Mechanikům a posádkám ještě ani nestačily uschnout vyprané kombinézy a už startovala další rally. Na Rally Trebišov si dojely Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou pro stříbro ve třídě, Pavol Cireň s Marcelem Hrankou havarovali.
Pouze pár dní měl slušovický tým Minařík racing na regeneraci mechaniků a závodních strojů po vrcholu domácí sezóny v podobě Barum Czech Rally Zlín a jejich dva vozy opět putovaly na další rally. Přelom srpna a září byl totiž vyčleněn páté soutěži slovenského mistrovství 2. DeutschMann Rallye Trebišov 2018. Závod měl ve svém harmonogramu deset rychlostních zkoušek s 91 ostrými kilometry. Na start se postavilo 33 posádek, mezi kterými byli i Michaela Debnárová a Pavol Cireň.
Renault Clio Sport zařazený do třídy 8 se startovním číslem 33 byl připravený pro Michaelu Debnárovou a Lucii Laurincovou. Obě krásky měly za sebou úspěšný start na evropské zlínské rally a děvčata byla plná krásných zážitků. Ty ovšem musely nechat stranou a plně se soustředit na trebišovský závod. Do soutěže vstoupily Michaela s Lucií třetím časem ve třídě na páteční okruhové erzetě. Po pěti sobotních erzetách holkám vypadl ve třídě jeden soupeř, a tím se posádka posunula na stříbrnou příčku. Do konce rally zbývaly čtyři erzety a jelikož vedoucí posádka ve třídě byla před Debnárovou daleko, plán zněl dokončit závod v poklidu. Michaela s Lucií si také připsaly jedno vítězství v rychlostní zkoušce. „Po náročné Barum rally nás hned příští víkend čekalo další kolo slovenského mistrovství Rally Trebišov a kluci z Minařík racing měli pouhé tři dny na přípravu našeho Renaultu Clio, což zvládli opět na jedničku a my jsme soutěž absolvovaly bez jakýchkoliv technických problémů. Rally Trebišov jsme si s Lucií užily s radostí a v týmu i servise panovala skvělá atmosféra. Rychlostní zkoušky byly sice s každým průjezdem náročnější díky vytahanému „bordelu“, ale s tím už musela každá posádka dopředu počítat. Popasovaly jsme se s podmínkami a v cíli jsme si dojely pro krásné druhé místo ve třídě 8. Mé poděkování patří jako vždy našemu skvělému L Racing teamu, který se postaral, abychom byly součástí trebišovské rally,“ podělila se o dojmy v cíli soutěže Michaela Debnárová. Do výčtu statistických údajů zbývá doplnit, že Michaela s Lucií dokončily rally na 10. místě ve dvoukolkách a 24. příčce absolutního pořadí.
Na start rally se postavili i Pavol Cireň společně s Marcelem Hrankou na Renaultu Clio R3 Maxi zařazeném do třídy 5. Zde měla slovenská dvojice dalších pět soupeřů. Okruhovou zkoušku zajel Cireň v druhém čase ve třídě. Na první sobotní zkoušce si slovenská dvojice připsala slušný čas, stejně jako o zkoušku dále. Na RZ 4 ovšem Cireň s Hrankou sklouzli do příkopy a k jejich smůle to bylo v místě, kde nebyli diváci. Auto bylo navenek nepoškozené, výlet mimo trať odnesl pouze poškozený chladič.
Závěrečný dvojpodnik Slovenského mistrovství v rally se jede v druhé polovině října v Košicích, kdy je zvlášť hodnocený každý soutěžní den.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).