Vrchol domácí motoristické sezony je za dveřmi a MOGUL Racing team již netrpělivě odpočítává vteřiny do startu.
Jan Černý s Petrem Černohorským mají před sebou slavnou Barum Czech Rally. Největší a nejnavštěvovanější domácí rally je pro Honzu Černého dobře známou soutěží, kde si zažil smolné, ale i úžasné okamžiky, ke kterým patří třeba vítězství mezi dvoukolkami z roku 2013 anebo třetí místo absolutně v roce 2016. Barumka jako nejtěžší soutěž domácího šampionátu má zkrátka vždy dvě strany mince a záleží, která se ukáže v cíli. Pro MOGUL Racing team ale bude letošní Barum Czech Rally přeci jen něčím výjimečná. Tým se totiž na této soutěži může cítit jako doma. Tým Gemini Racing, který připravuje Ford Fiesta R5 pro Honzu Černého, je totiž ve Zlíně doma a na závody tak dorazí kromě jiného i velké množství fanoušků, kamarádů a třeba i partnerů oční kliniky Gemini.
Honza Černý s Petrem Černohorským před startem Barum Czech Rally absolvovali test, při kterém se ladily poslední detaily nastavení na specifické rychlostní zkoušky Barumky, kde najdeme od uskákaného a rozbitého asfaltu úplně vše až po velmi rychlé úseky s kvalitním povrchem. To vše letos nejspíše zkomplikuje počasí, protože právě na víkend, kdy se ve Zlíně a okolí pojede tato soutěž, meteorologové hlásí radikální změnu počasí, kdy tropické léto vystřídá prudké ochlazení a déšť. I takovou Barumku ale naši soutěžáci znají a bude to výzva nejen pro MOGUL Racing team. Barum Czech Rally odstartuje v pátek 24.8. divácky oblíbenou superspeciálkou v ulicích Zlína a zejména prostředím Baťova areálu. Následně soutěž pokračuje dále sobotní a nedělní etapou. Do cíle ty úspěšné posádky dorazí v neděli odpoledne, a věřme, že posádka Jan Černý – Petr Černohorský s vozem Ford Fiesta R5 z MOGUL Racing teamu bude mít na cílové rampě důvod k radosti.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Barumka, to je pojem sám o sobě. Žádná jiná soutěž v České republice není tak náročná a současně tak populární mezi diváky. Přízeň fanoušků si tady užíváme už od oficiálního testu a s fanoušky se tady potkáváme i při seznamovacích jízdách. Barumka má prostě kouzlo. Letos jedeme vlastně v domácím prostředí, protože oční klinika Gemini je zde doma. V týmu panuje před startem soutěže pohoda a já věřím, že může dosáhnout na kvalitní výsledek. Máme pro to všechny předpoklady. Mám velkou radost z parádní konkurence, která tady letos je, a třeba startovat proti skvělému světovému jezdci, kterým je Dani Sordo, s autem stejné kategorie, je určitě super. Celkově je startovní listina neskutečně zaplněná a boj o první desítku bude hodně zajímavý. Letos si diváci určitě přijdou na své. Tak pokud můžete, přijeďte na Barumku, bude více než dobře hustý.“
https://www.facebook.com/jancernyrally
https://www.youtube.com/user/JanCernyRallyDriver
Více foto na: http://cernyracing.com/media/
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.