Po loňském odstoupení kvůli požáru vozu nespatřil Vojtěch Štajf cíl soutěže ani letos. Havárie v závěrečném dni soutěže neumožnila týmu výrazněji bodovat
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se ani v letošním 48. ročníku tradiční Barum Czech Rally nemohl radovat z průjezdu cílovou rampou v centru Zlína. Příčinou byla havárie krátce po startu první nedělní rychlostní zkoušky. S následným poškozením vozu ŠKODA Fabia R5 již nešlo v závodě pokračovat. Jezdec Vojtěch Štajf i slovenský navigátor Emil Horniaček, zaskakující za Marcelu Ehlovou, vyvázli bez zranění.
Česko-slovenská posádka, registrovaná i v seriálu ERC, začala už kvalifikaci Barum Czech Rally poněkud nešťastně. Zatímco ve volných jízdách bylo vše bez problémů a posádce se dařilo, v ostré kvalifikaci pozlobila závodní vůz drobná závada na jednom z elektrických kontaktů a vůz se kvůli tomu několikrát téměř zastavil. „Je to až neuvěřitelná závada, ale i když nás to stálo propad ve startovním pořadí do první etapy, určitě je dobře, že se nám to přihodilo ještě před skutečným startem do soutěže,“ komentoval Vojtěch Štajf příhodu z kvalifikace, která ho bohužel zařadila v umístění až do třetí desítky posádek bez možnosti volby startovního pořadí.
Přesto se Štajf s Horniačkem na své Fabii R5 během páteční večerní „superspeciálky“ a sobotního dopoledne rychle propracovali k patnáctému místu v celkové klasifikaci, což dávalo díky bodovému koeficientu velkou šanci na solidní bodový zisk do Mistrovství ČR zejména v kontextu dalšího průběhu soutěže, kdy se v problémech ocitli nejbližší konkurenti z tabulky domácího šampionátu. Sobotu zakončila česko-slovenská dvojice na třináctém místě absolutně, ale mnohem důležitější byla šestá pozice z pohledu hodnocení MČR. „Kromě technické závady během kvalifikace a tím pádem jízdě po už hodně znečištěné trati po celou sobotu jsme si své výkony zkomplikovali i špatným rozhodnutím ohledně výběru pneumatik pro páteční večerní speciálku. Použili jsme totiž po kvalifikaci další sadu suchých pneumatik, protože jsme v sobotu ráno neočekávali tak mokré silnice a z celkového počtu osmnácti kol jsme tedy měli k dispozici už jen deset. Vzhledem k předpovědím deštivé neděle jsme tak celou první etapu odjeli na jedné sadě pneumatik, a zejména pro odpolední sekci nebyl už mokrý typ vůbec vhodný. Za takto náročných podmínek pro mě bylo limitujícím faktorem i zvykání si na čtení rozpisu od Emila. Přeci jen na diktát mužským hlasem a také ve slovenštině nejsem zvyklý, stejně tak je pro Emila zase nový můj způsob psaní rozpisu. Trať Barumky je nesmírně obtížná a místy to klouže jak na ledě, takže jsme s ohledem na zmíněné okolnosti raději zvolili opatrné tempo,“ zhodnotil sobotní průběh soutěže Vojtěch Štajf. Spíše optimisticky se vyjádřil i zaskakující slovenský navigátor Emil Horniaček: „Startuji tady po patnácti letech a hodně se toho změnilo. Stále se s Vojtou posouváme pořadím i ve vzájemné komunikaci v autě, takže zatím je to dobré.“
Bohužel naděje na průjezd cílovou rampou ve Zlíně se posádce Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu definitivně rozplynuly na nedělní první rychlostní zkoušce s názvem Halenkovice. Krátce po startu v sérii rychlých zatáček dostala jejich Fabia R5 smyk a skončila s ulomenými loukotěmi kol mimo trať. S takto poškozeným vozem již bohužel nešlo pokračovat. Posádka vyvázla bez zranění.
„Nesmírně nás oba ta havárie mrzí. Byli jsme v dobré pozici s výhledem na zisk důležitých bodů do našeho mistráku, ale tohle se prostě v rallye stává. Naše vzájemná komunikace ve voze nebyla ještě zcela ideální, vždyť souhra posádek se rodí delší čas a my jsme spolu v závodním voze seděli až na startu Barumky. Jelikož se naše komunikace postupně zlepšovala, v neděli jsem se rozhodl přidat na tempu, bohužel ještě před příjezdem do inkriminované zatáčky kousek po startu jsem už viděl, že jsme příliš rychlí. V kombinaci s vytahaným bahnem, které zde po krizových momentech vyházeli na silnici dva z našich soupeřů, jsme najednou měli neřešitelný problém s udržením se na asfaltu a auto tak spadlo ve smyku do příkopu. Kdyby nepraskly loukotě kol, asi bychom mohli pokračovali i dál, ale poškozené byly hned tři ráfky najednou. Malou útěchou jsou pro nás alespoň body za sobotní umístění. Každopádně chci poděkovat Emilovi, že se velmi narychlo rozhodl ke startu se mnou na Barumce a mrzí mě, že jsme spolu nedojeli až do cíle. Děkuji také divákům, kterých bylo i přes nevlídné počasí u tratí Barumky tradičně velké množství. Moje osobní cíle se do konce sezóny udržet v první pětce českého šampionátu se sice zkomplikovaly, nejsou však nereálné. Do Příbrami na poslední letošní domácí soutěž přijedeme už opět s Marcelou maximálně motivováni, v posledních dvou letech tu byl tým Klokočka ŠKODA na pódiu, tak se chceme o pěkný výsledek pokusit i letos,“ zdůraznil v servisní zóně Barum Czech Rally Vojtěch Štajf.
39. ročník SVK Rally Příbram, poslední podnik Mistrovství ČR 2018 v automobilových soutěžích, se koná ve dnech 12. – 14. října 2018.
Zdroj: 21 Racing
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.