Osmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín (24. – 26. srpna 2018) nabídne velmi kvalitní seznam přihlášených posádek. Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky 138 soutěžících z 26 států, v rámci evropské klasifikace pojede 80 posádek. Letos do Zlína zavítají i zástupci exotických zemí jako jsou Tchajwan (Čínská republika), Brazílie, Japonsko nebo Island. Nebývalý počet 36 vozů kategorie R5 na startu budí parádní podívanou pro fanoušky. Největší favority zlínské rally hledejme mezi triem Jan Kopecký, Daniel Sordo a Alexej Lukjaňuk.
K největším favoritům se řadí tovární jezdec Hyundai a jeden z nejlepších světových jezdců Daniel Sordo ze Španělska (Hyundai i20 R5), šestinásobný vítěz zlínské rally, šestinásobný český šampion a obhájce prvenství Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) z továrního týmu Škoda Motorsport nebo současný lídr ERC Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5). Kartami na předních příčkách určitě zamíchají druhý v průběžnm pořadí evropského šampionátu Portugalec Bruno Magalhaes, dále Maďar Norbert Hercig, Němec Fabian Kreim, Rus s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin, Britové Rhys Yates, Chris Ingram, Maďar Dávid Botka nebo Turek Orhan Avcioglu (všichni Škoda Fabia R5), dále Nor Eyvind Brynildsen, Rakušan Hermann Neubauer, bývalý polský mistr Lukasz Habaj (všichni Ford Fiesta R5), Polák Aleks Zawada (Hyundai i20 R5) nebo Francouz Laurent Pellier (Peugeot 208 T16). Z české špičky se představí vedle Kopeckého dále Václav Pech, Jan Černý (oba Ford Fiesta R5), Filip Mareš, Jaromír Tarabus, Vojtěch Štajf (všichni Škoda Fabia R5). Z dalších domácích jezdců pomýšlejí na přední umístění například Roman Odložilík, Martin Vlček, Ondřej Bisaha (všichni Ford Fiesta R5), Miroslav Jakeš, Antonín Tlusťák, Tomáš Pospíšilík nebo Martin Březík (všichni Škoda Fabia R5). V hodnocení ERC2 jsou přihlášeni maďarští jezdci Tibor Érdi jr. a Csaba Juhász (oba Mitsubishi Lancer EVO X). V kategorii RGT budí největší zájem prioritní jezdec FIA Simone Tempestini z Rumunska na voze Fiat 124 Abarth RGT. Na startu se objeví nebývalý počet šesti vozů FIA RGT, dále v českém šampionátu startují čtyři národní GT vozy.
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům v rámci ERC3/U27 lotyšský mladík Martinš Sesks, dále Tom Kristensson ze Švédska (oba Opel Adam R2), Efrén Llarena ze Španělska, Mikka Hokkanen z Finska nebo Simon Wagner z Rakouska (všichni Peugeot 208 R2). Do Zlína přijede i Ital Mattia Vita, dále Julian Wagner z Rakouska (oba Peugeot 208 R2), Sindre Furuseth z Norska a Gregoire Munster z Lucemburska (oba Opel Adam R2). Mimochodem posledně jmenovaný je synem bývalého špičkového pilota Bernarda Munstera. Z českých jezdců pojedou o přední příčky ve dvoukolkách „Evropan" Dominik Brož, Matěj Kamenec, dále Jan Talaš, René Dohnal, Erik Cais (všichni Peugeot 208 R2) nebo Andrej Barčák (Opel Adam R2).
Připočítáme-li k soudobým vozům dále 93 přihlášených v rámci Star Rally Historic a Rally Legend, pojede letošní barumku v hlavních dvou závodech úctyhodný počet 231 soutěžících. Fanoušci rallysportu se mají předposlední prázdninový víkend ve Zlíně opravdu na co těšit!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?