Předposlední podnik rallysprintového mistrovství přinesl i jednu úspěšnou premiéru. Josef Pátl usedl do er pětky a po dokončení všech rychlostních zkoušek byl klasifikovaný na šestém místě. První start vyšel na jedničku.
Josef Pátl ve své sportovní kariéře startoval s různými produkčními vozy a na svém kontě má i po dvou startech s dvoukolkou a automobilem specifikace WRC. Při Rally Jeseníky přišel na řadu současný fenomén s označením R5. Pro moravskou soutěž si vybral tým CERS rally team, respektive Ford Fiesta R5. Mnoho fanoušků rally tak mělo u startu pražského jezdce velký otazník, jak se Pepa, který v letošní sezóně startoval minimálně (2x Peugeot 208 R2), popere s moderní technikou a uklouzanou a zablácenou tratí jesenického sprintu. A dopředu nutno předeslat, že mnohým škarohlídům spadla nad dosahovanými časy brada.
Tréninkové jízdy probíhaly za deště, ale na samotný závod svítilo jezdcům na trať sluníčko. Přesto byly hlavně lesní úseky velmi zrádné, neboť místy trať klouzala, jako kdyby se jelo v lednu a ne v září. Úvodní 12,7 km dlouhou erzetu začal Josef Pátl s Frantou Rajnohou na jistotu. Přece jen bylo potřeba si k trati přičichnout a nevyrobit kiks hned v úvodu soutěže. Šestý čas byl pro posádku velkým povzbuzením. Do konce první sekce zbývaly dvě rychlostní zkoušky a v nich Pepa s Frantou zajeli šestý a pátý nejrychlejší čas absolutní klasifikace. V průběžném pořadí jim patřila šestá příčka, což na první start s fiestou R5 bylo více než dobré.
Do konce závodu zbývaly čtyři erzety a díky slunečnému počasí trať osychala, vytahané blátíčko ovšem neustále drželo zdvižený ukazovák. Třikrát šestý a jednou osmý čas v závěrečné zkoušce sprintu, taková byla bilance Josefa Pátla v druhé sekci rychlostních zkoušek. Na cílovou rampu dorazila fiesta v zlatavém designu se spokojenou posádkou na šesté příčce absolutní klasifikace a stejná příčka náleží dvojici Pátl - Rajnoha i v kategorii P2+. "Auto Ford Fiesta R5 je přes mé chabé a často zapomenuté zkušenosti naprosto geniální. S Ondrou Bisahou jsme se dohodli na měkčím setupu, aby auto dýchalo a já měl radost, jak se na brzdách naklánělo směrem dopředu. Nastavení mi pomáhalo i v zatáčení a bylo pro mě celkově čitelnější. Celý den v Jeseníkách byl perfektní. Užívali jsme si, tedy hlavně já, požitků této kategorie a jeli s takovou rezervou, abychom autu vůbec neublížili. Pouze rozhodnutí o pneu na druhou sekci bylo možná více ustrašené, neboť jsme nechali gumy na vodu. To ale udělala většina posádek, takže nelze mluvit o nějaké chybě. Jednalo se o bezpečí v katech, takže vlastně správná volba. Fungování fiesty bych asi zcela nepochopil ani za několik takových soutěží. Je prostě dokonalé a přál bych každému, kdo už něco v závodních autech zažil, si to vyzkoušet,” podělil se o dojmy po závodě Josef Pátl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.