Filip Mareš: Čeká mě první barumka na čtyřkolce

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 21. srpna 2018 08:09
Sdílej:

Filip Mareš pokračuje i v letošní sezoně ve skvělých výsledcích a sbírání důležitých zkušeností na závodních tratích. Předchozí dvě sezony se mu velmi vydařily, když se stal dvojnásobným juniorským mistrem České republiky v rally, ale také mistrem ČR ve dvoukolkách, juniorským šampionem FIA ERT a vicemistrem Evropy FIA ERC3. Těchto úspěchů dosáhl ještě ve voze pouze s přední poháněnou nápravou. Letos přesedl do čtyřkolky Škody Fabie R5 a soustředí se zejména na sbírání zkušeností v národním mistrovství, ale dosavadní výsledky ukazují o jak talentovaného jezdce se jedná.

To, jakým způsobem Filip vlétl do letošní sezony, překvapilo i jeho samotného a mimo osmého místo na Valašské rally sbírá umístění v první pětce absolutní klasifikace. Na vyškovském rallysprintu jej dělily dokonce od celkového vítězství pouhé dvě desetiny vteřiny. V průběžném pořadí mistrovství České republiky si před Barum rally drží druhou pozici a určitě se pokusí i na zlínských rychlostních zkouškách bojovat s Janem Černým a Václavem Pechem o udržení této příčky. V sezoně, kterou sám označuje jako učednickou, předvádí skvělé výsledky. „Tento rok a jízda ve fabii R5 je pro mě splnění snu. Je to něco jiného, než jsem byl doposud zvyklý. Zatím je to hlavně o sbírání zkušeností, ale druhá pozice v mistrovství České republiky je popravdě řečeno nad očekávání. Ještě však na své jízdě vidím několik chyb, které musím odstranit. Chtěl bych být ještě rychlejší a krůček po krůčku se k tomu dostáváme, ale máme nějaké rezervy, abychom se dostali na limit auta,“ hodnotí talentovaný závodník. Filip k závodění přistupuje s pokorou a své dosavadní úspěchy přijímá velmi skromně.

Závodní Škodu Fabii R5 pro Filipa Mareše připravuje Roman Kresta a jeho Kresta racing tým. Jedná se o tým s velmi profesionálním přístupem, což se závodnímu pilotovi líbí. Spolupráci zatím hodnotí velmi kladně a pochvaluje si jak skvělý chod týmu, tak pohodu, která se přenáší od přípravy vozu až k samotným závodům. „Pokouším se mít co nejvíce profesionální přístup, a to je u Romana Kresty výhodou. Je to legenda české rally a můžu se toho od něj spoustu naučit, což se také děje. Už na rallysprintu Kopná jsem viděl, jak moc si Romana váží lidé na Zlínsku a na Barum rally to bude podobné. Celý tým pracuje zodpovědně a všechno skvěle funguje,“ pochvaluje si vycházející hvězda české rally soutěžící za podpory Autoklubu České republiky.

Přípravy na Barum rally již jsou v plném proudu. Filip si po domácí Rally Bohemia vyhodnotil první polovinu letošní sezony, udělali si v týmu analýzy, kde je potřeba ještě zapracovat a uvědomil si, kde ještě má rezervy a kde mu chybí zkušenosti, aby dokázal ještě více zrychlit. Dokonce se poprvé s vozem fabia R5 projel na šotolinovém povrchu, kde nasbírali spoustu cenných podnětů a v budoucnu si určitě chce na nezpevněném povrchu zazávodit. „Před Barum rally už testovat nebudeme, až přímo na oficiálních testech před soutěží. Pokusím se ještě zrychlit a uvidíme, jak konkurenceschopní budeme na nesmírně těžké soutěži proti tolika skvělým jezdcům. Bude to první barumka na čtyřkolce, takže to bude náročné a nedokážu zatím říct, jaký bude náš cíl,“ prozradil jezdec, který bude krátce před startem oslaví sedmadvacáté narozeniny.

Evžen GARGULÁK

tiskové středisko Barum Czech Rally Zlín                                                 

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.