Na 48. ročníku Barum Czech Rally Zlín se konalo poslední letošní dějství poháru Peugeot Rally Cup CZ 2018. Účastníci tohoto seriálu se tentokrát utkali nejen mezi sebou, ale také s evropskými jezdci na vozech Peugeot 208 R2. Po přechodu studené fronty panovaly ve Zlíně velmi náročné podmínky, kluzké tratě potrápily mnoho startujících posádek.
Páteční městská superspeciálka se jela ještě na suchu, ale sobotní ráno přivítalo posádky deštěm a velkým ochlazením. Po odjeté kvalifikaci nakonec do závodu neodstartoval Julian Wagner a přišel tak o šanci obsadit celkově druhé místo. V druhé RZ havaroval Zbyněk Baller a ani ostatní posádky se nevyhnuly krizovým situacím. Na prvních třech pozicích svádělo divoké souboje trio Talaš, Knápek a Dohnal. Mezi ně se ještě prodral Matěj Kamenec, který se po páté erzetě posunul až do vedení. René Dohnal vyletěl z trati na RZ 5 a propadl se na čtvrtou pozici. Výlet mimo trať a přistání na pokácených stromech zažil o pět zkoušek později také Tomáš Knápek. Oba jezdci mohli s velkým štěstím pokračovat, ale do vedení se mezitím dostal Jan Talaš. Matěje Kamence vyřadila ze hry technická závada na RZ 11.
Po skvělém výkonu si Honza Talaš se Zbyňkem Pilsem dojeli pro jednoznačné vítězství na Barum Rally před druhou posádkou ve složení Tomáš Knápek a Ivan Horák. Třetí pozici obsadil René Dohnal s Romanem Švecem.
Celkově zvítězil v letošním ročníku Peugeot Rally Cupu se ziskem 63 bodů Jan Talaš a může se tak těšit na slušnou peněžitou prémii. Druhé místo obsadil René Dohnal a třetí pozici vybojoval Tomáš Knápek.
“Musím říci, že jsem se ze začátku Barumky docela trápil. Nešlo mi to na mokru a kluci jeli velmi rychle. Patří jim za to velký respekt a obdiv. Naštěstí jsme se vyhnuli defektům a chybám, takže první místo v cíli byla souhra dobrých okolností. A pochopitelně jsem nadšený z celkového prvního místa v Peugeot Rally Cupu. Byla to moc pěkná sezóna, dobře připravená a pro nás jezdce i finančně zajímavá. Doufám, že nás bude v příštím ročníku víc,“ prozradil vítěz seriálu Peugeot Rally Cup – Jan Talaš.
“Po nevydařeném úvodu sezóny jsem už ani nevěřil v nějaké slušné umístění. Počínaje Krumlovem se nám ale začalo dařit a před Barumkou jsme měli velkou šanci na stříbrnou pozici v cupu. Hodně nám nahrál Julian Wagner, který nakonec do závodu nenastoupil, ale ani tak to nebylo jednoduché, protože ve hře byli ještě Knápek i Kamenec. Museli jsme dojet, a to nebylo letos ve Zlíně vůbec jednoduché. Když jsme pak vyletěli ven, myslel jsem, že je konec. Byla to docela rána, ale náš Peugeot mohl pokračovat, takže jsme ztratili pouze čas. Druhé místo celkově je pro nás maximum. Musím přiznat, že Honza Talaš jel letos skvěle, pravidelně sbíral body a vítězství si právem zaslouží,“ raduje se z druhého místa René Dohnal.
„Třetí místo v Peugeot Cupu je pro mě skvělý výsledek, protože nás letos trápily technické problémy a moc jsme toho nedojeli. Pokud ale auto fungovalo, bylo to skvělé. Barumku jsem si opravdu užil, i když mně velmi zatrnulo po našem výletu mimo trať a přistání na pokácených kmenech. Myslel jsem, že jsme bez kol, ale naštěstí jsme mohli pokračovat dál. Takže s ohledem na průběh celé sezóny jsem velmi spokojený,“ zhodnotil své výkony Tomáš Knápek.
Potenciál vozů Peugeot 208 R2 a jezdců Peugeot Rally Cupu potvrzuje skutečnost, že Jan Talaš je první v tabulce MČR ve dvoukolkách i třídě 6, druhou pozici drží prozatím René Dohnal a třetí je Julian Wagner. O konečném pořadí se rozhodne v Příbrami, ale Jan Talaš se z titulu mistra ve skupině 2WD může radovat už nyní.
Letošní ročník Peugeot Rally Cupu je za námi. Zda bude pohár pro jezdce s vozy Peugeot 208 R2 pokračovat i v příštím roce, naznačuje ředitel značky Peugeot v ČR Marco Venturini: „Po letošním ročníku, který vnímáme po všech stránkách jako úspěšný, není pochyb o tom, že budeme usilovat o další kolo, a to s ještě vyšší úrovní, abychom přilákali více jezdců a nabídli ještě atraktivnější podívanou pro fanoušky. Ovšem platí to, co na trati: Dokud nedojedete do cíle, nemáte jistotu. A naše vyjednávání o příštím ročníku ještě zdaleka není u konce. Uděláme ale vše pro to, aby Peugeot Rally Cup 2019 byl a svou kvalitou předčil oba uplynulé ročníky. Děkuji všem zúčastněným posádkám za posílení image značky Peugeot a blahopřeji k jejich výkonům. Děkuji také všem našim příznivcům za podporu.“
POŘADÍ PEUGEOT RALLY CUP CZ PO BARUM RALLY (5/5)
1. místo - TALAŠ Jan - PILS Zbyněk, 63 bodů2. místo - DOHNAL René - ŠVEC Roman, 42 bodů3. místo - KNÁPEK Tomáš - HORÁK Ivan, 30 bodů4. místo - WAGNER Julian - STEIN Anne K., 27 bodů5. místo - FIRLA Lumír - KOTÁL Jakub, 25 bodů6. místo - KAMENEC Matěj - JURKA Adam, 20 bodů7. místo - BALLER Zbyněk - VEČERKA Michal, 16 bodů
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).