Ďalším úspechom v rámci seriálu FIA European Rally Championship sa môže pochváliť slovenský RUFA SPORT Team. Tomu sa podarilo v spolupráci s posádkou Tarabus – Trunkát vybojovať siedme miesto absolútneho poradia v Zlíne.
Jedna z najznámejších, ba priam legendárnych súťaží v strednej Európe, Barum Czech Rally Zlín odštartovala aj v tomto roku ako jedno z podujatí zaradených do seriálu FIA European Rally Championship. Na štart do Zlína sa opäť po roku zbehla neskutočne silná konkurencia rally posádok z celej Európy. Slovenský RUFA SPORT Team v rámci spomínanej súťaže spojil svoje sily s českou posádkou Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát a Škodou Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu. Oplatilo sa, keďže na cieľovej rampe sa spoločne tešili z krásneho siedmeho miesta absolútneho poradia v rámci Barum Czech Rally Zlín 2018.
„Bola to veľmi náročná súťaž. Na štarte sa zišla nesmierne silná konkurencia, počasie si tiež „nedávalo servítku pred ústa“. Už od piatku v Zlíne pršalo a všetkým nám bolo jasné, že rozhodovať nebude iba samotná rýchla jazda, ale aj taktika a voľba pneumatík. Tá sa nám podarila dosť dobre, iba jedenkrát povedali chlapci, že to nebola úplne najlepšia voľba. Samozrejme, trate boli neskutočne šmykľavé a zablatené, ale Jaromír s Danielom tunajšie trate poznajú a vedeli presne kde zatiahnuť a kde si zase na druhej strane dávať poriadny pozor. Som rád, že sa im podaril nádherný výsledok, veď siedma priečka absolútneho poradia na súťaži, kde bolo množstvo posádok nielen z európskeho šampionátu, ale aj také čo jazdia majstrovstvá sveta, je perfektný výsledok. Moja vďaka patrí nielen posádke, ale aj mechanikom a všetkým fanúšikom za podporu. Zvláštne poďakovanie si zaslúžia partneri RUFA SPORT Teamu, ale aj všetci, ktorí nás akýmkoľvek spôsobom podporili,“ hodnotil spokojný Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
S RUFA SPORT Teamom sa po Barum Czech Rally Zlín nadlho nelúčime, keďže už počas nadchádzajúceho piatku a soboty sa s posádkou tímu stretneme v rámci predposledného kola slovenského rally šampionátu v Trebišove.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.