VH Autoracing sa spoločne s posádkou Vlado Hanuš a Jan Kubala predstaví v rámci nadchádzajúcej Barum Czech Rally Zlín 2018. Spoločnosť na tratiach podjatia zaradeného do seriálu FIA ERC bude robiť vozidlo Ford Fiesta R5.
Na rozdiel oproti predchádzajúcim súťažiam, keď po pravej ruke Vlada Hanuša sedávala Karolína Jugasová, v tomto prípade bude Vlada na rýchlostných skúškach premiérovo navigovať český spolujazdec Jan Kubala. Ten má za sebou 31 štartov v rally súťažiach, pričom v minulosti začínal po boku Jana Lungu. Následne sa viackrát predstavil po boku Adama Fabriku, Daniela Zpěváka, či Jiřího Pohlídala. Na štarte Barum Czech Rally Zlín sa Jan Kubala predstaví už po šiestykrát.
V prípade slovenského jazdca Vlada Hanuša bude tohtoročný štart už tretím v rámci Barum Czech Rally Zlín. Prvé dve Barumky si Valdo Hanuš vyskúšal vždy s iným spolujazdcom. Zatiaľ čo prvýkrát to bolo so Slovákom Slavomírom Harabínom, druhýkrát sa po jeho boku predstavil Čech Jaroslav Novák. Tradíciu neporuší Vlado Hanuš ani v tomto roku, keď sa premiérovo predstaví s už spomínaným spolujazdcom Janom Kubalom.
„Moja tradičná spolujazdkyňa, Karolína Jugasová nemôže štartovať, keďže sa Barumky zúčastní organizátorskej funkcii. Napriek tomu sa na štart Barum Rally ja osobne už naozaj veľmi teším. Je to súťaž, ktorá nemá obdoby, veď aj v tomto roku je štartová listina neskutočne nabitá. Bodaj by aj nie, veď podujatie je zaradené do seriálu FIA European Rally Championship, má neskutočne dlhú históriu a a kredit. Diváci tak budú mať možnosť po roku opäť sledovať tridsaťšesť posádok na vozidlách špecifikácie R5, množstvo „veľkých“ štvorkoliek, ale aj záplavu vozidiel s jednou poháňanou nápravou. Keď už sme pri spomínaných R5-kách, naša „Fiona“ prešla menšími opravami, kde repasom prešla prevodovka, ale aj diferenciál a tlmiče. Verím tomu, že sa našim mechanikom podarilo všetko dobre doladiť a Fiona bude fungovať od štartu až na cieľovú rampu. V utorok nás ešte čaká test vo Vyškove, kde sa chceme trochu „oťukať“ so spolujazdcom a nastaviť Fionu na zínske trate. Zároveň otestujeme či o repase všetko funguje ako má. V rámci súťaže sa budeme snažiť zájsť čo najlepší výsledok v rámci tried aj absolútneho poradia. Uvidíme čo nám pripraví počasie, keďže to nevyzerá na tie horúčavy, ktoré nás potrápily v minulosti,“ vysvetlil Vlado Hanuš.
Barum Czech Rally Zlín 2018 štartuje už v piatok 24.8.2018 predstavením súťažiacich na štartovej rampe od 16:00 hodiny. Na súťažiacich počas trojetapovej súťaže čaká celkovo 15 rýchlostných skúšok, ale aj vyše 212 ostrých kilometrov, pričom celá trať súťaže meria viac ako 740 kilometrov. Cieľ Barum Czech Rally Zlín 2018 je plánovaný v nedeľu od 16:58 hodiny.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?