Již jen necelý měsíc zbývá do startu 39. SVK Rally Příbram. Tento tradiční středočeský podnik se uskuteční kvůli volbám do místních zastupitelstev o týden později, než bylo původně plánováno, takže v Příbrami přivítáme posádky a diváky v termínu 12. až 14. října 2018.
Koncept soutěže bude obdobný s předchozími ročníky. V pátek 12.10. se odjede shakedown a proběhne předstartovní show. V rámci této show na náměstí TGM v Příbrami připravujeme představení vybraných posádek přímo na startovní rampě, autogramiádu a doprovodný program. Nové je místo pro administrativní a technické přejímky. Ty se uskuteční v autosalonu firmy DRUPOL, v.d., v Příbrami.
V sobotu 13.10. ráno odstartuje ze servisní zóny na letišti v Dlouhé Lhotě 39. SVK Rally Příbram do své první etapy. Na stejném místě bude i cíl této etapy a start do druhé etapy v neděli 14.10. Cíl celé soutěže pak bude opět na náměstí TGM v Příbrami, které je pro cílový ceremoniál důstojnějším místem než areál servisu v Dlouhé Lhotě, a je tak dostupnější i širší veřejnosti.
Trať 39. SVK Rally Příbram dozná některých dílčích změn. Především rychlostní zkouška Hodětice – Sestrouň bude pro posádky zcela nová, úprav a změn se dočkaly i další rychlostní zkoušky.
Pro soutěžící je asi nejdůležitější dostupnost schválených Zvláštních ustanovení a přihlášky do 39. SVK Rally Příbram. Obojí je k dispozici na webu rally www.rally-pribram.cz. Rally je vypsána v následujících šampionátech:
AUTOKLUB Mistrovství České republiky v rally AUTOKLUB Mistrovství ČR v rally historických vozidelAUTOKLUB Mistrovství ČR juniorůDámský pohár ČRČeská Trofej Rally PravidelnostiXTG ADAM CUP 2018Rally Legend
Pozdní termín rally slibuje pro diváky i soutěžící zajímavou a náročnou soutěž, kdy do jejího průběhu může výrazně promluvit i počasí. Věříme však, že bude vlídné k divákům i soutěžním posádkám, aby sledování 39. SVK Rally Příbram bylo pro diváky příjemně stráveným víkendem a posádky nemusely narychlo shánět zimní pneumatiky.
Zbyněk Stach
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?