Filip Mareš pokračuje i v letošní sezoně ve skvělých výsledcích a sbírání důležitých zkušeností na závodních tratích. Předchozí dvě sezony se mu velmi vydařily, když se stal dvojnásobným juniorským mistrem České republiky v rally, ale také mistrem ČR ve dvoukolkách, juniorským šampionem FIA ERT a vicemistrem Evropy FIA ERC3. Těchto úspěchů dosáhl ještě ve voze pouze s přední poháněnou nápravou. Letos přesedl do čtyřkolky Škody Fabie R5 a soustředí se zejména na sbírání zkušeností v národním mistrovství, ale dosavadní výsledky ukazují o jak talentovaného jezdce se jedná.
To, jakým způsobem Filip vlétl do letošní sezony, překvapilo i jeho samotného a mimo osmého místo na Valašské rally sbírá umístění v první pětce absolutní klasifikace. Na vyškovském rallysprintu jej dělily dokonce od celkového vítězství pouhé dvě desetiny vteřiny. V průběžném pořadí mistrovství České republiky si před Barum rally drží druhou pozici a určitě se pokusí i na zlínských rychlostních zkouškách bojovat s Janem Černým a Václavem Pechem o udržení této příčky. V sezoně, kterou sám označuje jako učednickou, předvádí skvělé výsledky. „Tento rok a jízda ve fabii R5 je pro mě splnění snu. Je to něco jiného, než jsem byl doposud zvyklý. Zatím je to hlavně o sbírání zkušeností, ale druhá pozice v mistrovství České republiky je popravdě řečeno nad očekávání. Ještě však na své jízdě vidím několik chyb, které musím odstranit. Chtěl bych být ještě rychlejší a krůček po krůčku se k tomu dostáváme, ale máme nějaké rezervy, abychom se dostali na limit auta,“ hodnotí talentovaný závodník. Filip k závodění přistupuje s pokorou a své dosavadní úspěchy přijímá velmi skromně.
Závodní Škodu Fabii R5 pro Filipa Mareše připravuje Roman Kresta a jeho Kresta racing tým. Jedná se o tým s velmi profesionálním přístupem, což se závodnímu pilotovi líbí. Spolupráci zatím hodnotí velmi kladně a pochvaluje si jak skvělý chod týmu, tak pohodu, která se přenáší od přípravy vozu až k samotným závodům. „Pokouším se mít co nejvíce profesionální přístup, a to je u Romana Kresty výhodou. Je to legenda české rally a můžu se toho od něj spoustu naučit, což se také děje. Už na rallysprintu Kopná jsem viděl, jak moc si Romana váží lidé na Zlínsku a na Barum rally to bude podobné. Celý tým pracuje zodpovědně a všechno skvěle funguje,“ pochvaluje si vycházející hvězda české rally soutěžící za podpory Autoklubu České republiky.
Přípravy na Barum rally již jsou v plném proudu. Filip si po domácí Rally Bohemia vyhodnotil první polovinu letošní sezony, udělali si v týmu analýzy, kde je potřeba ještě zapracovat a uvědomil si, kde ještě má rezervy a kde mu chybí zkušenosti, aby dokázal ještě více zrychlit. Dokonce se poprvé s vozem fabia R5 projel na šotolinovém povrchu, kde nasbírali spoustu cenných podnětů a v budoucnu si určitě chce na nezpevněném povrchu zazávodit. „Před Barum rally už testovat nebudeme, až přímo na oficiálních testech před soutěží. Pokusím se ještě zrychlit a uvidíme, jak konkurenceschopní budeme na nesmírně těžké soutěži proti tolika skvělým jezdcům. Bude to první barumka na čtyřkolce, takže to bude náročné a nedokážu zatím říct, jaký bude náš cíl,“ prozradil jezdec, který bude krátce před startem oslaví sedmadvacáté narozeniny.
Evžen GARGULÁK
tiskové středisko Barum Czech Rally Zlín
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?