Předposlední podnik rallysprintového mistrovství přinesl i jednu úspěšnou premiéru. Josef Pátl usedl do er pětky a po dokončení všech rychlostních zkoušek byl klasifikovaný na šestém místě. První start vyšel na jedničku.
Josef Pátl ve své sportovní kariéře startoval s různými produkčními vozy a na svém kontě má i po dvou startech s dvoukolkou a automobilem specifikace WRC. Při Rally Jeseníky přišel na řadu současný fenomén s označením R5. Pro moravskou soutěž si vybral tým CERS rally team, respektive Ford Fiesta R5. Mnoho fanoušků rally tak mělo u startu pražského jezdce velký otazník, jak se Pepa, který v letošní sezóně startoval minimálně (2x Peugeot 208 R2), popere s moderní technikou a uklouzanou a zablácenou tratí jesenického sprintu. A dopředu nutno předeslat, že mnohým škarohlídům spadla nad dosahovanými časy brada.
Tréninkové jízdy probíhaly za deště, ale na samotný závod svítilo jezdcům na trať sluníčko. Přesto byly hlavně lesní úseky velmi zrádné, neboť místy trať klouzala, jako kdyby se jelo v lednu a ne v září. Úvodní 12,7 km dlouhou erzetu začal Josef Pátl s Frantou Rajnohou na jistotu. Přece jen bylo potřeba si k trati přičichnout a nevyrobit kiks hned v úvodu soutěže. Šestý čas byl pro posádku velkým povzbuzením. Do konce první sekce zbývaly dvě rychlostní zkoušky a v nich Pepa s Frantou zajeli šestý a pátý nejrychlejší čas absolutní klasifikace. V průběžném pořadí jim patřila šestá příčka, což na první start s fiestou R5 bylo více než dobré.
Do konce závodu zbývaly čtyři erzety a díky slunečnému počasí trať osychala, vytahané blátíčko ovšem neustále drželo zdvižený ukazovák. Třikrát šestý a jednou osmý čas v závěrečné zkoušce sprintu, taková byla bilance Josefa Pátla v druhé sekci rychlostních zkoušek. Na cílovou rampu dorazila fiesta v zlatavém designu se spokojenou posádkou na šesté příčce absolutní klasifikace a stejná příčka náleží dvojici Pátl - Rajnoha i v kategorii P2+. "Auto Ford Fiesta R5 je přes mé chabé a často zapomenuté zkušenosti naprosto geniální. S Ondrou Bisahou jsme se dohodli na měkčím setupu, aby auto dýchalo a já měl radost, jak se na brzdách naklánělo směrem dopředu. Nastavení mi pomáhalo i v zatáčení a bylo pro mě celkově čitelnější. Celý den v Jeseníkách byl perfektní. Užívali jsme si, tedy hlavně já, požitků této kategorie a jeli s takovou rezervou, abychom autu vůbec neublížili. Pouze rozhodnutí o pneu na druhou sekci bylo možná více ustrašené, neboť jsme nechali gumy na vodu. To ale udělala většina posádek, takže nelze mluvit o nějaké chybě. Jednalo se o bezpečí v katech, takže vlastně správná volba. Fungování fiesty bych asi zcela nepochopil ani za několik takových soutěží. Je prostě dokonalé a přál bych každému, kdo už něco v závodních autech zažil, si to vyzkoušet,” podělil se o dojmy po závodě Josef Pátl.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?