Osmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín (24. – 26. srpna 2018) nabídne velmi kvalitní seznam přihlášených posádek. Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky 138 soutěžících z 26 států, v rámci evropské klasifikace pojede 80 posádek. Letos do Zlína zavítají i zástupci exotických zemí jako jsou Tchajwan (Čínská republika), Brazílie, Japonsko nebo Island. Nebývalý počet 36 vozů kategorie R5 na startu budí parádní podívanou pro fanoušky. Největší favority zlínské rally hledejme mezi triem Jan Kopecký, Daniel Sordo a Alexej Lukjaňuk.
K největším favoritům se řadí tovární jezdec Hyundai a jeden z nejlepších světových jezdců Daniel Sordo ze Španělska (Hyundai i20 R5), šestinásobný vítěz zlínské rally, šestinásobný český šampion a obhájce prvenství Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) z továrního týmu Škoda Motorsport nebo současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5). Kartami na předních příčkách určitě zamíchají druhý v průběžnm pořadí evropského šampionátu Portugalec Bruno Magalhaes, dále Maďar Norbert Hercig, Němec Fabian Kreim, Rus s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin, Britové Rhys Yates, Chris Ingram, Maďar Dávid Botka nebo Turek Orhan Avcioglu (všichni Škoda Fabia R5), dále Nor Eyvind Brynildsen, Rakušan Hermann Neubauer, bývalý polský mistr Lukasz Habaj (všichni Ford Fiesta R5), Polák Aleks Zawada (Hyundai i20 R5) nebo Francouz Laurent Pellier (Peugeot 208 T16). Z české špičky se představí vedle Kopeckého dále Václav Pech, Jan Černý (oba Ford Fiesta R5), Filip Mareš, Jaromír Tarabus, Vojtěch Štajf (všichni Škoda Fabia R5). Z dalších domácích jezdců pomýšlejí na přední umístění například Roman Odložilík, Martin Vlček, Ondřej Bisaha (všichni Ford Fiesta R5), Miroslav Jakeš, Antonín Tlusťák, Tomáš Pospíšilík nebo Martin Březík (všichni Škoda Fabia R5). V hodnocení ERC2 jsou přihlášeni maďarští jezdci Tibor Érdi jr. a Csaba Juhász (oba Mitsubishi Lancer EVO X). V kategorii RGT budí největší zájem prioritní jezdec FIA Simone Tempestini z Rumunska na voze Fiat 124 Abarth RGT. Na startu se objeví nebývalý počet šesti vozů FIA RGT, dále v českém šampionátu startují čtyři národní GT vozy.
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům v rámci ERC3/U27 lotyšský mladík Martinš Sesks, dále Tom Kristensson ze Švédska (oba Opel Adam R2), Efrén Llarena ze Španělska, Mikka Hokkanen z Finska nebo Simon Wagner z Rakouska (všichni Peugeot 208 R2). Do Zlína přijede i Ital Mattia Vita, dále Julian Wagner z Rakouska (oba Peugeot 208 R2), Sindre Furuseth z Norska a Gregoire Munster z Lucemburska (oba Opel Adam R2). Mimochodem posledně jmenovaný je synem bývalého špičkového pilota Bernarda Munstera. Z českých jezdců pojedou o přední příčky ve dvoukolkách „Evropan" Dominik Brož, Matěj Kamenec, dále Jan Talaš, René Dohnal, Erik Cais (všichni Peugeot 208 R2) nebo Andrej Barčák (Opel Adam R2).
Připočítáme-li k soudobým vozům dále 93 přihlášených v rámci Star Rally Historic a Rally Legend, pojede letošní barumku v hlavních dvou závodech úctyhodný počet 231 soutěžících. Fanoušci rallysportu se mají předposlední prázdninový víkend ve Zlíně opravdu na co těšit!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.