Již jen necelý měsíc zbývá do startu 39. SVK Rally Příbram. Tento tradiční středočeský podnik se uskuteční kvůli volbám do místních zastupitelstev o týden později, než bylo původně plánováno, takže v Příbrami přivítáme posádky a diváky v termínu 12. až 14. října 2018.
Koncept soutěže bude obdobný s předchozími ročníky. V pátek 12.10. se odjede shakedown a proběhne předstartovní show. V rámci této show na náměstí TGM v Příbrami připravujeme představení vybraných posádek přímo na startovní rampě, autogramiádu a doprovodný program. Nové je místo pro administrativní a technické přejímky. Ty se uskuteční v autosalonu firmy DRUPOL, v.d., v Příbrami.
V sobotu 13.10. ráno odstartuje ze servisní zóny na letišti v Dlouhé Lhotě 39. SVK Rally Příbram do své první etapy. Na stejném místě bude i cíl této etapy a start do druhé etapy v neděli 14.10. Cíl celé soutěže pak bude opět na náměstí TGM v Příbrami, které je pro cílový ceremoniál důstojnějším místem než areál servisu v Dlouhé Lhotě, a je tak dostupnější i širší veřejnosti.
Trať 39. SVK Rally Příbram dozná některých dílčích změn. Především rychlostní zkouška Hodětice – Sestrouň bude pro posádky zcela nová, úprav a změn se dočkaly i další rychlostní zkoušky.
Pro soutěžící je asi nejdůležitější dostupnost schválených Zvláštních ustanovení a přihlášky do 39. SVK Rally Příbram. Obojí je k dispozici na webu rally www.rally-pribram.cz. Rally je vypsána v následujících šampionátech:
AUTOKLUB Mistrovství České republiky v rally AUTOKLUB Mistrovství ČR v rally historických vozidelAUTOKLUB Mistrovství ČR juniorůDámský pohár ČRČeská Trofej Rally PravidelnostiXTG ADAM CUP 2018Rally Legend
Pozdní termín rally slibuje pro diváky i soutěžící zajímavou a náročnou soutěž, kdy do jejího průběhu může výrazně promluvit i počasí. Věříme však, že bude vlídné k divákům i soutěžním posádkám, aby sledování 39. SVK Rally Příbram bylo pro diváky příjemně stráveným víkendem a posádky nemusely narychlo shánět zimní pneumatiky.
Zbyněk Stach
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.