Napínavý průběh měla obnovená premiéra jesenické rally ve Šternberku a jeho okolí. Favorit byl jasný, ale zhruba v polovině soutěže to tak přesvědčivě nevypadalo. Nakonec Roman Odložilík s Martinem Turečkem prokázali své kvality a odvezli si poháry za první místo v Rally Jeseníky.
První rychlostní zkoušku Jívová – Hraničné Petrovice vyhrál právě Odložilík a hned ze startu ukázal všem ostatním, kdo bude hrát prim. První vložka byla nejdříve pozastavena kvůli rozraženému retardéru, později bohužel úplně zrušena, kvůli zdravotním problémům. Stalo se tak až před jejím závěrem, velká většina jezdců ji tak stihla projet. V „jedničce“ odstoupilo několik posádek pro technickou závadu, jedna pro defekt a posádka Navrátil – Cibulka pro zdravotní problémy.
Ani druhá zkouška Dalov – Chabičov se neobešla bez problémů. Havárie posádky se startovním číslem 33 Šimík - Šimík způsobila přerušení rychlostní zkoušky. Během této vložky havaroval ještě jezdec Jaromír Helis se Škodou 120S Rallye, ale průběh soutěže se nijak zvlášť nenarušil. Po druhé RZ stále ve vedení Roman Odložilík.
Třetím testem byl Mutkov – Paseka, který seděl Martinovi Vlčkovi, jež rychlostní zkoušku vyhrál. Celkově to ale na Odložilíka s Turečkem nestačilo. To se změnilo čtvrtou „erzetou“, kde se Vlček ujal vedení, ale jen na malou chvíli. Posádka Martin Vlček – Jindřiška Žáková si po druhém průjezdu Jívová – Hraničné Petrovice užívala první místo, které jim záhy uzmul Odložilík s Turečkem. Prvenství už jim nikdo nesebral až do cíle samotného.
Každá rychlostní zkouška se jela dvakrát, první dokonce na tři průjezdy. První a třetí průjezd zkoušky Jívová – Hraničné Petrovice vyhrál Roman Odložilík, druhý průjezd Martin Vlček. Do závodu odstartovalo 73 posádek a soutěž dokončilo celkem 58 dvojic. Devět posádek ukončilo své počínání v jesenické kvůli technické závadě, tři posádky havarovaly.
Na rampě si poháry, věnce a šampaňské za první místo převzala dvojice Roman Odložilík – Martin Tureček na voze Ford Fiesta R5 s odstupem 6,9 s, druzí ze Šternberka odjíždí Martin Vlček – Jindřiška Žáková z KOWAX rating, taktéž na voze Ford Fiesta R5 a třetí, stejně tak, jak jim byla přiřazena startovní čísla, se umístili Karel Trněný s neměckým kolegou Christianem Doerrem. Ti závodili na voze Škoda Fabia WRC. Bramborovou příčku obsadila posádka Rujbr – Římalová a Škoda Fabia R5 a TOP 5 uzavírá Mini John Cooper Works WRC, který ovládala smíšená posádka Kurka – Janovská. Ředitel Rally Jeseníky 2018 Ing. Boleslav Krejčíř touto cestou děkuje všem zúčastněným; jezdcům, ukázněným divákům a pořadatelům, kteří odvedli dobrou práci. Stejně velký dík patří všem dotčeným obcím, Městu Šternberk a Olomouckému kraji za spolupráci.
Desátý ročník Rally Jeseníky je minulostí, gratulujeme všem posádkám, kteří projeli cílovou rampou a vítěznému týmu Odložilík – Tureček, především.
Milena Schärferová
tisková mluvčí Rally Jeseníky
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?