Vážení přátelé, další Barum Czech Rally Zlín je minulostí a myslím, že ročník s číslovkou 48 můžeme hodnotit kladně. Soutěžní posádky opět předváděly skvělé výkony. Po mnoha prosluněných letech jim sice do závodění výrazně promluvilo nepříznivé počasí, ale právě to soubojům dodalo dramatičnost a náboj až do samotného závěru. Jan Kopecký přesto znovu prodloužil svou neskutečnou vítěznou sérii a opět přepsal také rekordní tabulky Barum rally - vyhrál ji už posedmé! A opět po velkém souboji s Alexejem Lukjaňukem, který zopakoval loňské druhé místo. Třetí pak dojel host z mistrovství světa Daniel Sordo. Za jeho přítomnost na naší rally jsme velice rádi, účast jezdce takového formátu je vždy třešničkou na dortu, která soutěži dodá punc prestiže a exkluzivity.
Nicméně jsme vděční bez výjimky za všechny posádky, které do našich soutěží letos nastoupily. Celkový počet vozů přihlášených do Barum Czech Rally Zlín a Star Rally Historic činil podobně jako v minulém roce přes 230 posádek, což je opět skvělé číslo. Všichni ve svých závodních vozech po celý víkend bavili tisíce fanoušků, kteří se sešli u tratí jednotlivých zkoušek, v servisu, či v centru závodu ve Zlíně. Diváci opět vytvořili kulisu, která děla barumku unikátní a jsme moc rádi, že je nezastavilo ani doslova psí počasí trvající po celou soutěž.
Divákům je za jejich neutuchající zájem potřeba poděkovat, je to hybná síla celého podniku. Proto jsme pro ně opět nachystali doprovodný program, který ve spolupráci s obchodním centrem Zlaté jablko odstartoval již na začátku srpna. V samotném rallyovém týdnu na konci srpna mohla veřejnost vedle samotného závodu navštívit několik autogramiád, veřejnou tiskovou konferenci s vítěznými posádkami či zážitkový program, který se i letos opíral o známou trať u Komárova a Škodu Fabii S2000 se Seppem Wiegandem za volantem. Opět jsme divákům připravili zážitkovou mapu, která byla součástí tištěného programu a kromě mapy samotného závodu a s ním spojených událostí poskytla informace o zajímavých místech Zlínského kraje i praktické informace o stravování a ubytování. Kromě toho jsme premiérově vydali interaktivní online mapu celého kraje, kde lidé mohli nalézt spoustu informací spojených nejen s rally. Tato novinka se rychle setkala s pozitivním ohlasem, za což jsme rádi. Příznivci motorsportu i letos prokázali, že jim nejsou lhostejné osudy pacientů s leukémií, když se znovu v hojném počtu zapojili do pokračování kampaně Jedu na dřeň. Český registr dárců kostní dřeně je díky letošní barumce bohatší o další tři stovky nových členů!
Pro ty, kteří se chtěli do dění okolo Barum rally zapojit aktivně, jsme stejně jako vloni připravili dvě akce, které lidem daly šanci okusit atmosféru Barum Czech Rally Zlín přímo na její trati. Na městskou speciálku se opět vydalo několik stovek cyklistů, kteří si mohli dosyta užít zavřený okruh v rámci cyklovyjížďky Zlínská kola. A víkendové dny pak znovu patřily závodu ekologických automobilů Green rally, kombinujícímu jízdu pravidelnosti s různými aktivitami a zážitky. Pevně věříme, že si všichni užili i tyto doprovodné aktivity.
Chceme upřímně poděkovat všem pořadatelům, kteří se o rally postarali jak ve fázi příprav, tak v jejím průběhu. Máme spolehlivý tým, který umí napnout všechny síly, aby se barumku povedlo vytáhnout na co nejvyšší úroveň. Velký vděk patří také záchranné službě, policii, hasičům i dalším organizacím, které se do pořádání rally zapojily a přispěly k jejímu hladkému průběhu. A samozřejmě také všem partnerům, kteří podpořili Barum Czech Rally Zlín finančně – těm hlavním v čele s Continental Barum s.r.o., městem Zlín, Zlínským krajem, Ministerstvem školství, Ministerstvem pro místní rozvoj, agenturou CzechTourism, Autoklubem České republiky, společnostmi Škoda Auto a Opel, a nově také pivovaru Zubr a společnosti ZLIN AIRCRAFT a.s., která nám zapůjčila letištní plochu v Otrokovicích. Samozřejmě bych chtěl poděkovat všem dalším sponzorům, ať už větším či menším, bez jejichž podpory by barumku v současné formě nebylo možné zorganizovat.
Na závěr mi dovolte, poděkovat také obyvatelům a zástupcům všech obcí, přes které trať Barum Czech Rally Zlín vede. Vážíme si toho, že tito lidé dlouhodobě umožňují konání závodu v místě jejich bydliště i přesto, že to pro ně mnohdy znamená dočasná omezení.
Děkujeme a těšíme se další setkání s Vámi při 49. Barum Czech Rally Zlín 2019!
Miloslav REGNER
ředitel Barum Czech Rally Zlín
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.