Ďalším úspechom v rámci seriálu FIA European Rally Championship sa môže pochváliť slovenský RUFA SPORT Team. Tomu sa podarilo v spolupráci s posádkou Tarabus – Trunkát vybojovať siedme miesto absolútneho poradia v Zlíne.
Jedna z najznámejších, ba priam legendárnych súťaží v strednej Európe, Barum Czech Rally Zlín odštartovala aj v tomto roku ako jedno z podujatí zaradených do seriálu FIA European Rally Championship. Na štart do Zlína sa opäť po roku zbehla neskutočne silná konkurencia rally posádok z celej Európy. Slovenský RUFA SPORT Team v rámci spomínanej súťaže spojil svoje sily s českou posádkou Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát a Škodou Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu. Oplatilo sa, keďže na cieľovej rampe sa spoločne tešili z krásneho siedmeho miesta absolútneho poradia v rámci Barum Czech Rally Zlín 2018.
„Bola to veľmi náročná súťaž. Na štarte sa zišla nesmierne silná konkurencia, počasie si tiež „nedávalo servítku pred ústa“. Už od piatku v Zlíne pršalo a všetkým nám bolo jasné, že rozhodovať nebude iba samotná rýchla jazda, ale aj taktika a voľba pneumatík. Tá sa nám podarila dosť dobre, iba jedenkrát povedali chlapci, že to nebola úplne najlepšia voľba. Samozrejme, trate boli neskutočne šmykľavé a zablatené, ale Jaromír s Danielom tunajšie trate poznajú a vedeli presne kde zatiahnuť a kde si zase na druhej strane dávať poriadny pozor. Som rád, že sa im podaril nádherný výsledok, veď siedma priečka absolútneho poradia na súťaži, kde bolo množstvo posádok nielen z európskeho šampionátu, ale aj také čo jazdia majstrovstvá sveta, je perfektný výsledok. Moja vďaka patrí nielen posádke, ale aj mechanikom a všetkým fanúšikom za podporu. Zvláštne poďakovanie si zaslúžia partneri RUFA SPORT Teamu, ale aj všetci, ktorí nás akýmkoľvek spôsobom podporili,“ hodnotil spokojný Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
S RUFA SPORT Teamom sa po Barum Czech Rally Zlín nadlho nelúčime, keďže už počas nadchádzajúceho piatku a soboty sa s posádkou tímu stretneme v rámci predposledného kola slovenského rally šampionátu v Trebišove.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.