Jediným slovenským jazdcom s vozidlom špecifikácie R5 bol na FIA ERC Barum Czech Rally Zlín 2018 Vlado Hanuš. V nadmieru silnej konkurencii obstál a zo súťaže ho vyradil až dvojitý defekt.
Poďme však pekne po poriadku. VH Autoracing spoločne s Vladom Hanušom a Fordom Fiesta R5 sa ešte pred súťažou museli vyrovnať s faktom, že Vlado odštartuje s novým spolujazdcom. Tým bol Jan Kubala, ktorý nahradil Vladovu stabilnú spolujazdkyňu Karolínu Jugasovú, ktorá sa musela venovať Barum Czech Rally Zlín 2018 ako pracovník organizačného štábu. Navyše Vlado s Janom „vyfasovali“ až 62 štartové číslo, čo znamenalo, že v momente ich štartu už boli podmienky na trati úplne iné ako pri obhliadke tratí. So všetkými týmito nástrahami sa však slovensko-česká posádka veľmi rýchle vysporiadala a po prvej rýchlostnej skúške, ktorou bola divácky neskutočne príťažlivá mestská rýchlostná skúška jej patrilo dvadsiate deviate miesto absolútneho poradia. To všetko zmenili úvodné štyri rýchlostné skúšky v sobotu dopoludnia, keď sa Vladovi s Janom podarilo „poskočiť“ na devätnástu priečku absolútneho poradia. Potom však vďaka nesprávnym informáciám urobila posádka chybu pri voľbe pneumatík. Zo servisnej zóny odchádzali s mokrým obutím, na rýchlostných skúškach však bolo sucho. Samozrejme zle zvolené obutie Fordu Fiesta R5 znamenalo stratu dobrého umiestnenia a prenocovať zo soboty na nedeľu musela posádka na dvadsiatom ôsmom mieste. Dielo skazy v nedeľu dovŕšil dvojitý defekt na prvej nedeľnej rýchlostnej skúške, po ktorom posádka stratila vďaka výmene pneumatík v rýchlostnej skúške viac ako štyri minúty. Po tejto strete nasledovalo rozhodnutie odstúpiť zo súťaže.
„Po štvorminútovej strate, ktorú sme dosiahli pri výmene oboch ľavých pneumatík prerazených pri rezaní jednej zo zákrut, sme sa rozhodli, že nemá význam ďalej pokračovať. Našim cieľom bolo dojazdiť niekde v prvej dvadsiatke absolútneho poradia. Po spomínaných defektoch bolo jasné, že stratu už nedokážeme stiahnuť, tak sme sa rozhodli radšej „Fionu“ ušetriť na Rally Trebišov, ktorá odštartuje týždeň po Barum Czech Rally Zlín. Rád by som sa ešte vrátil k Janovi Kubalovi, s ktorým som štartoval prvýkrát. Musím povedať, že sme si hneď od začiatku sadli a všetko fungovalo dobre. Rád by som mu za jeho služby poďakoval. Samozrejme poďakovanie patrí aj mechanikom, ale aj partnerom VH Autoracing Teamu za podporu bez ktorej by sme v Zlíne štartovať nemohli,“ zhodnotil Vlado Hanuš.
Ako sme už naznačili, Vlada Hanuša čaká teraz počas nadchádzajúceho piatku a soboty (31.8. – 1.9.2018), súťaž zaradená ako predposledné podujatie do seriálu Majstrovstvá Slovenska v rally 2018. Tou bude 2. DeutschMann Rally Trebišov 2018. Vlado sa aj na tejto súťaži predstaví s vozidlom Ford Fiesta R5. Kto mu bude čítať noty je ešte otázne a meno spolujazdca, či skôr spolujazdkyne sa dozvieme asi až na administratívnom preberaní.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).