde opět pojedu s Pepou Králem.“
Patrik Brtníček: „Příbramské tratě mi seděly, ale dlouhá pauza od Hustopečí byla hodně znát. Celkově jsem měl ze zkoušek docela respekt. Začali jsme s Tomášem třetím časem, ale na dvojce jsme couvali, což znamenalo propad ve výsledcích. Kluci byli rozjetí, a když se k tomu přidaly drobné chyby v rozpisu a jedna větší krize, mnohem výše jsem pomýšlet nemohl. Německo jedeme, určitě se tam popereme o co nejlepší výsledek.“
Martin Baďura: „V první sekci se nám jelo pěkně a i tempo se nám zdálo dobré, ale kluci byli prostě rychlejší. V druhé části závodu jsem pak zvolil nevhodné zadní pneumatiky, takže spíše než dohánět, jsme se soustředili na to, abychom to někde nezahodili. V Německu do toho půjdeme opět naplno a uvidíme, na co to bude v pohárovém účtování stačit.“
Tomáš Arnošt: „Začínalo se těžkou erzetou. Tam se našla místa, které jsem nedokázal v tréninku zcela odhadnout a úplně jsem nevěřil připravenému rozpisu. Další rychlostky už byly lepší, s Matesem jsme dokázali držet tempo těsně za konkurenty. V Příbrami z toho nakonec sice byl nejhorší výsledek sezóny, ale když vidím dosahované časy, říkám si, že to nebylo úplně zlé. Stále se zlepšujeme a zrychlujeme. Jsme blíže časům, které kluci zajíždějí, a doufám, že to tak bude i nadále pokračovat. Tento týden se do Německa těšíme, určitě zabojujeme o pěkný výsledek.“
Jiří Šimánek: „Pro mě vše skončilo hned na úvodní RZ, když jsem na prvním horizontu vyjel do pole. Na trojce se přidaly hodiny. Samozřejmě tři měsíce bez závodění byly znát, navíc kluci jedou opravdu rychle. Já se pořád učím, proto moje výkony jsou zatím nestabilní. Závod jsem si přesto užil, vložky se mi líbily, parádně fungovalo i auto, to bylo hlavní. Pěkná byla i neděle, pro mě to byly další kilometry v závodním autě k dobru. Rally mě i ve svých 38 letech moc baví a budu rád, pokud se příští rok opět objevím na některých závodech…“
SVK Rally Příbram – XTG ADAM Cup (8 RZ):1. Stříteský – Večerka (Opel Adam Cup) 43:33,72. Vopatřil – Voltner (Opel Adam Cup) + 11,63. Štefan – Vichtora (Opel Adam Cup) + 20,94. Brtníček – Šmíd (Opel Adam Cup) + 38,65. Baďura – Nešpor (Opel Adam Cup) + 45,06. Arnošt – Jerie (Opel Adam Cup) + 1:31,87. Šimánek – Kulštejn (Opel Adam Cup) + 7:16,6
Průběžné pořadí XTG ADAM Cupu 2018 (6/7, zápočet šest výsledků ze sedmi):1. Vopatřil (6 výsledků) 140, 2. Štefan (5) 88, 3. Arnošt (Neužil) (6) 88, 4. Baďura (5) 86, 5. Brtníček (4) 70, 6. Lahola (5) 64, 7. Stříteský (2) 50, 8. Pilař (2) a Šimánek (2) 20, 10. Kolář (2) 10
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?