Po loňském odstoupení kvůli požáru vozu nespatřil Vojtěch Štajf cíl soutěže ani letos. Havárie v závěrečném dni soutěže neumožnila týmu výrazněji bodovat
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se ani v letošním 48. ročníku tradiční Barum Czech Rally nemohl radovat z průjezdu cílovou rampou v centru Zlína. Příčinou byla havárie krátce po startu první nedělní rychlostní zkoušky. S následným poškozením vozu ŠKODA Fabia R5 již nešlo v závodě pokračovat. Jezdec Vojtěch Štajf i slovenský navigátor Emil Horniaček, zaskakující za Marcelu Ehlovou, vyvázli bez zranění.
Česko-slovenská posádka, registrovaná i v seriálu ERC, začala už kvalifikaci Barum Czech Rally poněkud nešťastně. Zatímco ve volných jízdách bylo vše bez problémů a posádce se dařilo, v ostré kvalifikaci pozlobila závodní vůz drobná závada na jednom z elektrických kontaktů a vůz se kvůli tomu několikrát téměř zastavil. „Je to až neuvěřitelná závada, ale i když nás to stálo propad ve startovním pořadí do první etapy, určitě je dobře, že se nám to přihodilo ještě před skutečným startem do soutěže,“ komentoval Vojtěch Štajf příhodu z kvalifikace, která ho bohužel zařadila v umístění až do třetí desítky posádek bez možnosti volby startovního pořadí.
Přesto se Štajf s Horniačkem na své Fabii R5 během páteční večerní „superspeciálky“ a sobotního dopoledne rychle propracovali k patnáctému místu v celkové klasifikaci, což dávalo díky bodovému koeficientu velkou šanci na solidní bodový zisk do Mistrovství ČR zejména v kontextu dalšího průběhu soutěže, kdy se v problémech ocitli nejbližší konkurenti z tabulky domácího šampionátu. Sobotu zakončila česko-slovenská dvojice na třináctém místě absolutně, ale mnohem důležitější byla šestá pozice z pohledu hodnocení MČR. „Kromě technické závady během kvalifikace a tím pádem jízdě po už hodně znečištěné trati po celou sobotu jsme si své výkony zkomplikovali i špatným rozhodnutím ohledně výběru pneumatik pro páteční večerní speciálku. Použili jsme totiž po kvalifikaci další sadu suchých pneumatik, protože jsme v sobotu ráno neočekávali tak mokré silnice a z celkového počtu osmnácti kol jsme tedy měli k dispozici už jen deset. Vzhledem k předpovědím deštivé neděle jsme tak celou první etapu odjeli na jedné sadě pneumatik, a zejména pro odpolední sekci nebyl už mokrý typ vůbec vhodný. Za takto náročných podmínek pro mě bylo limitujícím faktorem i zvykání si na čtení rozpisu od Emila. Přeci jen na diktát mužským hlasem a také ve slovenštině nejsem zvyklý, stejně tak je pro Emila zase nový můj způsob psaní rozpisu. Trať Barumky je nesmírně obtížná a místy to klouže jak na ledě, takže jsme s ohledem na zmíněné okolnosti raději zvolili opatrné tempo,“ zhodnotil sobotní průběh soutěže Vojtěch Štajf. Spíše optimisticky se vyjádřil i zaskakující slovenský navigátor Emil Horniaček: „Startuji tady po patnácti letech a hodně se toho změnilo. Stále se s Vojtou posouváme pořadím i ve vzájemné komunikaci v autě, takže zatím je to dobré.“
Bohužel naděje na průjezd cílovou rampou ve Zlíně se posádce Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu definitivně rozplynuly na nedělní první rychlostní zkoušce s názvem Halenkovice. Krátce po startu v sérii rychlých zatáček dostala jejich Fabia R5 smyk a skončila s ulomenými loukotěmi kol mimo trať. S takto poškozeným vozem již bohužel nešlo pokračovat. Posádka vyvázla bez zranění.
„Nesmírně nás oba ta havárie mrzí. Byli jsme v dobré pozici s výhledem na zisk důležitých bodů do našeho mistráku, ale tohle se prostě v rallye stává. Naše vzájemná komunikace ve voze nebyla ještě zcela ideální, vždyť souhra posádek se rodí delší čas a my jsme spolu v závodním voze seděli až na startu Barumky. Jelikož se naše komunikace postupně zlepšovala, v neděli jsem se rozhodl přidat na tempu, bohužel ještě před příjezdem do inkriminované zatáčky kousek po startu jsem už viděl, že jsme příliš rychlí. V kombinaci s vytahaným bahnem, které zde po krizových momentech vyházeli na silnici dva z našich soupeřů, jsme najednou měli neřešitelný problém s udržením se na asfaltu a auto tak spadlo ve smyku do příkopu. Kdyby nepraskly loukotě kol, asi bychom mohli pokračovali i dál, ale poškozené byly hned tři ráfky najednou. Malou útěchou jsou pro nás alespoň body za sobotní umístění. Každopádně chci poděkovat Emilovi, že se velmi narychlo rozhodl ke startu se mnou na Barumce a mrzí mě, že jsme spolu nedojeli až do cíle. Děkuji také divákům, kterých bylo i přes nevlídné počasí u tratí Barumky tradičně velké množství. Moje osobní cíle se do konce sezóny udržet v první pětce českého šampionátu se sice zkomplikovaly, nejsou však nereálné. Do Příbrami na poslední letošní domácí soutěž přijedeme už opět s Marcelou maximálně motivováni, v posledních dvou letech tu byl tým Klokočka ŠKODA na pódiu, tak se chceme o pěkný výsledek pokusit i letos,“ zdůraznil v servisní zóně Barum Czech Rally Vojtěch Štajf.
39. ročník SVK Rally Příbram, poslední podnik Mistrovství ČR 2018 v automobilových soutěžích, se koná ve dnech 12. – 14. října 2018.
Zdroj: 21 Racing
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?