Vrcholem letošní motoristické sezóny byla pro posádku Filip Mareš a Jan Hloušek právě uplynulá Barum Czech Rally Zlín. Na tratě legendární soutěže vyrazil Filip Mareš se startovním číslem 18 a pro tento závod v barvách ACCR Czech Rally Teamu. Výčet jeho soupeřů se tak rozrostl o favority evropského šampionátu a hvězdu rally – Daniho Sorda.
Tratě Barum Rally jsou náročné sami o sobě, v extrémní záležitost je pak proměnil déšť a bahno. Už po startu prvních dvou jezdců se podmínky na rychlostních zkouškách výrazně změnily. Vytahaného bláta každým odjetým vozem přibývalo a posádky měly plné ruce práce. Filip Mareš startoval na barumce s vozem R5 poprvé a od začátku zajížděl velmi slušné časy.
Po úvodních testech uzavíral první desítku, ale brzy se propracoval až na páté místo. Sobotní etapu zakončil šestou pozicí, ale náročné podmínky se přes noc ještě zhoršily. Do druhé etapy vyrazil Filip s velkým odhodláním a v jedenácté erzetě mohl slavit první vyhranou zkoušku v mistrovství Evropy v absolutním pořadí.
Pak ale přišla studená sprcha a to v rychlé levé zatáčce poslední rychlostní zkoušky. Větší nájezdová rychlost, smyk a havárie ukončily do té doby skvělé vystoupení posádky Mareš-Hloušek.
"I když jsem v závěru soutěže nijak netlačil, udělal jsem na poslední vložce chybu, která nás vyřadila ze hry. V rychlé zatáčce bylo hodně bláta, na kterém jsme dostali smyk a vyletěli ven. Mělo tam krizi více jezdců, ale to nás neomlouvá. Mrzí mě to a bereme si z toho velké poučení. Jinak byla barumka závod jako řemen. Přestože nás o skvělý výsledek připravila nedaleko před cílem zmíněná havárie, odvážíme si ze Zlína hodně pozitivních momentů. Kdyby nám někdo v začátku naší první sezóny s Fabií R5 řekl, že dokážeme na barumce vyhrát vložku a necháme za sebou všechna velká jména domácího i světového rallysportu, nevěřili bychom. I naše průběžné šesté místo naznačovalo, že dokážeme být rychlí i v takto náročných podmínkách. Chtěl bych se omluvit zklamanému týmu, partnerům a fanouškům a zároveň poděkovat za krásné vzkazy plné podpory. Věřím, že to všem vynahradíme na některém z dalších podniků,“ komentuje svoji účast na Barum Rally Filip Mareš.
"Odstoupení Filipa nám připravilo nemalé starosti, ale z vlastní zkušenosti vím, že barumka je náročná, dokáže být velmi zrádná a neodpouští chyby. Tohle se stát prostě může. Filip ale postupuje stále dál a musíme se teď zaměřit na další závody. Chtěl bych poděkovat partnerům a celému týmu, všichni udělali maximum pro dobrý výsledek, bohužel nám o pár kilometrů unikl,“ doplňuje Roman Kresta.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?