Po loňském odstoupení kvůli požáru vozu nespatřil Vojtěch Štajf cíl soutěže ani letos. Havárie v závěrečném dni soutěže neumožnila týmu výrazněji bodovat
Racing 21 – Klokočka ŠKODA team se ani v letošním 48. ročníku tradiční Barum Czech Rally nemohl radovat z průjezdu cílovou rampou v centru Zlína. Příčinou byla havárie krátce po startu první nedělní rychlostní zkoušky. S následným poškozením vozu ŠKODA Fabia R5 již nešlo v závodě pokračovat. Jezdec Vojtěch Štajf i slovenský navigátor Emil Horniaček, zaskakující za Marcelu Ehlovou, vyvázli bez zranění.
Česko-slovenská posádka, registrovaná i v seriálu ERC, začala už kvalifikaci Barum Czech Rally poněkud nešťastně. Zatímco ve volných jízdách bylo vše bez problémů a posádce se dařilo, v ostré kvalifikaci pozlobila závodní vůz drobná závada na jednom z elektrických kontaktů a vůz se kvůli tomu několikrát téměř zastavil. „Je to až neuvěřitelná závada, ale i když nás to stálo propad ve startovním pořadí do první etapy, určitě je dobře, že se nám to přihodilo ještě před skutečným startem do soutěže,“ komentoval Vojtěch Štajf příhodu z kvalifikace, která ho bohužel zařadila v umístění až do třetí desítky posádek bez možnosti volby startovního pořadí.
Přesto se Štajf s Horniačkem na své Fabii R5 během páteční večerní „superspeciálky“ a sobotního dopoledne rychle propracovali k patnáctému místu v celkové klasifikaci, což dávalo díky bodovému koeficientu velkou šanci na solidní bodový zisk do Mistrovství ČR zejména v kontextu dalšího průběhu soutěže, kdy se v problémech ocitli nejbližší konkurenti z tabulky domácího šampionátu. Sobotu zakončila česko-slovenská dvojice na třináctém místě absolutně, ale mnohem důležitější byla šestá pozice z pohledu hodnocení MČR. „Kromě technické závady během kvalifikace a tím pádem jízdě po už hodně znečištěné trati po celou sobotu jsme si své výkony zkomplikovali i špatným rozhodnutím ohledně výběru pneumatik pro páteční večerní speciálku. Použili jsme totiž po kvalifikaci další sadu suchých pneumatik, protože jsme v sobotu ráno neočekávali tak mokré silnice a z celkového počtu osmnácti kol jsme tedy měli k dispozici už jen deset. Vzhledem k předpovědím deštivé neděle jsme tak celou první etapu odjeli na jedné sadě pneumatik, a zejména pro odpolední sekci nebyl už mokrý typ vůbec vhodný. Za takto náročných podmínek pro mě bylo limitujícím faktorem i zvykání si na čtení rozpisu od Emila. Přeci jen na diktát mužským hlasem a také ve slovenštině nejsem zvyklý, stejně tak je pro Emila zase nový můj způsob psaní rozpisu. Trať Barumky je nesmírně obtížná a místy to klouže jak na ledě, takže jsme s ohledem na zmíněné okolnosti raději zvolili opatrné tempo,“ zhodnotil sobotní průběh soutěže Vojtěch Štajf. Spíše optimisticky se vyjádřil i zaskakující slovenský navigátor Emil Horniaček: „Startuji tady po patnácti letech a hodně se toho změnilo. Stále se s Vojtou posouváme pořadím i ve vzájemné komunikaci v autě, takže zatím je to dobré.“
Bohužel naděje na průjezd cílovou rampou ve Zlíně se posádce Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu definitivně rozplynuly na nedělní první rychlostní zkoušce s názvem Halenkovice. Krátce po startu v sérii rychlých zatáček dostala jejich Fabia R5 smyk a skončila s ulomenými loukotěmi kol mimo trať. S takto poškozeným vozem již bohužel nešlo pokračovat. Posádka vyvázla bez zranění.
„Nesmírně nás oba ta havárie mrzí. Byli jsme v dobré pozici s výhledem na zisk důležitých bodů do našeho mistráku, ale tohle se prostě v rallye stává. Naše vzájemná komunikace ve voze nebyla ještě zcela ideální, vždyť souhra posádek se rodí delší čas a my jsme spolu v závodním voze seděli až na startu Barumky. Jelikož se naše komunikace postupně zlepšovala, v neděli jsem se rozhodl přidat na tempu, bohužel ještě před příjezdem do inkriminované zatáčky kousek po startu jsem už viděl, že jsme příliš rychlí. V kombinaci s vytahaným bahnem, které zde po krizových momentech vyházeli na silnici dva z našich soupeřů, jsme najednou měli neřešitelný problém s udržením se na asfaltu a auto tak spadlo ve smyku do příkopu. Kdyby nepraskly loukotě kol, asi bychom mohli pokračovali i dál, ale poškozené byly hned tři ráfky najednou. Malou útěchou jsou pro nás alespoň body za sobotní umístění. Každopádně chci poděkovat Emilovi, že se velmi narychlo rozhodl ke startu se mnou na Barumce a mrzí mě, že jsme spolu nedojeli až do cíle. Děkuji také divákům, kterých bylo i přes nevlídné počasí u tratí Barumky tradičně velké množství. Moje osobní cíle se do konce sezóny udržet v první pětce českého šampionátu se sice zkomplikovaly, nejsou však nereálné. Do Příbrami na poslední letošní domácí soutěž přijedeme už opět s Marcelou maximálně motivováni, v posledních dvou letech tu byl tým Klokočka ŠKODA na pódiu, tak se chceme o pěkný výsledek pokusit i letos,“ zdůraznil v servisní zóně Barum Czech Rally Vojtěch Štajf.
39. ročník SVK Rally Příbram, poslední podnik Mistrovství ČR 2018 v automobilových soutěžích, se koná ve dnech 12. – 14. října 2018.
Zdroj: 21 Racing
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.