Filip Mareš pokračuje i v letošní sezoně ve skvělých výsledcích a sbírání důležitých zkušeností na závodních tratích. Předchozí dvě sezony se mu velmi vydařily, když se stal dvojnásobným juniorským mistrem České republiky v rally, ale také mistrem ČR ve dvoukolkách, juniorským šampionem FIA ERT a vicemistrem Evropy FIA ERC3. Těchto úspěchů dosáhl ještě ve voze pouze s přední poháněnou nápravou. Letos přesedl do čtyřkolky Škody Fabie R5 a soustředí se zejména na sbírání zkušeností v národním mistrovství, ale dosavadní výsledky ukazují o jak talentovaného jezdce se jedná.
To, jakým způsobem Filip vlétl do letošní sezony, překvapilo i jeho samotného a mimo osmého místo na Valašské rally sbírá umístění v první pětce absolutní klasifikace. Na vyškovském rallysprintu jej dělily dokonce od celkového vítězství pouhé dvě desetiny vteřiny. V průběžném pořadí mistrovství České republiky si před Barum rally drží druhou pozici a určitě se pokusí i na zlínských rychlostních zkouškách bojovat s Janem Černým a Václavem Pechem o udržení této příčky. V sezoně, kterou sám označuje jako učednickou, předvádí skvělé výsledky. „Tento rok a jízda ve fabii R5 je pro mě splnění snu. Je to něco jiného, než jsem byl doposud zvyklý. Zatím je to hlavně o sbírání zkušeností, ale druhá pozice v mistrovství České republiky je popravdě řečeno nad očekávání. Ještě však na své jízdě vidím několik chyb, které musím odstranit. Chtěl bych být ještě rychlejší a krůček po krůčku se k tomu dostáváme, ale máme nějaké rezervy, abychom se dostali na limit auta,“ hodnotí talentovaný závodník. Filip k závodění přistupuje s pokorou a své dosavadní úspěchy přijímá velmi skromně.
Závodní Škodu Fabii R5 pro Filipa Mareše připravuje Roman Kresta a jeho Kresta racing tým. Jedná se o tým s velmi profesionálním přístupem, což se závodnímu pilotovi líbí. Spolupráci zatím hodnotí velmi kladně a pochvaluje si jak skvělý chod týmu, tak pohodu, která se přenáší od přípravy vozu až k samotným závodům. „Pokouším se mít co nejvíce profesionální přístup, a to je u Romana Kresty výhodou. Je to legenda české rally a můžu se toho od něj spoustu naučit, což se také děje. Už na rallysprintu Kopná jsem viděl, jak moc si Romana váží lidé na Zlínsku a na Barum rally to bude podobné. Celý tým pracuje zodpovědně a všechno skvěle funguje,“ pochvaluje si vycházející hvězda české rally soutěžící za podpory Autoklubu České republiky.
Přípravy na Barum rally již jsou v plném proudu. Filip si po domácí Rally Bohemia vyhodnotil první polovinu letošní sezony, udělali si v týmu analýzy, kde je potřeba ještě zapracovat a uvědomil si, kde ještě má rezervy a kde mu chybí zkušenosti, aby dokázal ještě více zrychlit. Dokonce se poprvé s vozem fabia R5 projel na šotolinovém povrchu, kde nasbírali spoustu cenných podnětů a v budoucnu si určitě chce na nezpevněném povrchu zazávodit. „Před Barum rally už testovat nebudeme, až přímo na oficiálních testech před soutěží. Pokusím se ještě zrychlit a uvidíme, jak konkurenceschopní budeme na nesmírně těžké soutěži proti tolika skvělým jezdcům. Bude to první barumka na čtyřkolce, takže to bude náročné a nedokážu zatím říct, jaký bude náš cíl,“ prozradil jezdec, který bude krátce před startem oslaví sedmadvacáté narozeniny.
Evžen GARGULÁK
tiskové středisko Barum Czech Rally Zlín
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?