Petr Semerád s Jiřím Hlávkou slaví po Rally Jeseníky celkové vítězství v Rallysprint sérii za rok 2018.
Hájek Rally Team s posádkou Petr Semerád – Jiří Hlávka se po skončené Rally Jeseníky může těšit ze zisku vítězství v celkovém hodnocení A-Sport Rallysprint série. V jednodenních soutěžích rally se za celkové vítězství neuděluje titul mistra ČR v rally, ale pokud by tomu tak bylo, jako například v minulosti, měla by Česká republika nejmladšího mistra v rally v historii. Nikdy se totiž z celkového vítězství v šampionátu neradoval jezdec, kterému je teprve 17 let!
Na Rally Jeseníky odjížděla posádka Petr Semerád – Jiří Hlávka s Opelem Adam R2, který připravuje osvědčený tým Brynda Racing ze středočeské Hluboše. Na předchozích dvou soutěžích ve Vyškově a v Pačejově se Semerád s Hlávkou radovali pokaždé z celkového vítězství v Rallysprint sérii, a tak očekávání týmu na obnovené Rally Jeseníky nebyla zrovna skromná. Dvojice měla za cíl posbírat co nejvíce bodů do hodnocení šampionátu a učinit tak rozhodující krok za ziskem celkového vítězství. Už při seznamovacích jízdách se ale ukázalo, že to tentokrát bude úkol více než složitý. Petra Semeráda postihla viróza s kompletním dopadem na fyzickou schránku jezdce. Kromě střevních potíží, bolestí hlavy a únavy se v pátek přidaly i horečky a start do soutěže byl ve vážném ohrožení. Šternberští lékárníci ale Petrovi naordinovali léčivé přípravky, které jej v sobotu ráno postavily na nohy, nebo lépe řečeno jej udržely za volantem. Notně zesláblý a dost vybledlý odstartoval Petr Semerád do první rychlostní zkoušky s tím, že vyzkouší, zdali v tomto stavu dokáže řídit soutěžní speciál R2. Se spolujezdcem se následně dohodli, že v soutěži zkusí pokračovat, dokud to půjde. Citelně tentokrát pomohlo nucené střídání za volantem, kdy na přejezdech mezi rychlostními zkouškami řídil spolujezdec Jiří Hlávka a Petr mohl alespoň chvíli odpočívat. Posádce Hájek Rally Teamu se žlutým Opelem Adam R2 se dařilo od počátku soutěže bojovat o stupně vítězů ve třídě 6 a v hodnocení Rallysprint série a po čtvrté rychlostní zkoušce se dokonce dostali na druhé místo, kde vydrželi až do cíle soutěže. Za dané situace to bylo maximum možného a bodový zisk za druhé místo znamená, že dvojici Petr Semerád – Jiří Hlávka už nemůže nikdo ze soupeřů v celkové klasifikaci předstihnout a stali se tak v předstihu vítězi A-Sport Rallysprint série pro ročník 2018.
Petr Semerád: „Je těžké popsat, jakou mám radost, že jsme dojeli do cíle soutěže. Vůbec jsem nemyslel na výsledek, ale spíše na to, abych soutěž přestál a nedělal chyby. Díky celému týmu, že se to podařilo. Je mi stále docela zle na to, abych si nějak uvědomoval, že se nám s Jirkou podařilo vyhrát celou Rallysprint sérii. To mi asi dojde za pár dnů. Je to výsledek práce mnoha lidí a hlavně táty, který se mi do teď hodně věnoval, pomáhal mi a já mu za to děkuji. To, že se nám podařilo vyhrát Rallysprint sérii je nespíše potvrzení, že jsme se vydali dobrou cestou a já děkuji všem, kteří mi pomáhají, ať je to brácha Martin, Jirka Hlávka anebo Ctirad Hájek. Těch lidí je ale víc. Chci jít rozhodně dál a teď musíme s týmem řešit, kudy se bude moje cesta dál ubírat. Osmnáct mi bude až příští rok v květnu a tím se také musíme řídit. Určitě ale chci závodit dál a je jedno v jakém to bude autě.“
Jiří Hlávka: „Já mám obrovskou radost, že se nám s Petrem podařil další závod. V pátek jsem moc nedoufal, že se nám podaří vůbec odstartovat, protože Petrovi bylo opravdu zle. Vůbec jsem v tu chvíli nemyslel na body do šampionátu ani na soutěž jako takovou, ale hlavně na to, aby byl Petr ve stavu, že bude moci bezpečně závodit. Ráno to vše naštěstí vypadalo lépe a Petr ze sebe dostal maximum. Děkuju mu za to, že jsem mohl být u toho a zažít s ním tenhle krásný postup a růst až k vítězství v Rallysprint sérii. Děkuji taky všem, kteří se o to zasloužili a pomáhali nám ve všech oblastech. Těch lidí je mnoho a ani je všechny nemůžu jmenovat. Dvojnásobnou radost mám z úspěchu v Jeseníkách a ze zisku celkového vítězství v Rallysprint sérii ve chvíli, kdy kamarádi Honza Kopecký s Pavlem Dreslerem ve stejnou chvíli vyhráli v Turecku a mají nadosah titul mistrů světa. Jsou to borci.“
Ctirad Hájek: „Ač jsem sám do Jeseníků nemohl, protože mě taky složila viróza, tak jsem celý závod sledoval a fandil. Bylo to na posádce, zdali odstartuje, nebo ne. Rozhodně jsem je do ničeho netlačil. Jejich cílem bylo letos se učit s R2 a zdokonalovat se v rozpisu. V předstihu se jim podařilo získat titul mistrů, protože pro mě má vítězství v Rallysprint sérii váhu titulu, ať si někdo někde říká, co chce. Petr je ryzí talent, kterého Česká republika v rally desetiletí neměla, a chci udělat všechno proto, aby si toho všimlo víc lidí a společně Petra dostali v rally dál. Tím dál myslím mistrovství světa a není to ode mě příliš troufalé. Vím, co říkám. Teď nás všechny čeká hodně tvrdá práce a uvidíme, co se nám podaří dosáhnout.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.