Napínavý průběh měla obnovená premiéra jesenické rally ve Šternberku a jeho okolí. Favorit byl jasný, ale zhruba v polovině soutěže to tak přesvědčivě nevypadalo. Nakonec Roman Odložilík s Martinem Turečkem prokázali své kvality a odvezli si poháry za první místo v Rally Jeseníky.
První rychlostní zkoušku Jívová – Hraničné Petrovice vyhrál právě Odložilík a hned ze startu ukázal všem ostatním, kdo bude hrát prim. První vložka byla nejdříve pozastavena kvůli rozraženému retardéru, později bohužel úplně zrušena, kvůli zdravotním problémům. Stalo se tak až před jejím závěrem, velká většina jezdců ji tak stihla projet. V „jedničce“ odstoupilo několik posádek pro technickou závadu, jedna pro defekt a posádka Navrátil – Cibulka pro zdravotní problémy.
Ani druhá zkouška Dalov – Chabičov se neobešla bez problémů. Havárie posádky se startovním číslem 33 Šimík - Šimík způsobila přerušení rychlostní zkoušky. Během této vložky havaroval ještě jezdec Jaromír Helis se Škodou 120S Rallye, ale průběh soutěže se nijak zvlášť nenarušil. Po druhé RZ stále ve vedení Roman Odložilík.
Třetím testem byl Mutkov – Paseka, který seděl Martinovi Vlčkovi, jež rychlostní zkoušku vyhrál. Celkově to ale na Odložilíka s Turečkem nestačilo. To se změnilo čtvrtou „erzetou“, kde se Vlček ujal vedení, ale jen na malou chvíli. Posádka Martin Vlček – Jindřiška Žáková si po druhém průjezdu Jívová – Hraničné Petrovice užívala první místo, které jim záhy uzmul Odložilík s Turečkem. Prvenství už jim nikdo nesebral až do cíle samotného.
Každá rychlostní zkouška se jela dvakrát, první dokonce na tři průjezdy. První a třetí průjezd zkoušky Jívová – Hraničné Petrovice vyhrál Roman Odložilík, druhý průjezd Martin Vlček. Do závodu odstartovalo 73 posádek a soutěž dokončilo celkem 58 dvojic. Devět posádek ukončilo své počínání v jesenické kvůli technické závadě, tři posádky havarovaly.
Na rampě si poháry, věnce a šampaňské za první místo převzala dvojice Roman Odložilík – Martin Tureček na voze Ford Fiesta R5 s odstupem 6,9 s, druzí ze Šternberka odjíždí Martin Vlček – Jindřiška Žáková z KOWAX rating, taktéž na voze Ford Fiesta R5 a třetí, stejně tak, jak jim byla přiřazena startovní čísla, se umístili Karel Trněný s neměckým kolegou Christianem Doerrem. Ti závodili na voze Škoda Fabia WRC. Bramborovou příčku obsadila posádka Rujbr – Římalová a Škoda Fabia R5 a TOP 5 uzavírá Mini John Cooper Works WRC, který ovládala smíšená posádka Kurka – Janovská. Ředitel Rally Jeseníky 2018 Ing. Boleslav Krejčíř touto cestou děkuje všem zúčastněným; jezdcům, ukázněným divákům a pořadatelům, kteří odvedli dobrou práci. Stejně velký dík patří všem dotčeným obcím, Městu Šternberk a Olomouckému kraji za spolupráci.
Desátý ročník Rally Jeseníky je minulostí, gratulujeme všem posádkám, kteří projeli cílovou rampou a vítěznému týmu Odložilík – Tureček, především.
Milena Schärferová
tisková mluvčí Rally Jeseníky
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).