Webová mapová aplikace Barum Czech Rally Zlín je první aplikací svého druhu použitá pro účely rally. Aplikace zobrazuje rychlostní zkoušky, divácká místa a jiné body zájmu. Člověk se může podívat na rychlostní zkoušky odkudkoliv na světě, a to buď u sebe na telefonu nebo na počítači. V aplikaci lze nalézt také vybrané restaurace a ubytování. Dále poté v menu aplikace lze libovolně zapínat a vypínat jednotlivé vrstvy a podkladové mapy. Ve spodní části menu se nachází odkazy na online výsledky, časový harmonogram a seznam přihlášených posádek.
“Vytvořit webovou mapovou aplikaci, která by posloužila především divákům mě napadlo již v loňském roce, ale neměl jsem ještě potřebné znalosti k tomu, abych mohl projekt realizovat. Na jaře letošního roku jsem se proto intenzivně věnoval technologiím, které by mi umožnili něco takového vytvořit. Jelikož jsem spíše kartografem než programátorem, protože na katedře geoinformatiky Univerzity Palackého v Olomouci se věnuji spíše mapám, jsem pro projekt hledal někoho, kdo by mi pomohl s programováním aplikace. Mým kolegou se stal bývalý spolužák z otrokovického gymnázia Adam Hemžal, který v současné době studuje informační technologie na VŠE v Praze,“ uvedl Martin Gabryš.
Prototyp webové mapové aplikace vznikl nejprve v rámci semestrální práce ve škole v Olomouci. Následujícím a nejdůležitějším krokem bylo dostat prototyp na sekretariát Barum rally. “S pomocí starosty obce Žlutavy pana Koláře se mně podařilo dostat se na sekretariát Barum rally a zde představit prototyp webových map. Následně pan Regner i jeho syn dali této mapě zelenou,“ pověděl Gabryš. Před oběma studenty se objevila velká výzva. Naplnit prototyp mapy daty pro rok 2018 a zároveň vylepšit jeji funkcionalitu tak, aby uživatel s novou mapou pracoval intuitivně. “Webovou mapu jsme tvořili tak, že Martin zpracovával data, které mu poskytl tým Barum rally. Já jsem data vkládal do mapy a psal funkcionalitu aplikace,” upřesnil Adam Hemžal.
Webová mapová aplikace byla vypuštěna do světa 13. srpna 2018. Barum Czech Rally Zlín o tom informovala na svém facebookovém profilu, kde informace o webových mapách sklidila pozitivní ohlas. Aplikace je dohledatelná na odkaze www.czechrally.com/map nebo rovněž v divácké sekci v rámci map rychlostních zkoušek. “Pro mě to byl zatím jeden z nejnáročnějších projektů. Pracovali jsme i o víkendech, abychom stihli aplikaci spustit včas. Nakonec se to všechno povedlo, a to hlavně díky rychlé a bezproblémové komunikaci s vedením Barum Czech Rally Zlín a s mým kolegou Martinem Gabryšem, který celý projekt vymyslel,” vysvětlil Hemžal.
“Na Barum rally jsem každý rok již od svých dětských let. Podílet se na práci pro barumku bylo splnění mého snu. Doufám, že mapa dobře poslouží a to nejen divákům. Do budoucna rádi uvítáme jakékoliv připomínky na zlepšení. Děkujeme vedení Barum rally za příležitost pro realizaci tohoto projektu a doufáme, že v příštím roce navážeme na úspěšnou spolupráci,” uzavřel Martin Gabryš. Případné připomínky k aplikaci směřujte na mailovou adresu m.gabrys@seznam.cz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?