Na sobotu 1. září připravili nadšenci rallysportu a kamarádi Martina „Čendy“ Vodehnala v pořadí třetí ročník motoristicky vzpomínkové akce. Již první ročník zaznamenal nemalý úspěch jak u jezdců, tak u diváků. Druhý rok posunul laťku ještě výš. A letos to nebylo o moc jinak. Počasí si připravilo novinku v podobě vytrvalého deště, který tak prověřil posádky, techniku i fans. Hned ráno bylo jasné, že mokro průjezdy sice zpomalí, ale divák si užije atraktivity do sytosti. Trať známou z minulých ročníků, voda zkrápěla celé dopoledne. Po obědě se vyplakaná obloha umoudřila a usychající povrch i přes nemalé množství vytahaného bláta vše zrychlil. Za celý den několik posádek navštívilo pole lemující RZ ale vše se obešlo bez nějakých následků. I přes nepřízeň počasí se sešlo více jak 35 vozů a početná skupina přihlížejících. Opět se to pořadatelskému teamu povedlo a ukázali, že umějí zorganizovat parádní akci a my ostatní se těšme na příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.