Posádka projektu Autoklub Peugeot Rally Talent - Jan Dvořák a Jiří Kalkus absolvovala další ostrý závod s Peugeotem 208R2 na Rally Jeseníky. Necelý týden před startem soutěže proběhl jednodenní test, jehož cílem bylo vyzkoušet nastavení vozu a různou tvrdost pneumatik vzhledem k očekávané změně povětrnostních podmínek. Předpoklad dešťových přeháněk byl velmi reálný a posádka se musela připravit na neznámé podmínky.
Nad Šternberkem, kde bylo sídlo rally, nakonec opravdu zapršelo a hlavně v lesních úsecích rychlostních zkoušek bylo mokro a vytahané bláto. I přesto zajížděl Jan Dvořák velmi slušné časy a náročný rallysprint dokončil na solidním pátém místě ve třídě 6.
„Polovina soutěže se jela na mokru, ráno jsme obuli mokré pneumatiky a byla to správná volba. Myslel jsem, že mokro pro nás bude výhoda, protože se mně lépe hledá limit adheze. Na druhou stranu mi scházejí zkušenosti, ale kvůli nim jsme tady startovali. První sekce nám vyšla, v následující servisní zóně jsme přemýšleli, co obujeme do dalších testů. S ohledem na to, že se nás čekalo několik lesních úseků, nechali jsme nakonec na všech kolech mokré pneumatiky a pro rezervy jsme zvolili střední směs. Čtvrtá erzeta byla suchá, na té jsme se trochu trápili, na pětce to ještě také nebylo ono, ale šestý test byl mokrý a tam se nám volba vyplatila. Jeseníky nám přinesly hodně zkušeností. Byl to náš první ostrý závod v takovýchto podmínkách a díky tomu mám poměrně jasnou představu, kde nejvíce ztrácíme na suchém i mokrém povrchu,“ poznamenal v cíli soutěže Jan Dvořák.
Poslední letošní závod seriálu A Sport Rallysprint série se uskuteční koncem října ve Vsetíně. Pro posádku projektu Autoklub Peugeot Rally Talent bude start na 15. ročníku Bonver – Partr Rally Vsetín závěrečným podnikem v této sezóně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.