Vrcholem letošní motoristické sezóny byla pro posádku Filip Mareš a Jan Hloušek právě uplynulá Barum Czech Rally Zlín. Na tratě legendární soutěže vyrazil Filip Mareš se startovním číslem 18 a pro tento závod v barvách ACCR Czech Rally Teamu. Výčet jeho soupeřů se tak rozrostl o favority evropského šampionátu a hvězdu rally – Daniho Sorda.
Tratě Barum Rally jsou náročné sami o sobě, v extrémní záležitost je pak proměnil déšť a bahno. Už po startu prvních dvou jezdců se podmínky na rychlostních zkouškách výrazně změnily. Vytahaného bláta každým odjetým vozem přibývalo a posádky měly plné ruce práce. Filip Mareš startoval na barumce s vozem R5 poprvé a od začátku zajížděl velmi slušné časy.
Po úvodních testech uzavíral první desítku, ale brzy se propracoval až na páté místo. Sobotní etapu zakončil šestou pozicí, ale náročné podmínky se přes noc ještě zhoršily. Do druhé etapy vyrazil Filip s velkým odhodláním a v jedenácté erzetě mohl slavit první vyhranou zkoušku v mistrovství Evropy v absolutním pořadí.
Pak ale přišla studená sprcha a to v rychlé levé zatáčce poslední rychlostní zkoušky. Větší nájezdová rychlost, smyk a havárie ukončily do té doby skvělé vystoupení posádky Mareš-Hloušek.
"I když jsem v závěru soutěže nijak netlačil, udělal jsem na poslední vložce chybu, která nás vyřadila ze hry. V rychlé zatáčce bylo hodně bláta, na kterém jsme dostali smyk a vyletěli ven. Mělo tam krizi více jezdců, ale to nás neomlouvá. Mrzí mě to a bereme si z toho velké poučení. Jinak byla barumka závod jako řemen. Přestože nás o skvělý výsledek připravila nedaleko před cílem zmíněná havárie, odvážíme si ze Zlína hodně pozitivních momentů. Kdyby nám někdo v začátku naší první sezóny s Fabií R5 řekl, že dokážeme na barumce vyhrát vložku a necháme za sebou všechna velká jména domácího i světového rallysportu, nevěřili bychom. I naše průběžné šesté místo naznačovalo, že dokážeme být rychlí i v takto náročných podmínkách. Chtěl bych se omluvit zklamanému týmu, partnerům a fanouškům a zároveň poděkovat za krásné vzkazy plné podpory. Věřím, že to všem vynahradíme na některém z dalších podniků,“ komentuje svoji účast na Barum Rally Filip Mareš.
"Odstoupení Filipa nám připravilo nemalé starosti, ale z vlastní zkušenosti vím, že barumka je náročná, dokáže být velmi zrádná a neodpouští chyby. Tohle se stát prostě může. Filip ale postupuje stále dál a musíme se teď zaměřit na další závody. Chtěl bych poděkovat partnerům a celému týmu, všichni udělali maximum pro dobrý výsledek, bohužel nám o pár kilometrů unikl,“ doplňuje Roman Kresta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.