Předposlední podnik rallysprintového mistrovství přinesl i jednu úspěšnou premiéru. Josef Pátl usedl do er pětky a po dokončení všech rychlostních zkoušek byl klasifikovaný na šestém místě. První start vyšel na jedničku.
Josef Pátl ve své sportovní kariéře startoval s různými produkčními vozy a na svém kontě má i po dvou startech s dvoukolkou a automobilem specifikace WRC. Při Rally Jeseníky přišel na řadu současný fenomén s označením R5. Pro moravskou soutěž si vybral tým CERS rally team, respektive Ford Fiesta R5. Mnoho fanoušků rally tak mělo u startu pražského jezdce velký otazník, jak se Pepa, který v letošní sezóně startoval minimálně (2x Peugeot 208 R2), popere s moderní technikou a uklouzanou a zablácenou tratí jesenického sprintu. A dopředu nutno předeslat, že mnohým škarohlídům spadla nad dosahovanými časy brada.
Tréninkové jízdy probíhaly za deště, ale na samotný závod svítilo jezdcům na trať sluníčko. Přesto byly hlavně lesní úseky velmi zrádné, neboť místy trať klouzala, jako kdyby se jelo v lednu a ne v září. Úvodní 12,7 km dlouhou erzetu začal Josef Pátl s Frantou Rajnohou na jistotu. Přece jen bylo potřeba si k trati přičichnout a nevyrobit kiks hned v úvodu soutěže. Šestý čas byl pro posádku velkým povzbuzením. Do konce první sekce zbývaly dvě rychlostní zkoušky a v nich Pepa s Frantou zajeli šestý a pátý nejrychlejší čas absolutní klasifikace. V průběžném pořadí jim patřila šestá příčka, což na první start s fiestou R5 bylo více než dobré.
Do konce závodu zbývaly čtyři erzety a díky slunečnému počasí trať osychala, vytahané blátíčko ovšem neustále drželo zdvižený ukazovák. Třikrát šestý a jednou osmý čas v závěrečné zkoušce sprintu, taková byla bilance Josefa Pátla v druhé sekci rychlostních zkoušek. Na cílovou rampu dorazila fiesta v zlatavém designu se spokojenou posádkou na šesté příčce absolutní klasifikace a stejná příčka náleží dvojici Pátl - Rajnoha i v kategorii P2+. "Auto Ford Fiesta R5 je přes mé chabé a často zapomenuté zkušenosti naprosto geniální. S Ondrou Bisahou jsme se dohodli na měkčím setupu, aby auto dýchalo a já měl radost, jak se na brzdách naklánělo směrem dopředu. Nastavení mi pomáhalo i v zatáčení a bylo pro mě celkově čitelnější. Celý den v Jeseníkách byl perfektní. Užívali jsme si, tedy hlavně já, požitků této kategorie a jeli s takovou rezervou, abychom autu vůbec neublížili. Pouze rozhodnutí o pneu na druhou sekci bylo možná více ustrašené, neboť jsme nechali gumy na vodu. To ale udělala většina posádek, takže nelze mluvit o nějaké chybě. Jednalo se o bezpečí v katech, takže vlastně správná volba. Fungování fiesty bych asi zcela nepochopil ani za několik takových soutěží. Je prostě dokonalé a přál bych každému, kdo už něco v závodních autech zažil, si to vyzkoušet,” podělil se o dojmy po závodě Josef Pátl.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).