Petr Semerád s Jiřím Hlávkou slaví po Rally Jeseníky celkové vítězství v Rallysprint sérii za rok 2018.
Hájek Rally Team s posádkou Petr Semerád – Jiří Hlávka se po skončené Rally Jeseníky může těšit ze zisku vítězství v celkovém hodnocení A-Sport Rallysprint série. V jednodenních soutěžích rally se za celkové vítězství neuděluje titul mistra ČR v rally, ale pokud by tomu tak bylo, jako například v minulosti, měla by Česká republika nejmladšího mistra v rally v historii. Nikdy se totiž z celkového vítězství v šampionátu neradoval jezdec, kterému je teprve 17 let!
Na Rally Jeseníky odjížděla posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka s Opelem Adam R2, který připravuje osvědčený tým Brynda Racing ze středočeské Hluboše. Na předchozích dvou soutěžích ve Vyškově a v Pačejově se Semerád s Hlávkou radovali pokaždé z celkového vítězství v Rallysprint sérii, a tak očekávání týmu na obnovené Rally Jeseníky nebyla zrovna skromná. Dvojice měla za cíl posbírat co nejvíce bodů do hodnocení šampionátu a učinit tak rozhodující krok za ziskem celkového vítězství. Už při seznamovacích jízdách se ale ukázalo, že to tentokrát bude úkol více než složitý. Petra Semeráda postihla viróza s kompletním dopadem na fyzickou schránku jezdce. Kromě střevních potíží, bolestí hlavy a únavy se v pátek přidaly i horečky a start do soutěže byl ve vážném ohrožení. Šternberští lékárníci ale Petrovi naordinovali léčivé přípravky, které jej v sobotu ráno postavily na nohy, nebo lépe řečeno jej udržely za volantem. Notně zesláblý a dost vybledlý odstartoval Petr Semerád do první rychlostní zkoušky s tím, že vyzkouší, zdali v tomto stavu dokáže řídit soutěžní speciál R2. Se spolujezdcem se následně dohodli, že v soutěži zkusí pokračovat, dokud to půjde. Citelně tentokrát pomohlo nucené střídání za volantem, kdy na přejezdech mezi rychlostními zkouškami řídil spolujezdec Jiří Hlávka a Petr mohl alespoň chvíli odpočívat. Posádce Hájek Rally Teamu se žlutým Opelem Adam R2 se dařilo od počátku soutěže bojovat o stupně vítězů ve třídě 6 a v hodnocení Rallysprint série a po čtvrté rychlostní zkoušce se dokonce dostali na druhé místo, kde vydrželi až do cíle soutěže. Za dané situace to bylo maximum možného a bodový zisk za druhé místo znamená, že dvojici Petr Semerád – Jiří Hlávka už nemůže nikdo ze soupeřů v celkové klasifikaci předstihnout a stali se tak v předstihu vítězi A-Sport Rallysprint série pro ročník 2018.
Petr Semerád: „Je těžké popsat, jakou mám radost, že jsme dojeli do cíle soutěže. Vůbec jsem nemyslel na výsledek, ale spíše na to, abych soutěž přestál a nedělal chyby. Díky celému týmu, že se to podařilo. Je mi stále docela zle na to, abych si nějak uvědomoval, že se nám s Jirkou podařilo vyhrát celou Rallysprint sérii. To mi asi dojde za pár dnů. Je to výsledek práce mnoha lidí a hlavně táty, který se mi do teď hodně věnoval, pomáhal mi a já mu za to děkuji. To, že se nám podařilo vyhrát Rallysprint sérii je nespíše potvrzení, že jsme se vydali dobrou cestou a já děkuji všem, kteří mi pomáhají, ať je to brácha Martin, Jirka Hlávka anebo Ctirad Hájek. Těch lidí je ale víc. Chci jít rozhodně dál a teď musíme s týmem řešit, kudy se bude moje cesta dál ubírat. Osmnáct mi bude až příští rok v květnu a tím se také musíme řídit. Určitě ale chci závodit dál a je jedno v jakém to bude autě.“
Jiří Hlávka: „Já mám obrovskou radost, že se nám s Petrem podařil další závod. V pátek jsem moc nedoufal, že se nám podaří vůbec odstartovat, protože Petrovi bylo opravdu zle. Vůbec jsem v tu chvíli nemyslel na body do šampionátu ani na soutěž jako takovou, ale hlavně na to, aby byl Petr ve stavu, že bude moci bezpečně závodit. Ráno to vše naštěstí vypadalo lépe a Petr ze sebe dostal maximum. Děkuju mu za to, že jsem mohl být u toho a zažít s ním tenhle krásný postup a růst až k vítězství v Rallysprint sérii. Děkuji taky všem, kteří se o to zasloužili a pomáhali nám ve všech oblastech. Těch lidí je mnoho a ani je všechny nemůžu jmenovat. Dvojnásobnou radost mám z úspěchu v Jeseníkách a ze zisku celkového vítězství v Rallysprint sérii ve chvíli, kdy kamarádi Honza Kopecký s Pavlem Dreslerem ve stejnou chvíli vyhráli v Turecku a mají nadosah titul mistrů světa. Jsou to borci.“
Ctirad Hájek: „Ač jsem sám do Jeseníků nemohl, protože mě taky složila viróza, tak jsem celý závod sledoval a fandil. Bylo to na posádce, zdali odstartuje, nebo ne. Rozhodně jsem je do ničeho netlačil. Jejich cílem bylo letos se učit s R2 a zdokonalovat se v rozpisu. V předstihu se jim podařilo získat titul mistrů, protože pro mě má vítězství v Rallysprint sérii váhu titulu, ať si někdo někde říká, co chce. Petr je ryzí talent, kterého Česká republika v rally desetiletí neměla, a chci udělat všechno proto, aby si toho všimlo víc lidí a společně Petra dostali v rally dál. Tím dál myslím mistrovství světa a není to ode mě příliš troufalé. Vím, co říkám. Teď nás všechny čeká hodně tvrdá práce a uvidíme, co se nám podaří dosáhnout.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?