Webová mapová aplikace Barum Czech Rally Zlín je první aplikací svého druhu použitá pro účely rally. Aplikace zobrazuje rychlostní zkoušky, divácká místa a jiné body zájmu. Člověk se může podívat na rychlostní zkoušky odkudkoliv na světě, a to buď u sebe na telefonu nebo na počítači. V aplikaci lze nalézt také vybrané restaurace a ubytování. Dále poté v menu aplikace lze libovolně zapínat a vypínat jednotlivé vrstvy a podkladové mapy. Ve spodní části menu se nachází odkazy na online výsledky, časový harmonogram a seznam přihlášených posádek.
“Vytvořit webovou mapovou aplikaci, která by posloužila především divákům mě napadlo již v loňském roce, ale neměl jsem ještě potřebné znalosti k tomu, abych mohl projekt realizovat. Na jaře letošního roku jsem se proto intenzivně věnoval technologiím, které by mi umožnili něco takového vytvořit. Jelikož jsem spíše kartografem než programátorem, protože na katedře geoinformatiky Univerzity Palackého v Olomouci se věnuji spíše mapám, jsem pro projekt hledal někoho, kdo by mi pomohl s programováním aplikace. Mým kolegou se stal bývalý spolužák z otrokovického gymnázia Adam Hemžal, který v současné době studuje informační technologie na VŠE v Praze,“ uvedl Martin Gabryš.
Prototyp webové mapové aplikace vznikl nejprve v rámci semestrální práce ve škole v Olomouci. Následujícím a nejdůležitějším krokem bylo dostat prototyp na sekretariát Barum rally. “S pomocí starosty obce Žlutavy pana Koláře se mně podařilo dostat se na sekretariát Barum rally a zde představit prototyp webových map. Následně pan Regner i jeho syn dali této mapě zelenou,“ pověděl Gabryš. Před oběma studenty se objevila velká výzva. Naplnit prototyp mapy daty pro rok 2018 a zároveň vylepšit jeji funkcionalitu tak, aby uživatel s novou mapou pracoval intuitivně. “Webovou mapu jsme tvořili tak, že Martin zpracovával data, které mu poskytl tým Barum rally. Já jsem data vkládal do mapy a psal funkcionalitu aplikace,” upřesnil Adam Hemžal.
Webová mapová aplikace byla vypuštěna do světa 13. srpna 2018. Barum Czech Rally Zlín o tom informovala na svém facebookovém profilu, kde informace o webových mapách sklidila pozitivní ohlas. Aplikace je dohledatelná na odkaze www.czechrally.com/map nebo rovněž v divácké sekci v rámci map rychlostních zkoušek. “Pro mě to byl zatím jeden z nejnáročnějších projektů. Pracovali jsme i o víkendech, abychom stihli aplikaci spustit včas. Nakonec se to všechno povedlo, a to hlavně díky rychlé a bezproblémové komunikaci s vedením Barum Czech Rally Zlín a s mým kolegou Martinem Gabryšem, který celý projekt vymyslel,” vysvětlil Hemžal.
“Na Barum rally jsem každý rok již od svých dětských let. Podílet se na práci pro barumku bylo splnění mého snu. Doufám, že mapa dobře poslouží a to nejen divákům. Do budoucna rádi uvítáme jakékoliv připomínky na zlepšení. Děkujeme vedení Barum rally za příležitost pro realizaci tohoto projektu a doufáme, že v příštím roce navážeme na úspěšnou spolupráci,” uzavřel Martin Gabryš. Případné připomínky k aplikaci směřujte na mailovou adresu m.gabrys@seznam.cz
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?