Osmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín (24. – 26. srpna 2018) nabídne velmi kvalitní seznam přihlášených posádek. Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky 138 soutěžících z 26 států, v rámci evropské klasifikace pojede 80 posádek. Letos do Zlína zavítají i zástupci exotických zemí jako jsou Tchajwan (Čínská republika), Brazílie, Japonsko nebo Island. Nebývalý počet 36 vozů kategorie R5 na startu budí parádní podívanou pro fanoušky. Největší favority zlínské rally hledejme mezi triem Jan Kopecký, Daniel Sordo a Alexej Lukjaňuk.
K největším favoritům se řadí tovární jezdec Hyundai a jeden z nejlepších světových jezdců Daniel Sordo ze Španělska (Hyundai i20 R5), šestinásobný vítěz zlínské rally, šestinásobný český šampion a obhájce prvenství Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) z továrního týmu Škoda Motorsport nebo současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5). Kartami na předních příčkách určitě zamíchají druhý v průběžnm pořadí evropského šampionátu Portugalec Bruno Magalhaes, dále Maďar Norbert Hercig, Němec Fabian Kreim, Rus s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin, Britové Rhys Yates, Chris Ingram, Maďar Dávid Botka nebo Turek Orhan Avcioglu (všichni Škoda Fabia R5), dále Nor Eyvind Brynildsen, Rakušan Hermann Neubauer, bývalý polský mistr Lukasz Habaj (všichni Ford Fiesta R5), Polák Aleks Zawada (Hyundai i20 R5) nebo Francouz Laurent Pellier (Peugeot 208 T16). Z české špičky se představí vedle Kopeckého dále Václav Pech, Jan Černý (oba Ford Fiesta R5), Filip Mareš, Jaromír Tarabus, Vojtěch Štajf (všichni Škoda Fabia R5). Z dalších domácích jezdců pomýšlejí na přední umístění například Roman Odložilík, Martin Vlček, Ondřej Bisaha (všichni Ford Fiesta R5), Miroslav Jakeš, Antonín Tlusťák, Tomáš Pospíšilík nebo Martin Březík (všichni Škoda Fabia R5). V hodnocení ERC2 jsou přihlášeni maďarští jezdci Tibor Érdi jr. a Csaba Juhász (oba Mitsubishi Lancer EVO X). V kategorii RGT budí největší zájem prioritní jezdec FIA Simone Tempestini z Rumunska na voze Fiat 124 Abarth RGT. Na startu se objeví nebývalý počet šesti vozů FIA RGT, dále v českém šampionátu startují čtyři národní GT vozy.
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům v rámci ERC3/U27 lotyšský mladík Martinš Sesks, dále Tom Kristensson ze Švédska (oba Opel Adam R2), Efrén Llarena ze Španělska, Mikka Hokkanen z Finska nebo Simon Wagner z Rakouska (všichni Peugeot 208 R2). Do Zlína přijede i Ital Mattia Vita, dále Julian Wagner z Rakouska (oba Peugeot 208 R2), Sindre Furuseth z Norska a Gregoire Munster z Lucemburska (oba Opel Adam R2). Mimochodem posledně jmenovaný je synem bývalého špičkového pilota Bernarda Munstera. Z českých jezdců pojedou o přední příčky ve dvoukolkách „Evropan" Dominik Brož, Matěj Kamenec, dále Jan Talaš, René Dohnal, Erik Cais (všichni Peugeot 208 R2) nebo Andrej Barčák (Opel Adam R2).
Připočítáme-li k soudobým vozům dále 93 přihlášených v rámci Star Rally Historic a Rally Legend, pojede letošní barumku v hlavních dvou závodech úctyhodný počet 231 soutěžících. Fanoušci rallysportu se mají předposlední prázdninový víkend ve Zlíně opravdu na co těšit!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?