Vrcholem letošní motoristické sezóny byla pro posádku Filip Mareš a Jan Hloušek právě uplynulá Barum Czech Rally Zlín. Na tratě legendární soutěže vyrazil Filip Mareš se startovním číslem 18 a pro tento závod v barvách ACCR Czech Rally Teamu. Výčet jeho soupeřů se tak rozrostl o favority evropského šampionátu a hvězdu rally – Daniho Sorda.
Tratě Barum Rally jsou náročné sami o sobě, v extrémní záležitost je pak proměnil déšť a bahno. Už po startu prvních dvou jezdců se podmínky na rychlostních zkouškách výrazně změnily. Vytahaného bláta každým odjetým vozem přibývalo a posádky měly plné ruce práce. Filip Mareš startoval na barumce s vozem R5 poprvé a od začátku zajížděl velmi slušné časy.
Po úvodních testech uzavíral první desítku, ale brzy se propracoval až na páté místo. Sobotní etapu zakončil šestou pozicí, ale náročné podmínky se přes noc ještě zhoršily. Do druhé etapy vyrazil Filip s velkým odhodláním a v jedenácté erzetě mohl slavit první vyhranou zkoušku v mistrovství Evropy v absolutním pořadí.
Pak ale přišla studená sprcha a to v rychlé levé zatáčce poslední rychlostní zkoušky. Větší nájezdová rychlost, smyk a havárie ukončily do té doby skvělé vystoupení posádky Mareš-Hloušek.
"I když jsem v závěru soutěže nijak netlačil, udělal jsem na poslední vložce chybu, která nás vyřadila ze hry. V rychlé zatáčce bylo hodně bláta, na kterém jsme dostali smyk a vyletěli ven. Mělo tam krizi více jezdců, ale to nás neomlouvá. Mrzí mě to a bereme si z toho velké poučení. Jinak byla barumka závod jako řemen. Přestože nás o skvělý výsledek připravila nedaleko před cílem zmíněná havárie, odvážíme si ze Zlína hodně pozitivních momentů. Kdyby nám někdo v začátku naší první sezóny s Fabií R5 řekl, že dokážeme na barumce vyhrát vložku a necháme za sebou všechna velká jména domácího i světového rallysportu, nevěřili bychom. I naše průběžné šesté místo naznačovalo, že dokážeme být rychlí i v takto náročných podmínkách. Chtěl bych se omluvit zklamanému týmu, partnerům a fanouškům a zároveň poděkovat za krásné vzkazy plné podpory. Věřím, že to všem vynahradíme na některém z dalších podniků,“ komentuje svoji účast na Barum Rally Filip Mareš.
"Odstoupení Filipa nám připravilo nemalé starosti, ale z vlastní zkušenosti vím, že barumka je náročná, dokáže být velmi zrádná a neodpouští chyby. Tohle se stát prostě může. Filip ale postupuje stále dál a musíme se teď zaměřit na další závody. Chtěl bych poděkovat partnerům a celému týmu, všichni udělali maximum pro dobrý výsledek, bohužel nám o pár kilometrů unikl,“ doplňuje Roman Kresta.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?