Na sobotu 1. září připravili nadšenci rallysportu a kamarádi Martina „Čendy“ Vodehnala v pořadí třetí ročník motoristicky vzpomínkové akce. Již první ročník zaznamenal nemalý úspěch jak u jezdců, tak u diváků. Druhý rok posunul laťku ještě výš. A letos to nebylo o moc jinak. Počasí si připravilo novinku v podobě vytrvalého deště, který tak prověřil posádky, techniku i fans. Hned ráno bylo jasné, že mokro průjezdy sice zpomalí, ale divák si užije atraktivity do sytosti. Trať známou z minulých ročníků, voda zkrápěla celé dopoledne. Po obědě se vyplakaná obloha umoudřila a usychající povrch i přes nemalé množství vytahaného bláta vše zrychlil. Za celý den několik posádek navštívilo pole lemující RZ ale vše se obešlo bez nějakých následků. I přes nepřízeň počasí se sešlo více jak 35 vozů a početná skupina přihlížejících. Opět se to pořadatelskému teamu povedlo a ukázali, že umějí zorganizovat parádní akci a my ostatní se těšme na příští rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?